Știri despre mobilitatea din Municipiul Brașov

Știri și informații despre mobilitatea în Brașov și localitățile județului
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 02, 2022 10:03 pm

COMUNICAT DE PRESA AL PRIMARIEI BRASOV

🚴‍♀🚴‍♀🚴‍♀De astăzi reîncepe transportul gratuit al bicicletelor în Poiana Brașov🚴‍♀🚴‍♀🚴‍♀
- Tot luna aceasta se vor relua și lucrările de amenajare a bike-park-ului din Postăvarul, amenajat de Primărie. Primul traseu va fi finalizat în acest an -

🚴‍♀Având în vedere condițiile meteo, dar și solicitările primite din partea bicicliștilor, operatorul de transport RATBV a reluat, de astăzi, transportul bicicletelor în Poiana Brașov. Toate autobuzele care vor circula pe linia 20 vor asigura și transportul bicicletelor.

🚴‍♀,,Având în vedere vremea frumoasă și discuțiile pe care le-am avut cu comunitatea de bicicliști, am luat decizia ca din această săptămână să asigurăm transportul gratuit al bicicletelor spre Poiana Brașov. Atât în timpul săptămânii, cât și în weekend, în fiecare oră, vom putea transporta 27 de bicilete. Îi rugăm pe bicicliști să vină cu 10 minute înainte de ora de plecare a autobuzelor pentru a avea timpul necesar să-și încarce bicicletele și să le asigure”, a precizat Flavia Boghiu, viceprimarul Municipiului Braşov.

❓❓❓În fiecare zi, pe linia 20 toate cele trei autobuze care pleacă în fiecare oră din Livada Poștei vor fi dotate cu sisteme de transport al bicicletelor. Autobuzul cu plecarea din Livadă de la ora fixă va avea remorcă pentru 10 biciclete, autobuzul de la și 20 de minute va avea remorca pentru 14 biciclete, iar autobuzul de la și 40 de minute va avea suport pentru 3 biciclete.

👉Conform precizărilor reprezentanților RATBV, bicicletele vor fi încărcate și asigurate de proprietarii acestora, conducătorul auto urmând să verifice faptul că prinderea s-a realizat corect, pentru a preveni apariția oricărui incident.

👉Suporturile de transport sunt omologate și nu prezintă pericole pentru siguranța bicicletelor.

👉Pentru a nu apărea situații de nerespectare a graficelor de circulație, persoanele care doresc să beneficieze de serviciul gratuit sunt rugate să se prezinte cu circa 10 minute înainte de plecarea în cursă la peronul de îmbarcare, din Livada Poștei sau Poiana Brașov, pentru a avea timp să-și încarce și asigure bicicletele.

👉Transportul bicicletelor se realizează gratuit.

👉 Tot luna aceasta va fi dat și ordinul pentru reluarea lucrărilor de amenajare a traseului I de mountain-bike din Poiana Brașov. Investiția presupune realizarea a trei trasee de mountain-bike cu grade diferite de dificultate, pe versantul nordic al masivului Postăvarul, în cadrul domeniului schiabil al staţiunii Poiana Braşov, între staţia superioară şi staţia inferioară a telegondolei.

👉Lucrările la Traseul I au început anul trecut și au fost sistate pe perioada amenajării pârtiilor și a sezonului de schi.
Până în prezent s-au executat lucrările de configurare și amenajare a traseului, iar în următoarele luni se vor realiza construcțiile prevăzute: două tabletop-uri, destinate săriturilor; un step-up destinat săriturilor în urcare; două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere; o pasarelă din lemn.

👉Tot în acest an vor începe lucrările și la Traseul II, urmând ca anul viitor să fie funcționale toate cele trei trasee.

👉Lucrările sunt realizate de două companii cu experiență în amenajarea unor astfel de trasee, una din România, SC Trailbros SRL, și una din Statele Unite, Momentum Trail Concepts LLC.
Valoarea contractului pentru realizarea celor trei trasee este de 1.107.449,21 lei fără TVA, durata realizării lor fiind de 20 de luni.

