Știri generale
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu avea sens, e prea scurta bucata reabilitata.
�
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3992705692
Fb:Nicusor Dan
- Fişiere ataşate
-
- FB_IMG_1694173385723.jpg (75.6 KiB) Vizualizat de 6180 ori
S ar parea ca a venit sau vine pana in weekend si autobuzul electric...
TPBI: noul troleibuz Solaris, autobuzul electric BMC, plimbări cu bicicleta, jocuri, suveniruri și multe surprize la Săptămâna Europeană a Mobilității 2023.
Primăria Municipiului București (PMB), Consiliul Județean Ilfov (CJI), Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) au pregătit plimbări cu bicicleta, jocuri, suveniruri și multe alte surprize celor care vor participa în weekendul 16-17.09.2023 la acțiunile organizate în Parcul Regele Mihai I și la Palatul Mogoșoaia.
TPBI și partenerii săi participă la ediția din 2023 a evenimentului „Săptămâna Europeană a Mobilității”, care are loc în perioada 16-23 septembrie, tema din acest an fiind „Save Energy” (Salvează Energia).
https://tpbi.ro/tpbi-noul-troleibuz-sol ... atii-2023/
TPBI: noul troleibuz Solaris, autobuzul electric BMC, plimbări cu bicicleta, jocuri, suveniruri și multe surprize la Săptămâna Europeană a Mobilității 2023.
Primăria Municipiului București (PMB), Consiliul Județean Ilfov (CJI), Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) au pregătit plimbări cu bicicleta, jocuri, suveniruri și multe alte surprize celor care vor participa în weekendul 16-17.09.2023 la acțiunile organizate în Parcul Regele Mihai I și la Palatul Mogoșoaia.
TPBI și partenerii săi participă la ediția din 2023 a evenimentului „Săptămâna Europeană a Mobilității”, care are loc în perioada 16-23 septembrie, tema din acest an fiind „Save Energy” (Salvează Energia).
https://tpbi.ro/tpbi-noul-troleibuz-sol ... atii-2023/
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 672
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Nu e obligatoriu, poate sa fie unul din cele de la Craiova.
Ma aștept sa fie autobuzul pe care sucevenii l-au testat, înainte de a fi livrate cele 25 de ZTE ale lor. Este vopsit în gri cu verde, și îl puteți vedea de pe A1, oprit lângă 3-4 EBD ale TCE Ploiești. Posibil acela să fie prezentat, fiind momentan singurul de 12m lungime rămas în sediul de la Ciorogârla. Din ce știu, toate autobuzele ZTE pentru Craiova au fost deja livrate.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primit de la STB despre accidentul de dimineata:
Referitor la incidentul de duminică, 24 decembrie 2023, ora 5:56, în care doua vagoane ale STB SA au fost implicate într-un accident în zona intersecției Sos. Ștefan cel Mare cu strada Lizeanu, facem următoarele completări:
Evaluare la fața locului a comisiei tehnice STB:
- calea de rulare - in parametri tehnici corespunzători
- macaz intersecție Lizeanu - funcțional
- vagoane fără defecțiuni tehnice, care să provoace deraiere.
Concluzie preliminară:
- macaz activat spre stânga (sens Stefan cel Mare spre Obor, în zona intersecție Lizeanu )
- vagon tramvai 5 a continuat traseu înainte, fără sa dezactiveze macazul stânga.
- cauza probabila accident: eroare umană.
Comisia tehnică a STB face propria evaluare și va ține cont, în concluziile finale și de raportul Brigăzii de Poliție Rutieră a municipiului București.
In primul rand este o regula elementara de circulatie, daca 239 chiar facea stanga in mod voit, trebuia sa acorde prioritate vagonului din linia 1, care mergea inainte.
In al doilea rand, macazul de la Obor, din directia Stefan cel Mare spre Mosilor - Sf. Gheorghe nu mai este functional, macar manual? De ce 239 facea acces in 5 pe ruta asta ocolitoare, Lizeanu - Reinvierii etc?
