Știri despre modificări de trasee

Discuții generale, știri și dezbateri despre mobilitatea de suprafață în regiunea București - Ilfov
Scrie răspuns
REDX
Utilizator nou
Mesaje: 82
Membru din: Mar Mai 24, 2022 9:08 pm

Mie Mai 22, 2024 9:47 am

Am și eu o întrebare(sunt mai necunoscător, poate mă lămurește cineva):Ce legătură are 79 cu 168?
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Mie Mai 22, 2024 10:02 am

Marian Andrei scrie:
Mie Mai 22, 2024 8:47 am
Pai Solaris ar mai trebui sa primeasca cel putin 2-3 linii, dar nu sunt suficiente. Iar 70ul in Cotroceni a picat. Sper pe viitor sa se faca varianta propusa de mine, si luata in calcul de mai multi din TPBI, cu 79+168. Dar din nou, nu sunt suficiente troleibuze.
Daca se cumparau mai multe de la inceput, ar fi fost de ajuns. Oricum sa zicem mersi ca le avem si pe astea 100, ca chiar erau nevoie de ele, asa retragem si noi Ikarusurile din circulatie.
Solaris pe 70. 8-)
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 115
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Mie Mai 22, 2024 12:12 pm

REDX scrie:
Mie Mai 22, 2024 9:47 am
Am și eu o întrebare(sunt mai necunoscător, poate mă lămurește cineva):Ce legătură are 79 cu 168?
79 cu 168 are cam aceeași legătură cum era între 97 și 133, adica doar se intersectau.

79 este o linie care nu pare importantă deși ar fi, iar comasarea cu 168 ar face mult mai utila această legătură Titan - Drumul Taberei, ar revigora ambele linii, Solarisurile fiind noi schimba in bine si ar fi mai atrăgător traseul și cel mai important, eliminarea liniei cu autobuze diesel! Aproximativ 20 de troleibuze ar fi deajuns.
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Joi Mai 23, 2024 12:30 pm

De la TPBI…

TPBI: De sâmbătă, linia 93 va fi prelungită la Piața Presei, iar linia 105 – scurtată la stația „Șoseaua Nicolae Titulescu”.

Două linii importante de transport în comun din zona Gării de Nord vor fi modificate începând de sâmbătă, 25 mai 2024. Astfel, traseul liniei de troleibuz 93 va fi prelungit, de la Gara de Nord, până la Piața Presei, iar linia de autobuz 105 va fi scurtată la stația „Șoseaua Nicolae Titulescu”. Măsura face parte din strategia Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public București – Ilfov (TPBI) de reducere a poluării și utilizare eficientă a noilor troleibuze cu autonomie Solaris Trollino 12M, achiziționate de Primăria Municipiului București prin fonduri europene nerambursabile.

Așadar, de sâmbătă, linia 93 va face legătura între Vestul și Nordul Capitalei, pe traseul: terminal „Cartier Constantin Brâncuși”, Aleea Cumințenia Pământului, Drumul Valea Doftanei, Aleea Poarta Sărutului, Aleea Masa Tăcerii, Str. Valea Oltului, Str. Valea Ialomiței, Drumul Taberei (inel și apoi ramura de sud), Bd. 1 Mai, Str. Sibiu, Drumul Taberei, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Iuliu Maniu, Șos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Pârcălabul Baldovin, Str. Gării de Nord, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Str. Clăbucet, Bd. lon Mihalache, Str. Aviator Popișteanu, Bd. Expoziției, terminal „Piața Presei”, cu întoarcere pe Bd. Expoziției, Str. Aviator Popișteanu, Bd. lon Mihalache, Calea Griviței, Piața Gării de Nord, Str. Witting, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Șos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Bd. General Paul Teodorescu, Drumul Taberei, Str. Sibiu, Bd. 1 Mai, Drumul Taberei (ramura de sud și apoi inel), Str. Valea Ialomiței, Str. Valea Oltului, Drumul Valea Doftanei, Aleea Pasărea Văzduhului, Aleea Cumințenia Pământului, terminal „Cartier Constantin Brâncuși”.

Linia 93 va fi operată cu troleibuze cu autonomie Solaris Trollino și va beneficia de un parc de vehicule suplimentat.

