Linia 41 „Metrou Ușor” - Piața Presei - Ghencea
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Linia 41 leaga Piata Presei de cartierul Tudor Vladimirescu trecand prin cartierele 1 Mai, Crangasi, Militari, Drumul Taberei si Ghencea. Lungimea este 9,4Km cale dubla si 16 statii incluzand capetele.
Distanta medie intre statii este de 590m, statiile au refugii cu o inaltime de 35cm.Pe aceasta linie exista un pasaj suprateran - Podul Grant, un pod - Podul Ciurel si un pasaj subteran - Pasaj Lujerului.
Inainte de modernizare linia 41 avea urmatoarele caracteristici:
- cale de rulare alcatuita in aliniament din sina tip Otelul Rosu, inglobata in dale de beton armat precomprimat si in curbe de sine cu canal legate cu antretoaze, pe pat de balast.
- linia este exploatata de tramvaie standard tip V3A-93
- viteza comerciala este de 15km/h
- grad de aglomerare - 800-5500 calatori/ora si statie, parcul actual de vagoane alocate liniei nu poate prelua un flux mai mare (31 tramvaie V3A la data suspendarii totale pentru modernizare)
Implementarea sistemului pe linia 41 a avut mai multe faze pe termen lung:
- 1997 studiu de prefezabilitate pentru infrastructura
- 1998 studiu pentru imbunatatirea substatiilor electrice si managamentului de trafic
- 1999 demararea proiectarii
- 2002 in martie au fost incepute lucrarile pe tot tronsonul
- 2002 in octombrie a fost inaugurata linia 41 "Metrou Usor"
De ce linia 41 a necesitat transformarea in metrou usor?
- este o axa de transport importanta intre doua puncte de interes care nu sunt legate cu metrou
- cerere foarte mare de transport
- grad avansat de uzura a liniei si disconfort
- pericol crescut de deraieri si alte incidente
- reteaua necesita reparatii dese
Linia 41 a fost infiintata initial in 1982 pentru a face legatura intre Piata Presei si Crangasi, in 1985 a fost prelungita pana in Militari iar in 1987 a fost prelungita pe traseul actual Piata Presei - Ghencea.
Date tehnice:
1.Lungimea traseului: 18,8 km. cale simpla
2.Numar statii: 30
3.Puncte majore de interes: Piata Presei Libere, Piata Crangasi, Bd Timisoara - Lujerului, Drumul Taberei, Ghencea
4.Capacitate maxima de transport: 6300calatori/ora si sens, 120.000 calatori zilnic
5.Cartiere deservite: Domenii, Crangasi, Militari, Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu
Caracteristici ale proiectului:
1.Cale proprie de rulare izolata de traficul auto
2.Inlocuirea totala a suprafetei de rulare
3.Imbunatatirea sistemului de alimentare cu energie electrica
4.Sistem nou de prindere elastica a sinei
5.Mijloace de protectie fonica
6.Refacerea retelelor edilitare
7.Instalatii de dirijare si asigurare a prioritatii garniturilor de metrou usor in 11 intersectii
8.Refacerea peroanelor - cu unele de dimensiuni mai mari si garduri de protectie
9.Acces direct la metrou de pe peroanele statiei Crangasi.
Distanta medie intre statii este de 590m, statiile au refugii cu o inaltime de 35cm.Pe aceasta linie exista un pasaj suprateran - Podul Grant, un pod - Podul Ciurel si un pasaj subteran - Pasaj Lujerului.
Inainte de modernizare linia 41 avea urmatoarele caracteristici:
- cale de rulare alcatuita in aliniament din sina tip Otelul Rosu, inglobata in dale de beton armat precomprimat si in curbe de sine cu canal legate cu antretoaze, pe pat de balast.
- linia este exploatata de tramvaie standard tip V3A-93
- viteza comerciala este de 15km/h
- grad de aglomerare - 800-5500 calatori/ora si statie, parcul actual de vagoane alocate liniei nu poate prelua un flux mai mare (31 tramvaie V3A la data suspendarii totale pentru modernizare)
Implementarea sistemului pe linia 41 a avut mai multe faze pe termen lung:
- 1997 studiu de prefezabilitate pentru infrastructura
- 1998 studiu pentru imbunatatirea substatiilor electrice si managamentului de trafic
- 1999 demararea proiectarii
- 2002 in martie au fost incepute lucrarile pe tot tronsonul
- 2002 in octombrie a fost inaugurata linia 41 "Metrou Usor"
De ce linia 41 a necesitat transformarea in metrou usor?