In al doilea rand, macazul de la Obor, din directia Stefan cel Mare spre Mosilor - Sf. Gheorghe nu mai este functional, macar manual? De ce 239 facea acces in 5 pe ruta asta ocolitoare, Lizeanu - Reinvierii etc?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Acum am vazut un filmulet din intersectie, cel cu 5ul a venit fara macar sa incetineasca sa vada macazul daca este facut. Deja nu prea mai este rost de discutie, se vede clar cine este in culpa, singura scapare ar fi daca era un defect la macaz, dar acesta fiind dezactivat ca automat, mici sanse, probabil o fi fost un acces sau ceva care a mers spre URAC azi noapte.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 672
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Si uite asa cum isi bat toti cretinii din STB joc de aceste tramvaie 

Accidentul...
https://vm.tiktok.com/ZGeFaL2d4/
https://vm.tiktok.com/ZGeFaL2d4/
-
- Utilizator nou
- Mesaje: 7
- Membru din: Sâm Mai 28, 2022 7:11 pm
În culpă sunt macazurile lăsată la rangă când trebuiau să fie automatizate, lipsa unui sistem care să coreleze traseul vagonului cu direcția macazurilor și să inițieze o frânare de urgență. Să tot ai accidente de genul ăsta complet prevenibile și tu ca societate de transport să-i tot dai înainte cu "eroare umană", cum se cheamă că ești?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
O informare venita de la STB...
Serviciul de transport public funcționează în parametrii normali și se circulă în condiții de iarnă.
În cursul dimineții, din cauza condițiilor meteo au fost înregistrate câteva evenimente, punctual, la care s-a intervenit operativ iar în prezent circulația este reluată.
Exemplificăm:
- ora 07.20 - tramvai care circula pe linia 36 (la int Sos. Pantelimon/ Bd. Ferdinand, sens Platf. Ind. Pipera,) a deraiat cu boghiul I. S-au dirijat mijloacele de interventie iar circulația a fost reluată la ora 8.40
- din cauza condițiilor meteo nefavorabile, de la ora 5.50 autobuzele liniilor STB nu mai circula pe calea de rulare a tramvaielor; acestea circula pe carosabil si efectueaza statii la bordura.
- ora 8.30 - se intervine operativ pe toate liniile de tramvai cu pluguri. Din cauza damburilor de zapada formate in zona intersectiilor, pe cateva artere ale capitalei s-au inregistrat blocari temporare (Ex: Pantelimon, Cobălcescu și Gh. Duca) și stationari ale vagoanelor in urma actionarii salvarilor Au fost dirijate mijloace de innterventie ale STB și ale comandamentului de iarnă al municipiului București. Plugurile portperie actioneaza in acest moment.
IN PREZENT NU EXISTA BLOCAJE. Se intervine operativ la fiecare situație semnalata.
Echipele de intervenție ale STB sunt în teren și intervin operativ pentru deblocarea oricărei situatiii care poate apare din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Serviciul de transport public funcționează în parametrii normali și se circulă în condiții de iarnă.
În cursul dimineții, din cauza condițiilor meteo au fost înregistrate câteva evenimente, punctual, la care s-a intervenit operativ iar în prezent circulația este reluată.
Exemplificăm:
- ora 07.20 - tramvai care circula pe linia 36 (la int Sos. Pantelimon/ Bd. Ferdinand, sens Platf. Ind. Pipera,) a deraiat cu boghiul I. S-au dirijat mijloacele de interventie iar circulația a fost reluată la ora 8.40
- din cauza condițiilor meteo nefavorabile, de la ora 5.50 autobuzele liniilor STB nu mai circula pe calea de rulare a tramvaielor; acestea circula pe carosabil si efectueaza statii la bordura.
- ora 8.30 - se intervine operativ pe toate liniile de tramvai cu pluguri. Din cauza damburilor de zapada formate in zona intersectiilor, pe cateva artere ale capitalei s-au inregistrat blocari temporare (Ex: Pantelimon, Cobălcescu și Gh. Duca) și stationari ale vagoanelor in urma actionarii salvarilor Au fost dirijate mijloace de innterventie ale STB și ale comandamentului de iarnă al municipiului București. Plugurile portperie actioneaza in acest moment.
