Brașov - Generațiile vechi de autobuze din municipiu

Știri și informații despre mobilitatea în Brașov și localitățile județului
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Dum Iun 11, 2023 10:52 pm

Până la crearea unui nou topic pentru Brașov, as dori să vă prezint, pe scurt, o parte din autobuzele vechi ale RATBV.

La finalul anului 2016, au fost achiziționate 10 autobuze diesel (second-hand) din Elveția, de la mai mulți operatori, din care 7 au fost Mercedes-Benz Citaro O530, iar celelalte 3 au fost Mercedes-Benz Citaro O530 Hess, numerotate între 580 și 589. Datorită filtrelor de particule, acestea au fost încadrate ca Euro 4.
Până în prezent, au fost vândute și casate 586 și 587, iar cele 8 rămase le găsiți în liniile metropolitane (cu excepția lui 588 care este o rezervă pentru linia 14, deși nu voi insista cu repartizarea acestora).
În urmă cu o săptămână, am avut ocazia de a călători cu Citaro-ul Hess 580, dar și cu 584. Așadar, vă invit să urmăriți videoclipurile de mai jos:

#580:


#584:


Ca o mică paranteză, s-a înființat linia 28E, între Livada Poștei si noul aeroport de la Ghimbav, iar de joi vom avea primele zboruri!
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Mar Iun 20, 2023 12:49 pm

Au trecut aproape 19 ani de cand sunt exploatate autobuzele Mercedes-Benz Conecto ale RATBV-ului.
Acestea sunt numerotate de la 600 la 614, cu mentiunea ca 611 a fost casat anul trecut. In primii lor ani, au mers destul de mult pe serpentinele de pe drumul spre Poiana Brasov, dar de cand s-au cumparat autobuze si troleibuze noi, acestea au ajuns pe liniile metropolitane.

La inceputul acestei veri, am avut placerea de a calatori cu 609 pe tot traseul 410, intreaga cursa fiind de doar jumatate de ora, iar calatoria a fost putin spus frumoasa. Da, autobuzul este vechi si nu ar mai avea ce cauta pe strazi, dar se vede ca este bine ingrijit (ce-i drept, si mai frumos este 601). Asadar, va invit sa urmariti materialul video de mai jos :)

Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4954
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 10, 2023 11:20 pm

601 in luna mai prin oras pe linia 23B.

DSC_2177.jpg
DSC_2177.jpg (267.52 KiB) Vizualizat de 807 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Vin Iul 28, 2023 12:43 am

Din propria-mi arhivă :)

BMC Procity M32 SLF #779 - linia 611


Man Lion's Classic A74 #702 - linia 610


Pentru cei ce nu știu, RATBV deține 15 autobuze BMC Procity, cu motoare Diesel Euro 5, repartizate în prezent doar pe unele linii metropolitane. Dintre acestea, doar 773 este retras definitiv.
În trecut au existat 96 de autobuze Man Lion's Classic A74 și A75 (deci de 12m și 18m lungime), din acestea rămânând destul de puține.


De asemenea, tot la capitolul istorie, au mai existat 6 minibuze BMC NeoCity, cu motoare Diesel Euro 6, dar care au circulat doar... 6 ani, pe liniile: 50, 51, 52, 61, 60. Ele au fost luate în leasing, iar acum se află în curtea sediului BMC - EBD de la Ciorogârla, în dreptul autostrăzii A1 fiind vizibile 902, 903, 904. Numerele lor de parc au fost între 900 și 905.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Joi Noi 02, 2023 2:49 pm

In vara anului 2022, operatorul de transport din Sacele a achizitionat 3 autobuze Man Lion's City NL293 Low Entry din Suedia. Cele 3 mijloace de transport au fost folosite pana pe 31 august 2023 pe linia dintre Roman si Garajul autobuzelor din Sacele. Incepand cu 1 septembrie 2023, linia respectiva a fost preluata de RATBV, avand indicativul 710, pe aceasta fiind repartizate Menarini Citymood articulate.
Odata cu suspendarea activitatii operatorului din Sacele, cele 3 Man-uri mai sus mentionate au fost donate RATBV-ului, in prezent fiind numerotate 797, 798 si 799. Acestea au revenit in circulatie, ieri (1.11.2023), pe noua linie 711, intre Roman si Garcini. Mai jos, am pus un link catre comunicatul din partea RATBV:
https://ratbv.ro/noutati/ratbv-opera%c8 ... acele_620/

