Trenurile Alstom Metropolis BM4 - (13+17 - 2023)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4774
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3 noiembrie 2020 – Alstom a primit un contract de Metrorex SA, operatorul de stat de metrou din București, pentru a livra un total de până la 30 de trenuri Metropolis care vor circula pe noua Linie 5 a rețelei de metrou a orașului, livrate în două loturi. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi prelungit cu o opțiune pentru alte 17 trenuri, în funcție de comanda clientului, valoarea totală estimată a proiectului ar putea ajunge la 240 de milioane de euro.
Primul tren va fi livrat în mai puțin de 29 de luni și va circula pe primul tronson al noii linii de metrou, care este deja în funcțiune. Celelalte 12 trenuri din primul lot vor fi livrate imediat după omologarea primului, în timp ce lotul opțional de 17 unități va fi livrat la cererea fermă a operatorului de metrou din București.
„Suntem foarte mândri de acest premiu, mai ales că vom vedea trenurile Alstom circuland pentru prima dată în România. Expertiza de clasă mondială a Alstom în domeniul metroului a fost apreciată în toată lumea în ultimii 30 de ani, iar acum pasagerii români se vor putea bucura de ea. Ne bucurăm să vedem leadershipul nostru în producția de trenuri, pe lângă întreținere, recunoscut de clientul nostru român”, a declarat Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Fiecare dintre trenurile cu șase vagoane pentru București va avea 216 locuri în aranjare longitudinală și va oferi două zone speciale de acces pentru pasagerii cu mobilitate limitată. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, cu lungimea de 114 metri și lățime de 3 metri, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi personalizate integral în funcție de cerințele clientului, urmând a fi stabilite în etapa de proiectare colaborativă. Trenurile vor avea la bord unități CBTC, pentru a fi compatibile cu cea mai recentă tehnologie de semnalizare pe cale.
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații pentru a face călătoriile mai eficiente și mai confortabile, inclusiv atenuarea internă a zgomotului, patru uși duble pe mașină pe latură, ferestre mari, iluminare LED și informații în timp real despre pasageri, cum ar fi harta dinamică a rutei. Trenurile au caracteristici care permit fluxul optim de pasageri: uși largi, pasarele mari și zone dedicate persoanelor cu dizabilități.
Gama de trenuri Metropolis de la Alstom este în funcțiune de peste 20 de ani în întreaga lume, flexibilitatea sa oferind o gamă largă de configurații posibile. Printre cei 60 de clienți de metrou ai Alstom din întreaga lume se numără orașele Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal.
https://www.alstom.com/press-releases-n ... tro-line-5
Primul tren va fi livrat în mai puțin de 29 de luni și va circula pe primul tronson al noii linii de metrou, care este deja în funcțiune. Celelalte 12 trenuri din primul lot vor fi livrate imediat după omologarea primului, în timp ce lotul opțional de 17 unități va fi livrat la cererea fermă a operatorului de metrou din București.
„Suntem foarte mândri de acest premiu, mai ales că vom vedea trenurile Alstom circuland pentru prima dată în România. Expertiza de clasă mondială a Alstom în domeniul metroului a fost apreciată în toată lumea în ultimii 30 de ani, iar acum pasagerii români se vor putea bucura de ea. Ne bucurăm să vedem leadershipul nostru în producția de trenuri, pe lângă întreținere, recunoscut de clientul nostru român”, a declarat Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Fiecare dintre trenurile cu șase vagoane pentru București va avea 216 locuri în aranjare longitudinală și va oferi două zone speciale de acces pentru pasagerii cu mobilitate limitată. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, cu lungimea de 114 metri și lățime de 3 metri, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi personalizate integral în funcție de cerințele clientului, urmând a fi stabilite în etapa de proiectare colaborativă. Trenurile vor avea la bord unități CBTC, pentru a fi compatibile cu cea mai recentă tehnologie de semnalizare pe cale.
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații pentru a face călătoriile mai eficiente și mai confortabile, inclusiv atenuarea internă a zgomotului, patru uși duble pe mașină pe latură, ferestre mari, iluminare LED și informații în timp real despre pasageri, cum ar fi harta dinamică a rutei. Trenurile au caracteristici care permit fluxul optim de pasageri: uși largi, pasarele mari și zone dedicate persoanelor cu dizabilități.
Gama de trenuri Metropolis de la Alstom este în funcțiune de peste 20 de ani în întreaga lume, flexibilitatea sa oferind o gamă largă de configurații posibile. Printre cei 60 de clienți de metrou ai Alstom din întreaga lume se numără orașele Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal.
https://www.alstom.com/press-releases-n ... tro-line-5
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4774
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Simulari ale designului final al noilor trenuri.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4774
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In prima parte a lui 2023 ar trebui, proiectul fiind putin intarziat din cauza crizei cipurilor.
Noutatea cu ocazia pentru care am deschis si topicul este ca au fost montate balizele pentru sistemul CBTC Alstom Urbalis 400.
Noutatea cu ocazia pentru care am deschis si topicul este ca au fost montate balizele pentru sistemul CBTC Alstom Urbalis 400.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 545
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
A cipurilor cat si a dispozitivelor semiconductoare de putere, cum sunt tranzistoarele IGBT si diodele, ambele folosite in fabricarea invertoarelor de tractiune.
Întârzieri...
https://mainnews.ro/exclusiv-intarzieri ... reloaded=1
https://mainnews.ro/exclusiv-intarzieri ... reloaded=1
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4774
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Au aparut imagini cu un vagon cap din primul tren pe Facebook, Paparazzi Ferroviário
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4774
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Conform celor de la Alstom cu care am discutat astazi, primul tren ar putea sa ajunga in luna ianuarie. Trenurile vor fi aduse cu vaporul pana la Hamburg si de acolo in convoi feroviar pana la București.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 545
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
N-as avea incredere in e-Busuri facute in doua luni cand altii sunt inca la nivel de caroserie sincer, dar sper sa ma insel si sa fiu surprins placut de ZTEurile ce vor intra in circulatie.
Chiar si daca comparam cu producatori consacrati in piata, comparam mere cu pere. Un metrou in general este facut ca un costum la comanda, ok face parte dintr-o familie (Metropolis, MOVIA etc), dar trebuie customizat dupa niste cerinte care sunt cu totul si cu totul specifice unei anumite retele de metrou.
Foarte rar se ajunge sa existe intercompatibilitate intre retele, si aia mai mult pentru sistemele gandite dupa chipul si asemanarea sistemului din Moscova, cum e cazul intre Sofia si Varsovia unde Siemens si Skoda au folosit fix aceleasi proiecte.
Chiar si daca comparam cu producatori consacrati in piata, comparam mere cu pere. Un metrou in general este facut ca un costum la comanda, ok face parte dintr-o familie (Metropolis, MOVIA etc), dar trebuie customizat dupa niste cerinte care sunt cu totul si cu totul specifice unei anumite retele de metrou.
Foarte rar se ajunge sa existe intercompatibilitate intre retele, si aia mai mult pentru sistemele gandite dupa chipul si asemanarea sistemului din Moscova, cum e cazul intre Sofia si Varsovia unde Siemens si Skoda au folosit fix aceleasi proiecte.
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 491
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Primele imagini cu noul Tren de Metrou Alstom Metropolis 1402-2402 Giurgiu, în Fabrica Alstom din Brazilia, pregătit pentru livrarea către București, pentru Magistrala 5 de Metrou
Foto: Nelson Carvalho
Foto: Nelson Carvalho
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4774
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nici nu a plecat, probabil saptamana ce urmeaza pleaca, probabil face 2-3 saptamani.