🚴‍♀Traseul de mountain bike nr. 1 - dificil.
Are lungimea de 3.141,60 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m în aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.
Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 25 m, a căror lungime cumulată, de 1.940,41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.
Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.
Din punctul de vedere al vizibilităţii, elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se vor îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.
Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii specifice ciclismului montan:
- cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171 m, care se deprind şi revin în traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop-off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.
- două tabletop-uri, destinate săriturilor;
- un step-up destinat săriturilor în urcare;
- două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;
- o pasarelă din lemn.

🚴‍♀Traseul 2 - ușor
Are lungimea totală de 4.070,60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final la staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului Ruia, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii, până la km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei.
Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 20 m, a căror lungime cumulată de 2.315,39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.
Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.
Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:
- două step up-uri;
- un drop off.

🚴‍♀ Traseul 3 - mediu
Are lungimea totala de 3.936,16 m, este cel mai îndepărtat traseu dintre cele trei.
Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, după care se desprinde spre stânga și continuă în interiorul pădurii, după care traversează drumul existent și reintră în pădure continuând cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395,35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.
Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decât celelalte două trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 33 m, a căror lungime cumulată, de 2.004,51 m, reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.
Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă).
Traseul de mountain bike nu prezintă elemente constructive speciale pentru creșterea gradului de dificultate.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Mai 17, 2022 4:53 pm

23 de autobuze electrice și actualizarea PUG – ului – noile proiecte pentru care primăria a solicitat finanțare prin PNRR


Municipalitatea a depus, ieri, două solicitări de finanțare pentru obținerea de fonduri prin Programul Național de Redresare și Reziliență, în condițiile în care criteriul de acordare este pe principiul ,,primul venit, primul servit”. Unul dintre proiecte este pentru achiziția a 23 de autobuze electrice, în valoare de 11,2 milioane de euro, iar cel de al doilea este de actualizare a Planului Urbanistic General, în valoare de 650.000 de euro.

În cursul zilei de astăzi, Municipalitatea va încerca să depună o nouă solicitare de finanțare pentru achiziția de sisteme ITS (Intelligent Transport Systems), în valoare de 1 milion de euro, care vor completa/dezvolta sistemul de ticketing existent.

,,Ieri am reușit să depunem două solicitări de finanțare prin PNRR, pentru achiziția de autobuze electrice și actualizarea PUG-ului, în condițiile în care fondurile s-au terminat în câteva zeci de minute de la deschiderea apelurilor. Având în vedere că finanțarea prin PNRR este de 100%, obținerea finanțării va însemna o economie de 60 de milioane de lei din banii brașovenilor numai prin aceste proiecte. Deja avem aprobată o finanțare pentru promovarea centrului istoric și reabilitarea unei porțiuni din zidurile cetății și am depus solicitare de finanțare pentru reabilitarea energetică a primelor blocuri de locuințe, prin «Valul renovării». În continuare, atragerea de fonduri prin PNRR va fi o prioritate pentru noi și vom încerca să depunem proiecte care vizează dezvoltarea Brașovului în cadrul fiecărui apel, astfel încât să înlocuim banii din impozite și taxe cu fonduri europene nerambursabile de câte ori este posibil”, a precizat primarul Allen Coliban.

În cazul cererii privind achiziția a 23 de autobuze electrice de 10 m lungime, după evaluarea cererii depuse și semnarea contractului, Municipiul Brașov va derula o procedură de achiziție pentru a selecta furnizorul vehiculelor. Odată achiziționate, vehiculele vor fi puse la dispoziția RATBV pentru a fi utilizate în cadrul serviciului de transport public local. Valoarea cererii de finanțare aferentă Municipiului Brașov este de 11.178.000 Euro, fără TVA.

https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_l ... 5Klm6Nx62c
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Iun 23, 2022 7:21 pm

Cică...ar fi luat foc,ca e prea cald pe la noi.
https://brasovromania.net/2022/06/braso ... v-retrage/
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Iun 23, 2022 7:31 pm

Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Oct 14, 2022 9:50 pm

Primăria a depus cerere de finanțare prin PNRR pentru încă 25 de autobuze electrice

