Stadler - Rame și trenuri electrice

Știri și informații despre companiile și tehnologiile pentru ramele electrice
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5279
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iun 16, 2022 8:30 am

SBB plănuiește să-și extindă serviciile internaționale în Germania, probabil din 2026. Acest lucru necesită trenuri care să poată circula pe rețeaua de mare viteză Deutsche Bahn (DB). În consecință, SBB achiziționează încă 7 trenuri Giruno de la Stadler.

DB și SBB extind în continuare gama de servicii internaționale de pasageri între Elveția și Germania. Înainte de pandemia de coronavirus, cererea de călătorii cu trenul către Germania creștea constant. Astăzi, a revenit deja la nivelurile din 2019. Mai multe conexiuni directe prin Basel către diferite destinații din Germania sunt de așteptat să fie oferite începând cu 2026.

Pentru această extindere a serviciilor, trenurile SBB trebuie să poată circula cu o viteză de 250 km/h pe liniile de mare viteză ale DB. În prezent, SBB își operează serviciile către Germania cu trenuri Astoro (ETR610) și Eurocity achiziționate la sfârșitul anilor 1980. Trenurile Eurocity nu îndeplinesc cerințele de viteză pentru conceptul de serviciu avut în vedere și nu pot fi utilizate în acest scop. Trenurile Astoro existente care sunt potrivite pentru rețeaua de mare viteză sunt deja utilizate pe alte linii de mare viteză și, prin urmare, nu sunt disponibile. De aceea, SBB comandă alte șapte trenuri Giruno de la Stadler pentru aproximativ 250 de milioane de franci elvețieni. Aceste șapte vehicule fac parte din dreptul de opțiune pe care SBB îl publicase când Giruno a fost scos la licitație. Compozițiile Eurocity vor continua să fie utilizate pentru conexiuni naționale și internaționale.

Cele 29 de trenuri Giruno existente au fost comandate în 2014. Al 29-lea Giruno a fost livrat pe 10 mai 2021. Trenurile circulă deja de la Basel/Zurich la Lugano/Milan și mai departe către Genova, Bologna și Veneția.

Giruno este trenul de mare viteză SMILE al lui Stadler. SMILE este o unitate multi-sistem electrică cu 11 vagoane, cu o lungime de 202 de metri, care poate opera cu viteze de până la 250 de kilometri pe oră. În dublă tracțiune, Giruno oferă pasagerilor un total de 810 de locuri pe o lungime de până la 400 de metri. Trenurile sunt echipate cu o intrare cu podea joasă pentru diferitele înălțimi de peron din Elveția, Austria și Italia (55 cm în toate cele trei țări) în raport cu Germania (76 cm). Aceasta este o premieră SBB pentru un tren cu un singur etaj, cu unități multiple. Giruno depășește cerințele Legii privind egalitatea în drepturi pentru persoanele cu dizabilități; are aproximativ de două ori mai multe locuri accesibile pentru scaune cu rotile și toalete decât este prevăzut legal. Trenurile pot oferi, de asemenea, un mare confort: oferă o recepție bună a semnalului de telefonie în deplasare, prize de curent la toate locurile, suporturi mari pentru bagaje, toalete separate de sex și un concept modern de iluminat cu lumini LED care economisesc energie. Întregul interior este amenajat spațios și luminos.

Foto&info: STADLER

1655295207909.jpg
1655295207909.jpg (191.33 KiB) Vizualizat de 1354 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5279
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 29, 2022 10:44 am

Recordul celui mai lung tren de călători din lume ar putea fi depășit astăzi în Elveția cu o garnitură de 1910 metri

Ca parte a sărbătoririi a 175-a aniversare a căilor ferate elvețiene, Rhaetian Railway (RhB) face o încercare oficială sâmbătă, 29 octombrie 2022, de a conduce cel mai lung tren de pasageri din lume. Trenul lung de 1910 de metri și cu 100 de vagoane urmează să se circule pe ruta Albula/Bernina, inclusă în Patrimoniul Mondial UNESCO, de la Preda la Bergün și mai departe peste viaductul Landwasser. În ultimele luni au avut loc testele corespunzătoare privind fezabilitatea tehnică și garanția siguranței. Detalii și un live stream de la eveniment pot fi văzute pe pagina oficiala a Rhaetian Railway.

Cel mai lung tren de pasageri din lume va consta din 25 de trenuri multiple formate din cel mai recent model tip „Capricorn”. Acestea vor fi achiziționate de RhB până în 2024 în cursul celei mai mari achiziții de material rulant din istoria sa și vor oferi căii ferate Graubünden un impuls major de modernizare. Trenurile sunt produse de Stadler, pentru eveniment având loc pregătiri intense în ultimele luni.

Directorul RhB, Renato Fasciati, comentează: „Elveția este o țară feroviară ca nimeni alta. Anul acesta sărbătorim 175 de ani de căi ferate elvețiene. Cu această încercare de record mondial, RhB și partenerii săi doresc să își aducă contribuția și să realizeze o ispravă de pionierat care a nu a mai fost văzut niciodată”. La bord se află parteneri de competență de top din tehnologie, industrie, servicii, turism și mass-media.

