ZF testează în premieră Turcia un sistem inovativ bazat pe cloud pentru monitorizarea flotei de tramvaie
ZF își consolidează și mai mult poziția în Turcia cu un nou proiect pentru clienți sistemului său digital de monitorizare a stării vehiculelor connect@rail. Finalizarea unei etape de probă de succes cu un tramvai cu podea joasă pentru operatorul de transport urban UlasimPark din Kocaeli arată că sistemul prezintă, competențelele digitale tot mai mari ale ZF. Fiind o soluție cuprinzătoare, bazată pe senzori și pe cloud, connect@rail permite monitorizarea precisă a infrastructurii feroviare și a componentelor tracțiunii. Acest lucru facilitează întreținerea predictivă și crește siguranța, fiabilitatea și eficiența rețelei de trenuri și tramvai.
Kocaeli, o provincie la est de Istanbul, este un centru plin de comerț și industrie. Zona sa metropolitană găzduiește 1,9 milioane de oameni, dintre care mulți depind de transportul public al orașului. Serviciul sigur și de încredere este o necesitate, motiv pentru care operatorul local UlasimPark testează în prezent sistemul inovator de monitorizare ZF connect@rail în rețeaua de transport public. Instalat într-un tramvai Panorama cu podea joasă de către producătorul Durmaray, sistemul va include detectarea potențialelor defecte ale roților, tracțiunii și chiar șinei în sine. Sistemul de monitorizare a stării connect@rail de la ZF este utilizat pentru prima dată în Turcia. În uz din octombrie 2022, tramvaiul prototip a realizat peste 4.700 de călătorii în funcționare de zi cu zi.
<em>„Acest sistem va sprijini echipa atelierului în ceea ce privește costurile de întreținere și managementul timpului. Întreținerea predictivă ne va permite să detectăm potențialele daune într-un stadiu incipient și, astfel, să luăm decizii mai precise. Felicităm ZF pentru această abordare inovatoare și suntem încântați că am putut testa sistemul”</em>, spune Yıldıray Hava, șeful de întreținere al UlasimPark.
Sistemul de monitorizare a infrastructurii și sistemelor de tracțiune de la ZF constă din patru componente principale: TAG-uri rezistente, unități integrate VCU Pro, conectivitate la ZF Cloud și un tablou de bord digital personalizabil pentru vizualizarea datelor. TAG-urile – senzori Bluetooth fără fir – sunt instalate pe capacul rulmentului setului de roți al vehiculului sau pe boghiu, unde înregistrează datele de accelerație. Aceste informații sunt apoi agregate în unități de gateway de la bord înainte de a fi trimise către ZF Cloud pentru analiză. Datele analizate sunt apoi vizualizate într-un tablou de bord virtual care poate fi personalizat la specificul clientului ZF.
Algoritmii inteligenți ai ZF pot extrapola daune potențiale din anomalii aproape imperceptibile ale înregistrate în timp ce vehiculul este în funcțiune. În acest fel, sistemul este capabil să detecteze punctele plate și uzura filetului pe roți și chiar (fiind legat de GPS) defecțiunile infrastructurii, adică urmele în sine, cu o precizie maximă.
Acest lucru permite operatorilor o planificare predictivă și bazată pe condiții de întreținere. Timpul neprevăzut este redus la minimum, în timp ce siguranța și eficiența, atât a vehiculului, cât și a funcționării rețelei, sunt crescute. În plus, călătoria cu tramvaiul va fi mai plăcută pentru pasageri, deoarece aceste tipuri de daune au ca rezultat, de obicei, mai mult zgomot, vibrații și disconfort în mers.