IN PREZENT NU EXISTA BLOCAJE. Se intervine operativ la fiecare situație semnalata.
Echipele de intervenție ale STB sunt în teren și intervin operativ pentru deblocarea oricărei situatiii care poate apare din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Am intrebat la STB despre proiectele de modernizare a 50 de V3A si 20 de Tatra, au picat.
STB SA a renunțat la proiectele de modernizare a 50 de tramvaie V3A și 20 de Tatra. Rămâne programul anual de 6 tramvaie V3A modernizate
Mobilitate.eu monitorizează și promovează constant proiectele de modernizare a infrastructurii și parcului circulant al operatorilor din România, fiind în legătură permanentă cu autoritățile pentru actualizarea informațiilor despre proiectele noi și vechi aflate în derulare. Odată cu începutul anului 2024, am solicitat către STB SA o actualizare despre situația proiectelor de modernizare a tramvaielor V3A și Tatra, anunțate din 2022, pentru care au fost demarate procedurile de implementare.
Astfel, conform răspunsului STB SA „Cele două proiecte au fost eliminate din lista obiectivelor de investiții STB SA din lipsa resurselor financiare”.
Totuși, STB SA spune că pe lista de investiții pentru anul 2024 se află modernizarea a 6 tramvaie V3A și un tramvai Bucur LF. Totuși, rămâne de văzut dacă vom vedea la traseu anul acesta 6 tramvaie V3A modernizate, având în vedere că în anul 2023 au ieșit doar 2 vagoane, 025 și 158, în 2022 nu a ieșit niciun tramvai, iar in 2021 au fost predate doar 3 tramvaie, 044, 218 și 273, care erau în lucru din 2019-2020. De asemenea, tramvaiul Bucur LF despre care se spune în raspunsul STB SA este 417, ultimul din seria Bucur LF, aflat în lucru încă din anul 2018, construcția fiind constant încetinită de lipsa fondurilor și a materialelor necesare. La ora actuală, toate proiectele de modernizare și reparație capitală a tramvaielor sunt finanțate din bugetul local al PMB și STB SA.
Astfel, în perioada 2022-2023, STB SA a demarat pregătirea proiectului pentru modernizarea a 50 de tramvaie V3A și 20 de tramvaie Tatra. Tramvaiele V3A urmau să fie modernizate în cadrul unui program cu mai mulți constructori, care să realizeze structurile metalice de la confecție până la vopsire, pentru ca ulterior acestea să fie echipate și finalizare în cadrul uzinelor STB, URAC. Același tratament urmau să îl aibă și 20 de tramvaie Tatra. Ambele modernizări urmau să devină tramvaie cu motoare asincron și podea parțial coborâtă, dar și cu sisteme de informare și aer condiționat în salonul călătorilor.
În timpul anului 2023, STB SA a început consultări ale pieței pe SEAP, pentru estimarea valorilor și termenelor de execuție pentru construcția a 50 de caroserii de tramvaie V3A cu podea parțial coborâtă, ceea ce ar fi însemnat construcția a 150 de tronsoane, 50 tip A, 50 tip B și 50 tip C, tronsonul C fiind realizat pe structură cu podea parțial coborâtă. Conform specificației STB SA, caroseriile erau confecționate, sablate, protejate și vopsite în schema STB SA, urmând să fie transportate de prestator la URAC, unde STB SA continua procesul de echipare și punere în funcțiune. De asemenea, a fost lansată și procedura pentru modernizarea boghiurilor, fiind vorba de 200 boghiuri motoare și purtătoare pentru cele 50 de V3A, dar și a 40 de boghiuri de tramvai Tatra T4R. Boghiurile motoare de V3A și Tatra T4R ar fi beneficiat de reparație totală generală, cu înlocuirea tuturor elementelor consumabile cu elemente noi și înlocuirea motoarelor vechi cu motoare asincron. Boghiurile purtătoare V3A treceau de asemenea prin reperație generală cu înlocuirea toturor elementelor consumabile. Ulterior, STB SA nu a mai făcut alți pași pentru continuarea proiectului.
