Alstom - Rame și trenuri electrice

Știri și informații despre companiile și tehnologiile pentru ramele electrice
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5996
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Ian 22, 2023 10:16 pm

Alstom va realiza mentenanța pentru o flotă de 30 de trenuri regionale ale VR Suedia


Alstom anunță că a semnat un contract cu VR Sweden pentru întreținerea a 30 de trenuri regionale în Suedia. Alstom va asigura întreținerea flotei VR Sweden, noul operator al trenurilor, pentru flota lui Tåg i Bergslagen, care leagă cele patru județe din zona Bergslag. Contractul valorează aproape 1 miliard SEK, iar scopul Alstom va fi să ofere 10 ani de întreținere a flotei, cu o opțiune de încă 1 an. Noul contract va începe pe 10 decembrie 2023.
Alstom va continua să asigure întreținerea flotei Tåg i Bergslagen în depourile existente din Gävle și Västerås, care vor fi extinse și modernizate pentru a se potrivi noilor trenuri mai lungi. În plus, Alstom se va concentra pe dezvoltare printr-un grad mai ridicat de întreținere digitalizată.
Alstom este cel mai important furnizor de pe piața feroviară suedeză, având livrate peste 1.000 de trenuri către căile ferate suedeze. Proiectele în derulare sunt, de exemplu, trenuri de metrou (C30) către Stockholm, noi trenuri regionale către Göteborg și trenuri de mare viteză viitoare ale SJ (SJ250). Alstom are, de asemenea, câteva contracte mari de întreținere, efectuând întreținere în 16 depouri locale, inclusiv cele din Motala și Västerås, specializate în întreținere grea. Compania conduce, de asemenea, lansarea ERTMS în Suedia, atât la bord, cât și pe cale, și furnizează sistemul de trafic național standardizat către Administrația suedeză a transporturilor. Alstom are aproximativ 2.000 de angajați în Suedia.

Foto&info: Alstom

https://mobilitate.eu/alstom-mentenanta ... -vrsuedia/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5996
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Iul 21, 2024 11:39 pm

Alstom va utiliza tehnologii Knorr-Bremse pentru trenurile regionale Coradia Max

Alstom a contractat Knorr-Bremse pentru sisteme de frânare, acces și sanitare de ultimă generație pentru alte 42 de EMU de înaltă performanță bazate pe platforma Coradia Max. Producătorul de trenuri a prevăzut în contract și o opțiune pentru încă 55 de trenuri. Trenurile cu patru vagoane, toate din familia Coradia Max, sunt destinate serviciilor feroviare regionale în Schleswig-Holstein. Knorr-Bremse va începe să furnizeze tehnologiile solicitate la începutul anului 2025, urmând ca livrările să aibă loc până la sfârșitul anului 2027.

Pentru a-și îmbunătăți flota regională de trenuri și a îmbunătăți capacitatea de transport, asociația locală de transport public din Schleswig-Holstein (NAH.SH) a comandat 42 de trenuri Coradia Max de la Alstom. Conform unui acord-cadru încheiat în 2021, la fiecare comandă de trenuri Coradia Max de la Alstom, Knorr-Bremse este furnizor cheie de sisteme pentru familia de trenuri versatilă și de înaltă performanță.

Cea mai recentă comandă acoperă sisteme de frânare electropneumatice, compresoare PistonSupply Eco fără ulei, sisteme de control al frânei modulare FlexControl, sisteme electronice de frânare SysControl și sisteme de pentru nisipare SandGrip. IFE, filiala Knorr-Bremse, livrează 672 de sisteme de acces optimizate, ușor de întreținut, plus un număr egal de trepte glisante extensibile flexibile, care vor facilita urcarea și coborârea din trenuri pentru pasagerii cu mobilitate redusă, cărucioare sau bagaje grele. Evac, subsidiara Knorr-Bremse, contribuie la confortul pasagerilor prin furnizarea de sisteme sanitare SanSys (trei unități per garnitură). Printre alte beneficii, sistemul sanitar durabil prezintă un consum mai mic de apă și folosește materiale reciclabile precum aluminiu în loc de fibră de sticlă în panourile de perete.