Foto&info: ZF / UlasimPark
https://mobilitate.eu/zf-testeaza-sistem-flota/
Digitalizarea mentenanței și a sistemelor de transport
Proiecte, inovații și tehnologii legate de mobilitatea urbană
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5326
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Înapoi la “Proiecte și tehnologii pentru mobilitatea urbană”
Mergi la
- Platforma de comunicare Mobilitate.eu - Noul concept de platformă de comunicare în domeniul mobilității
- ↳ Despre platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Cafeneaua și reportajele Mobilitate.eu
- ↳ Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2022 - Reportajele mobilitate.eu
- Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Transportul cu metroul în regiunea București - Ilfov
- ↳ Infrastructura tramvaielor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Lucrările la Prelungirea Ghencea (terminal linia 41 - Pasaj Domnesti)
- ↳ Linia 5 - Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa - 4,230 km cale dublă
- ↳ LOT 1 - Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu, Bucla Titan - 18 km cale dublă
- ↳ LOT 2 - Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian - 1,900 km cale dublă
- ↳ LOT 4 - Sfântul Constantin, Ionel Perlea, Grigore Cobălcescu, B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii - lungime 6,700 km cale dublă
- ↳ LOT 5 - Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului” - 1,800 km cale dublă
- ↳ LOT 6 - Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor - 5,300 km cale dublă
- ↳ LOT 7 - B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu - 1,810 km cale dublă
- ↳ LOT 8 - Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie - 0,700 km cale dublă
- ↳ LOT 9 - Bulevardul Chișinău - 0,825 km cale dublă
- ↳ LOT 10 - Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica - 1,200km cale dublă
- ↳ LOT 11 - Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet - 2,000 km cale dublă
- ↳ LOT 12 - B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului - 1,885 km cale dublă
- ↳ LOT 14 - Linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu - 0,400 km cale dublă
- ↳ LOT 16 - Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest - 1,380 km cale dublă
- ↳ Proiecte finalizate
- ↳ Infrastructura troleibuzelor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Sistemul de trenuri metropolitane din regiune
- ↳ Infrastructura rutieră și intermodală din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Mobilitatea alternativă în regiune
- Baza logistică a operatorilor din regiunea București - Ilfov
- ↳ Tramvaiele STB SA
- ↳ Troleibuzele STB SA
- ↳ Autobuzele STB SA
- ↳ Baze de exploatare ale STB SA
- ↳ Operatorii de transport din zona metropolitană
- ↳ Istoria rețelei și mijloacelor transport din regiune
- Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Operatori de transport feroviar de călători
- ↳ Operatori de transport feroviar de marfă
- ↳ Magistralele și unitățile feroviare
- ↳ Proiectele de întreținere și modernizare a rețelei feroviare
- ↳ Muzeul transportului feroviar din România
- ↳ Trainspotting România și Internațional
- Materialul rulant feroviar din România
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel
- ↳ Rame electrice
- ↳ Automotoare
- ↳ Vagoane de călători
- ↳ Vagoane de marfă
- ↳ Vagoane seria E
- ↳ Vagoane seria F
- ↳ Vagoane seria G
- ↳ Vagoane seria H
- ↳ Vagoane seria I
- ↳ Vagoane seria K
- ↳ Vagoane seria L
- ↳ Vagoane seria R
- ↳ Vagoane seria S
- ↳ Vagoane seria T
- ↳ Vagoane seria U
- ↳ Vagoane seria Z
- ↳ Utilaje feroviare
- Mobilitatea în regiunile din România
- ↳ Banat
- ↳ Județul Timiș
- ↳ Județul Caraș Severin
- ↳ Bucovina
- ↳ Suceava
- ↳ Crișana
- ↳ Arad
- ↳ Bihor
- ↳ Sălaj
- ↳ Dobrogea
- ↳ Constanța
- ↳ Tulcea
- ↳ Maramureș
- ↳ Maramureș
- ↳ Satu Mare
- ↳ Moldova
- ↳ Bacău
- ↳ Botoșani
- ↳ Galați
- ↳ Iași
- ↳ Neamț
- ↳ Vaslui
- ↳ Vrancea
- ↳ Muntenia
- ↳ Argeș
- ↳ Brăila
- ↳ Buzău
- ↳ Călărași
- ↳ Dâmbovița
- ↳ Giurgiu
- ↳ Ialomița
- ↳ Prahova
- ↳ Teleorman
- ↳ Oltenia
- ↳ Dolj
- ↳ Gorj
- ↳ Mehedinți
- ↳ Olt
- ↳ Vâlcea
- ↳ Transilvania
- ↳ Alba
- ↳ Brașov
- ↳ Bistrița Năsăud
- ↳ Cluj
- ↳ Dej
- ↳ Covasna
- ↳ Harghita
- ↳ Hunedoara
- ↳ Mureș
- ↳ Sălaj
- ↳ Sibiu
- Mobilitatea în Europa
- ↳ Austria
- ↳ Belgia
- ↳ Cehia
- ↳ Germania
- ↳ Italia
- ↳ Luxemburg
- ↳ Olanda
- ↳ Ungaria
- Companii și tehnologii în mobilitate
- ↳ Tramvaie și Tram-Tren
- ↳ Troleibuze
- ↳ Metrouri și trenuri urbane
- ↳ Autobuze
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru mobilitatea urbană
- Companii și tehnologii în transportul feroviar
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel și cu alimentare alternativă
- ↳ Rame electrice
- ↳ Rame electrice alimentate cu hidrogen și baterii
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru marfă
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru călători
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru transportul feroviar