Linia 105 va funcționa între terminalul „Valea Oltului” și stația „Șoseaua Nicolae Titulescu”, pe traseul: terminal „Valea Oltului”, Str. Valea Oltului, Str. Valea Argeșului, Drumul Taberei (inel și ramura de Nord), Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Doina Cornea, Șos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Șoseaua Nicolae Titulescu, stația „Șoseaua Nicolae Titulescu”, cu întoarcere pe Șoseaua Nicolae Titulescu, Bd. Alexandru Ioan Cuza, Bd. Gheorghe Duca, Piața Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Șos. Orhideelor, Bd. Doina Cornea, Bd. General Paul Teodorescu, Drumul Taberei, Drumul Taberei (ramura de nord și apoi inel), Str. Valea Argeșului, Str. Valea Oltului, terminal „Valea Oltului”.
Fişiere ataşate
IMG_1250.jpeg
IMG_1250.jpeg (422.48 KiB) Vizualizat de 1200 ori
Solaris pe 70. 8-)
stere
Utilizator nou
Mesaje: 7
Membru din: Vin Mai 20, 2022 7:07 pm

Joi Mai 23, 2024 4:28 pm

Ma asteptam sa aiba pe sensul spre Valea Oltului si statiile corespunzatoare lui 182 - Petru Rares si Alexandru Cernat...
Mihai2005
Utilizator nou
Mesaje: 3
Membru din: Vin Mai 27, 2022 3:31 pm

Vin Mai 31, 2024 1:23 pm

De luni, linia 478 revine pe Drumul Osiei. În plus, TPBI înființează linia 483.

Ca urmare a finalizării lucrărilor pe Drumul Osiei, din zona cartierului Militari Residence, linia 478 va reveni pe această arteră, începând de luni, 03.06.2024, iar pentru o mai bună deservire a zonei, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus înființarea unei noi linii – 483 – de la aceeași dată.

Astfel, linia 478 va funcționa între stația „Stelelor 64” (situată pe Strada Stelelor) și capătul „Bd. Preciziei” (de pe Strada Valea Cascadelor), pe traseul: stația „Stelelor 64”, Str. Stelelor, Drumul Ciorogârla, Drumul Osiei, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei, cu întoarcere în Autobaza Militari, apoi pe Str. Preciziei, Str. Valea Cascadelor, stația „Bd. Preciziei”, cu întoarcere pe Bd. Iuliu Maniu, Drumul Osiei, Str. Rezervelor, Str. Apeductului, Str. Stelelor, stația “Stelelor 64”.

Linie 483 va face legătura între terminalul „Chiajna-Stelelor” și stația „Lujerului” pe traseul: terminal „Chiajna-Stelelor”, Str. Stelelor, Drumul Ciorogârla, Str. Rezervelor, Str. Apeductului, Str. Crinului, DJ601A – Str. 1 Decembrie 1918, DJ601A – Str. Alexandru Ioan Cuza, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Uverturii, Șos. Virtuții, Bd. Iuliu Maniu, stația „Lujerului”, cu întoarcere pe Bd. Iuliu Maniu, Str. Dezrobirii, Bd. Uverturii, Bd. 1 Decembrie 1918, DJ601A – Str. Alexandru Ioan Cuza, DJ601A – Str. Str. 1 Decembrie 1918, Str. Rezervelor, Str. Apeductului, Str. Stelelor, terminal „Chiajna-Stelelor”.

https://tpbi.ro/de-luni-linia-478-revin ... eWf4y8O-U#
Fişiere ataşate
478-483-site-002.png
478-483-site-002.png (302.95 KiB) Vizualizat de 962 ori
Mihai2005
Utilizator nou
Mesaje: 3
Membru din: Vin Mai 27, 2022 3:31 pm

Vin Mai 31, 2024 2:47 pm

Autobuzele liniei 116 vor întoarce la Gara Progresul

Începând de sâmbătă, 01.06.2024, autobuzele liniei 116 vor întoarce la Gara Progresul, în loc de CFR Progresul, ca până acum.