Pentru Knorr-Bremse, aceasta este o altă comandă majoră pentru sistemele destinate ramelor Coradia Max cu podea joasă, parte a acordului-cadru al companiei cu Alstom, în baza căruia Knorr-Bremse echipează deja mai multe proiecte Coradia Max în mai multe țări europene. Unitățile electrice multiple (EMU) cu patru vagoane constau din două vagoane cu etaj și două vagoane normale. Cu până la 390 de locuri, trenurile au o capacitate mare de pasageri, iar vagoanele cu un singur etaj sunt optimizate pentru accesibilitate fără bariere. Începând de la sfârșitul anului 2027, noile vehicule feroviare vor fi introduse pe rute aglomerate prin rețeaua feroviară centrală și de sud-vest a Schleswig-Holstein.

https://mobilitate.eu/alstom-coradia-knorr-bremse/

1920_coradiastreamhigh-capacity-nah-sh.jpg
1920_coradiastreamhigh-capacity-nah-sh.jpg (214.79 KiB) Vizualizat de 723 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5996
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iul 25, 2024 2:04 pm

Alstom va livra 90 de trenuri regionale pentru rețeaua S-Bahn Köln. Mentenanța este asigurată 34 de ani

Alstom anunță că a semnat un contract pentru livrarea a 90 de trenuri regionale Adessia Stream operatorilor de transport feroviar de pasageri go.Rheinland și Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) pentru operarea în rețeaua S-Bahn Köln din Germania. Contractul include, de asemenea, un acord de servicii complete pe termen lung, ceea ce înseamnă că Alstom își va asuma întreaga responsabilitate pentru întreținerea trenurilor pe o perioadă de 34 de ani. Este cea mai mare comandă pentru Alstom din Germania până în prezent, cu o valoare totală de peste 4 miliarde de euro.

Există două versiuni ale trenului care vor fi livrate, în funcție de partea rețelei în care vor fi operate. Versiunea mai scurtă are 9 vagoane și o lungime de aproape 150 de metri, în timp ce versiunea mai lungă cuprinde 11 vagoane și are aproape 170 de metri lungime. Trenul a fost dezvoltat pentru a satisface cerințele atât ale pasagerilor pe distanțe scurte, cât și ale pasagerilor pe distanțe lungi, ceea ce duce la un amestec de module flexibile inovatoare care oferă cea mai bună combinație posibilă de spațiu în picioare și scaune. Versiunile scurte și lungi ale trenului asigură o capacitate totală de peste 1.150 și, respectiv, 1.340 de pasageri. Ambele versiuni au o viteză maximă de 140 km/h.

Pe lângă routerele Wi-Fi și prizele USB la care pasagerii se așteaptă acum, trenurile Adessia Stream vin cu o gamă largă de caracteristici care contribuie la o experiență de călătorie plăcută pentru toți pasagerii. Aerul condiționat puternic cu agenți frigorifici ecologici pentru temperaturi de la -25 la 45°C garantează o călătorie confortabilă în orice condiții meteorologice, în timp ce ferestrele tratate special asigură o recepție îmbunătățită pentru dispozitivele personale de comunicații mobile. Zonele multifuncționale din fiecare vagon al trenului oferă spațiu amplu pentru cărucioare și biciclete. Dispozitivele de acoperire a golurilor din prima și ultimele două zone de acces ale trenului asigură accesul la nivel fără trepte și obstacole. Fiecare vagon de capăt are o zonă dedicată pentru scaune cu rotile și este echipat cu o toaletă potrivită și pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Este pentru prima dată în Germania când un tren S-Bahn este echipat cu toalete. Trenurile sunt echipate cu un sistem auditiv digital prin Bluetooth pentru pasagerii cu deficiențe de auz. Responsabilitatea principală pentru dezvoltarea trenurilor revine amplasamentului Alstom din Hennigsdorf, Germania. Producția vehiculelor va avea loc la sediul Alstom din Bautzen, Germania.

