Siemens Mobility oferă autonomie inovativă de până la 120 km cu ramele inovative Mireo Plus B
Zilele trecute am avut ocazia să testez cele mai noi tehnologii în domeniul tracțiunii inovative dezoltate de Siemens Mobility. Dacă anterior am prezentat în detaliu rama electrică alimentată cu hidrogen Mireo Plus H, acum a venit rândul prezentării ramei electrice Mireo Plus B. În concept față de Mireo Plus H, proiectul este unul mai simplu de realizat, fiind implementată alimentarea cu baterii pe lângă sistemul de alimentare normal, din pantograf.
Constructiv, rama electrică cu două vagoane este echipată sub fiecare vagon cu câte o baterie performantă și durablă construită pe tehnologia lithium-titanium-oxide, care în total oferă o autonomie de rulare de 80 km fără alimentare de la rețeaua de contact. Pentru varianta cu 3 vagoane, autonomia merge până la 120 km/h. În momentul în care sistemul de alimentare este trecut de la modul pantograf la modul baterie, sistemul de tracțiune operează în același mod, dar primind energia electrică de la pachetul de baterii. Eficiența și durabilitatea sistemelor de tracțiune și a consumului sunt asigurate prin utilizarea unor componente eficiente, bazate pe tehnologia SiC - silicon carbide.
Ca alimentare din rețeaua de contact cu ajutorul pantografului, aceasta este posibilă atât la tensiunea de 15 kV cât și la 25 kV. În acest timp, în timpul mersului, bateriile se încarcă atât din rețeaua de contact, cât și din sistemul de frânare recuperativă a sistemului de tracțiune. În staționare, este posibilă încărcarea în depou, pentru toate tipurile de încărcare existând și varianta de fast-charge.
Utilitatea acestui tip de rama electrică cu alimentare hibridă este una vitală în procesul de eliminare a poluării CO2 din transportul feroviar, care la nivelul fiecărei țări din Europa are o pondere serioasă, în contextul în care fiecare țară are o medie de 45% din rețea ne-electrificată, unele zone fiind pe tronsoane de maxim 100 km. Astfel, odată cu trecerea la noile trenuri cu alimentare hibridă, nu ar mai fi nevoie nici de schimbarea locomotivei sau chiar a trenului, dar nici de utilizarea poluantelor locomotive diesel, care la nivel european au rămas o mare parte din generațiile poluante ale anilor 80-90, sau chiar mai vechi.
Siemens Mobility este deja implicată în livrarea noilor trenuri cu baterii, având 4 proiecte în derulare, 3 în Germania și unul în Danemarca. Este vorba de un total de 61 de trenuri aflate în curs de producție și livrare. În Danemarca primele trenuri vor fi livrate în a doua parte a anului 2024, pentru a opera pe două rute din regiunea Midtjylland, fiind comantate 7 unități. Alte 31 de trenuri vor fi livrate pentru rețeaua feroviară East Brandenburg, iar 3 sunt livrate pentru noua linie Hermann-Hesse-Bahn, iar alte 20 de trenuri vor ajunge pe rețeaua feroviară Ortenau.
Din punct de vedere al condițiilor, Mireo Plus B oferă cele mai bune condiții atât pentru călători, cât și pentru conducătorul trenului, ramele fiind echipate cu sisteme eficiente de climatizare, control, podea coborâtă și rampe care se adaptează la nivelul peroanelor și cu spații dedicate pentru toate tipurile de călători. Dotările zilelor noastre precum prizele normale și USB nu lipsesc, la fel cu nu lipsesc nici marcajele tactile pentru nevăzători și sistemele inovative de informare a călătorilor.
https://mobilitate.eu/reportaj-siemens-mireo-plusb
Siemens Mobility - Rama electrică alimentată cu baterii Mireo Plus B
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cateva poze cu postul de conducere
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Interiorul
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Exteriorul...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Siemens Mobility deschide primul depou dedicat noilor trenuri cu baterii Mireo Plus B care vor intra în exploatare la finalul anului
După doar un an și jumătate de construcție, Siemens Mobility deschide un nou depou feroviar în Offenburg împreună cu Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH (SWEG). Noul depou modern va fi folosit pentru întreținerea trenurilor Siemens Mireo Plus B alimentate cu baterii, care se așteaptă să intre în serviciu în Rețeaua 8 „Ortenau” de la jumătatea lui decembrie 2023, fiind o premieră în Germania.
SWEG va închiria depoul către Siemens Mobility pentru 30 de ani începând cu iunie 2023. Ca parte a ceremoniei de deschidere, Mireo Plus B a susținut și primul său test public pe ruta dintre Offenburg și Gengenbach. În plus, ministrul Transporturilor din Baden-Württemberg, Winfried Hermann, și directorii generali SWEG, Tobias Harms și Dr. Thilo Grabo, au semnat contractul de transport pentru Rețeaua 8, care transferă funcționarea rețelei de la stat la SWEG pentru 15 ani începând cu 10 decembrie 2023.