Prin această măsură, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a avut în vedere asigurarea mobilității călătorilor, ca urmare a reluării circulației trenurilor la Gara Progresul.

https://tpbi.ro/autobuzele-liniei-116-v ... progresul/

Notă personală: De ce nu se aplică și pentru 102? Știu că și această linie avea capătul acolo.
Fişiere ataşate
FB_IMG_1717155757167.jpg
FB_IMG_1717155757167.jpg (88.38 KiB) Vizualizat de 929 ori
Mihai2005
Utilizator nou
Mesaje: 3
Membru din: Vin Mai 27, 2022 3:31 pm

Vin Mai 31, 2024 3:02 pm

Anunț publicat tot astăzi:

La solicitarea călătorilor, linia 405 – prelungită până la Spitalul Bălăceanca

La solicitarea călătorilor, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus prelungirea liniei 405, de la actualul capăt – Glina, la Spitalul Bălăceanca, precum și suplimentarea parcului de vehicule.

Măsura va intra în vigoare de sâmbătă, 01.06.2024, iar autobuzele vor circula pe traseul: terminal „Metrou Nicolae Teclu”, Bd. Theodor Pallady, Sat Cățelu, Șos. Libertății, DNCB, DJ301A, Str. Libertății, „Spital Bălăceanca”, cu întoarcere pe Str. Libertății, DJ301, DNCB, Șos. Libertății, Sat Cățelu, Bd. Theodor Pallady cu întoarcere în rondul de la Str. Uzinei, Bd. Theodor Pallady, bretea complex comercial, Bd. Theodor Pallady cu întoarcere la intersecția Bd. Theodor Pallady/ Str. Victor Brauner, bretea Bd. Theodor Pallady, terminal „Metrou Nicolae Teclu”.

https://tpbi.ro/la-solicitarea-calatori ... alaceanca/#
Fişiere ataşate
405-site-002.png
405-site-002.png (233.52 KiB) Vizualizat de 919 ori
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Vin Mai 31, 2024 3:55 pm

Mihai2005 scrie:
Vin Mai 31, 2024 3:02 pm
Anunț publicat tot astăzi:

La solicitarea călătorilor, linia 405 – prelungită până la Spitalul Bălăceanca

La solicitarea călătorilor, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus prelungirea liniei 405, de la actualul capăt – Glina, la Spitalul Bălăceanca, precum și suplimentarea parcului de vehicule.

Măsura va intra în vigoare de sâmbătă, 01.06.2024, iar autobuzele vor circula pe traseul: terminal „Metrou Nicolae Teclu”, Bd. Theodor Pallady, Sat Cățelu, Șos. Libertății, DNCB, DJ301A, Str. Libertății, „Spital Bălăceanca”, cu întoarcere pe Str. Libertății, DJ301, DNCB, Șos. Libertății, Sat Cățelu, Bd. Theodor Pallady cu întoarcere în rondul de la Str. Uzinei, Bd. Theodor Pallady, bretea complex comercial, Bd. Theodor Pallady cu întoarcere la intersecția Bd. Theodor Pallady/ Str. Victor Brauner, bretea Bd. Theodor Pallady, terminal „Metrou Nicolae Teclu”.

https://tpbi.ro/la-solicitarea-calatori ... alaceanca/#
Cu ocazia asta autobaza Pantelimon va mai suplimenta linia 405 cu inca 1-2 ture, avand in vedere ca au destule masini disponibile care sunt utilizate pe post de rezerva.
Solaris pe 70. 8-)
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Vin Mai 31, 2024 4:05 pm

De la TPBI…

Liniile 409 și 455 – prelungite în localitățile Nuci, respectiv Dobroești

La solicitarea călătorilor, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a decis ca liniile 409 și 455 să funcționeze pe trasee prelungite în localitățile Nuci, respectiv Dobroești, începând cu data de 03.06.2024.

Astfel, autobuzele liniei 409 vor circula pe traseul: Merii Petchii, DJ 101B, Str. Narciselor, DJ 101B, DC 21A, DC8, Balta Neagră, DC8 – Str. Malu Roșu, DJ 101B – Lipia, DJ 101C, DJ 101, Șos. Eroilor, Calea București – DC 184, Dascălu, DJ 200 – Șos. Ștefănești, Ștefăneștii de Sus, Ștefăneștii de Jos, Bd. Eroilor, Șos. Andronache, Șos. Colentina, Bucur Obor și retur. Pe traseul modificat, vehiculele vor opri, pe ambele sensuri, în stațiile „Biserica Nuci” și „Calea București”.