Acestea se adaugă celor 23 de autobuze pentru care municipalitatea a depus solicitarea de finanțare prin PNRR, în luna mai. Prin obținerea acestei finanțări, parcul de transport electric al primăriei ajunge la 181 de mijloace de transport, ceea ce aproape ar acoperi nevoia de transport din oraș
Primăria Brașov, în parteneriat cu Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov, continuă programul de investiții în transportul public prin atragerea de finanțări nerambursabile prin Programul Național de Redresare și Reziliență. Astăzi, municipalitatea a depus o solicitare de finanțare nerambursabilă prin PNRR, în valoare de 60 de milioane de lei, fără TVA, pentru achiziția a 25 de autobuze electrice cu lungimea de 10 metri. Acest proiect face parte din componenta I.1. – Mobilitate urbană durabilă, sub-investiția I.1.1. – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante). Finanțarea alocată pentru această achiziție acoperă 100% din cheltuielile eligibile.

,,Astăzi am reușit să depunem un nou proiect de finanțare prin PNRR, pentru achiziția de a 25 de autobuze electrice, care vor completa flota RATBv. Este al doilea proiect pentru care solicităm finanțare, după ce în urmă cu câteva luni, am fost în lista administrațiilor publice care au reușit să depună proiecte de finanțare pentru achiziția de mijloace de transport verzi, noi solicitând finanțare pentru 23 de autobuze electrice. Brașovul stă cel mai bine din România în ceea ce înseamnă mijloace de transport în comun electrice, iar perspectivele de trecere spre un transport 100% electric sunt tot mai aproape de realitate. Transportul în comun electric reprezintă soluția optimă de mobilitate urbană, atât prin condițiile oferite, dar și pentru că asigură un mediu mai curat, iar Brașovul arată din ce în ce mai bine din acest punct de vedere, de aceea vă invit și pe voi să testați acest lucru. Doar așa, pe termen mediu și lung, vom avea o calitate a aerului mai bună și un oraș mai prietenos cu mediul, un oraș mai prietenos cu cetățenii săi”, a precizat primarul Allen Coliban.

Și acest apel de proiecte funcționează tot pe sistemul ,,primul venit, primul servit”, doar că, de data aceasta, nu mai există o limitare a solicitărilor de finanțare, în funcție de suma alocată, ci apelul rămâne deschis până în data de 27 octombrie. După închiderea apelului, se va face verificarea proiectelor și documentațiilor depuse, apoi primele proiecte eligibile, în funcție de ora depunerii, vor fi finanțate. Având în vedere ca primăria a depus în primele minute solicitarea de finanțare, sunt șanse destul de mari să obțină această finanțare.

https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_larg/17588/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Mat_hiasG
Utilizator avansat
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Iun 04, 2022 5:13 pm
Localitate: București
Contact:

Joi Ian 05, 2023 9:32 pm

Brasov ul are nevoie mai mult de autobuze de 18m, nu de 10! Oricum, aceste autobuze ar fi bune pentru liniile 3, 14, 18, 24, 34, 34b, 37
MetroGO-Romania
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Ian 20, 2023 4:21 pm

Călătorii mai ieftine în Brașov în urma modernizării transportului public cu autobuze electrice și troleibuze noi

În urma convocării, astăzi, a Adunării Generale a Asociației Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov pentru a aproba noile tarife propuse de operatorul de transport RATBV, primarul Allen Coliban a prezentat, în cadrul unei conferințe de presă, care este poziția municipalității cu privire la această majorare, transmite Primăria Brașov. Este vorba despre o reducere a costurilor pentru brașovenii care utilizează în mod curent acest tip de transport, la care se adăugă un pachet de facilități pentru mai multe categorii sociale, care va fi prezentat în ședința consiliului local din data de 31 martie.

Transportul public din Brașov se modernizează și electrifică permanent începând cu 2020, peste 120 de vehicule noi, full electrice, troleibuze și autobuze fiind introduse pe traseele din zona centrală, ducând la costuri de exploatare mai reduse și un transport ecologic.

