Discutii despre trasee si modificari de trasee si parc circulant in regiune

Discuții generale, știri și dezbateri despre mobilitatea de suprafață în regiunea București - Ilfov
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5974
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Oct 13, 2023 5:39 pm

Mai mult ar incurca, mai ales ca 1 si 10 merg oricum foarte prost, doar eventual facut cu ture luate din 1/10. Cum am mai tot spus, 1/10 sa ramana doar cu cele 12 Imperio si in rest sa fie dublate pe tronsoane de alte linii care sa vina din cartiere. Mai de ajutor ar fi o linie Banu Manta - Sura Mare, cand revin 1/10 la IRA, asa s-ar suplimenta mai bine tronsonul aglomerat al inelului.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Vlad D.
Utilizator avansat
Mesaje: 140
Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
Localitate: Bucuresti - Titangeles

Vin Oct 13, 2023 8:15 pm

Susțin ideea unei linii care să mai degreveze inelarul pe tronsonul aglomerat, dar numai dacă s-ar regla timpii, astfel încât să nu se țină după primul 1/10 din fața lui. 34 până să fie desființat în 2019 era un ghimpe în coastă pentru inelar, nu exista moment să nu vezi un 34 în spatele unui 1/10 la distanță de maxim 2 minute, fiind deseori gol, intervalele și gradul de încărcare scăzut fiind unul din factorii ce a determinat desființarea, în afară de cel invocat la vremea aceea că “nu sunt tramvaie”.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5974
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Oct 13, 2023 9:01 pm

Si plus ca trebuie pusa la punct semaforizarea, prioritate pentru tramvaie la orice ora, nu sa il pierzi sa stai si de 2 ori la semafoare la Obor, Grozavesti plus sinuciderile de la Pasaj Mihai Bravu si Sudului. Am mers prin multe orase din Europa si tramvaiele sunt prioritizate la maxim, practic nu prea prinzi semafoare iar cand le prinzi stai foarte putin. Si din nou, e discutabila utilizarea culoarului si de autobuze, cand banda 1 pe respectivele artere este ocupata cu parcari.

Acum aproape 20 de ani cand m-am apucat de poze, pe tronsonul de care discutam era plin de linii de tramvai, pe langa 34 care era de baza, erau vechiul 1, 17, 46, 52... Toate chiar daca aveau vagoane putine, ajutau, si chiar tin minte prin 2006-2008 cand mergeam de la URAC la Berceni, mereu venea 34 repede, pe nenorocirea aia de linie OR de iti vibrau toate oasele.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Oct 13, 2023 11:04 pm

Personal,nu mi as face sperante ca va aparea o alta linie printre inelar. Se anunta un adevarat haos,cu deschiderea santierelor la modernizat liniile de tramvaie. Cu siguranta,vom avea linii care vor ocoli aiurea,comasate cu alte linii afectate de lucrari,deci vor trebui tramvaie. Si din ce mai ramane,cu siguranta vor inlocui tatrele ramase in traseu,poate intr-un final.Se anunta zile interesante...
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 423
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Vin Oct 13, 2023 11:09 pm

Treaba e ca nici liniile OR la momentul respectiv nu erau asa degradate ca astazi. Plus ca au fost perioade cand axa Stefan cel Mare - Mihai Bravu - Vacaresti a fost inchisa pe tronsoane, pentru inlocuirea dalelor de beton si implicit a liniei, asta pe langa mentenanta ocazionala ce mai avea loc noaptea.
In alta ordine de idei, confirm faptul ca semaforizarea pe inelar este horror. Obor, Grozavesti, Razoare, Pta Sudului, sunt punctele nevralgice unde se fac gatuiri si se pot strange mai multe vagoane.
De asemenea, si faptul ca macazele automate nu prea mai sunt automate provoaca intarzieri. Cele mai bune exemole sunt la Calea Rahovei x Progresului, si Eroii Revolutiei, in cazul lui 1, care daca are un 11 respectiv 7/12 in fata poate pierde un ciclu de semafor doar pentru ca vatmanul trebuie sa schimbe macazul la ranga.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Oct 21, 2023 2:59 pm

