Trenurile IVA/ASTRA

Discuții, știri și informații despre transportul cu metroul în regiunea București - Ilfov
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5835
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Ian 06, 2025 3:38 pm

Discuții despre trenurile care au pus bazele exploatării metroului din București.

Astra IVA (Întreprinderea de vagoane Arad, actualmente Astra Arad) este o familie de trenuri de metrou de concepție românească, livrate metroului din București între 1978 și 1992. În total au fost produse 252 de rame, adică 504 vagoane. Ele au fost proiectate inițial pentru a funcționa doar câte o ramă (2 vagoane legate permanent, formație B'B'-B'B'), însă au funcționat și grupate în trenuri de câte 2 sau 3 rame (4, respectiv 6 vagoane). Conform Metrorex, în decembrie 2016 mai existau 186 de vagoane IVA în inventar, din care 24 de vagoane (4 trenuri) în exploatare.

Specificații
Constructor: ASTRA
Numerele unităților: 001-252 (001 și 002 prototipuri)
Lungime: 2 × 19 m
Lățime: 3100 mm
Înălțime: 3600 mm
Ecartament: 1435 mm
Greutate (gol): 2 × 36000 kg
Propulsie: 4 × 215 KW
Putere (a treia șină): 750 V CC
Accelerație: 1,3 m/s2
Decelerație: 1,3 m/s2
Frânare de urgență: 2 m/s2
Viteză maximă: 80 km/h
Locuri pe scaune: 2 × 34
Locuri în picioare: 2 × 166
Aranjament/cuplare: Perechi unite permanent
Număr de unități produse: 2 × 254 (508)
Linii deservite: M4


O imagine cu REM 009 in anul 2009 conservata in depoul Pantelimon, casată ulterior. A fost rama care a inaugurat metroul din București in 19 noiembrie 1979.

DSC09512.jpg
DSC09512.jpg (226.82 KiB) Vizualizat de 164 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Transportul cu metroul în regiunea București - Ilfov”