,,În primul rând, este necesar să facem din transportul public principala opțiune de transport a brașovenilor. Pentru asta, fidelizăm brașovenii prin scăderea prețului la abonamente. Toate abonamentele vor scădea. Abonamentul pe o lună, pe toate liniile, va fi de 80 de lei. Avem abonamentul pe o zi, la 10 lei, abonamentul pe trei zile, la 25 de lei. Totodată, durata călătoriei, cea de valabilitatea a unui bilet, crește la o oră. Sunt măsuri prin care sperăm să facem din transportul public principala opțiune și să convingem cât mai mulți brașoveni să-și lase mașinile acasă. Totodată, ne uităm atent la categoriile vulnerabile, iar în ședința de consiliu local de la finalul acestei luni voi merge cu propuneri în sensul măririi pragului pentru pensionari de la 1.200 la 1.700 de lei pentru biletele gratuite de care dispun și, totodată, să arătăm acest respect seniorilor, prin modificarea modului în care în afara biletelor gratuite pot benefica de bilete reduse cu 50%. La aceste facilități se vor adăuga și altele pentru mai multe categorii sociale, cum ar fi donatorii de sânge, studenții sau voluntarii”, a declarat primarul Allen Coliban.

Prin această reducere a prețului abonamentului, Brașovul va avea cele mai ieftine tarife de abonamente dintre orașele mari, la același nivel ca Oradea, Pitești și Bistrița. Celelalte orașe au tarife mai mari, astfel: Galați – 90 de lei, Craiova – 100 de lei, Iași – 110 lei, Ploiești – 122 de lei , Constanța – 125 de lei, Timișoara – 130 de lei, Cluj – 177 de lei, Arad – 180 de lei.

Directorul RATBV, Marian Geman, a prezentat la rândul său tarifele pe care le-a propus spre aprobare ADI-ului de transport (AMDDTP – organizația care aprobă planul tarifar al operatorului de transport, n.n.) și motivele care au stat la baza acestei solicitări de majorare.

,,Anul trecut am început să facem această analiză financiară a societății, unde am determinat niște costuri de rentabilitate ale RATBV. În urma tuturor discuțiilor și analizelor pe care le-am făcut împreună cu ADI-ul (Asociația de Dezvoltare Intracomunitară de Transport), am ajuns la concluzia unui tarif suportabil, l-am numit noi, de 4 lei per călătorie, și 110 lei la abonamentul lunar. Aceasta este propunerea noastră, urmând ca ADI-ul, în dezbaterea sa din Adunarea Generală, să adopte tarifele finale. (…) În primul rând în ultimii doi ani de zile, exploziile de preț au fost unele semnificative, deci costurile de operare au crescut foarte mult, asta suprapunându-se cumva cu perioada Covid, în care ne-a scăzut numărul de călători. Deci, pe lângă faptul că au crescut costurile, a scăzut și numărul de călători. În general partea de cheltuieli cu curent, gaz și așa mai departe, a crescut foarte mult. Toată partea aceasta a crescut cu 236%, iar la combustibil cu 61,3%, aproximativ. Trebuie să reamintim că aceste tarife nu au mai fost actualizate din 2019”, a explicat directorul RATBV, Marian Geman.

În data de 26 ianuarie va avea loc Adunarea Generală a AMDDTP, din care fac parte 19 localități din zona metropolitană, care vor trebui să aprobe propunerea RATBV, modificată conform solicitării primarului Brașovului. După aceea, în ședința consiliului local ADI-ul de transport va trebui să prezinte, în fața consilierilor, hotărârea AGA de aprobare a noilor tarife. Conform directorului RAT, noile prețuri ale biletelor și abonamentelor ar putea intra în vigoare în data de 24 februarie.

Foto: mobilitate.eu

https://mobilitate.eu/biletele-abonamen ... v-ieftine/

DSC_6864.jpg
DSC_6864.jpg (197.46 KiB) Vizualizat de 875 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Feb 14, 2023 9:54 pm

Primăria Brașov continuă programul de transformare a transportului public în principala soluție de mobilitate în municipiul Brașov prin investiții nerambursabile în extinderea flotei ecologice a RATBV.