Dupa parerea mea,va mai trebui suplimentat inelarul 1/10,ieri avand ocazia sa vad cat am fost prin zona statiei de la Sura Mare cum ca statia s a "golit" la un 1 si apoi la un 10 venind,surprinzator pentru mine nu la 12 sau poate treaba cu tramvaiele noi.In alta ordine de idei,statiile de pe Sincai sunt gata,viitoarea Verzisori si cea de la Timpuri Noi avand montate si gardurile,doar copertinele de pus,ca acei "tarusi metalici" fiind montati. La Tineretului s a deschis un Auchan,peste drum de parc la una de cladirile noi din zona,statia lui 19 fiind destul de aglomerata,deci cu siguranta traficul lui 19 va creste...de calatori.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5974
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 21, 2023 3:47 pm

Ieri in jurul orei 17-18, pe 1 si pe 10 circulau aproape goale tramvaiele in jumatatea de vest. Raman la parerea ca ar trebui lasate doar cate 12 Imperio iar cu diferenta facut 34, eventual cu 10-12 ture cu Bucur LF.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Oct 21, 2023 8:21 pm

Se impune de urgenta dupa parerea mea,suplimentarea mai ales a liniilor centrale in weekend. Perioada de pandemie a trecut deja de ceva timp si nu se poate ca majoritatea liniilor sa aiba undeva la 8 ture.Lumea circula si la ora actuala vin foarte prost. Este inadmisibil ca pe linii cu legatura cu gara sau centrul capitalei sa ai doar 4 autobuze pe sens.
Fişiere ataşate
FB_IMG_1697908081462.jpg
FB_IMG_1697908081462.jpg (51.33 KiB) Vizualizat de 4818 ori
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 423
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Sâm Oct 21, 2023 8:48 pm

In ceea ce il priveste pe 313 asta e efectul suspendarii in weekend a lui 673. Ca sa nu se circule ca in poza, mai are nevoie de cel putin 2 ture.
Avatar utilizator
Nicu1252
Utilizator nou
Mesaje: 79
Membru din: Lun Mai 16, 2022 11:09 pm

Sâm Oct 21, 2023 9:08 pm

O nouă linie de transport către stația de metrou Pipera pentru locuitorii orașului Voluntari!🚍

🚍Am primit numeroase solicitări pentru extinderea rețelei de transport în comun din orașul nostru. Vin cu vești bune pentru locuitorii care așteptau o nouă legătură între Voluntari și stația de metrou Pipera.

Din această sâmbătă, 21 octombrie, va circula linia 488, între strada Elisabeta Rizea și stația de metrou Pipera.

🚍Linia 488 va circula pe următorul traseu:

DUS: STR. ELISABETA RIZEA - STR. VASILE ALECSANDRI - STR.MIRCEA ELIADE - DJ 200B - BD. PIPERA - ȘOS. BUCUREȘTI NORD - STR. PETRICANI - BD. DIMITRIE POMPEIU - METROU PIPERA

ÎNTORS: METROU PIPERA - BD. DIMITRIE POMPEIU - STR. GARA HERĂSTRĂU - ȘOS. PIPERA - DJ 200B - BD. PIPERA - STR. VASILE ALECSANDRI - ELISABETA RIZEA

Această nouă legătură cu stația de metrou Pipera va fi de un mare ajutor persoanelor care lucrează sau studiază în București.
Primăria Voluntari și STV vă doresc călătorii plăcute!