Linia 455 va funcționa între terminalele „Victor Dumitrescu” și „Bd. Basarabia” pe traseul: Bd. Victor Dumitrescu, Str. Soldat Dascălu Gheorghe, Str. Cuza Vodă, Str. Nicolae Bălcescu, Șos. Dobroești, Șos. Fundeni, Șos. Morarilor, Str. Lucrețiu Pătrășcanu, „Bd. Basarabia”, cu întoarcere pe Str. Lucrețiu Pătrășcanu, Șos. Morarilor, Șos. Fundeni, Șos. Dobroești, Str. Nicolae Bălcescu, Str. Nucului, Str. Trifoiului, Bd. Victor Dumitrescu, terminal „Victor Dumitrescu”. Pe noul traseu, autobuzele vor opri, pe sensul spre Bd. Basarabia, în stația „Victor Dumitrescu”, iar pe sensul spre capătul „Victor Dumitrescu” – în stațiile „Nucului” și „Trifoiului”.
Fişiere ataşate
409.
409.
IMG_1306.jpeg (241.77 KiB) Vizualizat de 892 ori
455.
455.
IMG_1305.jpeg (264.58 KiB) Vizualizat de 892 ori
Solaris pe 70. 8-)
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Sâm Iun 08, 2024 12:39 pm

TPBI suplimentează programul de transport public în zilele de 12 şi 13.06.2024

Pe 12 și 13 iunie 2024, la Arena Națională, va concerta trupa Coldplay. Primăria Municipiului București vine în sprijinul participanților la spectacole și suplimentează programul de transport public. Astfel, în cele două zile, ȋn intervalele orare 16:00-20:30, şi 22:45-00:30, vor fi înființate două linii de transport și suplimentate alte două.
Concertele trupei britanice Coldplay se înscriu în seria de evenimente pe care Primăria Capitalei dorește să le găzduiască cât mai des la Arena Națională și care fac din București un adevărat punct de atracție pentru turiști. Cele două concerte de la București, organizate de Emagic, au bătut toate recordurile, marcând cel mai rapid sell-out pentru un spectacol de stadion din istoria muzicii live din România.

* Înfiinţarea liniei 700 cu autobuze electrice – aceasta va funcţiona la un interval de succedare de circa 10 minute, ȋn ambele sensuri, ȋntre Piaţa Unirii şi Arena Naţională pe traseul: Piaţa Unirii, Bd. Unirii, Piaţa Alba Iulia, Bd. Decebal, Şos. Mihai Bravu, Str. Vatra Luminoasă, Bd. Pierre de Coubertin.

Ultima plecare de la Piaţa Unirii către Arena Naţională va fi la ora 20:30, iar ultima plecare de la Arena Naţională către Piaţa Unirii va fi la ora 00:30.

Autobuzele vor efectua opriri ȋn staţiile: „Bd. I. C. Brătianu” (ȋn ambele sensuri), situate pe Bd. Unirii ȋn zona magazinului Unirea Shopping Center, respectiv „Piaţa Unirii 4”, „Piaţa Unirii 1” şi „Piaţa Unirii 2”, amplasate ȋn Piaţa Unirii, precum şi la Arena Naţională pe Bd. Pierre de Coubertin.

* Înfiinţarea liniei 87 cu troleibuze cu autonomie – aceasta va funcţiona (comun cu linia 86), la un interval de succedare de circa 10 minute, ȋn ambele sensuri, ȋntre Piaţa Romană şi Arena Naţională pe traseul: Piaţa Romană, Bd. Dacia, Str. Traian, Str. Iancu Cavaler de Flondor, Bd. Pache Protopopescu, Str. Matei Voievod, Str. Vatra Luminoasă, Bd. Pierre de Coubertin.
Ultima plecare de la Piaţa Romană către Arena Naţională va fi la ora 20:30, iar ultima plecare de la Arena Naţională către Piaţa Romană va fi la ora 00:30.
Troleibuzele vor efectua opriri ȋn staţiile: „Piaţa Romană” (din rondul Piaţa Romană), respectiv la Arena Naţională pe Bd. Pierre de Coubertin.