După ce municipalitatea a semnat, în luna decembrie, contractul de finanțare pentru achiziția a 23 de autobuze electrice, ieri, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a comunicat primăriei că a fost acceptată finanțarea pentru achiziția a încă 50 de autobuze electrice, cu lungimea de 10 metri, tot prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe lângă cele 50 de autobuze, prin proiect vor fi finanțate și 18 stații de încărcare rapidă și 50 de stații de încărcare lentă. Prin acest proiect, Brașovul beneficiază de aproape 25 de milioane de euro nerambursabili, prin PNRR.

,,Brașovul stă cel mai bine din România în ceea ce înseamnă mijloace de transport electrice, iar perspectivele de trecere spre un transport 100% electric sunt tot mai aproape de realitate. Avem acum asigurată finanțarea pentru încă 50 de autobuze electrice – 73 în total prin PNRR – care li se adaugă celor deja achiziționate prin alte programe de finanțare nerambursabilă. Flota ,,verde” a Brașovului ajunge, astfel, la peste 200 de mijloace de transport în comun prietenoase cu mediul. Transportul în comun electric reprezintă soluția optimă de mobilitate urbană, atât prin condițiile oferite, cât și pentru că asigură un mediu mai curat. Vă invit și pe voi să testați acest lucru, pentru că doar așa, pe termen mediu și lung, vom avea o calitate a aerului mai bună și un oraș mai prietenos cu mediul și cu cetățenii săi”, a precizat primarul Allen Coliban.

După semnarea contractului de finanțare, municipiul Brașov va derula o procedură de achiziție pentru a selecta furnizorul vehiculelor. Odată achiziționate, vehiculele vor fi puse la dispoziția RATBV pentru a fi utilizate în cadrul serviciului de transport public local.

Valoarea finanțării nerambursabile asigurate în acest proiect prin PNRR este de 24.300.000 Euro, fără TVA, care acoperă integral cheltuielile eligibile necesare municipiului Brașov pentru achiziția autobuzelor și stațiilor de încărcare. Finanțarea face parte din componenta I.1. – Mobilitate urbană durabilă, sub-investiția I.1.1. – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante) a PNRR.

În acest moment, în municipiul Brașov sunt în circulație 52 de autobuze electrice cu lungimea de 12 metri și 8 de 10 metri, ambele fiind marca SOR, Cehia, 51 de troleibuze cu lungimea de 18 metri, marca Solaris, Polonia, și 10 autobuze hibrid cu lungimea de 12 metri, marca Mercedes. La acestea se adaugă 12 autobuze electrice cu lungimea de 18 metri, produse de compania Karsan, Turcia, și autobuzele Menarini, cu motorizare Euro 6. Prin achiziția autobuzelor electrice finanțate prin PNRR se va putea înlocui cea mai mare parte a autobuzelor Menarini, fiind păstrate doar cele care vor reprezenta soluția de rezervă pentru mijloacele de transport electrice.

Info: Primăria Brașov

https://mobilitate.eu/primaria-brasov-electrice-pnrr/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Apr 20, 2023 12:33 pm

Primăria Brașov construiește cea mai mare autobază pentru autobuze electrice din țară

Primăria Brașov a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (etapa premergătoare publicării în Sistemul electronic pentru licitațiile cu valoare mare) procedura de achiziție privind execuția lucrărilor de construcție pentru „Infrastructură garaj pentru transportul public”. Obiectul contractului îl constituie demolarea mai multor corpuri de clădire de pe platforma RATBv (str. Hărmanului nr. 49), cu excepția clădirii administrative, și construirea unui ansamblu care include un garaj pentru 157 de autobuze și clădiri pentru asigurarea mentenanței parcului auto.

Față de proiectul inițial, așa cum era prevăzut în studiul de fezabilitate, actualul proiect a suferit o serie de modificări, care au prelungit termenul inițial și au crescut valoarea investiției. Principala modificare este cea referitoare la construcția garajului, care în SF era prevăzută ca o construcție metalică, iar în faza de proiectare, specialiștii au stabilit că aceasta trebuie să fie din beton armat, având în vedere că este un garaj pentru autobuze electrice, cu stații de încărcare la fiecare loc de parcare, care trebuie să respecte anumite normative.