- este o axa de transport importanta intre doua puncte de interes care nu sunt legate cu metrou
- cerere foarte mare de transport
- grad avansat de uzura a liniei si disconfort
- pericol crescut de deraieri si alte incidente
- reteaua necesita reparatii dese
Linia 41 a fost infiintata initial in 1982 pentru a face legatura intre Piata Presei si Crangasi, in 1985 a fost prelungita pana in Militari iar in 1987 a fost prelungita pe traseul actual Piata Presei - Ghencea.
Date tehnice:
1.Lungimea traseului: 18,8 km. cale simpla
2.Numar statii: 30
3.Puncte majore de interes: Piata Presei Libere, Piata Crangasi, Bd Timisoara - Lujerului, Drumul Taberei, Ghencea
4.Capacitate maxima de transport: 6300calatori/ora si sens, 120.000 calatori zilnic
5.Cartiere deservite: Domenii, Crangasi, Militari, Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu
Caracteristici ale proiectului:
1.Cale proprie de rulare izolata de traficul auto
2.Inlocuirea totala a suprafetei de rulare
3.Imbunatatirea sistemului de alimentare cu energie electrica
4.Sistem nou de prindere elastica a sinei
5.Mijloace de protectie fonica
6.Refacerea retelelor edilitare
7.Instalatii de dirijare si asigurare a prioritatii garniturilor de metrou usor in 11 intersectii
8.Refacerea peroanelor - cu unele de dimensiuni mai mari si garduri de protectie
9.Acces direct la metrou de pe peroanele statiei Crangasi.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Începând cu luna aprilie 2022, la aproape 20 de ani de la inaugurare, a început înlocuirea vechilor garduri ale liniei 41 cu modelul nou, implementat pe traseele de tramvai din 2017.
Imagini din 01.05.2022
Imagini din 01.05.2022
- Fişiere ataşate
-
- 20220501_152356.JPG (236.71 KiB) Vizualizat de 9596 ori
-
- 20220501_152319.JPG (235.74 KiB) Vizualizat de 9596 ori
-
- 20220501_152243.JPG (221.63 KiB) Vizualizat de 9596 ori
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Inca 41 de garduri au fost montate in noaptea 2-3 mai 2022.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Si azi noapte tot 41 de garduri montate, se avanseaza acum spre Tricodava, fiind lasat spatiul pentru viitoarele statii noi.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Azi noapte au fost montate 57 de garduri spre Tricodava, nu am ajuns sa fac poze azi.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Azi noapte au fost montate 41 de garduri. Dupa ce se ajunge in intersectie se vor apuca de sensul celalalt intre Prelungirea Ghencea si Parcul Drumul Taberei. Pe Prelungirea Ghencea gardurile noi vor fi montate dupa finalizarea lucrarilor de largire a soselei intre terminal si Brasov.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Azi noapte au fost montate 41 de garduri, fiind inceput si sensul opus intre Brasov si Parc.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se estimează că în jurul datei de 15 iunie va incepe lucrul la peroanele ramase de prelungit in vederea introducerii noilor tramvaie din august-septembrie.
Au inceput lucrari de inlocuire a sinei uzata in zonele Tricodava, Pasaj Lujerului, Ciurel și Crangasi. Saptamana trecuta a fost inlocuita curba de la Pod Ciurel si urmeaza portiunile uzate de aproape de intersectia cu Ceahlau dar si la iesirea din Pasaj Lujerului.
Se lucreaza noaptea la burarea si rectificarea liniei in zona Ghencea si Drumul Taberei - Bd. Timișoara.
Pentru probleme specifice cu tramvaiele Astra se vor face probe cu primul vagon in luna iunie pentru a vedea ce rectificari mai sunt de realizat.
Au inceput lucrari de inlocuire a sinei uzata in zonele Tricodava, Pasaj Lujerului, Ciurel și Crangasi. Saptamana trecuta a fost inlocuita curba de la Pod Ciurel si urmeaza portiunile uzate de aproape de intersectia cu Ceahlau dar si la iesirea din Pasaj Lujerului.
Se lucreaza noaptea la burarea si rectificarea liniei in zona Ghencea si Drumul Taberei - Bd. Timișoara.
Pentru probleme specifice cu tramvaiele Astra se vor face probe cu primul vagon in luna iunie pentru a vedea ce rectificari mai sunt de realizat.
