Solaris Trollino 12 (100 - 2023)

Discuții și informații despre troleibuzele STB SA și achiziții viitoare
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Mar 06, 2024 9:13 pm

Luna asta deja cam stim ce avem, completarea liniei 61 cu ultimele 9 unitati apoi, linia 90, care in prezent are 5 ture, iar 201 are 4 ture, deci teoretic pana la 1 aprilie ar trebui sa avem complete cele doua trasee. Apoi in aprilie vedem ce varianta se gaseste pentru 70, iar spre mai va fi 97 cu 133. La final vedem ce variante se gasesc pentru Berceni, oricum din start la 381 nu se va umbla, iar cele 3 trasee din proiect vor fi modificate.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2267
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Mar 06, 2024 9:43 pm

Pentru noul 97 vor trebui multe troleibuze. Iar cu dispariția lui 133 de la Gara care nu pleacă în momentul de față, deloc "gol" și el,se va pune presiune și mai mare pe 123 ramânand cam singurul cu legătură directă Gara cu centrul capitalei,cel puțin pe zona Traian-Unirii. Iar ca și linie din Berceni,73 ul nu-i obligatoriu sa fie dus până la Sfânta Vineri că și așa întorc multe linii acolo,e de ajuns ca noul 73 sa întoarcă la fântâni,daca va fi comasat și el cu 313.
Transport Vibes
Utilizator nou
Mesaje: 31
Membru din: Mar Aug 29, 2023 9:12 pm

Mie Mar 06, 2024 9:43 pm

Daca tot va fi 97+133 (133 avand capat la Bd. Tineretului), de ce nu il unesc mai departe si cu o linie de troleibuz din Berceni? 97+133+73 de exemplu? sau 74, 76.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Mar 06, 2024 9:54 pm

Ar iesi o linie mult prea lunga.

@Lucian - 133 intre Romana si Gara merge aproape gol mai mereu.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 186
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mie Mar 06, 2024 10:46 pm

Păi ce presupune această comasare a 97 cu 133 mai exact?
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 87
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Mie Mar 06, 2024 11:49 pm

Teoretic, de la Gara de Nord, 97 ar trebui să preia traseul lui 133, dar cred că vor fi mici modificări! Poate află ceva domnul Andrei!
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2267
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Mar 07, 2024 12:09 am

De pe Grivita - Dacia cel mai probabil va prelua traseul lui 133 . Zona gării Basarab doar nu va fi inclusă...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Mar 07, 2024 8:24 am

Se incearca reactivarea retelei fostei linii 87 pana la Calea Victoriei.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 144
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Joi Mar 07, 2024 8:43 am

Asta chiar e o veste bună. De ce să nu profităm de rețea dacă o avem?
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 87
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Joi Mar 07, 2024 2:08 pm

Marian Andrei scrie:
Mie Mar 06, 2024 9:13 pm
Luna asta deja cam stim ce avem, completarea liniei 61 cu ultimele 9 unitati apoi, linia 90, care in prezent are 5 ture, iar 201 are 4 ture, deci teoretic pana la 1 aprilie ar trebui sa avem complete cele doua trasee. Apoi in aprilie vedem ce varianta se gaseste pentru 70, iar spre mai va fi 97 cu 133. La final vedem ce variante se gasesc pentru Berceni, oricum din start la 381 nu se va umbla, iar cele 3 trasee din proiect vor fi modificate.
Daca nu s-a gasit inca varianta pentru 70, poate ar fi alta varianta!
Nu s-ar putea ca linia de autobuz 311 sa devina troleibuz? Linia 92, de exemplu.
De la Faur, poate merge pe autonomie pe bd 1 Decembrie 1918, Postavarului, N Grigorescu, adica exect traseul lui 311, pana la int N Grigorescu-L Rebreanu. Se poate conecta la retea, in statia L Rebreanu, pe portiunea de retea ramasa de la linia 92. Apoi, pe C Brancusi si Baba Novac,cu 79 si 70! Deci nu ar mai circula pe L Rebreanu si Campia Libertatii! La int Mihai Bravu- Baba Novac, trece pe autonomie urmand traseul lui 311. In statia Traian se poate conecta la retea! Ideea mea ar fi sa nu mai intoarca la Rosetti, ci la Carol Davilla! 69 face dreapta pe bd Eroilor spre Academia Militara, iar 92 face stanga dupa decuplare, pe bd Eroilor, urmand ca in statia cu acelasi nume , sa se cupleze la retea! Apoi ,retur pe acelasi traseu.
Cele aproximativ 14 troleibuze Solaris plus 4-5 autobuze ZTE, in completare, cred ca ar fi de ajuns pentru acest traseu! Pana la o noua achizitie de troleibuze, nu cred ca ar fi o problema cele aprox 5 ZTE si ar fi o linie numai cu vehicule electrice!
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Mar 07, 2024 2:32 pm