Întreținerea noilor trenuri va fi efectuată în depouri moderne din zona Köln. Pe lângă măsurile de întreținere preventivă și corectivă, Alstom va efectua și întreținere predictivă pentru a crește disponibilitatea vehiculelor, reducând în același timp costurile de întreținere și oferind economii semnificative pe întregul ciclu de viață al trenurilor. Procesele de servicii vor fi optimizate continuu pe parcursul acordului de trei decenii. Baza pentru aceasta este conceptul trenurilor în sine, concepute pentru mentenanță și optimizare pe întreaga durată de viață. Datorită acestor factori, Alstom a reușit să prezinte cea mai competitivă ofertă de pe piață.

Foto&info: Alstom

https://mobilitate.eu/alstom-trenuri-regio-koln/

S_Bahn_Cologne_Exterior_01_Koeln_Messe_Deutz_01_Copyright_Alstom_Advanced&Creative_Design.jpg
S_Bahn_Cologne_Exterior_01_Koeln_Messe_Deutz_01_Copyright_Alstom_Advanced&Creative_Design.jpg (155.14 KiB) Vizualizat de 694 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5996
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Apr 25, 2025 2:52 pm

Bulgaria achiziționează 35 de rame electrice Alstom Coradia Stream. Modelul este similar celor achiziționate în România unde livările continuă să întârzie

Alstom, parte a consorțiului BULEMU, anunță că a semnat un contract cu Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor din Bulgaria pentru livrarea a 35 de trenuri interregionale electrice Coradia Stream, inclusiv 15 ani de întreținere. Valoarea totală a contractului se ridică la 720 de milioane de euro, din care cota Alstom este de 600 de milioane de euro. Consorțiul BULEMU este format din Alstom și compania locală RVP Invest, care va oferi serviciile de întreținere. Modelul achiziționat este similar celor în curs de livrare și introducere în circulație în România, pentru operatorii ce prestează contracte de servicii publice pentru ARF. Din păcate în România livrările continuă să întârzie, fiind în exploatare doar două din totalul de 37 de rame comandate.

Cele 35 de trenuri interregionale EMU vor fi primele livrate de Alstom pentru operarea de pasageri în Bulgaria și primele trenuri electrice interregionale achiziționate în Bulgaria în ultimii 20 de ani. EMU-urile vor fi utilizate pentru a deservi trenuri intercity și interurbane cu durate de călătorie de până la 4-5 ore.

Dezvoltate special pentru piața europeană, trenurile interregionale Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 și respectă atât standardele europene (EN), cât și Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), fiind capabile să funcționeze în cadrul tuturor sistemelor principale de alimentare cu energie electrică europene. Viteza maximă a trenurilor va fi de 160 km/h.

Fiecare tren va avea șase vagoane, o capacitate totală de peste 320 de locuri și podea 100% joasă, asigurând acces facil pentru toți pasagerii. Vor exista două uși de intrare pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc și câte o ușă pe fiecare parte a vagoanelor din capăt. Sistemul de informare a pasagerilor va include atât afișaje audio, cât și vizuale dinamice. Fiecare vagon din tren va fi echipat cu spații mari pentru bagaje.

Noile trenuri interregionale Coradia Stream vor fi, de asemenea, echipate cu un sistem digital de numărare a pasagerilor cu senzori de înaltă precizie, precum și prize pentru încărcarea dispozitivelor electronice. Fiecare tren va avea patru toalete moderne cu emisii controlate, distribuite uniform pe întreaga lungime a trenului, una dintre ele fiind concepută pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vor exista spații speciale pentru biciclete și cărucioare. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi personalizate complet conform cerințelor Autorității Contractante în etapa de proiectare.

https://mobilitate.eu/bulgaria-alstom-coradia-stream/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Rame electrice”