Brașov - Autobuze Mercedes Citaro G Hybrid (15 - 2024)

Știri și informații despre mobilitatea în Brașov și localitățile județului
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5835
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Mai 31, 2024 4:10 pm

Municipalitatea continuă investițiile în mobilitate sustenabilă și înlocuiește autobuzele articulate Euro 6 cu autobuze hibrid electrice de 18 metri pe liniile 17, 35, 21, 23 și 40

Municipalitatea brașoveană, împreună cu operatorul de transport RATBV, continuă programul de înverzire a flotei de autobuze și troleibuze și de transformare a transportului public în principala soluție de mobilitate în municipiu și în zona metropolitană.

După ce în ultimii ani a pus în circulație 72 de autobuze electrice, 51 de troleibuze și 10 autobuze hibrid electrice și este în faza de lansare a achiziției pentru încă 73 de autobuze electrice, cu fonduri nerambursabile obținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență, administrația brașoveană va înlocui o parte dintre autobuzele cu motorizare Euro 6 cu autobuze Mercedes hibrid electrice articulate.

Caracteristici tehnice autobuze Mercedes Citaro G HYBRID:

-autobuze de tip articulat, cu capacitate mare de transport (lungime: 18,125 m);
-capacitate totală de transport: 148 pasageri, din care 40+1 scaune;
-autobuzele sunt cu podea integral joasă, trapă pentru accesul cărucioarelor cu rotile și 4 uși pentru urcare/coborâre pasageri.
-tracțiunea este hibridă diesel-electric: motor diesel de putere 260 kW și motor electric de putere 16 kW. Supercondensatori pentru recuperare energie la frânare și alimentare motor electric.
-dotări de bază: Electonic Brake System (EBS), suspensie pneumatică cu funcție de îngenunchere, retarder integrat în transmisie, sistem direcție inteligent și punte spate optimizate pentru reducerea consumului, aer condiționat;
-dotări sisteme inteligente de transport: sistem de informare audio-video la interior și la exterior, sistem de numărare pasageri, sistem de supraveghere video, sistem de taxare, sistem de monitorizare-dispecerizare, sistem de asistență a șoferului.

Valoarea celor 15 autobuze, achiziționate printr-un sistem de leasing financiar pe 5 ani, este de este de 33.375.000 lei, fără TVA.

Poze si info preluate de la Primaria Brasov...
3.jpg
3.jpg (376.42 KiB) Vizualizat de 1898 ori
2.jpg
2.jpg (435.75 KiB) Vizualizat de 1898 ori
1.jpg
1.jpg (417.86 KiB) Vizualizat de 1898 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 360
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Dum Iun 16, 2024 2:36 pm

ALEXCFR
Utilizator nou
Mesaje: 45
Membru din: Lun Iun 06, 2022 1:50 pm

Mar Dec 31, 2024 2:59 pm

2187 pe linia 17
Fişiere ataşate
20241231_113049(1).jpg
20241231_113049(1).jpg (311.66 KiB) Vizualizat de 233 ori
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 360
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Sâm Ian 11, 2025 6:04 pm

Un scurt videoclip cu o calatorie cu 2185 pe linia 17:

Aceste autobuze au fost introduse oficial in circulatie pe data de 02.01.2025, iar numerele de parc sunt urmatoarele: 2182, 2183, 2184, 2185, 2186, 2187, 2188, 2189, 2190, 2191, 2192, 2193, 2194, 2195, 2196.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5835
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Ian 18, 2025 1:14 pm

M-am dat si eu cu ele zilele trecute, la conditia de mers se prezinta foarte bine, mi se par mult mai vioaie decat cele de 12 metri. Interiorul este ok organizat, din pacate specific autobuzelor „moderne” si aici partea din spate este inghesuita. Ar fi bine daca s-ar renunta la unele din scaunele duble in zona cu podea joasă pentru eficientizarea fluxului de calatori. Ca finisaje, desi este prezent plasticul traditional ce te duce cu gandul la turcia si china, interiorul pare mult mai bine finisat si construit, in comparatie cu hibridele ale STB unde din primele zile erau panouri care se deschideau sau nu stateau pe pozitie, sau e-Citaro din Viena care la orice denivelare trosnesc de zici ca se rup in doua. De asemenea prizele USB functionau, fiind montate si pe pozitii interesante, la coltarele geamurilor, o idee buna. Oricum este bine ca se merge pe achizitia de articulate, mai ales in Brasov unde desi orasul nu este unul foarte mare, liniile de transport care il parcurg sunt mai mereu aglomerate.

Cateva imagin cu ele pe linia 17.

DSC_3891.jpg
DSC_3891.jpg (249.92 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3884.jpg
DSC_3884.jpg (223.36 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3875.jpg
DSC_3875.jpg (180.24 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3872-Enhanced-NR.jpg
DSC_3872-Enhanced-NR.jpg (227.2 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3868.jpg
DSC_3868.jpg (236.96 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3863.jpg
DSC_3863.jpg (236.28 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3861.jpg
DSC_3861.jpg (227.78 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3855.jpg
DSC_3855.jpg (268.02 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3849.jpg
DSC_3849.jpg (275.04 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3846.jpg
DSC_3846.jpg (312.67 KiB) Vizualizat de 90 ori
DSC_3842.jpg
DSC_3842.jpg (282.76 KiB) Vizualizat de 90 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5835
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Ian 18, 2025 1:14 pm

Si cateva imagini din interior

20250117_123448.jpg
20250117_123448.jpg (263.18 KiB) Vizualizat de 90 ori
20250117_123441.jpg
20250117_123441.jpg (179.28 KiB) Vizualizat de 90 ori
20250117_123302.jpg
20250117_123302.jpg (203.68 KiB) Vizualizat de 90 ori
20250117_114714.jpg
20250117_114714.jpg (288.34 KiB) Vizualizat de 90 ori
20250117_114711.jpg
20250117_114711.jpg (252.38 KiB) Vizualizat de 90 ori
20250117_114415.jpg
20250117_114415.jpg (281.72 KiB) Vizualizat de 90 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Brașov”