Solaris Trollino 12 (100 - 2023)

Discuții și informații despre troleibuzele STB SA și achiziții viitoare
Scrie răspuns
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 443
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Joi Mar 14, 2024 9:46 am

Nu vad ca o problema faptul ca vor fi trimise si 2-3 diesel-uri pe liniile pe care vor circula troleibuzele cu autonomie. Invariabil la un moment dat vor fi imobilizate si Solaris din cauze tehnice sau evenimente de circulatie, iar la troleibuze clasice nu se poate apela din motive evidente.
Plus ca este vorba si de traseul de acces / retragere. Cel putin in cazurile 90 si 97 upgradate, nu e amuzant ca Vatra Luminoasa sa faca acces la Semanatoarea sau Bucurestii Noi la Tineretului.
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 632
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti

Joi Mar 14, 2024 5:00 pm

Marian Andrei scrie:
Joi Mar 14, 2024 9:12 am
Pentru ca atunci cand vin noi loturi de troleibuze sa fie deja multe trasee predefinite.
Deci sa inteleg ca cele 22+8 daca nu ma insel care sunt finantate prin PNRR vor completa liniile care vor avea deja Solaris?
Solaris pe 70. 8-)
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mar 16, 2024 11:55 am

Raman in continuare in jur de 14 troleibuze de pus in circulatie, momentan sunt utilizate din ele doar pentru probe si scolarizare.

Pe linia 61 desi initial se dorea acces si din Vatra Luminoasa, vor ramane toate la Bujoreni, iar pana acum din informatiile pe care le am, turele vor arata astfel:

- 93 - 15 ture doar cu Solaris din Bujoreni (9 in weekend)
- 61 - 18 ture doar cu Solaris din Bujoreni + 2 ture cu autobuze de la Militari (9 in weekend, doar cu Solaris)

Astfel, depoul Bujoreni va avea in zile lucratoare total de 33 ture cu Solaris in traseu si undeva la 35 troleibuze Solaris detinute in total.

Acum, trecem la urmatoarele linii, aici momentan sunt doar estimari, vedem ce se intampla in final:

- noul 90 - 9 ture doar cu Solaris din Vatra Luminoasa (7 in weekend doar cu Solaris)
- noul 97 - estimativ 18-20 ture doar cu Solaris din Bucureștii Noi + 6-8 ture cu Citaro Hybrid din autobaza Obregia
- 70 - 13 ture doar cu Solaris cu 7 in weekend, din Vatra Luminoasa, insa linia este luata in calcul doar provizoriu pana la posibila reactivare a lui 74 in Berceni, care nu se stie cand se va face
- noul 73 - aici ar urma sa inlocuiasca linia 313, dar momentan depinde si de substatia din Berceni.

Liniile care raman cu autobuze vor fi completate odata cu sosirea primelor din cele 22 de troleibuze ce vor fi achizitionate cu fonduri PNRR, deja este clar ca primele vor ajunge ca de obicei la depoul Bujoreni, cu atat mai bine daca vor fi tot modelul actual de la Solaris, vedem ce se intampla la viitoarea licitatie.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2888
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Mar 16, 2024 12:07 pm

Personal,nu sunt de acord sau ca idee mai ales,ca Intr o linie de troleibuze să circule și autobuze. Provizoriu este alta discuție și de înțeles până intra și celelalte in traseu,dar sa devina ceva obișnuit,normal,nu mi place ideea. Este ca și cum Intr o linie de tramvaie,să zicem in locul celor Tatra,să vedem prin 25,autobuz venind în statie. Ca și capacitate de transport ,cred că sunt la fel Tatra+autobuz.
Daca 70 rămâne pe actualul traseu,deocamdată,nu vad graba de a baga troleibuze noi,și să se meargă cu cele Irisbus,iar ce rămâne din cele noi,să acopere actualele linii extinse și modernizate cu astfel de vehicule.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 374
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Sâm Mar 16, 2024 12:15 pm

N-au legatura tramvaiele cu liniile cu troleibuze si autobuze. Nu trebuie neaparat sa ai un singur tip de vehicule pe o linie precum 61. Pentru calatori, important e sa vina la timp, sa nu fie aglomerat si sa aiba toate dotarile necesare: podea coborata complet, afisaje, anuntarea statiilor, scaune curate, aer conditionat etc. . Ar fi o problema daca pe langa troleibuzele Solaris care vor merge pe linia 97, ar fi si Citaro-uri Euro 3 (chiar daca-mi plac mie, au ,,imbatranit"). Este doar un exemplu.
De preferat este ca Irisbus-urile sa mearga in locul Ikarus-urilor...
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 632
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti

Sâm Mar 16, 2024 7:15 pm

Marian Andrei scrie:
Sâm Mar 16, 2024 11:55 am
Raman in continuare in jur de 14 troleibuze de pus in circulatie, momentan sunt utilizate din ele doar pentru probe si scolarizare.