* Suplimentarea parcului circulant pe linia 90 cu troleibuze cu autonomie - aceasta va funcţiona după amiază la un interval de succedare de circa 10 minute.
Ultima plecare de la Semănătoarea către Arena Naţională va fi la ora 20:30, iar ultima plecare de la Arena Naţională către Semănătoarea va fi la ora 00:30.

* Suplimentarea parcului circulant pe liniile de noapte N1 şi N10 care vor fi dotate cu autobuze hibrid - acestea vor funcţiona ȋn intervalul orar 22:30÷00:30 la un interval de succedare de circa 10 minute. La afluire transportul spectatorilor va fi asigurat pe inelul median (Şos. Mihai Bravu) de tramvaiele liniilor 1 şi 10 care sunt programate să funcţioneze la un interval de 6-8 min.

***
Primăria Municipiului București se bucură să fie partenerul tuturor artiștilor și organizațiilor care promovează un mediu nepoluant și proiecte de sustenabilitate.
Fişiere ataşate
IMG_1368.jpeg
IMG_1368.jpeg (220.52 KiB) Vizualizat de 612 ori
Solaris pe 70. 8-)
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Lun Iun 10, 2024 3:36 pm

TPBI înființează două linii speciale de transport pentru participanții la concertul Coldplay

Spectatorii care vor participa la concertul Coldplay, programat în zilele de 12 și 13 iunie 2024 pe Arena Națională, vor avea la dispoziție două linii speciale de transport public, care vor asigura legătura între stadion și centrul Capitalei și care vor fi operate cu vehicule electrice, nepoluante, achiziționate de Primăria Municipiului București prin fonduri europene.

În perioada concertului, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) va înființa linia de autobuz 700 – care va asigura legătura între Piața Unirii și Arena Națională – și linia de troleibuz 87, care va funcționa pe relația Arena Națională – Piața Romană.

Linia de autobuz 700, pe care vor circula autobuze electrice ZTE Granton 12m la un interval de succedare de 10 minute, va funcționa între orele 16.00-20.30 și 22.45-00.30 pe traseul: Piața Unirii, Bd. Unirii, Piața Alba Iulia, Bd. Decebal, Șos. Mihai Bravu, Str. Vatra Luminoasă, Str. Tony Bulandra, cu întoarcere în Depoul Vatra Luminoasă. Autobuzele vor opri ȋn stațiile: „Bd. I. C. Brătianu‟ (pe ambele sensuri), situate pe Bd. Unirii ȋn zona magazinului Unirea Shopping Center, respectiv „Piața Unirii 4‟, „Piața Unirii 1‟ și „Piața Unirii 2‟, amplasate ȋn Piața Unirii, precum şi în zona „Arena Națională”. Ultima plecare de la Piața Unirii către Arena Națională va fi la ora 20.30, iar ultima plecare de la Arena Națională către Piața Unirii va avea loc la ora 00.30.

Linia de troleibuz 87, ce va fi operată cu troleibuze cu autonomie Solaris Trollino 12, care vor circula la un interval de succedare de 10 minute, va funcționa între orele 16.00-20.30 și 22.45-00.30 pe traseul: Piața Romană, Bd. Dacia, Str. Traian, Str. Iancu Cavaler de Flondor, Bd. Pache Protopopescu, Str. Matei Voievod, Str. Vatra Luminoasă, Str. Tony Bulandra, cu întoarcere în Depoul Vatra Luminoasă. Troleibuzele vor opri ȋn toate stațiile liniei 86 de pe porțiunea comună de traseu. Ultima plecare de la Piața Romană către Arena Națională va fi la ora 20.30, iar ultima plecare de la Arena Națională către Piața Romană va avea loc la ora 00.30.

Totodată, TPBI a mai decis ca, în zilele de 12 și 13 iunie, în intervalul orar 16.00-20.30 și 22.45-00.30, parcul de vehicule al liniei 90 să fie suplimentat, troleibuzele urmând să sosească în stații în această perioadă la un interval de 10 minute. În plus, programul liniei 90 va fi prelungit, ultima plecare din zona Arena Națională către Semănătoarea urmând să aibă loc la ora 00.30.