Foto: Rhaetian Railway (RhB)

https://mobilitate.eu/recordul-celui-lung-tren/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5279
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 29, 2022 6:03 pm

Au reusit! Foto - Stadler Rail

312149306_5592679294149310_1906906384986790675_n.jpg
312149306_5592679294149310_1906906384986790675_n.jpg (283.26 KiB) Vizualizat de 1128 ori
311977877_5592679290815977_3673481252277357373_n.jpg
311977877_5592679290815977_3673481252277357373_n.jpg (302.78 KiB) Vizualizat de 1128 ori
311913189_5592679037482669_5399304830753341159_n.jpg
311913189_5592679037482669_5399304830753341159_n.jpg (250.71 KiB) Vizualizat de 1128 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5279
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Ian 19, 2023 10:14 pm

Stadler va livra 8 rame electrice Flirt pentru transportul regional din Frankfurt

Stadler anunță că a câștigat contractul pentru livrarea a 8 rame FLIRT cu câte 4 vagoane și cu caroserii extra-lungi pentru operarea pe noua linie expres regională RE 19 între Koblenz și Frankfurt, dar și pe linia RB 10 de la Neuwied la Frankfurt. Atribuirea contractului a fost precedată de atribuirea rețelei către VIAS de către Rhein-Main-Verkehrsverbund GmbH (RMV). Comanda crește numărul de vehicule FLIRT din flota VIAS la 27 de trenuri.

Foto&info: Stadler Rail

https://mobilitate.eu/stadler-8-rame-frankfurt/
1674121339612.jpg
1674121339612.jpg (108.61 KiB) Vizualizat de 937 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5279
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iul 11, 2023 11:26 pm

Stadler livrează o nouă serie de rame electrice pentru calea ferată din zona muntelui Vezuviu

Stadler și EAV au semnat un nou contract pentru unități multiple electrice pentru transportul regional pe liniile de cale ferată Vezuviană. Acordul-cadru prevede fabricarea și furnizarea a până la 60 de vehicule. Într-un prim apel, EAV a comandat 16 trenuri și întreținerea acestora pe o perioadă de 5 ani. Astfel, după contractul semnat în 2021, EAV mizează din nou pe vehicule feroviare durabile și eficiente de la Stadler.

Cele 60 de unități multiple electrice sunt concepute special pentru serviciile regionale pe rețeaua feroviară cu ecartament îngust (950 mm) în zona din jurul Muntelui Vezuviu, care este unul dintre cele mai emblematice ale peisajului feroviar italian. Achiziția va fi finanțată din fonduri din Planul Național de Recuperare și Reziliență (it. Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza, PNRR).

Primul call-off include furnizarea a 16 trenuri, livrarea urmând a fi finalizată în iunie 2026. Noile EMU-uri sunt similare cu vehiculele din acordul-cadru semnat în 2021 pentru până la 40 de trenuri. Sunt compuse din trei vagoane ale căror caroserii ușoare din aluminiu contribuie la reducerea consumului de energie. Cu o lungime totală de aproximativ 40 de metri, acestea pot găzdui 396 de pasageri și au 90 de locuri.

Vehiculele sunt complet accesibile și oferă zone speciale pentru scaune cu rotile, cărucioare și biciclete în apropierea ușilor. Pasagerii, chiar și cei cu mobilitate redusă, se vor putea deplasa cu ușurință de-a lungul trenului datorită coridorului larg, fără bariere. Accesul este continuu prin cinci uși pe fiecare parte, astfel încât pasagerii să se îmbarce și să coboare în tren rapid și ușor. Interiorul luminos și modern, cu scaune dispuse longitudinal, acoperire completă CCTV și afișaje de avertizare clare și vizibile, vor îmbunătăți percepția pasagerilor în materie de securitate.

Foto&info: Stadler

https://mobilitate.eu/italia-stadler-vezuviu-emu/

359212900_734658905333881_7429231201570372779_n.jpg
359212900_734658905333881_7429231201570372779_n.jpg (93.82 KiB) Vizualizat de 735 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5279
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mai 25, 2024 9:33 pm

SBB achiziționează 33 de trenuri Stadler Flirt EVO pentru legătura Elveția – Franța

Căile Ferate Federale Elvețiene (SBB) au semnat cu Stadler o opțiune contractuală pentru fabricarea și livrarea a până la 33 de noi unități multiple FLIRT Evo. Comanda face parte din cea mai mare licitație din istoria căilor ferate elvețiene pentru livrarea a până la 510 rame FLIRT. De la sfârșitul anului 2030, ramele vor circula între Elveția și Franța pentru a oferi conexiuni directe eficiente pe serviciile regionale la fiecare 30 de minute.

Semnarea acestui contract confirmă încă o dată succesul internațional al celui mai bine vândut model FLIRT. La fel ca ramele din prima comandă a acordului, FLIRT Evo pentru Franța va fi produs la unitatea de producție Stadler din Bussnang. La semnarea acordului-cadru, Stadler a primit comanda să producă 286 de trenuri FLIRT într-o comandă inițială în 2022. La doar un an și jumătate mai târziu, Stadler a prezentat primul dintre cele 286 de vehicule FLIRT. După introducerea conexiunilor continue între Elveția și Franța în 1997, Stadler colaborează acum cu SBB pentru a adapta transportul regional transfrontalier pentru a răspunde nevoilor unei zone economice internaționale. Noile vehicule vor fi utilizate pentru transportul transfrontalier și vor permite conexiuni directe mai eficiente și mai rapide între nord-vestul Elveției și Alsacia. Noile EMU vor fi aprobate în Elveția și Franța și, de la sfârșitul anului 2030, vor transporta pasagerii la destinațiile lor direct și mai rapid la fiecare 30 de minute.

https://mobilitate.eu/sbb-33-stadler-flirt/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Rame electrice”