STB SA eficientizează procesele de spălare și igienizare a vehiculelor
Având în vedere acțiunea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, desfășurată în această dimineață la unitățile de exploatare ale Societății de Transport București STB S.A., compania a transmis prezentul comnicat de presă unde face următoarele precizări:
După aspectele constatate de către comisarii ANPC cu ocazia controlului anterior, efectuat în autobazele și depourile STB S.A. în luna martie, și ca urmare a numeroaselor solicitări venite din partea publicului călător, s-a luat măsura intensificării acțiunilor de igienizare a mijloacelor de transport, astfel încât călătorii să beneficieze de vehicule curate și condiții de transport civilizate.
Totodată, pentru asigurarea transparenței și monitorizarea activității de igienizare a vehiculelor utilizate în prestarea serviciului de transport public, s-a dispus afișarea în interiorul cabinei conducătorului de vehicul, cu vizibilitate spre salonul călătorilor, a graficului zilnic de curățenie, în care sunt precizate operațiunile efectuate de personalul desemnat înainte de ieșirea în traseu. După igienizare, fiecare vehicul este verificat de un reprezentant al conducerii unității, iar completarea graficului se realizează atât de cǎtre operatorul de curățenie, cȃt și de persoana responsabilă pentru verificare.
Prin acest demers, STB S.A. își dorește implicarea și responsabilizarea personalului de curățenie în activitatea de igienizare a parcului de vehicule, precum și creșterea calității serviciilor oferite călătorilor bucureșteni prin asigurarea unui confort sporit în timpul deplasării.
Fiecare călător merită să se bucure de mijloace de transport civilizate, igienizate, dar mai ales curate. Cu toate că peste 150 de angajați sunt implicați zilnic în acțiuni de spălare și dezinfectare, folosind circa 5000 de litri de detergent pentru tot parcul circulant, curățenia se păstrează din păcate doar un interval scăzut de timp.Tocmai de aceea facem în permanență apel la călători să dea dovadă de spirit civic, să respecte eforturile angajaţilor STB şi să menţină curăţenia atât în vehicule, cât şi în staţii.
Așa cum am precizat și după controalele efectuate anterior de ANPC, aceste acțiuni desfășurate în unitățile noastre de exploatare pot avea un rol pozitiv pentru STB S.A., pentru că scot în evidenţă probleme pe care noi le-am sesizat anterior şi, astfel, am putut lua măsuri concrete acolo unde cetăţenii au sesizat probleme, astfel încât calitatea serviciilor a fost îmbunătățită.
În ceea ce priveşte accesibilitatea la urcare/coborâre pentru persoanele cu dizabilităţi, o altă problemă pe care reprezentanții ANPC au identificat-o chiar de la primul control, trebuie să precizăm că aici problema este mai complexă, având în vedere structura actuală a parcului circulant, care cuprinde și mijloace de transport de generație mai veche, ce nu au fost dotate din fabricație cu astfel de facilități (rampe de acces).
În strategia de modernizare a parcului de vehicule al STB S.A. avem în vedere ca, pe viitor, toate vehiculele ce vor fi achiziționate, precum și cele care vor intra în programul de modernizare, să fie astfel configurate încât să asigure confortul tuturor călătorilor la urcare și coborâre.
Cu privire la lipsa informațiilor din din vehicule si din stații, referitoare la traseele mijloacelor de transport,precizăm că pentru programarea călătoriilor beneficiarii serviciului public de transport au la dispoziţie aplicaţia INFOTransport Bucuresti, singura aplicaţie ce afişează în timp real rutele disponibile şi orele de sosire în staţii a vehiculelor. Aplicația furnizează şi informaţii cu privire la liniile unde apar blocări de circulaţie, șipoate fi descărcată de la următoarele adrese:
* pentru Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.stbsa
* pentru iOS:
https://itunes.apple.com/ro/app/info-stb/id1454773234
De asemenea, pentru o mai bună informare cu privire la traseele mijloacelor de transport în comun, dar și a modalităților de plată oferite călătorilor, Societatea de Transport București STB S.A. a luat decizia amplasării, în stațiile de autobuze, a unor materiale consultative, sub forma unor afișe. Fiecare afiș conține informații despre locul în care te afli, legăturile de transport, harta pe care este configurat traseul liniei care tranzitează stația respectivă și denumirea stațiilor de pe traseu. De asemenea, pe afișe se regăsesc și codurile QR ale aplicațiilor STB S.A. – InfoTB și 24Pay, pentru o descărcare mai rapidă, precum și modalitatea de plată prin SMS.
În ceea ce privește starea clădirilor în care funcționează unitățile de exploatare, facem precizarea că acestea sunt bunuri ale municipalității, preluate cu ocazia semnării contractului de delegare, și vor fi modernizate etapizat, în funcție de bugetul disponibil.
În data de 30.12.2021, conducerea STB S.A. a aprobat Planul Anual de Achiziții Sectoriale pentru anul 2022, plan ce cuprinde mai multe măsuri pentru asigurarea unor condiții de muncă adecvate, care privesc securitatea, organizarea locului de muncă, ambianța termică, sonoră, vizuală. Menționăm că, în anul 2021, au fost finalizate, prin procese verbale de recepţie, următoarele lucrări:
* Reparaţii platforme prin betonare la următoarele entităţi organizaţionale: Depoul Bujoreni, Depoul Bucureştii Noi, Depoul Berceni şi Autobaza Militari;
* Reparaţii hidroizolaţii la acoperişuri la următoarele entităţi organizaţionale: Depoul Alexandria, Depoul Bucureştii Noi şi Asociaţia Sportivă
De asemenea, este în curs de derulare contractul de reparaţii hidroizolaţii la acoperişuri la următoarele entităţi organizaţionale: Depoul Militari, Depoul Dudesti, Depoul Berceni, Depoul Bujoreni, Autobaza Militari, Depoul Victoria – Biroul Desfacere Legitimații Călătorie.
Totodată, anumite achiziții permit îmbunătățirea serviciilor de igienă și confort oferite călătorilor, aspect ce va îmbunătăți imaginea publică a Societății.
Subliniem faptul că STB S.A. deține autorizații emise de Registrul Auto Român (RAR), atât pentru zona de verificări tehnice, cât și pentru cea de reparații, acestea fiind disponibile în fiecare punct de lucru al Societății.
“Prin eforturile conjugate ale autorităților și instituțiilor statului, transportul public din capitală poate fi cel dorit de călători: curat, regulat, sigur, eficient! Marea parte a vehiculelor vechi aflate în exploatare se vor înlocui în viitorul apropiat: vom avea tramvaie noi începând cu acest an, autobuze electrice și troleibuze noi începând din anul următor. Ceea ce e vechi trebuie întreținut, nu vandalizat, ci exploatat în bune condiții de siguranță. Se impune efectuarea mentenanței pentru vehiculele vechi, nu investiții în bunuri ce vor fi casate peste un an. Investițiile se fac în vehicule noi, infrastructură nouă, digitalizare, formare profesională a angajaților. Împreună pentru modernizare, totul pentru eficientizare!”, a declarat Directorul General STB S.A. – Adrian Criț.