De asemenea, parcul de vehicule al liniilor de noapte N1 și N10 va fi suplimentat, autobuzele (care vor fi de tipul hibrid) urmând să circule la un interval de succedare de 10 minute între orele 22.30-00.30. La afluire, transportul spectatorilor va fi asigurat pe inelul median (Șos. Mihai Bravu) și de tramvaiele liniilor 1 și 10 care sunt programate să funcționeze la un interval de 6-8 minute.
Fişiere ataşate
IMG_1378.jpeg
IMG_1378.jpeg (492.26 KiB) Vizualizat de 411 ori
Solaris pe 70. 8-)
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Lun Iun 10, 2024 3:39 pm

O nouă stație pentru liniile de troleibuz 79 și 86, la Liceul George Enescu din București.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus înființarea, începând de marți, 11 iunie 2024, a unei noi stații de troleibuz pe traseul liniilor 79 și 86, în zona Liceului George Enescu de pe Str. Occidentului din București. Stația se va numi „Sfinții Voievozi” și a fost inclusă în programul de transport pentru sensul de mers către Gara de Nord, în urma finalizării lucrărilor de semnalizare a acesteia cu indicator rutier și marcaj la sol.
Fişiere ataşate
IMG_1380.jpeg
IMG_1380.jpeg (641.46 KiB) Vizualizat de 408 ori
Solaris pe 70. 8-)
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5184
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Iun 12, 2024 9:25 am

Am transmis catre STB si TPBI solicitarea si analiza de optimizare a parcului circulant la tramvaie si troleibuze:

Mobilitate.eu solicită STB SA și TPBI organizarea parcului de vehicule cu aer condiționat și podea coborâtă pentru deservirea eficientă în special în zilele de weekend


Mobilitate.eu se implică permanent și monitorizează atât parcul circulant cât și deciziile autorităților, în cazul de față STB SA și TPBI, în organizarea acestuia pe trasee. STB SA a primit în ultimul an loturi mari de vehicule noi, fiind aproape livrate cele 100 de tramvaie Astra Imperio Metrpolitan, livrările fiind estimate să se încheie în luna iulie, iar cele 100 de troleibuze Solaris sunt deja aproape toate sosite, oficial 97 din 100, ceea ce înseamnă că și aici în luna iulie cel târziu, teoretic vor fi 100 active. Totuși, STB SA și TPBI încă nu reușesc să organizeze cum ar fi normal parcul circulant, în special în zilele de weekend dar și în contextul a cel puțin 3 luni cu temperaturi crescute. Mai mult, utilizarea eficientă a noilor vehicule ar aduce beneficii și pentru șoferii acestora, care pot beneficia de climatizare în posturile de conducere.

Astfel, în urma unei analize a traseelor și parcul circulant al STB SA, mobilitate.eu transmite atât pe cale oficială cât și în cadrul acestui material propunerea și solicitarea de reorganizare a parcului circulant pentru utilizarea eficientă a vehiculelor au aer condiționat, dar și cu podea coborâtă și parțial coborâtă în special pentru zilele de weekend și pentru perioada călduroasă care se anunță pentru cel puțin următoarele 3 luni. De asemeneea, în contextul reducerii parcului circulant din 17 iunie, și în zile lucrătoare se pot realiza de asemenea repartizări prioritare ale vehiculelor cu aer condiționat și podea coborâtă sau parțual coborâtă.

Solicitarea către autorități vine în special pentru utilizarea eficientă a celor 100 de troleibuze Solaris si 100 de tramvaie Astra Imperio pentru a oferi condiții civilizate de călătorie pe toate traseele unde aceste tipuri de vehicule pot fi exploatate, fiind vorba de vehicule noi, în garanție, pentru care în mod normal nu există motive justificabile pentru a fi ținute în depouri, în timp ce călătorii sunt transportați cu vehicule vechi și fără climatizare.