Foto: mobilitate.eu
STB SA a renunțat la proiectele de modernizare a 50 de tramvaie V3A și 20 de Tatra. Rămâne programul anual de 6 tramvaie V3A modernizate
Mobilitate.eu monitorizează și promovează constant proiectele de modernizare a infrastructurii și parcului circulant al operatorilor din România, fiind în legătură permanentă cu autoritățile pentru actualizarea informațiilor despre proiectele noi și vechi aflate în derulare. Odată cu începutul anului 2024, am solicitat către STB SA o actualizare despre situația proiectelor de modernizare a tramvaielor V3A și Tatra, anunțate din 2022, pentru care au fost demarate procedurile de implementare.
Astfel, conform răspunsului STB SA „Cele două proiecte au fost eliminate din lista obiectivelor de investiții STB SA din lipsa resurselor financiare”.
Totuși, STB SA spune că pe lista de investiții pentru anul 2024 se află modernizarea a 6 tramvaie V3A și un tramvai Bucur LF. Totuși, rămâne de văzut dacă vom vedea la traseu anul acesta 6 tramvaie V3A modernizate, având în vedere că în anul 2023 au ieșit doar 2 vagoane, 025 și 158, în 2022 nu a ieșit niciun tramvai, iar in 2021 au fost predate doar 3 tramvaie, 044, 218 și 273, care erau în lucru din 2019-2020. De asemenea, tramvaiul Bucur LF despre care se spune în raspunsul STB SA este 417, ultimul din seria Bucur LF, aflat în lucru încă din anul 2018, construcția fiind constant încetinită de lipsa fondurilor și a materialelor necesare. La ora actuală, toate proiectele de modernizare și reparație capitală a tramvaielor sunt finanțate din bugetul local al PMB și STB SA.
Astfel, în perioada 2022-2023, STB SA a demarat pregătirea proiectului pentru modernizarea a 50 de tramvaie V3A și 20 de tramvaie Tatra. Tramvaiele V3A urmau să fie modernizate în cadrul unui program cu mai mulți constructori, care să realizeze structurile metalice de la confecție până la vopsire, pentru ca ulterior acestea să fie echipate și finalizare în cadrul uzinelor STB, URAC. Același tratament urmau să îl aibă și 20 de tramvaie Tatra. Ambele modernizări urmau să devină tramvaie cu motoare asincron și podea parțial coborâtă, dar și cu sisteme de informare și aer condiționat în salonul călătorilor.
În timpul anului 2023, STB SA a început consultări ale pieței pe SEAP, pentru estimarea valorilor și termenelor de execuție pentru construcția a 50 de caroserii de tramvaie V3A cu podea parțial coborâtă, ceea ce ar fi însemnat construcția a 150 de tronsoane, 50 tip A, 50 tip B și 50 tip C, tronsonul C fiind realizat pe structură cu podea parțial coborâtă. Conform specificației STB SA, caroseriile erau confecționate, sablate, protejate și vopsite în schema STB SA, urmând să fie transportate de prestator la URAC, unde STB SA continua procesul de echipare și punere în funcțiune. De asemenea, a fost lansată și procedura pentru modernizarea boghiurilor, fiind vorba de 200 boghiuri motoare și purtătoare pentru cele 50 de V3A, dar și a 40 de boghiuri de tramvai Tatra T4R. Boghiurile motoare de V3A și Tatra T4R ar fi beneficiat de reparație totală generală, cu înlocuirea tuturor elementelor consumabile cu elemente noi și înlocuirea motoarelor vechi cu motoare asincron. Boghiurile purtătoare V3A treceau de asemenea prin reperație generală cu înlocuirea toturor elementelor consumabile. Ulterior, STB SA nu a mai făcut alți pași pentru continuarea proiectului.
Foto: mobilitate.eu
Cel mai probabil,se mizează pe faptul că în următorii 2-3 ani vor fi șantiere deschise,rămân tramvaie disponibile și nu ar mai fi o urgenta modernizarea altor tramvaie și cu banii aia oricum se vor face licitații pentru alte tramvaie. De le ar întreține pe astea,din punct de vedere al siguranței călătorului și estetic,mai ales.
