Producătorul de material rulant Siemens Mobility și Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) au prezentat designul final al Mireo Plus, care vor intra în funcțiune pe rețelele feroviare Heidekrautbahn și East Brandenburg în decembrie 2024. Trenul conceput reflectă inovațiile care au intrat în propulsiile hibride ecologice, precum și valoarea adăugată extinsă oferită de echipamente, servicii pentru pasageri, confort și comoditate.
Designerul Sebastian Büsching s-a bazat pe elemente ale designului corporativ al NEB pentru a anima designul exterior „convențional” al trenurilor regionale într-un mod inventiv. În loc să afișeze dungi continue sau formele rigide și simetrice prezente în mod obișnuit pe trenurile regionale, varianta NEB pentru Mireo funcționează cu pete colorate aranjate informal, care amintesc doar de puțin de aspectul familiar în dungi. Ieșind din cabina de conducere plină de culoare, petele albastre sunt din ce în ce mai absorbite de petele gri deschis care se deplasează în spate, spre mijlocul trenului. Designul este inspirat de ideea că trenurile regionale transportă pasageri practic non-stop, iar modelul culorilor schimbătoare simbolizează trecerea de la noapte la zi.
Fluxul orizontal de pete unghiulare, colorate reflectă mișcarea dinamică a trenului și sugerează viteza. De fapt, designul exterior Mireo Plus simbolizează inovațiile tehnologice viitoare la NEB, precum și în rețelele East Brandenburg și Heidekrautbahn.
Garniturile cu două vagoane sunt echipate cu trei uși pe fiecare parte, iar fiecare ușă are 1,3 metri lățime. Această dimensiune generoasă și înălțimile de îmbarcare de 600 sau 800 mm permit pasagerilor în scaune cu rotile sau cu cărucioare să se îmbarce sau să coboare cu ușurință, chiar și pe platformele depărtate sau inacesibile . Ușile sunt încadrate cu chenaruri galbene și albastru închis, respectând specificațiile tehnice de interoperabilitate pentru persoane cu mobilitate redusă (TSI-PRM).
Designul interior al lui Mireo Plus pentru NEB începe în afara ușilor: un nou tip de semnalizare ajută la accelerarea fluxului de pasageri, mai ales atunci când există un număr mare de pasageri și biciclete. Intrarea se face în principal prin ușile din față și din spate, fiecare ducând la una dintre cele două zone multifuncționale (recunoscute după geamurile joase). Bicicletele sunt organizate pentru a ieși prin ușa din mijloc, evitând interferența cu pasagerii la îmbarcare din față și din spate. Pictogramele mari pentru biciclete și scaune cu rotile din exterior indică direcția ușilor de intrare. În interior, pasagerii sunt ghidați de săgeți duble de-a lungul podelei.
Tapițeria scaunelor încorporează, de asemenea, două elemente ale designului corporativ al NEB, cu schema de culori distinctă și modelul cu săgeți duble și reflectă designul exterior la interior. O zonă de familie oferă o varietate de activități pentru copii și informații pentru părinți, având și o masă în relief cu un joc inovativ. Mireo Plus B are 127 de locuri și spațiu în picioare pentru 155 de pasageri. Ambele tipuri de tren oferă douăsprezece spații pentru biciclete și spațiu pentru două scaune cu rotile.
Atât Mireo Plus H, cât și Plus B sunt garnituri de tren de ultimă generație care funcționează cu unități hibride cu hidrogen sau baterie. Acestea dispun de un sistem de tracțiune de 1,7 MW capabil să accelereze până la 1,1 m/s2 și au o viteză maximă de 140 km/h. Garniturile de tren Mireo Plus H și Plus B sunt proiectate pentru a fi eficiente din punct de vedere energetic și ecologice: structura lor sudată din aluminiu ușoară, aerodinamică îmbunătățită, componente eficiente din punct de vedere energetic și managementul inteligent al sistemului electric reduc eficient utilizarea resurselor, precum și emisiile.
NEB a comandat un total de 38 de trenuri Mireo cu transmisii alternative și ecologice de la Siemens Mobility în 2021 și 2022. Începând din decembrie 2024, 31 de trenuri Mireo Plus B alimentate cu baterii vor deservi în rețeaua East Brandenburg și șapte Mireo Plus alimentate cu hidrogen vor funcționa pe Heidekrautbahn. Aceasta va marca prima dată când trenurile alimentate cu hidrogen sunt folosite în Brandenburg și Berlin. Trecerea de la motorină la hidrogen și baterii va reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 14,5 milioane de kilograme pe an și va economisi aproximativ 5,5 milioane de litri de motorină.
Utilizarea trenurilor cu hidrogen pe Heidekrautbahn face parte din sistemul feroviar cu hidrogen Heidekrautbahn, un proiect pilot științific comun finanțat de guvernul federal și de statele Berlin și Brandenburg. Proiectul constă în înființarea unei infrastructuri regionale, durabile cu hidrogen, care include și o centrală hibridă și un sistem de rezervoare. Toate operațiunile feroviare de pe RB27 vor fi alimentate exclusiv cu energie verde regenerabilă, generată la nivel regional. Proiectul „Utilizarea pilelor de combustie cu hidrogen în transportul local în districtul Barnim” este finanțat de guvernul federal ca parte a programului național de inovare pentru hidrogen și tehnologia celulelor de combustibil. Finanțarea programului este coordonată de NOW GmbH și implementată de liderul de proiect Jülich.
