Al șaptelea tramvai modern Bozankaya construit pentru Municipiul Iași a ajuns în Depoul CTP Iași miercuri seară.
Primele șase vagoane de același tip, provenite de la compania Bozankaya, din Turcia, au fost primite în perioada septembrie - mai 2022. Celelalte nouă tramvaie vor ajunge la Iași până la sfârșitul acestui an.
Contractul cu compania turcească Bozankaya Otomotiv Mak. Iml. Ith. Ve Ihr. A.Ş. a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe 11 noiembrie 2019. Licitația pentru achiziția celor 16 tramvaie a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanțare europeană care includ și lucrări de modernizare a liniilor de tramvai.
Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie este de 140.964.270 lei, fără TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), adică circa 33,8 milioane de euro euro. Valoarea totală a celor trei proiecte menționate este 332.579.670,28 lei (aproximativ 67,2 milioane de euro).
Ca și tramvaiele PESA care circulă deja în Iași, cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio - video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc.
Iasi - Tramvaiele Bozankaya (16 - 2021)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ultima oară modificat Vin Iun 03, 2022 10:08 pm de către Lucian, modificat 1 dată în total.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Si intreg comunicatul al primariei Iasi.
Dublu eveniment în programul de modernizare a transportului public în Municipiul Iași: luni, 6 iunie 2022, de la ora 12.15, la centrul intermodal din bulevardul Virgil Săhleanu (Zona Industrială) va avea loc atât inaugurarea acestuia, cât și punerea în funcțiune a primelor tramvaie Bozankaya achiziționate cu fonduri europene. La eveniment vor participa primarul Mihai Chirica, reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) și ai constructorilor, precum și ai companiei turcești Bozankaya (Emrah Dal - Vicepresident, Yiğit Belin - Sales Director, Ulaş Beştepe - Project Manager).
„Tramvaiele Bozankaya vor contribui evident la îmbunătățirea în continuare a transportului public în orașul nostru. De asemenea, finalizarea lucrărilor pe bulevardul Virgil Săhleanu va facilita circulația călătorilor spre și dinspre Zona Industrială și Tomești. Mulțumesc și pe această cale companiei din Turcia pentru modul impecabil în care se derulează contractul de achiziție a acestor tramvaie, precum și constructorilor implicați în modernizarea infrastructurii. Grație fondurilor europene pe care le-am accesat, Primăria asigură locuitorilor orașului un transport public verde, modern, inteligent. Invit toți ieșenii să circule cât mai mult cu tramvaiul și cu celelalte mijloace de transport public și cât mai puțin cu propriul autoturism. Transportul public ieșean este ecologic, ieftin și sigur!”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Cel de-al șaptelea tramvai Bozankaya construit pentru Municipiul Iași a ajuns în Depoul CTP Iași în cursul serii de miercuri, 1 iunie. Primele șase vagoane Bozankaya au fost primite în perioada septembrie 2021 - mai 2022. Celelalte nouă tramvaie vor ajunge la Iași până la sfârșitul acestui an.
Contractul cu compania turcească Bozankaya a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe 11 noiembrie 2019.
Licitația pentru achiziția celor 16 tramvaie a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanțare europeană care includ și lucrări de modernizare a liniilor de tramvai. Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie este de 140.964.270 lei, fără TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), adică circa 33,8 milioane de euro. Valoarea totală a celor trei proiecte menționate este 332.579.670,28 lei (aproximativ 67,2 milioane de euro).
Cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio - video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc.
În cadrul programului cu finanțare europeană de modernizare a liniilor de tramvai din Iași, pe bulevardul Virgil Săhleanu, către localitatea Tomești, a fost construit un punct intermodal, de unde întregul transport public va fi preluat către interiorul orașului.
Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care are o valoare totală de 114.359.729,95 lei și care presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe trei tronsoane: Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii (finalizat), Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță (finalizat) și bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora. Proiectul a inclus și achiziționarea a cinci tramvaie, parte a lotului de 16 vehicule Bozankaya.