Sursa: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1277595256



A inceput sa circule de azi. Are 2 ture in zi de lucru si 1 in weekend.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Oct 21, 2023 11:16 pm

Ice scrie:
Sâm Oct 21, 2023 8:48 pm
In ceea ce il priveste pe 313 asta e efectul suspendarii in weekend a lui 673. Ca sa nu se circule ca in poza, mai are nevoie de cel putin 2 ture.
Sunt multe probleme de genul,mai ales pe liniile traditionale pe seara,din centru spre cartiere.Plus cele care au legatura cu gara...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5974
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 21, 2023 11:52 pm

Problema e si lipsa benzilor BUS, se pierde mult timp iar aducerea de ture suplimentare nu ajuta prea mult, in zile lucratoare mai ales si la orele de varf. Iar alta problema sunt unele programe facute prost, unele linii ar avea nevoie de o prelungire a programului cu maxim 60 minute.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5974
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Oct 22, 2023 12:03 am

De asemenea, liniile 1/10 pe Trafic Greu, ieri, vineri, in jurul orelor 17-18, ca tot zice lumea ca sunt aglomerate. Cea mai mare aglomeratie este intre Victoriei si Vitan, din care o mare parte pe timp de zi cara pensionari la Obor. La nici o ora de cand am facut pozele am luat 41 din Ghencea, deja la prima nu mai aveai locuri pe scaune si in picioare te strecurai greu, asa a fost pana la Mihalache, de unde de regula incepe sa se goleasca.

DSC_9814.jpg
DSC_9814.jpg (112.59 KiB) Vizualizat de 4748 ori
DSC_9790.jpg
DSC_9790.jpg (129.8 KiB) Vizualizat de 4748 ori
DSC_9749.jpg
DSC_9749.jpg (166.25 KiB) Vizualizat de 4748 ori
DSC_9729.jpg
DSC_9729.jpg (163.75 KiB) Vizualizat de 4748 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
radu
Utilizator nou
Mesaje: 21
Membru din: Vin Mai 26, 2023 4:26 pm

Lun Oct 23, 2023 7:47 am

Marian Andrei scrie:
Dum Oct 22, 2023 12:03 am
De asemenea, liniile 1/10 pe Trafic Greu, ieri, vineri, in jurul orelor 17-18, ca tot zice lumea ca sunt aglomerate. Cea mai mare aglomeratie este intre Victoriei si Vitan, din care o mare parte pe timp de zi cara pensionari la Obor. La nici o ora de cand am facut pozele am luat 41 din Ghencea, deja la prima nu mai aveai locuri pe scaune si in picioare te strecurai greu, asa a fost pana la Mihalache, de unde de regula incepe sa se golească.
Am tot respectul pentru ce faci, dar aici nu sunt de acord cu tine din următoarele motive;
1. Vineri ora 17-18 nu este o referinta buna. Mulți vinerea lucrează de acasă sau doar jumătate de zi. Altii își iau liber.
2. Direcția dinspre victoriei ar fi cea mai utilizată din punctul meu de vedere și nu înspre.
3. Gradul de încărcare al unui tramvai ar trebui sa fie mai lejer pentru a fi atractiv. Altfel oamenii prefera mașina.

Personal îți spun ca pe direcția Victoriei la primele ore este aglomerat ca un 41 și aproape la fel de aglomerat pe direcția inversa la orele menționate de tine. Excepție făcând vinerea, așa cum spuneam mai sus. Totusi cred ca noi ne dam cu părerea aici in calitate de pasionați, dar nu de experți. Cel mai corect ar fi sa fie realizat un studiu de mobilitate in zona care sa determine utilitatea liniei. Cel mai probabil mai sunt oameni care nu aleg tramvaiul din varii motive. Ca este aglomerat, ca nu are un timp bun de succedare, sau ca timpul de parcurs este mai lung fata de auto personal. Vezi intersecția de la Razoare.

Iar pentru ca eu folosesc inelarul destul de des, in Weekend am ales de 2 ori tramvaiul in detrimentul mașinii pentru a ma deplasa câte 2 stații. Am ajuns sa aștept câte 10 minute un tramvai. Sincer era mai rapid cu mașina și nici nu ma intersectam cu toți dubiosii. Și asta nu e ok.