Pe linia 61 desi initial se dorea acces si din Vatra Luminoasa, vor ramane toate la Bujoreni, iar pana acum din informatiile pe care le am, turele vor arata astfel:

- 93 - 15 ture doar cu Solaris din Bujoreni (9 in weekend)
- 61 - 18 ture doar cu Solaris din Bujoreni + 2 ture cu autobuze de la Militari (9 in weekend, doar cu Solaris)

Astfel, depoul Bujoreni va avea in zile lucratoare total de 33 ture cu Solaris in traseu si undeva la 35 troleibuze Solaris detinute in total.

Acum, trecem la urmatoarele linii, aici momentan sunt doar estimari, vedem ce se intampla in final:

- noul 90 - 9 ture doar cu Solaris din Vatra Luminoasa (7 in weekend doar cu Solaris)
- noul 97 - estimativ 18-20 ture doar cu Solaris din Bucureștii Noi + 6-8 ture cu Citaro Hybrid din autobaza Obregia
- 70 - 13 ture doar cu Solaris cu 7 in weekend, din Vatra Luminoasa, insa linia este luata in calcul doar provizoriu pana la posibila reactivare a lui 74 in Berceni, care nu se stie cand se va face
- noul 73 - aici ar urma sa inlocuiasca linia 313, dar momentan depinde si de substatia din Berceni.

Liniile care raman cu autobuze vor fi completate odata cu sosirea primelor din cele 22 de troleibuze ce vor fi achizitionate cu fonduri PNRR, deja este clar ca primele vor ajunge ca de obicei la depoul Bujoreni, cu atat mai bine daca vor fi tot modelul actual de la Solaris, vedem ce se intampla la viitoarea licitatie.

In noul 73 o sa trebuiasca cel putin 16-20 de ture cu Solaris daca se tot vrea comasarea ei cu 313, dar am o vaga impresie ca o sa fie si linia asta completata cu autobuze, cel putin turele ramase ce nu le poate acoperi depoul Berceni cu Solaris..
Solaris pe 70. 8-)
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2888
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Mar 16, 2024 7:52 pm

N au atâtea troleibuze...313 pe anumite porțiuni mai este dublat și de 312,prin Berceni. Probabil,va mai fi suplimentata și aceasta. Problema este că unde l duc pe noul 73,pentru că așa cum spuneam prea multe troleibuze pentru el,nu prea mai au...Și daca i fac traseu lung și va veni o linie fantoma,iar nu s a făcut nimic...
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 632
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti

Sâm Mar 16, 2024 8:07 pm

Lucian scrie:
Sâm Mar 16, 2024 7:52 pm
N au atâtea troleibuze...313 pe anumite porțiuni mai este dublat și de 312,prin Berceni. Probabil,va mai fi suplimentata și aceasta. Problema este că unde l duc pe noul 73,pentru că așa cum spuneam prea multe troleibuze pentru el,nu prea mai au...Și daca i fac traseu lung și va veni o linie fantoma,iar nu s a făcut nimic...
Pai se si stie clar ca nu au atatea troleibuze. Pana la urma, stai sa treaca timpul si vedem ce o sa se decida in privinta 73-ului. 74 si 76 sunt oricum OUT din contract, oricum la liniile alea le dau sanse minime sa primeasca vreodata Solaris, iar cu 74 nu ma complic, intrebarea e, cand va mai reveni linia aia..
Solaris pe 70. 8-)
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 443
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Sâm Mar 16, 2024 10:37 pm

313 in timpul saptamanii la ora de varf are 16-17 ture in forma actuala. Daca se prelungeste clar vor trebui 20+, si mai mult ca sogur nu vor fi atatea troleibuze. Va fi foarte interesant sa vedem cavourile 4150 sau 4493 pe langa niste Solaris noi si stralucitoare :twisted:
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mar 16, 2024 10:51 pm

76 mai bine ramane asa si pe viitor odata cu noua achizitie modernizat cu troleibuze de 18 metri, tot cu autonomie, cu eliminarea lui 381 si mutarea traseului peste pasaj Unirii. Aici ar putea fi aduse Irisbus, insa nu prea avem de unde, deja la Bujoreni se cam contureaza parcul final, la fel la Vatra nu stiu daca ar avea ce Irisbusuri sa dea.

74 nu o vedem in viitorul apropiat depinde de primaria sector 4 ce administreaza arterele unde trebuie refacuta reteaua.