Treaba cu Tatra,ar fi fost o idee ca măcar una sa fie refăcută și să fie adăugată pe lângă celelalte tramvaie de epoca,muzeu la depoul Dudești. Dar și aici este o discuție și mi se pare o aberație că nu se fac niste trasee turistice cu acele tramvaie,măcar în weekend câteva ore,pentru cei mici/părinți sau turiști în care sa facă un tur al Bucureștiului sau mai ales pe zona centrală să circule. Nu doar cu ziua porților deschise la STB,in care sa stea doar in Dudești și să se pună "praful"pe ele. Mă gândesc...
Treaba cu Tatra,ar fi fost o idee ca măcar una sa fie refăcută și să fie adăugată pe lângă celelalte tramvaie de epoca,muzeu la depoul Dudești. Dar și aici este o discuție și mi se pare o aberație că nu se fac niste trasee turistice cu acele tramvaie,măcar în weekend câteva ore,pentru cei mici/părinți sau turiști în care sa facă un tur al Bucureștiului sau mai ales pe zona centrală să circule. Nu doar cu ziua porților deschise la STB,in care sa stea doar in Dudești și să se pună "praful"pe ele. Mă gândesc...
Păi...ai o oarecare disponibilitate,tramvaiele mai bune cu ocazia asta pot ajunge pe niște linii mai tradiționale(aici că vorbim de cele verzi) și acum au clasicele v3auri,iar cu ce rămâne se mai pot înființa alte linii pe timpul lucrărilor. Și cu ocazia asta,tatrele și alte vagoane care sunt Intr o stare jalnică le pot trage liniștit,pe dreapta.
Cică,iese de mâine la traseu...318 in 41
100%
: Tramvaie vechi refăcute ca noi! La NOI, la STB
Un alt tramvai din generația veche refăcut integral la noi, la STB este gata! De mâine (duminică, 17 martie) intră în traseu pe linia 41.
Este vorba despre un model de generație veche (peste 30 ani) complet recondiționat la Uzina de Reparații Ateliere Centrale (URAC) a STB SA.
”După 30 de ani, URAC redevine o componentă esențială în transportul public din București. Folosim modele vechi de tramvaie, din anii ‘80-’90, le recondiționăm, le echipăm la standardele tehnologice actuale și le reintroducem în traseu. Avem practic tramvaie noi, refăcute integral la noi, la STB”, a declarat Daniel Istrate, directorul general al STB SA.
Refolosim caroserii vechi și le echipăm cu tehnologii actuale! Tramvaiele consumă mai puțină energie, sunt mai fiabile și modernizate complet! Câștigă mediul înconjurător, câștigă aspectul orașului, câștigă calitatea serviciului de transport public!
Noul tramvai modernizat intră de mâine în traseu pe linia 41. Urmează alte 6 (șase) vagoane, aflate în prezent în diverse stadii de lucru, care vor fi distribuite pe alte linii din Capitală.
Dotări tramvai recondiționat URAC:
Cabină vatman complet digitalizată;
Camere de supraveghere video interior și exterior;
Monitoare digitale de informare călători;
Sisteme de plată digitale;
Wi-fi și prize USB;
Podea coborâtă pentru acces persoane cu dizabilități și cărucioare copii;
Scaune tapițate.
______
Lucrăm, zi de zi, pentru a crește calitatea serviciului de transport public.

Îți mulțumesc că mergi cu STB!
https://www.facebook.com/share/v/7mnX1gY7D2udWsU9/
100%
”După 30 de ani, URAC redevine o componentă esențială în transportul public din București. Folosim modele vechi de tramvaie, din anii ‘80-’90, le recondiționăm, le echipăm la standardele tehnologice actuale și le reintroducem în traseu. Avem practic tramvaie noi, refăcute integral la noi, la STB”, a declarat Daniel Istrate, directorul general al STB SA.
Dotări tramvai recondiționat URAC:
______
Lucrăm, zi de zi, pentru a crește calitatea serviciului de transport public.
https://www.facebook.com/share/v/7mnX1gY7D2udWsU9/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu are BN tur in 41 in weekend, de luni. Maine poate in 24 sau 44...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Asta conteaza cel mai putin, important ca e un vagon nou pe traseu...