Foto&info: Siemens Mobility
https://mobilitate.eu/siemens-mobility- ... eisenbahn/
Siemens Mobility - Ramele Mireo Plus H/B pentru Niederbarnimer Eisenbahn
Știri și informații despre companiile și tehnologiile pentru rame electrice alimentate cu hidrogen, baterii sau cu alte tipuri de tehnologii
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4895
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Înapoi la “Rame electrice alimentate cu hidrogen și baterii”
Mergi la
- Platforma de comunicare Mobilitate.eu - Noul concept de platformă de comunicare în domeniul mobilității
- ↳ Despre platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Cafeneaua și reportajele Mobilitate.eu
- ↳ Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2022 - Reportajele mobilitate.eu
- Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Transportul cu metroul în regiunea București - Ilfov
- ↳ Infrastructura tramvaielor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Lucrările la Prelungirea Ghencea (terminal linia 41 - Pasaj Domnesti)
- ↳ Linia 5 - Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa - 4,230 km cale dublă
- ↳ LOT 1 - Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu, Bucla Titan - 18 km cale dublă
- ↳ LOT 2 - Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian - 1,900 km cale dublă
- ↳ LOT 4 - Sfântul Constantin, Ionel Perlea, Grigore Cobălcescu, B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii - lungime 6,700 km cale dublă
- ↳ LOT 5 - Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului” - 1,800 km cale dublă
- ↳ LOT 6 - Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor - 5,300 km cale dublă
- ↳ LOT 7 - B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu - 1,810 km cale dublă
- ↳ LOT 8 - Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie - 0,700 km cale dublă
- ↳ LOT 9 - Bulevardul Chișinău - 0,825 km cale dublă
- ↳ LOT 10 - Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica - 1,200km cale dublă
- ↳ LOT 11 - Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet - 2,000 km cale dublă
- ↳ LOT 12 - B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului - 1,885 km cale dublă
- ↳ LOT 14 - Linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu - 0,400 km cale dublă
- ↳ LOT 16 - Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest - 1,380 km cale dublă
- ↳ Proiecte finalizate
- ↳ Infrastructura troleibuzelor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Sistemul de trenuri metropolitane din regiune
- ↳ Infrastructura rutieră și intermodală din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Mobilitatea alternativă în regiune
- Baza logistică a operatorilor din regiunea București - Ilfov
- ↳ Tramvaiele STB SA
- ↳ Troleibuzele STB SA
- ↳ Autobuzele STB SA
- ↳ Baze de exploatare ale STB SA
- ↳ Operatorii de transport din zona metropolitană
- ↳ Istoria rețelei și mijloacelor transport din regiune
- Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Operatori de transport feroviar de călători
- ↳ Operatori de transport feroviar de marfă
- ↳ Magistralele și unitățile feroviare
- ↳ Proiectele de întreținere și modernizare a rețelei feroviare
- ↳ Muzeul transportului feroviar din România
- ↳ Trainspotting România și Internațional
- Materialul rulant feroviar din România
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel
- ↳ Rame electrice
- ↳ Automotoare
- ↳ Vagoane de călători
- ↳ Vagoane de marfă
- ↳ Vagoane seria E
- ↳ Vagoane seria F
- ↳ Vagoane seria G
- ↳ Vagoane seria H
- ↳ Vagoane seria I
- ↳ Vagoane seria K
- ↳ Vagoane seria L
- ↳ Vagoane seria R
- ↳ Vagoane seria S
- ↳ Vagoane seria T
- ↳ Vagoane seria U
- ↳ Vagoane seria Z
- ↳ Utilaje feroviare
- Mobilitatea în regiunile din România
- ↳ Banat
- ↳ Județul Timiș
- ↳ Județul Caraș Severin
- ↳ Bucovina
- ↳ Suceava
- ↳ Crișana
- ↳ Arad
- ↳ Bihor
- ↳ Sălaj
- ↳ Dobrogea
- ↳ Constanța
- ↳ Tulcea
- ↳ Maramureș
- ↳ Maramureș
- ↳ Satu Mare
- ↳ Moldova
- ↳ Bacău
- ↳ Botoșani
- ↳ Galați
- ↳ Iași
- ↳ Neamț
- ↳ Vaslui
- ↳ Vrancea
- ↳ Muntenia
- ↳ Argeș
- ↳ Brăila
- ↳ Buzău
- ↳ Călărași
- ↳ Dâmbovița
- ↳ Giurgiu
- ↳ Ialomița
- ↳ Prahova
- ↳ Teleorman
- ↳ Oltenia
- ↳ Dolj
- ↳ Gorj
- ↳ Mehedinți
- ↳ Olt
- ↳ Vâlcea
- ↳ Transilvania
- ↳ Alba
- ↳ Brașov
- ↳ Bistrița Năsăud
- ↳ Cluj
- ↳ Dej
- ↳ Covasna
- ↳ Harghita
- ↳ Hunedoara
- ↳ Mureș
- ↳ Sălaj
- ↳ Sibiu
- Mobilitatea în Europa
- ↳ Austria
- ↳ Belgia
- ↳ Cehia
- ↳ Germania
- ↳ Italia
- ↳ Luxemburg
- ↳ Olanda
- ↳ Ungaria
- Companii și tehnologii în mobilitate
- ↳ Tramvaie și Tram-Tren
- ↳ Troleibuze
- ↳ Metrouri și trenuri urbane
- ↳ Autobuze
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru mobilitatea urbană
- Companii și tehnologii în transportul feroviar
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel și cu alimentare alternativă
- ↳ Rame electrice
- ↳ Rame electrice alimentate cu hidrogen și baterii
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru marfă
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru călători
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru transportul feroviar