- Tot luna aceasta se vor relua și lucrările de amenajare a bike-park-ului din Postăvarul, amenajat de Primărie. Primul traseu va fi finalizat în acest an -
Până în prezent s-au executat lucrările de configurare și amenajare a traseului, iar în următoarele luni se vor realiza construcțiile prevăzute: două tabletop-uri, destinate săriturilor; un step-up destinat săriturilor în urcare; două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere; o pasarelă din lemn.
Valoarea contractului pentru realizarea celor trei trasee este de 1.107.449,21 lei fără TVA, durata realizării lor fiind de 20 de luni.
Are lungimea de 3.141,60 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m în aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.
Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 25 m, a căror lungime cumulată, de 1.940,41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.
Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.
Din punctul de vedere al vizibilităţii, elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se vor îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.
Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii specifice ciclismului montan:
- cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171 m, care se deprind şi revin în traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop-off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.
- două tabletop-uri, destinate săriturilor;
- un step-up destinat săriturilor în urcare;
- două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;
- o pasarelă din lemn.
Are lungimea totală de 4.070,60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final la staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului Ruia, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii, până la km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei.
Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 20 m, a căror lungime cumulată de 2.315,39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.
Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.
Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:
- două step up-uri;
- un drop off.
Are lungimea totala de 3.936,16 m, este cel mai îndepărtat traseu dintre cele trei.
Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, după care se desprinde spre stânga și continuă în interiorul pădurii, după care traversează drumul existent și reintră în pădure continuând cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395,35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.
Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decât celelalte două trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 33 m, a căror lungime cumulată, de 2.004,51 m, reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.
Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă).
Traseul de mountain bike nu prezintă elemente constructive speciale pentru creșterea gradului de dificultate.