In primul rand de ce a trebuit sa se ajungă sa vina mai întâi primul tramvai Astra ca sa începem sa modernizam peroanele? Doi la mana,sa speram tot așa ca sa nu ajungem ca in cazul lf-urile când au început sa circule prima data si sa nu poată intra in statii,ca sunt prea late si sa începem sa tragem cu ranga bordurile ca sa poată intra tramvaiul in statii.Va fi senzație...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
S-a miscat greu trustul minune al PMB. Si cam cum este la noi, abia cand se agraveaza problema incep sa miste. Probabil la nivel de oras vor fi modificate peroane, curbe, borduri etc, fix cum s-a intamplat cu Bucur LF. Anul viitor vor fi de modificat peroane pentru liniile 1/10/25.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 657
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Acolo oricum sunt putine peroane de modificat in comparatie cu 41. Desi si la 41 se pot misca repede cu ocazia suspendarii circulatiei cand se apuca de linia de la PDT.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Continua inlocuirea sinelor uzate pe traseu, de data asta in zona Ceahlau. Pentru a permite circulatia tramvaielor Imperio, sinele nu trebuie sa aiba o uzura care se afecteze profilul de rulare. Cel mai des profilul este afectat in apropierea intersectiilor unde se franeaza mult si cu patina.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Azi noapte a inceput procesul de polizare a sinelor pentru eliminarea uzurilor ondulatorii care apar din exploatare.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In sedinta CGMB din 2 iunie 2022 se aproba modificarea sumelor pentru finalizarea lucrarilor la cele 14 din 22 peroane ramas de modernizat si instalarea noilor refugii pentru calatori , ramase restante in toate statiile modernizate in 2019. Termenul de proiectare + executie este de 4 luni, dar proiectele tehnice sunt deja realizate, intentia este ca toate sa fie realizate pana pe 1 august.
Statiile de tramvai la ale caror peroane se vor realiza lucrari de reconfigurare sunt:
1. Agronomie - ambele sensuri;
2. Casin - ambele sensuri;
3. Podul Ciurel - ambele sensuri;
4. Orsova - ambele sensuri;
5. Drumul Taberei- ambele sensuri;
6. Parc drumul Taberei - ambele sensuri;
7. Brasov - ambele sensuri.
Structural vor fi modificate per total 22 peroane după cum urmează:
o 8 bucati cu dimesiunile 50,5 x 2 m;
o 12 bucati cu dimesiunile 52 x 2,5 m;
o 1 bucata cu dimesiunile 59 x 2,5 m;
o 1 bucata cu dimesiunile 66 x 2,25 m.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/471/oz/10605.pdf
Statiile de tramvai la ale caror peroane se vor realiza lucrari de reconfigurare sunt:
1. Agronomie - ambele sensuri;
2. Casin - ambele sensuri;
3. Podul Ciurel - ambele sensuri;
4. Orsova - ambele sensuri;
5. Drumul Taberei- ambele sensuri;
6. Parc drumul Taberei - ambele sensuri;
7. Brasov - ambele sensuri.
Structural vor fi modificate per total 22 peroane după cum urmează:
o 8 bucati cu dimesiunile 50,5 x 2 m;
o 12 bucati cu dimesiunile 52 x 2,5 m;
o 1 bucata cu dimesiunile 59 x 2,5 m;
o 1 bucata cu dimesiunile 66 x 2,25 m.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/471/oz/10605.pdf
Bun așa,a trebuit sa așteptam sa vina tramvaiele ca sa avem banii si sa ne apucam de treaba.Este de durata...Va fi senzație sa circule tramvaiele noi printre peroanele care ar urma să fie refăcute.Care linie din proiect sta cel mai bine la acest capitol cu peroanele? Acolo ar fi o idee sa intre primele tramvaie...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu exista linie unde sa nu fie necesara modificarea cel putin a unui peron. Decizia este sa se astepte finalizarea peroanelor pentru a se iesi cu mai multe tramvaie odata la traseu, estimat 6-8 vagoane.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In prezent se lucreaza noaptea la inlocuirea sinei in intersectii si in zonele unde prezinta uzuri ondulatorii. Este pregatita sina si macaraua pentru inlocuirea in intersectia de la Tricodava, aici va fi o lucrare complexa pentru ca trebuie ridicate si dalele de beton din intersectie, fiind deja adusa o macara. A mai fost inlocuita sina pe tronsoane intre Bd. Timisoara si Piata Drumul Taberei.
Se monteaza 20-30 garduri noi pe noapte, fiind gata sensul Tricodava - Piata Drumul Taberei, se lucreaza pe sensul opus.