Conform analizei mobilitate.eu, în zilele de weekend parcul de troleibuze utilizat în traseu este de maxim 110 unități. În contextul în care sunt utilizabile aproximativ 80 unități din parcul de troleibuze Irisbus și vor fi disponibile cel puțin 90 de troleibuze din cele 100 Solaris, propun introducerea acestora în zile de weekend și sărbătoare pe traseele unde în mod normal circulă doar troleibuze vechi, Ikarus, fără aer condiționat și fără podea coborâtă – liniile 76 și 86, necesarul estimat ar fi de maxim 20 de troleibuze, care poate fi asigurat cu troleibuze Solaris și Irisbus, fiind disponibile suficiente în zilele de weekend.

De asemenea, propunerea vizează optimizarea parcului liniei 86. Aici deși depoul Vatra Luminoasa a primit o serie de troleibuze noi și ar avea parc disponibil, sunt trimise în continuare majoritatea troleibuze vechi, fără podea joasă și aer condiționat, în medie zilnic fiind doar două troleibuze Irisbus, din generație mai nouă, ce oferă condiții optime pentru călători. În lipsa introducerii noilor troleibuze Solaris pe alte trasee, cel mai normal ar fi utilizarea acestora pentru înlocuirea troleibuzelor vechi, Ikarus, din traseu. În concluzie, la capitolul troleibuze, STB SA și TPBI au la dispoziție parcul circulant necesar pentru operarea cel puțin în zilele de weekend doar cu troleibuze cu podea joasa și aer condiționat.

La capitolul tramvaie, mobilitate.eu solicită utilizarea eficientă a celor 100 de tramvaie Imperio, la ora actuală fiind sosite 92, și reducerea perioadei de imobilizare accidentală a acestora, la ora actuală fiind indisponibile din cauze accidentale cel puțin 10 tramvaie. De asemenea, din parcul de tramvaie vechi, sunt utilizate încă tramvaie Tatra, în timp ce ar fi disponibile suficiente tramvaie pentru înlocuirea acestora, inclusiv cu vagoane modernizate cu podea parțial coborâtă. Mai mult, depoul Giurgiu deține 3 tramvaie din generația veche, dar modernizate cu podea parțial coborâtă, care sunt rulate constant pe linia 1, unde în mod normal circulă tramvaie Imperio. Astfel, o utilizare mult mai eficientă a acestora este pe linia 7, ce leagă CFR Progresu de Piața Unirii, unde nu circulă niciun tramvai modernizat sau nou, utilizarea celor 3 tramvaie aici fiind singura legătură cu vehicule accesibilizate pe ruta menționată.

Trecând la ultima parte a solicitării, legată de tramvaiele Astra Imperio, acestea sunt de asemenea utilizate în număr limitat în zilele de weekend, conform ultimei planificari, 20 unitati pe linia 41, 18 pe linia 25, 13 pe linia 1, 13 pe linia 10 si 12 pe linia 32. Astfel, în zi de weekend tramvaiele Imperio sunt utilizate aproape în totalitate pe traseele unde sunt alocate, dar există o diferența care ar putea fi utilizată în special în perioada călduroasa, mai ales în contextul reducerii parcului circulant din 17 iunie. Tramvaiele care rămân în depouri ar putea circula pe linii ca 7 și 11, și chiar 44 și 47, deși aici nu este necesară o capacitate mare de transport, dar tramvaiele ar oferi condiții bune de călătorie. Pe restul traseelor tramvaiele Imperio nu pot circula din cauza infrastructurii deficitare.

https://mobilitate.eu/mobilitate-eu-stb-tpbi-ac/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 426
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Joi Iun 13, 2024 2:35 pm

Începând de sâmbătă, 15.06.2024, traseul liniei 343 va fi prelungit în Cartierul Henri Coandă, vechiul capăt de linie devenind stația „Biharia”, iar autobuzele urmând să întoarcă în zona noului terminal, situat pe Bulevardul Iulian Mihu.

La acest terminal vor funcționa noile stații „Cartier Henri Coandă”, destinate debarcării și îmbarcării călătorilor.
Fişiere ataşate
343.
343.
IMG_1417.jpeg (397.53 KiB) Vizualizat de 142 ori
Solaris pe 70. 8-)
Scrie răspuns

Înapoi la “Mobilitatea în regiunea București - Ilfov”