În cadrul proiectului sunt modernizaţi în total 5.720 de metri liniari de cale simplă de rulare, de-a lungul cărora sunt amenajate șapte staţii de tramvai şi staţia intermodală de pe bulevardul Virgil Săhleanu.
Dublu eveniment în programul de modernizare a transportului public în Municipiul Iași: luni, 6 iunie 2022, de la ora 12.15, la centrul intermodal din bulevardul Virgil Săhleanu (Zona Industrială) va avea loc atât inaugurarea acestuia, cât și punerea în funcțiune a primelor tramvaie Bozankaya achiziționate cu fonduri europene. La eveniment vor participa primarul Mihai Chirica, reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) și ai constructorilor, precum și ai companiei turcești Bozankaya (Emrah Dal - Vicepresident, Yiğit Belin - Sales Director, Ulaş Beştepe - Project Manager).
„Tramvaiele Bozankaya vor contribui evident la îmbunătățirea în continuare a transportului public în orașul nostru. De asemenea, finalizarea lucrărilor pe bulevardul Virgil Săhleanu va facilita circulația călătorilor spre și dinspre Zona Industrială și Tomești. Mulțumesc și pe această cale companiei din Turcia pentru modul impecabil în care se derulează contractul de achiziție a acestor tramvaie, precum și constructorilor implicați în modernizarea infrastructurii. Grație fondurilor europene pe care le-am accesat, Primăria asigură locuitorilor orașului un transport public verde, modern, inteligent. Invit toți ieșenii să circule cât mai mult cu tramvaiul și cu celelalte mijloace de transport public și cât mai puțin cu propriul autoturism. Transportul public ieșean este ecologic, ieftin și sigur!”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Cel de-al șaptelea tramvai Bozankaya construit pentru Municipiul Iași a ajuns în Depoul CTP Iași în cursul serii de miercuri, 1 iunie. Primele șase vagoane Bozankaya au fost primite în perioada septembrie 2021 - mai 2022. Celelalte nouă tramvaie vor ajunge la Iași până la sfârșitul acestui an.
Contractul cu compania turcească Bozankaya a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe 11 noiembrie 2019.
Licitația pentru achiziția celor 16 tramvaie a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanțare europeană care includ și lucrări de modernizare a liniilor de tramvai. Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie este de 140.964.270 lei, fără TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), adică circa 33,8 milioane de euro. Valoarea totală a celor trei proiecte menționate este 332.579.670,28 lei (aproximativ 67,2 milioane de euro).
Cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio - video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc.
În cadrul programului cu finanțare europeană de modernizare a liniilor de tramvai din Iași, pe bulevardul Virgil Săhleanu, către localitatea Tomești, a fost construit un punct intermodal, de unde întregul transport public va fi preluat către interiorul orașului.
Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care are o valoare totală de 114.359.729,95 lei și care presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe trei tronsoane: Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii (finalizat), Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță (finalizat) și bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora. Proiectul a inclus și achiziționarea a cinci tramvaie, parte a lotului de 16 vehicule Bozankaya.
În cadrul proiectului sunt modernizaţi în total 5.720 de metri liniari de cale simplă de rulare, de-a lungul cărora sunt amenajate șapte staţii de tramvai şi staţia intermodală de pe bulevardul Virgil Săhleanu.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sunt sosite intre 2217-2225, numerele lor fiind 2217-2232. Ieri erau in circulatie multe, le-am prins pe 2218, 2219, 2220, 2221, 2222, 2223, 2224, 2225.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Partea 2
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ultimele de ieri
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Bozankaya anunță remedierea operativă a problemelor relatate în presă despre tramvaiele din Iași
Producătorul turc Bozankaya transmite în prezentul comunicat clarificările necesare după ce mass-media a relatat o serie de defecțiuni tehnice la mai multe dintre tramvaiele care circulă pe șinele din Iași, în perioada octombrie-decembrie 2022, printre care frânarea bruscă a vehiculelor, tendința de a pleca cu spatele și uzarea paletelor pantografelor.