Noul depou este situat lângă gara Offenburg, în nord-estul orașului. Acoperind o suprafață de 1.350 m2, acesta include două șine cu canal, standuri de lucru pe acoperiș și o macara portal pe toată lungimea. Două anexe, de 350 m2 și 200 m2 în suprafață, oferă spațiu pentru depozitare, birouri și facilități sociale. Depoul se poate baza pe un stoc minim, deoarece Siemens Mobility utilizează platforma sa de comerț electronic MoBase pentru gestionarea pieselor de schimb. Cu acesta, piesele necesare pot fi livrate la cerere în 24 de ore. Întreținerea predictivă și bazată pe condiții a trenurilor este posibilă prin utilizarea suitei de aplicații Siemens Mobility bazată pe cloud Railigent X. Datorită algoritmilor săi avansati și analizei datelor, posibilele defecțiuni sunt detectate înainte de a duce la defecțiuni.
În 2020, Autoritatea de Stat pentru Vehicule Feroviare din Baden-Württemberg (SFBW) a comandat de la Siemens Mobility 27 de trenuri Mireo Plus B alimentate cu baterii, ce au două vagoane și 120 de locuri. Cu unitatea lor hibridă cu baterie, trenurile pot funcționa atât pe rute electrificate, cât și pe rute neelectrificate. Funcționând pe baterii, Mireo Plus B are o autonomie de aproximativ 80 de kilometri în condiții reale.
De la mijlocul lunii decembrie 2023, Rețeaua 8 („Ortenau”) va include următoarele rute: Offenburg – Freudenstadt/Hornberg, Offenburg – Bad Griesbach, Offenburg – Achern, Achern – Ottenhöfen și Biberach (Baden) – Oberharmersbach-Riersbach. Calea ferată reactivată Hermann Hesse între Calw și Renningen este de așteptat să se alăture rețelei în 2025. Serviciile de rețea totalizează în prezent aproximativ două milioane și jumătate de kilometri de tren pe an.
Foto: mobilitate.eu/Info: Siemens Mobility
https://mobilitate.eu/siemens-mobility-depou-electric/
După doar un an și jumătate de construcție, Siemens Mobility deschide un nou depou feroviar în Offenburg împreună cu Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH (SWEG). Noul depou modern va fi folosit pentru întreținerea trenurilor Siemens Mireo Plus B alimentate cu baterii, care se așteaptă să intre în serviciu în Rețeaua 8 „Ortenau” de la jumătatea lui decembrie 2023, fiind o premieră în Germania.
SWEG va închiria depoul către Siemens Mobility pentru 30 de ani începând cu iunie 2023. Ca parte a ceremoniei de deschidere, Mireo Plus B a susținut și primul său test public pe ruta dintre Offenburg și Gengenbach. În plus, ministrul Transporturilor din Baden-Württemberg, Winfried Hermann, și directorii generali SWEG, Tobias Harms și Dr. Thilo Grabo, au semnat contractul de transport pentru Rețeaua 8, care transferă funcționarea rețelei de la stat la SWEG pentru 15 ani începând cu 10 decembrie 2023.
Noul depou este situat lângă gara Offenburg, în nord-estul orașului. Acoperind o suprafață de 1.350 m2, acesta include două șine cu canal, standuri de lucru pe acoperiș și o macara portal pe toată lungimea. Două anexe, de 350 m2 și 200 m2 în suprafață, oferă spațiu pentru depozitare, birouri și facilități sociale. Depoul se poate baza pe un stoc minim, deoarece Siemens Mobility utilizează platforma sa de comerț electronic MoBase pentru gestionarea pieselor de schimb. Cu acesta, piesele necesare pot fi livrate la cerere în 24 de ore. Întreținerea predictivă și bazată pe condiții a trenurilor este posibilă prin utilizarea suitei de aplicații Siemens Mobility bazată pe cloud Railigent X. Datorită algoritmilor săi avansati și analizei datelor, posibilele defecțiuni sunt detectate înainte de a duce la defecțiuni.
În 2020, Autoritatea de Stat pentru Vehicule Feroviare din Baden-Württemberg (SFBW) a comandat de la Siemens Mobility 27 de trenuri Mireo Plus B alimentate cu baterii, ce au două vagoane și 120 de locuri. Cu unitatea lor hibridă cu baterie, trenurile pot funcționa atât pe rute electrificate, cât și pe rute neelectrificate. Funcționând pe baterii, Mireo Plus B are o autonomie de aproximativ 80 de kilometri în condiții reale.
De la mijlocul lunii decembrie 2023, Rețeaua 8 („Ortenau”) va include următoarele rute: Offenburg – Freudenstadt/Hornberg, Offenburg – Bad Griesbach, Offenburg – Achern, Achern – Ottenhöfen și Biberach (Baden) – Oberharmersbach-Riersbach. Calea ferată reactivată Hermann Hesse între Calw și Renningen este de așteptat să se alăture rețelei în 2025. Serviciile de rețea totalizează în prezent aproximativ două milioane și jumătate de kilometri de tren pe an.
Foto: mobilitate.eu/Info: Siemens Mobility
https://mobilitate.eu/siemens-mobility-depou-electric/