M-am intins la vorba, dar cred ca lucrurile sunt puțin mai complexe decât gradul de încărcare vizibil al tramvaielor.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Oct 26, 2023 11:15 am

De ce pe la Baba Novac pentru 330? De la Dristor lua multi calatori din statiile Ramnicu Sarat si Dristorului.
Fişiere ataşate
IMG-20231026-WA0003.jpg
IMG-20231026-WA0003.jpg (149.71 KiB) Vizualizat de 4519 ori
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 423
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Joi Oct 26, 2023 11:44 am

Sper sa fie totusi o greseala, mai ales ca nu se spune nimic explicit despre modificarea lui 330 pe Baba Novac
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Noi 03, 2023 3:30 pm

Statia lui 19 de la Eroii Revolutiei,pare ca au desfiintat-o...
Fişiere ataşate
Compress_20231103_152710_0929.jpg
Compress_20231103_152710_0929.jpg (286.36 KiB) Vizualizat de 4365 ori
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 423
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Dum Noi 05, 2023 12:40 am

Se pare ca dep. Colentina a preluat ture si in 55, odata cu cedarea catre Dudesti a 6 ture in 21, cel putin pana acum.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Dum Noi 05, 2023 11:15 am

Cam slabut cu 1 tur. Atata timp cat se iese in continuare cu tatre si in weekend si tu ai v3auri disponibile,clar asta nu e schimbare...in bine. Vedem,ce va mai fi,dar in alta ordine de idei, sa speram ca in weekend linia 19 ramane cu cele 11 ture. Acum,vine bine mai ales,in contextul disparitiei lui 330 din zona Dristor.Cum am mai spus o si cu alte dati 19 le,ar trebui sa vina undeva la 8-10 minute in zilele lucratoare si 12-15 minute...in weekend. Si sa dispara tatrele...
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 423
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Dum Noi 05, 2023 11:29 pm

Da, prezenta Tatrelor in traseu in weekend, dar as zice chiar si in cursul saptamanii deja e cel putin ciudata. Nu inteleg de ce inca sunt in circulatie, si sunt convins ca s-ar gasi prin depourile care au primit Imperio 7-8 vagoane care sa le inlocuiasca macar pe cele care sunt titulare pe 19 si 47, nu zic si de rezerve...
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 262
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Mie Noi 08, 2023 6:23 am

Linia 44 a fost suplimentată cu un tur, având la momentul actual 7 ture de la BN.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Noi 08, 2023 10:26 am

Mai bine il suplimentau pe 47 si mai scoteau din tatre,sau pe 11 daca s au gandit pentru zona Giulesti sa aiba mai multe tramvaie.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5974
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Noi 08, 2023 10:30 am

BN de cand a pierdut 41 nu au unde sa lucreze, cu optimizarea liniei pe Giulesti acum 44 este o legatura rapida si eficienta spre centru, gara si metrou. Si o alternativa foarte buna la 162/163.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 262
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Mie Noi 08, 2023 11:49 am

Da, 44 de cand a trecut pe V3A și a fost și suplimentat, a devenit foarte atractiv, circulând destul de aglomerat inclusiv pe tronsonul de după gara spre Cișmigiu. Înainte, cu Tatra, căra aer.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2775
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Noi 08, 2023 12:12 pm

De aceea cat mai repede trebuie scapat si de tatrele din 47 și era o soluție daca alte depouri mai au vagoane disponibile,chiar si cei de la Buc.Noi sa fi intrat si aici cu 1-2 ture. Aceeași nebunie si cu linia 19,mai ales de când cu dispariția lui 330 este tot mai aglomerat intre Dristor-Ramnicu Sarat-Campia Libertății pana la Nicolae Grigorescu,mai ales. Si daca se nimereste si acolo o tatra sa vina intre timp...e horror. În altă ordine de idei,raman la parerea ca de la Grozavesti/Basarab spre centru,de baza raman liniile de autobuze 123,133 si chiar si 178 pentru ca merge spre Sala Palatului si nu 44.Majoritatea coboară pentru aceste linii si e de ajuns sa ne uitam in stațiile de la Basarab,mai ales dar si cea de la Gara de Nord pentru a vedea aglomerația din aceste statii.
Scrie răspuns

Înapoi la “Mobilitatea în regiunea București - Ilfov”