Evaluarea a fost realizată de inspectorii tehnici ai companiei care au constatat, în raportul preliminar realizat în urma investigației, că problemele cu privire la vehiculele care dădeau înapoi și frânau brusc, au fost cauzate de sistemul de tracțiune.
„Prima defecțiune a fost înregistrată pe 25 noiembrie 2022. La acel moment, experții tehnici ai companiei au mers pe teren și au rezolvat problema la nivelul tuturor vehiculelor, iar pe 27 decembrie softul a fost actualizat, problema fiind soluționată. Astfel de update-uri țin de integrarea softurilor și sunt realizate periodic pentru a regla întregul mecanism de funcționare. Acesta reprezintă un proces natural al sistemelor tehnice și nu este o situație deosebită”, au declarat reprezentanții companiei turco-germane Bozankaya.
Un alt aspect prezentat de media locală este că la două dintre vehicule roțile patinează pentru că sistemul automat de curățare a liniei cu nisip nu funcționează corespunzător.
„Sistemul funcționează corect și detectează alunecarea roților, astfel că frânează în consecință, însă nu detectează murdăria de pe șine. Niciun sistem feroviar nu detectează mizeria depusă la nivelul șinelor. Mențiunea noastră este că modulul convertor aferent izolează cele două vehicule după detectarea de alunecări. Lucrările tehnice continuă, și în momentul în care vom avea raportul tehnic final vom comunica rezultatele”, au mai precizat reprezentanții companiei.
Potrivit departamentului tehnic al companiei Bozankaya, care a colaborat îndeaproape cu reprezentații CTP Iași, defecțiunea cu privire la pantograful tramvaiului 2218, a fost cauzată de o problemă de contact dintre pantograf şi linia catenară. Livrarea pantografului este planificată și odată ce va sosi la Iași, acesta va fi asamblat și pus în funcțiune. Cărbunii pantografelor se epuizează în medie în trei luni la Iași, iar același tip de cărbune este utilizat la vehiculele Bozankaya din majoritatea orașelor europene de mai mulți ani.
„Toate vehiculele Bozankaya sunt în conformitate cu cerinţele tehnice şi cu normele Uniunii Europene menţionate în caietul de sarcini, şi deţin omologare de tip UE. Siguranța călătorilor rămâne prioritară pentru companie, iar toate vehiculele utilizate atât în Europa cât și în Asia, oferă servicii impecabile de ani de zile, cu indici de satisfacție ridicați. Ne dorim ca românii să beneficieze de o rețea de transport avansată tehnologic, curată și sigură, în conformitate cu standardele Uniunii Europene ”, conchid reprezentanţii departamentului tehnic al Bozankaya.
https://mobilitate.eu/bozankaya-probleme-iasi/
Producătorul turc Bozankaya transmite în prezentul comunicat clarificările necesare după ce mass-media a relatat o serie de defecțiuni tehnice la mai multe dintre tramvaiele care circulă pe șinele din Iași, în perioada octombrie-decembrie 2022, printre care frânarea bruscă a vehiculelor, tendința de a pleca cu spatele și uzarea paletelor pantografelor.
Evaluarea a fost realizată de inspectorii tehnici ai companiei care au constatat, în raportul preliminar realizat în urma investigației, că problemele cu privire la vehiculele care dădeau înapoi și frânau brusc, au fost cauzate de sistemul de tracțiune.
„Prima defecțiune a fost înregistrată pe 25 noiembrie 2022. La acel moment, experții tehnici ai companiei au mers pe teren și au rezolvat problema la nivelul tuturor vehiculelor, iar pe 27 decembrie softul a fost actualizat, problema fiind soluționată. Astfel de update-uri țin de integrarea softurilor și sunt realizate periodic pentru a regla întregul mecanism de funcționare. Acesta reprezintă un proces natural al sistemelor tehnice și nu este o situație deosebită”, au declarat reprezentanții companiei turco-germane Bozankaya.