Descrierea proiectului „Infrastructură de garaj pentru transport public“

Pe amplasamentul vizat se vor executa următoarele intervenții:
A. Demolarea construcțiilor și platformei existente din incintă, în vederea eliberării terenului pentru construirea noilor spații, mai puțin clădirea administrativă (P+3) cu acces din strada Hărmanului;
B. Construirea noilor spații:
– Construcție garaj: clădirea garajului este o clădire cu specific industrial, fără personal permanent, destinată garării autobuzelor. Conform articolului 5.1.6 din P 118/1999, structura de rezistență a acestui obiect nu poate fi din metal, motiv pentru care s-a ales varianta structurii din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat. Suprafața construcției: 24.154 m.p.;
– Clădire mentenanță – reparații autovehicule cu posturi de lucru dedicate în funcție de tipul, dimensiunea vehiculului și activitate, dispunând de anexe (birouri, vestiare, grupuri sanitare) în suprafață de 2.368,10 mp. Clădirea de mentenanță va avea o structură din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat;
– Clădire Inspecții Tehnice Periodice, va avea tot o structură din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat, în suprafață de 1.730.9 m.p.;
– Clădirea pentru serviciul administrativ și centrala termică este destinată unor ateliere necesare funcționării întreprinderii, birourilor personalului de conducere și unor funcțiuni auxiliare. De asemenea, va include centrala termică, grupul electrogen și remiza PSI, obligatorie la o astfel de dotare. Va avea o suprafață de 1.785,64 m.p.
– Stație de spălare autobuze și rezervor îngropat hidranți. Clădirea stației de spălare a autobuzelor este destinată realizării igienizării exterioare a autobuzelor, de fiecare dată când acestea se întorc din cursă. Instalația de spălare va fi automată și va utiliza în cadrul procesului de spălare, pentru partea de clătire, apă colectată din precipitații de pe suprafețele acoperișului halelor care formează ansamblul garajului. Sub camera tehnică a stației, prelungit și în exteriorul acesteia, va fi poziționat un rezervor rectangular de apă pentru hidranții interiori și exteriori, precum și o cameră de pompe cu acces direct din exterior. Suprafață: 838,92 m.p.
– Stație de alimentare carburanți. Aceasta va fi o clădire deschisă, formată din 4 peroane acoperite, pe care se vor afla pompe de carburant și adblue, pentru autobuzele cu motoarele cu ardere internă., cu o suprafață de 380 de m.p.
– Stația de pompe și rezervoare de incendiu sprinklere. Acest grup de construcții va fi format dintr-un container de 6 metri înălțime pentru stația de pompe și un rezervor prefabricat de apă, având diametrul de 8,58 m și înălțimea de 6,30 m, cu un volum util de 300 mc. Suprafața construită este de 80 de m.p.

Detalii licitație pentru execuția lucrărilor de construcție pentru ,,Infrastructură garaj pentru transportul public”

– durata de realizare a lucrărilor: maxim 12 luni;
– valoarea maximă a achiziției: 141.002.494,92 + TVA;
– criterii de atribuire: cel mai bun raport calitate – preț
– Propunerea financiară – Pondere în cadrul procesului de evaluare – 50%,
– Componenta tehnică: 40%,
= Durata lucrărilor: 10%.

Fondurile sunt asigurate prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, și din bugetul local.

Într-o primă etapă, în cadrul unui contract separat, se vor executa lucrările de demolare a celor 13 corpuri de clădire existente, iar în cea de a doua etapă de construire vor fi edificate clădirile de exploatare, atelierele de mentenanță și boxele de depozitare deșeuri.

https://mobilitate.eu/primaria-brasov-a ... electrice/

garaj-ratbv-1024x328.jpeg
garaj-ratbv-1024x328.jpeg (53.91 KiB) Vizualizat de 653 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 287
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Dum Feb 11, 2024 3:39 pm

Conform unui comunicat al RATBV, incepand cu 1 februarie 2024, linia 620 a fost scurtata intre Piata Gemeni si Budila, iar cursele din weekend-uri au fost anulate.
Sursa: https://ratbv.ro/noutati/redimensionare ... %99ov_645/
Scrie răspuns

Înapoi la “Brașov”