Știri generale

Discuții generale, știri și dezbateri despre mobilitatea de suprafață în regiunea București - Ilfov
Scrie răspuns
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 545
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Dum Dec 25, 2022 10:05 pm

Problema dupa cum am spus in mai multe randuri cu busul convertit 4116 este cuplul motor mult prea scazut in raport cu necesarul pentru un bus LF de 12 metri pe gaz.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 287
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Dum Dec 25, 2022 10:10 pm

Ar mai fi o varianta peste câțiva ani, când vor fi retrase Mercedes-urile Citaro Euro 3 și dacă nu vor fi convertite în GNC, să ajungă în Ucraina, că tot vor primi ăia troleibuze Astra de la Cluj.

În concluzie, sperăm să nu mai vedem alte conversii în București. Cu #4116 nu a mers, cu #4117 electric nu a mers, #4142 nu e gata (trebuia să fie troleibuz)...
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Dum Dec 25, 2022 11:00 pm

punmeister scrie:
Dum Dec 25, 2022 10:05 pm
Problema dupa cum am spus in mai multe randuri cu busul convertit 4116 este cuplul motor mult prea scazut in raport cu necesarul pentru un bus LF de 12 metri pe gaz.
Ma gândesc ca poate au făcut niște studii sau au găsit o soluție mai buna, Ca altfel de ce sa readuci în discuție... Poate vreo varianta mai buna, cu cuplul motor pentru astfel de autobuze. Nu știu, ma gândesc ca la treburi inginerești, nu prea ma pricep.
Mat_hiasG
Utilizator avansat
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Iun 04, 2022 5:13 pm
Localitate: București
Contact:

Lun Dec 26, 2022 2:14 pm

Ed4014 scrie:
Dum Dec 25, 2022 10:10 pm
Ar mai fi o varianta peste câțiva ani, când vor fi retrase Mercedes-urile Citaro Euro 3 și dacă nu vor fi convertite în GNC, să ajungă în Ucraina, că tot vor primi ăia troleibuze Astra de la Cluj.

În concluzie, sperăm să nu mai vedem alte conversii în București. Cu #4116 nu a mers, cu #4117 electric nu a mers, #4142 nu e gata (trebuia să fie troleibuz)...
Cand ma gandesc ca 4117 nici n a circulat pe strazi in probe...
MetroGO-Romania
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Dec 27, 2022 5:42 pm

Preluată...se pare ca reprezinta un interes mare toată treaba asta, cu retragerea tatrelor din circulație. Asta pe lângă cadrele spectaculoase de iarna...cu ele.
https://b365.ro/imagini-cu-ultima-iarna ... ie-492506/
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Dec 29, 2022 4:04 pm

Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Dec 29, 2022 6:56 pm

Tramvaie fără număr...la lungime
https://www.economica.net/directorul-ge ... 37457.html
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 169
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Lun Ian 02, 2023 2:26 pm

Ultima hotărâre AGA a STB din anul 2022:
- conversia în Euro 6 GNC pentru 150 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 3;
- modernizarea a 50 de tramvaie V3A în V3A-PPC-PAFS;
- modernizarea a 20 de tramvaie Tatra T4R.

Marian, ce stii sa ne spui spui despre tramvaie? Ce proiect de modernizare exista pentru Tatra T4R? Dar PAFS ce înseamnă, se pune un tronson PPC si restul de modernizează cu fibra de sticla?
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 545
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Lun Ian 02, 2023 2:29 pm

PAFS inseamna Poliester Armat cu Fibra de Sticla. Acesta este tipul de material folosit pentru CH-PPCurile trecute prin RK si chiar si pe Imperio.

O problema mare o sa fie faptul ca nu stiu cine se va ocupa de modernizari. Daca la Citaro se baga INTER-GAS, la V3A si T4R nu stiu cine s-ar putea baga inafara de cel mai probabil Skoda (prin fosta Ekova Electric din Ostrava) care au de modernizat tramvaie pentru Gothenburg sau IFTEC Leipzig care stiu ca sunt mai scumpi.

Ultima data cand s-au facut licitatii de modernizare, la Bucuresti pe vremea lui Firea nu s-a bagat nimeni, probabil ca au mizat pe faptul ca participa doar Astra dar ei erau prinsi cu comenzile pentru Arad, Cluj si Oradea, plus faptul ca au luat in vizor proiectul de 100 de la Bucuresti. Totul depinde acum de buget.
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Ian 02, 2023 3:18 pm

Cel mai probabil,va fi astra la modernizări pentru tramvaie.Nu degeaba si au luat hala la Grivita pe langa mentenanta la tramvaiele noi,care trebuie facuta si asigurată.Contract de mentenanță...Interesant cu tatrele,deci cele care circulă acum,vreo 22 spunea Marian ultima dată,daca am retinut bine,ar însemna că nu le retrag din circulație pana nu intra la modernizari.Interesant de vazut si in ce linii ar fi în plan să circule după modernizare și daca si cuplate sau doar solo....
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Ian 02, 2023 3:40 pm

Sa nu uitam de Atelierele Grivita.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Ian 05, 2023 3:07 pm

Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Ian 06, 2023 4:34 pm

Chiar nu se mai vrea sa se mai faca niste lucrări de înlocuire/mentenanta,acolo unde urgenta o impune...pana la marile modernizari ale liniilor de tramvaie? Pai,in 4-5 luni pana vor incepe lucrarile fizic,se pot intampla niste nenorociri de toata frumusetea!?!?

https://b365.ro/traseul-pericol-public- ... af-493660/
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Ian 06, 2023 5:09 pm

Vedem cum merge licitatia si cum se atribuie contractele. Neoficial dar destul de batut in cuie, primele tronsoane pe care se vor emite avizele de lucru sunt linia 24 intre Damaroaia si Piata Victoriei si linia 55 intre Iancului si Sfanta Vineri. Dupa probabil vor urma liniile 40 si 5.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Ian 09, 2023 6:24 pm

Sa speram ca vor reveni cat mai multe la traseu,pandemia a trecut aglomerația din ce in ce mai mare si ar fi nevoie mare de cat mai multe sa revina.
https://www.fanatik.ro/suma-uriasa-folo ... i-20277978
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 169
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mar Ian 10, 2023 12:53 pm

Înseamnă cu plănuiesc ceva reactivări din parcul ala rece de la autobaza Ferentari.
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 271
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Mar Ian 10, 2023 1:58 pm

Sa se repare in primul rand autobuzele care inca sunt ramase prin garaje, cu accent pe cele cu A/C in dotare, in speta E4.
Cat despre autobuzele din parcul rece, ar trebui sa se faca o evaluare tehnica inainte, sa se constate pentru care chiar mai se justifica reparatia . Doua exemple negative care imi vin in minte sunt 4661, ex-Militari care din cate am inteles ar fi cam dauna totala, si 4108 ex-Obregia care la fel, a avut un accident major si toata partea frontala e distrusa, si in plus e si cam mancat de rugina.
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Ian 11, 2023 9:15 pm

Si fara volan ca sa nu mai fie nevoie si de șofer...la ele
https://www.g4media.ro/exclusiv-lista-n ... elope.html
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Ian 12, 2023 12:06 am

Bun asa...

Culmea infrastructurii din București : Pasajul de la Doamna Ghica care va fi inaugurat pe 1 septembrie ar putea fi ,,spart” peste 2-3 ani pentru montarea liniei de tramvai. Primarul general, Nicușor Dan : Așa e proiectul

https://economedia.ro/culmea-infrastruc ... 78yWaS8pxd
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Ian 18, 2023 4:19 pm

🟢Mă bucur că există interes din partea operatorilor economici pentru cea mai mare achiziție publică realizată vreodată de Primăria Capitalei, în valoare de aproximativ 1,9 miliarde lei.

🟢Este vorba despre reabilitarea a 50 de kilometri de linii de tramvai în zonele intens circulate din București.

🟢Peste zece companii de profil s-au arătat interesate să participe la licitația deschisă a acestor lucrări. Reprezentanții acestora, alături de specialiști ai Primăriei Capitalei au participat săptămâna aceasta la o serie de vizite în teren în toate zonele vizate de proiect, astfel încât ofertanții să poată avea o imagine clară a lucrărilor necesare și să poată întocmi cât mai corect propunerile tehnice și financiare.
Ofertele trebuie depuse până în data de 15 februarie.

⚠️Reamintesc faptul că lucrările de reabilitare sunt împărțite în 15 loturi și au ca termen de realizare 6 luni pentru proiectare și 12 luni de execuție pentru fiecare lot în parte.

⚠️Liniile de tramvai a căror infrastructură va fi reabilitată leagă zone importante ale orașului și se află pe artere intens circulate precum: Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Bd. Pache Protopopescu, str. Traian, str. Grigore Cobălcescu, Bd. Gloriei, str. Vasile Lascăr, Lizeanu, bd. Lacul Tei, șos. Petricani, bd. Dimitrie Pompeiu, bd. Mărășești, bd. Expoziției, bd. Camil Ressu, Bd. Barbu Văcărescu, Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Bd. Ion Mihalache, Bd. Chișinău, etc.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3992705692
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Ian 23, 2023 4:23 pm

Trei deraieri si ziua inca nu s-a încheiat...
https://b365.ro/alerta-inca-un-tramvai- ... -2-495821/
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 287
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Lun Ian 23, 2023 5:02 pm

M-am uitat pe imaginile respective si tot ma intreb: cum de au ajuns sa sara de pe sine 213 si mai ales 036?!?
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 271
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Lun Ian 23, 2023 5:16 pm

In cazul lui 036 pare-se ca macazul e de vina, schimband pozitia inainte sa treaca si ultimul boghiu al vagonului.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Ian 23, 2023 5:53 pm

Acces in 5.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 271
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Lun Ian 23, 2023 6:58 pm

DenisM017 scrie:
Lun Ian 23, 2023 5:20 pm
Dar de ce era 036 la Obor? Accesul și retragerea în linia 5 se face pe acolo?
Da. Acces pe relatia Stefan cel Mare - Mosilor - Sf Gheorghe, retragerea pe Mosilor - Turmelor - Reinvierii - Lizeanu - Stefan cel Mare.
Scrie răspuns

Înapoi la “Mobilitatea în regiunea București - Ilfov”