Nu se poate varianta asta, desi 311 are traseu destul de mult comun cu fir de troleibuz, sunt prea fragmentate tronsoanele, plus ca nu va lasa nimeni zona de la Pod Lacuri descoperita, doar cu 330. 92ul ala, in forma lui clasica, nu mai are nici un sens sa fie facut vreodata, mai bine este sa eficientizeze 70ul.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2267
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Mar 07, 2024 2:56 pm

70 le ar fi o varianta ca de la Baba Novac sa fie unit cu o linie de Berceni, adică ca și continuare pe Mihai Bravu-Pod Mihai Bravu. Și 79 le să rămână la Basarabia...
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 301
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Joi Mar 07, 2024 3:07 pm

Subscriu la ideea asta. Eventual un 74 comasat cu 70, ca sa aiba sens ambele linii. Cu ocazia asta s-ar creea inca o ruta alternativa Berceni - Titan.

L.E: SI legat de 79, daca s-ar concretiza ideea de mai sus, acesta ar trebui sa fie reintrodus in circulatie in weekend, pentru a nu lasa toata portiunea de la Baba Novac pana la Scoala Iancului descoperita, fara transport in comun.
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 87
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Joi Mar 07, 2024 5:12 pm

Marian Andrei scrie:
Joi Mar 07, 2024 2:32 pm
Nu se poate varianta asta, desi 311 are traseu destul de mult comun cu fir de troleibuz, sunt prea fragmentate tronsoanele, plus ca nu va lasa nimeni zona de la Pod Lacuri descoperita, doar cu 330. 92ul ala, in forma lui clasica, nu mai are nici un sens sa fie facut vreodata, mai bine este sa eficientizeze 70ul.
Să vă spun de ce m-am gandit la varianta asta. In zona asta a orașului, 311 ar fi singurul care ar fi devenit linie de troleibuz! Dacă ar mai fi adăugată si ceva rețea, era mai simplu!
Zona de la Pod Lacuri, respectiv stația, e foarte simplu, in marea majoritate a zilei sunt intre 1 si 5 persoane! Plus că mai sunt și tramvaiele 19 si 23! Au fost peste 15 ani in care, acea stație nu exista! E adevărat distanță de la stația de la M Titan până la int C Libertății-Sos Baba Novac era foarte mare!
Firește că 92 nu mai avea sens să fie reactivat, indicativul 92 mi se părea potrivit dacă 311 devenea troleibuz!
Despre 70, pot spune că în afara variantei pe care am spus-o, nu găsesc altceva!
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 87
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Joi Mar 07, 2024 5:26 pm

@!Lucian și @Ice, liniile 70 si 79 , de la bd Basarabia până la Universitate, respectiv Piata Română si Gara de Nord, nu pot fi comasate cu linii din Berceni pentru că ele sunt cam singura legătură directă cu acele destinatii!
Dar prin anii '80, a existat linia 127 care facea legatura Berceni-Baba novac! Sunt de acord cu ideea voastră cu legătura Berceni-Titan dar nu prin comasarea cu 70! Chiar ar fi util un 74, sa zicem, până bd Basarabia!
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 568
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Dum Mar 10, 2024 2:45 pm

Marian Andrei scrie:
Joi Mar 07, 2024 8:24 am
Se incearca reactivarea retelei fostei linii 87 pana la Calea Victoriei.
Si cum vor proceda? Ca pe langa reactivare, logic ar fi sa duca ce a ramas din retea spre giratoriul de la Romana.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Mar 10, 2024 6:13 pm

Momentan doar sa mai mearga 97 sub retea pana la Victoriei. Retaa noua nu prea curand, trebuie licitatii, studii etc.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Nicu1252
Utilizator nou
Mesaje: 66
Membru din: Lun Mai 16, 2022 11:09 pm

Dum Mar 10, 2024 7:37 pm

Si sincer Bucurestiul ar trebui sa inceapa sa mai extinda reteaua de troleu pe anumite strazi si bulevarde, in ideea de a transforma linii de autobuz in linii de troleu cu autonomie. Linii precum 104, 123, si sa se mearga pe autonomie in zone gen Piata Unirii.
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2267
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Dum Mar 10, 2024 8:14 pm

