Brasov - Autobuzele electrice Karsan e-ATA 18 (12 - 2022)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primele două autobuze electrice Karsan e-ATA 18 de 18 metri au ajuns la Brașov
Ele fac parte din lotul de 12 autobuze electrice de mari dimensiuni care vor circula pe linia 5. În prezent, în Brașov, circulă autobuze electrice de 12 metri și de 10 metri
Primele două autobuze electrice de 18 metri, din lotul de 12 autobuze care vor circula pe linia 5, au ajuns în această dimineață la Brașov. Ele au fost achiziționate cu finanțare nerambursabilă de 98% prin Programul Operațional Regional, în cadrul parteneriatului dintre Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Municipiul Braşov. Autobuzele sunt produse de compania Karsan Otomotiv Sanayii VE Ticaret A.S., din Turcia, valoarea achiziției fiind de 47.058.550 lei.
,,Transportul în comun electric reprezintă soluția optimă de mobilitate urbană, atât prin condițiile oferite, dar și pentru că asigură un mediu mai curat. Astăzi am o nou veste bună pentru brașoveni: au sosit primele două autobuze electrice de 18 metri, dintre cele 12 care vor circula pe linia 5. În următoarele săptămâni vom face demersurile necesare pentru înmatriculare, după care operatorul de transport, RATBv, le va introduce în circulație. Până la începutul lunii septembrie vor sosi toate cele 12, care vor înlocui actualele autobuze Menarini de pe această linie. Odată cu introducerea autobuzelor electrice pe linia 5, vom reduce poluarea, doar pe această rută, cu 681 tone CO2/an, cantitate care se adaugă la reducerea pe care o asigură celelalte 60 de autobuze electrice și 51 de troleibuze aflate în circulație. Vă invit pe voi, brașovenii, dar și pe turiștii care ne vizitează orașul, să testați calitatea serviciilor oferite de sistemul de transport electric. Doar așa, pe termen mediu și lung, vom avea o calitate a aerului mai bună și un oraș mai prietenos cu mediul, un oraș mai prietenos cu cetățenii săi”, a precizat primarul Allen Coliban.
Conform graficului de livrare, vor mai ajunge la Brașov 2 in iunie, 4 in iulie, 2 în august și 2 în septembrie
Achiziția celor 12 autobuze electrice s-a făcut prin proiectul „Achiziție Mijloace De Transport Public – Autobuze Electrice 18 M, Brașov, Timișoara, finanțat prin POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, proiect derulat de Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), în parteneriat cu cele două autorități publice. Finanțarea nerambursabilă este de 98% din valoarea proiectului, cofinanțarea de 2% fiind asigurată din bugetul local. Procedura de achiziție a fost derulată de MDLPA.
Proiectul prevede achiziționarea a 12 autobuze electrice de 18 m lungime (articulate), 12 stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă.
Date tehnice vehicule:
-marca, tip: Karsan, KRS 18EV;
-capacitate transport: 154 pasageri (50 locuri pe scaune);
– 4 uși duble de acces pentru pasageri;
– autobuzele sunt complet accesibilizate pentru accesul persoanelor cu dizabilități (podea joasă, trapă pentru accesul cărucioarelor cu rotile, suspensie reglabilă);
– garanție vehicule: 6 ani;
– propulsie electrică cu 4 motoare electrice integrate în roți (punțile 2 și 3);
– putere tracțiune totală: 240 kW;
– baterii de tracțiune: capacitate de 198 kWh, autonomie de 111,25 km, greutate: 1170 kg;
Sistemul de încărcare electrică este în curent continu cu priză (încărcare lentă) și cu pantograf invers (pantograful coboară din stația de încărcare pe autobuz), pentru încărcarea rapidă.
Stațiile de încărcare rapidă sunt de mare putere (300 kW) pentru a permite încărcarea bateriilor în 5 – 10 minute, în perioada staționării la capătul de linie (3 stații vor fi montate la Terminalul Roman din Str. Poienelor și una în garaj).
Dotări Sisteme Inteligente de transport: supraveghere video la interior și exterior (8 camere video), panouri de informare electronice la interior (2 buc.) și exterior (4 buc.), 4 validatoare de carduri Mifare și carduri bancare, computer de management trafic, sistem automat de numărare a călătorilor.
Autobuzele vor circula pe linia 5, Roman – Stadionul Municipal, traseu care urmează a fi amenajat cu benzi dedicate pentru transportul public.