De asemenea, recent au fost vandute urmatoarele autobuze, pentru casare:
588 - Mercedes-Benz Citaro Hess;
589 - Mercedes-Benz Citaro;
721 - MAN A74;
695 - MAN A75;
697 - MAN A75.
Asadar, RATBV a ramas cu 6 Citaro-uri vechi, cu mai putine Man-uri, dar si cu 13 din 15 BMC-uri ProCity (in urma cu cateva luni, au fost vandute 777 si 781).
Mat_hiasG
Utilizator avansat
Mesaje: 119
Membru din: Sâm Iun 04, 2022 5:13 pm
Localitate: București
Contact:

Mie Noi 22, 2023 6:46 pm

580, 581, 582 (retras definitiv), 583, 584 sunt 5, nu 6. 585 a disparut din garaj, cel mai probabil a luat drumul casarii.
773 la fel, posibil sa fi disparut deja din garajul Rulmentul, iar cu sanse mari de disparitie din circulatie ar mai fi 782 si 785.
MetroGO-Romania
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Mie Noi 22, 2023 9:56 pm

Nu știm cu siguranță dacă 585 (Citaro O530) a fost casat sau nu, deoarece nu a fost adăugat în vreo licitație organizată a RATBV-ului, așadar momentan este în continuare menționat ca existent, dar retras definitiv. Dacă nu a mai fost văzut într-unul dintre garaje, posibil să fi fost mutat într-un altul, ,,ferit de ochii lumii". În mod normal, ar trebui să fie și el vândut, alături de alte autobuze.
În legătură cu 695, 697, 721, 588 și 589, acestea nu au fost vândute în luna octombrie, așadar s-a organizat o a doua licitație în această lună, în care prețurile celor 5 vehicule au mai scăzut.
Sursă: https://ratbv.ro/achizitii-si-licitatii/
În privința celor 15 autobuze articulate second-hand hybride (Euro 6) ce vor fi cumpărate de RATBV, încă nu știm cine va fi câștigătorul dintre Womy (ce are în stoc Volvo din Budapesta) și Daimler (Citaro C2G din Viena).
sorinache96
Utilizator nou
Mesaje: 1
Membru din: Joi Noi 23, 2023 12:30 pm

Vin Noi 24, 2023 10:25 pm

Carcasa lui #585 a fost ridicata pe 8 august din Garaj, iar in acceasi perioada au fost ridicate si #604 si #777.
#582, #772 si #612 sunt si ele descompletate.
Oricum autobuzele vechi circula oarecum prin rotatie ca nu mai au decat cateva linii metropolitane pe unde sa circule.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Lun Ian 29, 2024 9:58 pm

O situație a autobuzelor Mercedes-Benz Citaro O530 ale RATBV-ului, achiziționate second-hand din Elveția, în luna ianuarie 2024:
- 580, 581, 583, 584: rămase în circulație;
- 582, 585, 586, 587, 588, 589: casate.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Vin Mar 08, 2024 9:28 am

Un videoclip nou, cu o calatorie cu autobuzul Man Lion's City EL293 (nu NL293, cum am scris mai sus) LE, numerotat 799, pe linia 711, intre terminalul Roman din Brasov si Garcini, o zona care din pacate este lipsita total de civilizatie... am trecut prin Sacele, m-am oprit langa vechiul garaj al operatorului ,,Servicii Sacelene" unde am fotografiat 4 din cele 5 Man-uri NL313 care au fost in circulatie pana la finalul lui august 2023, langa acestea fiind parcat si un microbuz Renault care a fost folosit pentru transportul elevilor. Volvo-urile Hess exista in continuare.

Referitor la Man-urile 797, 798 si 799, acestea sunt folosite in continuare, prin rotatie, pe linia 711, desi stiu ca au mai avut ,,scapari" si pe alte linii metropolitane. Un aspect mai interesant este ca pe durata constructiei autobazei noi, Harmanului (pentru gararea a 50 de autobuze electrice, pe langa cea existenta), Man-urile EL293, Man-urile SL283 A74, Mercedes-urile Conecto si cateva BMC-uri Procity sunt parcate langa Stadionul Municipal, chiar langa terminal, iar in jurul autobuzelor ce stau parcate acolo a fost pus un gard, temporar. Exista 2 porti ,,improvizate", insa puteti sa vedeti autobuzele mai de aproape :lol:

Referitor la situatia BMC-urilor Procity, pana acum au fost casate urmatoarele: 772, 777, 781.
Dintre Conecto-uri, a fost casat 604 (astfel ramanand 13), iar dintre Citaro-urile O530 ramase, 581 este defect de lunga durata, insa nu stiu daca se repara si va reveni in circulatie sau daca va fi retras definitiv si casat.

Intr-un mesaj anterior, am adus vorba de 15 autobuze articulate, second-hand. Daimler va livra in aceasta perioada, celor de la RATBV, 15 autobuze Mercedes-Benz Citaro C2G, care in trecut au circulat prin Viena :)
Scrie răspuns

Înapoi la “Brașov”