Un alt aspect prezentat de media locală este că la două dintre vehicule roțile patinează pentru că sistemul automat de curățare a liniei cu nisip nu funcționează corespunzător.
„Sistemul funcționează corect și detectează alunecarea roților, astfel că frânează în consecință, însă nu detectează murdăria de pe șine. Niciun sistem feroviar nu detectează mizeria depusă la nivelul șinelor. Mențiunea noastră este că modulul convertor aferent izolează cele două vehicule după detectarea de alunecări. Lucrările tehnice continuă, și în momentul în care vom avea raportul tehnic final vom comunica rezultatele”, au mai precizat reprezentanții companiei.
Potrivit departamentului tehnic al companiei Bozankaya, care a colaborat îndeaproape cu reprezentații CTP Iași, defecțiunea cu privire la pantograful tramvaiului 2218, a fost cauzată de o problemă de contact dintre pantograf şi linia catenară. Livrarea pantografului este planificată și odată ce va sosi la Iași, acesta va fi asamblat și pus în funcțiune. Cărbunii pantografelor se epuizează în medie în trei luni la Iași, iar același tip de cărbune este utilizat la vehiculele Bozankaya din majoritatea orașelor europene de mai mulți ani.
„Toate vehiculele Bozankaya sunt în conformitate cu cerinţele tehnice şi cu normele Uniunii Europene menţionate în caietul de sarcini, şi deţin omologare de tip UE. Siguranța călătorilor rămâne prioritară pentru companie, iar toate vehiculele utilizate atât în Europa cât și în Asia, oferă servicii impecabile de ani de zile, cu indici de satisfacție ridicați. Ne dorim ca românii să beneficieze de o rețea de transport avansată tehnologic, curată și sigură, în conformitate cu standardele Uniunii Europene ”, conchid reprezentanţii departamentului tehnic al Bozankaya.
https://mobilitate.eu/bozankaya-probleme-iasi/
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Era vorba de separatoarele incredibil de antice pe care le are Iasiul, tramvaiele neavand nicio problema cum ziceau aia de la CF. Ma mir ca n-au inserat ceva legat de Firea in "articolul" ala
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Bozankaya a livrat ultimele două din cele 16 tramvaie noi la Iași
Primăria Municipiului Iași anunță că încheiat cu succes o nouă etapă în amplul program de modernizare a transportului public din oraș. Ultimele două tramvaie achiziționate cu fonduri europene de la compania Bozankaya au ajuns în cursul serii de miercuri, 12 aprilie, în Depoul Companiei de Transport Public. Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie, făcută prin Programul Operațional Regional (POR), este de aproximativ 168 de milioane de lei, adică circa 33,8 milioane de euro.
Ca și cele 16 tramvaie PESA care circulă deja în Iași și care au costat 163 de milioane de lei, cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio – video în interior și pentru anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc.
Pe de altă parte, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), municipiul Iași câștigat deja o finanțare de 211 milioane de lei, adică aproape 43 de milioane de euro, pentru 18 tramvaie noi cu lungimea de 22 de metri.
https://mobilitate.eu/bozankaya-tram-iasi/
Primăria Municipiului Iași anunță că încheiat cu succes o nouă etapă în amplul program de modernizare a transportului public din oraș. Ultimele două tramvaie achiziționate cu fonduri europene de la compania Bozankaya au ajuns în cursul serii de miercuri, 12 aprilie, în Depoul Companiei de Transport Public. Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie, făcută prin Programul Operațional Regional (POR), este de aproximativ 168 de milioane de lei, adică circa 33,8 milioane de euro.
Ca și cele 16 tramvaie PESA care circulă deja în Iași și care au costat 163 de milioane de lei, cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio – video în interior și pentru anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc.
Pe de altă parte, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), municipiul Iași câștigat deja o finanțare de 211 milioane de lei, adică aproape 43 de milioane de euro, pentru 18 tramvaie noi cu lungimea de 22 de metri.
https://mobilitate.eu/bozankaya-tram-iasi/