În acest moment sunt în circulație 60 de autobuze electrice SOR produse în Cehia (52 vehicule de 12 m, 8 vehicule de 10 m), acest tip de vehicule nepoluante fiind introduse în circulație pe liniile 2B (2 barat), 4, 9, 15, 16, 22, 23B (23 barat), 32, 34, 36, 50, 51, 52. Toate cele 8 autobuze electrice cu lungimea de 10 metri au fost introduse în circulație pe liniile de transport public din zona Centrului Vechi al orașului.
La acestea se adaugă 51 de troleibuze noi marca Solaris, introduse în circulație pe liniile 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 31, 33.
https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_larg/15025/
Ele fac parte din lotul de 12 autobuze electrice de mari dimensiuni care vor circula pe linia 5. În prezent, în Brașov, circulă autobuze electrice de 12 metri și de 10 metri
Primele două autobuze electrice de 18 metri, din lotul de 12 autobuze care vor circula pe linia 5, au ajuns în această dimineață la Brașov. Ele au fost achiziționate cu finanțare nerambursabilă de 98% prin Programul Operațional Regional, în cadrul parteneriatului dintre Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Municipiul Braşov. Autobuzele sunt produse de compania Karsan Otomotiv Sanayii VE Ticaret A.S., din Turcia, valoarea achiziției fiind de 47.058.550 lei.
,,Transportul în comun electric reprezintă soluția optimă de mobilitate urbană, atât prin condițiile oferite, dar și pentru că asigură un mediu mai curat. Astăzi am o nou veste bună pentru brașoveni: au sosit primele două autobuze electrice de 18 metri, dintre cele 12 care vor circula pe linia 5. În următoarele săptămâni vom face demersurile necesare pentru înmatriculare, după care operatorul de transport, RATBv, le va introduce în circulație. Până la începutul lunii septembrie vor sosi toate cele 12, care vor înlocui actualele autobuze Menarini de pe această linie. Odată cu introducerea autobuzelor electrice pe linia 5, vom reduce poluarea, doar pe această rută, cu 681 tone CO2/an, cantitate care se adaugă la reducerea pe care o asigură celelalte 60 de autobuze electrice și 51 de troleibuze aflate în circulație. Vă invit pe voi, brașovenii, dar și pe turiștii care ne vizitează orașul, să testați calitatea serviciilor oferite de sistemul de transport electric. Doar așa, pe termen mediu și lung, vom avea o calitate a aerului mai bună și un oraș mai prietenos cu mediul, un oraș mai prietenos cu cetățenii săi”, a precizat primarul Allen Coliban.
Conform graficului de livrare, vor mai ajunge la Brașov 2 in iunie, 4 in iulie, 2 în august și 2 în septembrie
Achiziția celor 12 autobuze electrice s-a făcut prin proiectul „Achiziție Mijloace De Transport Public – Autobuze Electrice 18 M, Brașov, Timișoara, finanțat prin POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, proiect derulat de Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), în parteneriat cu cele două autorități publice. Finanțarea nerambursabilă este de 98% din valoarea proiectului, cofinanțarea de 2% fiind asigurată din bugetul local. Procedura de achiziție a fost derulată de MDLPA.
Proiectul prevede achiziționarea a 12 autobuze electrice de 18 m lungime (articulate), 12 stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă.
Date tehnice vehicule:
-marca, tip: Karsan, KRS 18EV;
-capacitate transport: 154 pasageri (50 locuri pe scaune);
– 4 uși duble de acces pentru pasageri;
– autobuzele sunt complet accesibilizate pentru accesul persoanelor cu dizabilități (podea joasă, trapă pentru accesul cărucioarelor cu rotile, suspensie reglabilă);
– garanție vehicule: 6 ani;
– propulsie electrică cu 4 motoare electrice integrate în roți (punțile 2 și 3);
– putere tracțiune totală: 240 kW;
– baterii de tracțiune: capacitate de 198 kWh, autonomie de 111,25 km, greutate: 1170 kg;
Sistemul de încărcare electrică este în curent continu cu priză (încărcare lentă) și cu pantograf invers (pantograful coboară din stația de încărcare pe autobuz), pentru încărcarea rapidă.
Stațiile de încărcare rapidă sunt de mare putere (300 kW) pentru a permite încărcarea bateriilor în 5 – 10 minute, în perioada staționării la capătul de linie (3 stații vor fi montate la Terminalul Roman din Str. Poienelor și una în garaj).