73 cu 15 ture cu Solaris si 5 cu autobuze ar sta ok zic eu.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 193
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Sâm Mar 16, 2024 11:01 pm

Lucian scrie:
Sâm Mar 16, 2024 7:52 pm
N au atâtea troleibuze...313 pe anumite porțiuni mai este dublat și de 312,prin Berceni. Probabil,va mai fi suplimentata și aceasta. Problema este că unde l duc pe noul 73,pentru că așa cum spuneam prea multe troleibuze pentru el,nu prea mai au...Și daca i fac traseu lung și va veni o linie fantoma,iar nu s a făcut nimic...
Nu am mai fost de mult timp in Berceni! Am vazut pe hartă traseul lui 313.
@ Lucian, cum crezi că artrebui prelungit 73, față de de 313, pe autonomie?
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 193
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Sâm Mar 16, 2024 11:29 pm

De ce Solaris pe 70, dacă vor circula numai conectate la rețea?
Ultima oară modificat Sâm Mar 16, 2024 11:55 pm de către Silviu, modificat 1 dată în total.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2888
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Mar 16, 2024 11:40 pm

Silviu scrie:
Sâm Mar 16, 2024 11:01 pm
Lucian scrie:
Sâm Mar 16, 2024 7:52 pm
N au atâtea troleibuze...313 pe anumite porțiuni mai este dublat și de 312,prin Berceni. Probabil,va mai fi suplimentata și aceasta. Problema este că unde l duc pe noul 73,pentru că așa cum spuneam prea multe troleibuze pentru el,nu prea mai au...Și daca i fac traseu lung și va veni o linie fantoma,iar nu s a făcut nimic...
Nu am mai fost de mult timp in Berceni! Am vazut pe hartă traseul lui 313.
@ Lucian, cum crezi că artrebui prelungit 73, față de de 313, pe autonomie?
Păi după cum am mai spus nu văd decât 2 soluții,fie sa întoarcă la fântâni(Piata Unirii 1) sau dus pe Unirii până la rondul de la Alba Iulia.Personal,cred că ar ajuta mult la aglomerația de pe Unirii și ar mai lua mult și din cererea de pe liniile 104 și 123. Nu vad rostul ducerii lui 73 la Sfânta Vineri,sunt atâtea linii deja care întorc acolo...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Mar 17, 2024 12:30 pm

Sa mai facem pauza de la discutii cu 5408 trecand Dinicu Golescu...
DSC_7618.jpg
DSC_7618.jpg (542.85 KiB) Vizualizat de 3235 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2888
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Mar 18, 2024 5:13 pm

Interesant că înaintea lui 90 este...70. Se știe traseul noului 70,intr un final?
https://www.facebook.com/share/v/2LomhTumBMwYr9p5/
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mar 18, 2024 6:47 pm

Provizoriu pe 70 inteleg. Vedem, momentan sa se receptioneze.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 632
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti

Lun Mar 18, 2024 6:49 pm

Lucian scrie:
Lun Mar 18, 2024 5:13 pm
Interesant că înaintea lui 90 este...70. Se știe traseul noului 70,intr un final?
https://www.facebook.com/share/v/2LomhTumBMwYr9p5/
Nu s-a gasit nicio varianta pentru extinderea lui 70, cred ca o sa ramana pe acelasi traseu o perioada pana se vor decide unde sa il duca, la 90 automat se va comasa cu 201, asta ii sigur.
Solaris pe 70. 8-)
Razzvan
Utilizator avansat
Mesaje: 113
Membru din: Vin Mai 05, 2023 10:11 am

Lun Mar 18, 2024 7:26 pm

Au mai ajuns din ele?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mar 18, 2024 7:39 pm

Sunt peste 50.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 374
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Mar Mar 19, 2024 10:59 am

Doamne ferește. Dacă vrei să ai Solaris-uri trase ,,pe dreapta" cu geamuri sparte, azi unul, mâine două, poimâine încă unul... din păcate majoritatea călătorilor liniei 103 sunt lipsiți de educație.
Se va găsi o soluție, dar până atunci să mai avem răbdare.
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 632
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti

Mar Mar 19, 2024 5:54 pm

cebotenco scrie:
Mar Mar 19, 2024 12:27 pm
Acum cateva zile au fost repartizate cateva troleibuze care incepe cu seria 5435 - ..... la dep. Vatra Luminoasa! Stie cineva care e seria troleibuzelor in dep. Vatra Luminoasa, iar la dep. Bujoreni a fost repartizate troleibuze cu seria de la 5401 pana la 5433, daca nu ma insel! :roll: :roll: :roll:
Acele Solaris de care zici tu sunt garate in Vatra pentru viitoarea linie 90+201. Deocamdata sunt utilizate pentru diferite probe si specializarea echipajelor de la Vatra Luminoasa si Bucurestii Noi. Momentan sa vedem daca or sa ramana acele Solaris la Vatra sau nu.
Solaris pe 70. 8-)
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Mar 19, 2024 7:09 pm

Raman la Vatra in jur de 25 de troleibuze pentru 90 si 70.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2888
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Mar 19, 2024 7:57 pm

Deci noul 70 va avea 16 bucăți...
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 681
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mar Mar 19, 2024 8:08 pm

Nu! 25 inseamna si rezervele.
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 193
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Mar Mar 19, 2024 8:47 pm

Marian Andrei scrie:
Mar Mar 19, 2024 7:09 pm
Raman la Vatra in jur de 25 de troleibuze pentru 90 si 70.
Nu ar fi posibil ca 97 să aiba ture si de la Vatra?
Scrie răspuns

Înapoi la “Troleibuzele STB SA”