In cazul liniilor 104 și 123 ar fi multa rețea de întins,in cazul lui 104 daca vorbim mai ales,de zona Pantelimon.Iar in cazul lui 123 la fel,pe lângă Unirii ar fi Plevnei,Orhideelor,etc. In cazul celor 2 linii s ar impune urgent și ar trebui sa vedem ca parc doar hibride și din cele electrice. Dar cum nu se pot muta,ne vom mulțumi cu ce avem,este bine și în cazul lui 104 că vedem tot mai multe otokare,dar ar mai trebui ceva pentru a completa parcul. Pe Unirii,am mai spus o și eu,pe aici,că s ar impune ducerea unei linii de troleibuze,păcat dacă s a renunțat la 76 dus la Alba Iulia,era o idee buna că mai lua din aglomerația din 104 și 123. Altfel nu vad ce alta varianta de traseu s ar putea duce pe Unirii...
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 87
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Dum Mar 10, 2024 11:01 pm

Spuneam de prelungirea lui 70 in Drumul Taberei prin comasarea cu 168! Nu știu dacă s-ar realiza acest lucru dar mă gândeam la 2 variante.

1. 70 pe traseul normal până la Kogălniceanu, de acolo același traseu cu 69, până la Favorit! De aici pe autonomie pe linia lui 168 până la Valea Ialomitei! Si apoi la fel, retur!

2. 70 pe traseul normal până la Teatrul National, apoi dreapta spre Piața Romană, pe autonomie pe Magheru.De la Romană, pe traseul lui 168, se cuplează pe la Eroilor apoi pe Drumul Taberei, decuplare la Orizont! La retur, ar trebui să iasă la Romană si apoi spre Universitate, cuplarea si revenirea pe traseul normal, 70!

Ar fi si a treia variantă, cu 79! Traseu normal până la Romană, apoi exact pe 168, pana la Valea Ialomiței! Returul, exact traseul lui 168, până la Romană si revenirea pe 79!

In două cazuri este necesară trecerea pe autonomie si invers de câte 2 ori! Nu cred că ar fi un impediment acest lucru!
Mai greu ar fi cu nr de troleibuze Solaris, deși s-ar putea merge si cu cateva ZTE completare până va fi nr total de trolee si ar fi o linie electrificata total!

Din motivul că o următoare achiziție de Solaris Trollino cu autonomie ar putea fi peste 1 an jumate, poate 2, intrebasem dacă la Citelis se poate adapta autonomia pe baterii! Acest lucru se putea face de acum 4-5 ani, pentru că se stia ca se vor aduce troleibuze cu autonomie și dacă erau vreo 25 Citelisuri cu autonomie, era altceva se putea face față câțiva ani!
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Mar 10, 2024 11:33 pm

Nu mai are rost sa investesti in autonomie pentru niste troleibuze vechi, care mai sunt si in sistem de actionare cu chopper, ar insemna o reechipare totala care nu isi are rostul.

Mai erau niste fonduri PNRR, parca pentru 22 troleibuze pentru liniile 79 si 96 si alte 8 pentru 69, care erau tot cu autonomie, dar sa se lanseze licitatia.

Pentru a doua linie inafara de 90, si eu am zis ca tot un 79 cu 168 e cea mai ok varianta, dar consuma multe troleibuze si ar insemna renuntarea totala la liniile din Berceni, unde trebuie transformat 313.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 568
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Lun Mar 11, 2024 8:30 am

Cele 30 de trolee fac parte din contractul mare de 200 acord-cadru.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mar 11, 2024 8:56 am

Deci sunt PA.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4959
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mar 11, 2024 9:14 am

Maine se receptioneaza undeva la 14 troleibuze. Vor completa 61 in primul rand apoi linia 90 pe traseul nou. Inteleg ca 90 ramane cu 9 ture, cumulul 90+201.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 263
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Romania.

Lun Mar 11, 2024 9:34 am

Marian Andrei scrie:
Lun Mar 11, 2024 9:14 am
Maine se receptioneaza undeva la 14 troleibuze. Vor completa 61 in primul rand apoi linia 90 pe traseul nou. Inteleg ca 90 ramane cu 9 ture, cumulul 90+201.
9 ture? Parca nu era vorba de 10? Ma rog, totusi s-a decis daca cele 9 troleibuze alocate pentru 90 vor fi garate si la Bujoreni sau pana la urma vor fi garate toate doar la Vatra Luminoasa?
Solaris pe 70. 8-)
Scrie răspuns

Înapoi la “Troleibuzele STB SA”