Dotări Sisteme Inteligente de transport: supraveghere video la interior și exterior (8 camere video), panouri de informare electronice la interior (2 buc.) și exterior (4 buc.), 4 validatoare de carduri Mifare și carduri bancare, computer de management trafic, sistem automat de numărare a călătorilor.
Autobuzele vor circula pe linia 5, Roman – Stadionul Municipal, traseu care urmează a fi amenajat cu benzi dedicate pentru transportul public.
În acest moment sunt în circulație 60 de autobuze electrice SOR produse în Cehia (52 vehicule de 12 m, 8 vehicule de 10 m), acest tip de vehicule nepoluante fiind introduse în circulație pe liniile 2B (2 barat), 4, 9, 15, 16, 22, 23B (23 barat), 32, 34, 36, 50, 51, 52. Toate cele 8 autobuze electrice cu lungimea de 10 metri au fost introduse în circulație pe liniile de transport public din zona Centrului Vechi al orașului.
La acestea se adaugă 51 de troleibuze noi marca Solaris, introduse în circulație pe liniile 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 31, 33.
https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_larg/15025/
Unul dintre cele mai noi autobuze ale RAT Brasov si-a inceput astazi activitatea pe strazile Brașovului. Este vorba de autobuzul Karsan E-ATA 18, cu numarul de parc 2156, pentru moment, acesta si-a inceput activitatea prin probele de traseu incarcat cu saci de nisip, probe efectuate pe traseul liniei 5.
Brasov, Statia Berzei, 22.10.2022
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7279886599
Brasov, Statia Berzei, 22.10.2022
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7279886599
- Fişiere ataşate
-
- FB_IMG_1666470961517.jpg (123.57 KiB) Vizualizat de 3074 ori
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Autobuzele vor incepe sa circule in scurt timp. Toate vor circula pe linia 5.
Foarte bine! Asteptam sa le vedem in locul autobuzelor Menarini Citymood 18.
Off topic: de mentionat ca de astazi RATBv nu mai are cele 6 midibuze BMC NEOCITY, acestea au fost duse la reprezentanta BMC. Au fost luate in leasing (daca nu gresesc) si au circulat 5 ani pe mai multe linii din Brasov (precum 50, 51, 52, dar si 34), cu perioade cam mari de imobilizari.
Off topic: de mentionat ca de astazi RATBv nu mai are cele 6 midibuze BMC NEOCITY, acestea au fost duse la reprezentanta BMC. Au fost luate in leasing (daca nu gresesc) si au circulat 5 ani pe mai multe linii din Brasov (precum 50, 51, 52, dar si 34), cu perioade cam mari de imobilizari.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 129
- Membru din: Sâm Iun 04, 2022 5:13 pm
- Localitate: București
- Contact:
Maine vor intra autobuzele in circulatie pe linia 5, garajul Harmanului a preluat linia 5 si la schimb a pierdut linia 17, aceasta fiind preluata de garajul Bartolomeu
MetroGO-Romania
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Acum ma dau si eu cu ele, ar merge si la Bucuresti varianta de 18 metri, foarte elegante si silentioase.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cateva imagini de astazi. Autobuzele sunt foarte fiabile la prima vedere, au un rulaj silentios si lin, fara smucituri la plecare si franare, se simte foarte bine eficienta tractiunii electrice. La finisaje interioare de asemenea sunt foarte bine realizate, avand o mare parte din finisajele interioare din aluminiu si aliaj. Scaunele sunt tapitate si foarte comode.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Inca o serie de imagini...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Autobuzele au numere de parc 2160-2171.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
2160, 2162, 2163, 2164, 2166, 2168 astazi...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
2163 la incarcat la ROMAN.
Am avut si eu ocazia de a calatori cu 2 dintre ele, asa cum a spus Marian Andrei, sunt foarte silentioase si pleaca usor de pe loc.
Pana la deschiderea aeroportului de la Ghimbav, Karsanele au mers doar in linia 5, inlocuind o buna parte din articulatele Menarini (care la randul lor au inlocuit alte autobuze), dar in prezent si-au facut aparitia in noua linie 28E.
Haideti sa vedem 2 calatorii cu 2160 si 2164!
2160:
2164:
Pana la deschiderea aeroportului de la Ghimbav, Karsanele au mers doar in linia 5, inlocuind o buna parte din articulatele Menarini (care la randul lor au inlocuit alte autobuze), dar in prezent si-au facut aparitia in noua linie 28E.
Haideti sa vedem 2 calatorii cu 2160 si 2164!
2160:
2164:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cateva saptamana trecuta...