A fost avizat bugetul de investitii pe 2022 in linia 41 pentru implementarea proiectului Imperio.
Se monteaza 20-30 garduri noi pe noapte, fiind gata sensul Tricodava - Piata Drumul Taberei, se lucreaza pe sensul opus.
A fost avizat bugetul de investitii pe 2022 in linia 41 pentru implementarea proiectului Imperio.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In noptile urmatoare se vor face probe de gabarit pentru tramvaiele Imperio urmand ca de la finalul saptamanii STB SA sa inceapa si lucrari la peroane. Avand in vedere urgenta demararii probelor pe linia 41 cu tramvaiul, lucrurile se vor grabi.
-
- Utilizator nou
- Mesaje: 3
- Membru din: Mie Mai 18, 2022 8:50 pm
Buna seara
Pentru linia 41 propun urmatoarele modificari:
- realizarea unui peron intre garduri si calea de rulare a tramvaiului ca peron de urgenta. In caz de blocaj, calatorii sa poata cobora pe acel peron si sa ajunga in siguranta pana la prima statie, sau primul semafor;
- realizarea de macaze intermediare pe traseu. In caz de blocaj, intr-o anumita zona, tramvaiele ar putea circula in sistem pendula in zona afectata;
- reintroducerea de panouri de informare in fiecare statie care sa indice timpul pana vine urmatorul tramvai si daca a avut loc un incident;
- schimbarea semaforizarii pentru tramvaie (semaforizare tip tren). Pentru ca viteza de circulatie sa creasca,este necesar ca tramvaiul sa aiba culoarea verde pe tot parcursul traseului. Tramvaiul ar trebui sa aiba prioritate in toate intersectiile, iar restul semafoarelor ar trebui sa fie adaptate dupa semaforizarea tramvaiului.
- pentru un confort sporit, statiile ar trebui inchise si introdus sistem cu porti, ca la metrou, accesul pe peron fiind permis doar celor cu bilet sau abonament.
O seara buna!
Pentru linia 41 propun urmatoarele modificari:
- realizarea unui peron intre garduri si calea de rulare a tramvaiului ca peron de urgenta. In caz de blocaj, calatorii sa poata cobora pe acel peron si sa ajunga in siguranta pana la prima statie, sau primul semafor;
- realizarea de macaze intermediare pe traseu. In caz de blocaj, intr-o anumita zona, tramvaiele ar putea circula in sistem pendula in zona afectata;
- reintroducerea de panouri de informare in fiecare statie care sa indice timpul pana vine urmatorul tramvai si daca a avut loc un incident;
- schimbarea semaforizarii pentru tramvaie (semaforizare tip tren). Pentru ca viteza de circulatie sa creasca,este necesar ca tramvaiul sa aiba culoarea verde pe tot parcursul traseului. Tramvaiul ar trebui sa aiba prioritate in toate intersectiile, iar restul semafoarelor ar trebui sa fie adaptate dupa semaforizarea tramvaiului.
- pentru un confort sporit, statiile ar trebui inchise si introdus sistem cu porti, ca la metrou, accesul pe peron fiind permis doar celor cu bilet sau abonament.
O seara buna!
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Au toate cate un validator dual nou, cele PPC la podea coborata, cele clasice la usa 3. Iar cele montate in 2018 cu cate 3-4 validatoare pentru card de la BCR, care pot citi orice card, nu au primit si validator dual (e logic).
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
La Piata Drumul Taberei a inceput reconstructia amplasamentului normal al statiei de tramvai si a zonelor de acces, luna viitoare trebuie sa fie gata si aici.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Astazi au demarat lucrarile pentru refacerea statiei Piata Drumul Taberei si a caii de rulare, vor dura aproximativ pana la finalul lunii lulie, in acest tip va reveni etapizat la normal traficul rutier in zona, pentru a permite lucrul la calea de rulare in intersectie. La finalul lucrarilor linia 41 va fi suspendata maxim 5 zile pentru finalizarea conectarii si revenirea la traseul normal, cel mai probabil redeschiderea liniei va fi corelata si cu inaugurarea tramvaielor Imperio. Acum toata atentia atat a PMB cat si a STB este catre acest santier foarte important pentru revenirea la normalitate a liniei 41.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5821
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Dupa revenirea pe traseul normal va fi demolata si se vor reface trotuarele, spatiile verzi etc. Practic se revine la configuratia normala de acum cativa ani, doar ca in plus va exista pasajul de acces spre metrou si statia reconfigurata.