Tramvaiele Astra Imperio Metropolitan
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Era intentia la un moment dat sa le modifice, dar cred ca a ramas la nivel de intentie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Era pregatit de plecare acum cateva zile, posibil la inceputul saptamanii sa vina si el. Oricum, teoretic ultimul vine in ultima saptamana din iulie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Doi ani de la prezentarea primului tramvai Imperio Metropolitan în București. Doar 8 tramvaie au mai rămas de livrat la STB
Pe 2 iunie se împlinesc doi ani de la prezentarea primului tramvai Astra Imperio Metropolitan în depoul Militari din București, primul din comanda de 100 lansată de Primăria Capitalei, printr-o licitație demarată în anul 2019 și atribuită Astra Vagoane Arad. Primul tramvai din cele 100 a sosit la finalul lunii mai 2022 la București, fiind pus în funcțiune în depoul Militari, de unde a realizat și primele probe în vederea omologării și punerii în funcțiune. Următoarele 6 luni au fost alocate procedurilor de testare și omologare a primului tramvai, seria începând să fie livrată de la finalul lunii iulie 2022, până la finalul lui 2022 sosind 17 vagoane, introduse în traseu pe linia 41 Metrou Ușor începând cu luna decembrie 2022.
În anul 2023 tramvaiele au intrat în circulație și pe liniile 25, 10, 1, 32 și 21, iar anul 2024 aduce completarea liniilor 41 și 25 în special cu tramvaie noi. La ora actuală sunt livrate 92 de tramvaie, iar alte 8 sunt în curs de finalizare în uzinele Astra Arad, urmând să fie livrate până la finalul lunii iulie. Succesul tramvaielor este unul indiscutabil, acestea rulând aproape permanent pe traseele pe care circulă, recordul fiind pe linia 41 unde majoritatea tramvaielor circulă zilnic pe toată durata programului, primele unități fiind deja în jurul valorilor de 125.000 km rulați. Prin livrarea acestor tramvaie, în paralel cu livrarea altor modele de Imperio și în alte orașe din România, Astra Arad a demonstrat puterea de producție și ritmul de livrare susținut care îi poate deschide și calea către contracte și în alte țări din regiune.
Ca livrări, tramvaiele au sosit astfel:
2022 – 3801-3817 (17)
2023 – 3818-3870 (53)
2024 – 3871-3900 (30)
Ca repartizare pe trasee și depouri, la ora actuală ca numere le avem astfel, cu mențiunea că au fost retrase din linia 21 până în 2025 din cauza devierii liniei în zona Calea Moșilor:
- 3801-3820 – 41
- 3821-3832 - 25
- 3833-3844 - 10
- 3845-3856 - 1
- 3857-3860 - 32/41
- 3861, 3862 - 25
- 3863-3868 - 1/10
- 3869-3880 - 32
- 3881-3884 - 41
- 3885, 3886, 3887 - 1/10
- 3888-3893 - 25
- 3894-3900 – nu se cunoaște încă unde vor ajunge
Ca depouri, cele 93 unități planificate pe trasee le avem repartizate astfel:
Depoul Alexandria – 40 unități
Depoul Militari – 29 unități
Depoul Giurgiu – 15 unități
Depoul Dudești – 9 unități
Totuși, o problemă mare a transportului public din București ce nu ține de fiabilitatea tramvaielor este tamponarea și accidentarea constantă a noilor tramvaie, cel puțin 6 tramvaie fiind constant retrase în depouri din cauza pantografelor rupte, a geamurilor sparte și a tamponarilor cauzate de lipsa întreținerii eficiente a infrastructurii și a lipsa impunerii unui sistem de semaforizare și delimitare de trafic prin garduri pe toată rețeaua și semaforizare exclusivă în toate intersecțiile, multe accidente fiind cauzate de virajele la stânga ale șoferilor, fără a se asigura în intersecții. De asemenea STB SA încă nu reușește să impuna un management total eficient al parcului circulant, în timp ce multe tramvaie modernizate, cu podea coborâtă, sunt reținute în depouri cu diferite probleme, pe traseu sunt scoase tramvaie Tatra care nu mai oferă nici condiții nici capacitate de transport, iar pentru vatmani, mai ales pe timp de vară, cabina este total incomodă, fără aer condiționat sau posibilități de ventilație eficientă.
O altă problemă pe care mobilitate.eu urmează să o expună și prin solicitări oficiale către STB SA și TPBI, este staționarea multor vagoane în zilele de weekend. În contextul temperaturilor ridicate care urmează pe toată durata verii, STB SA ar trebui să utilizeze constant tramvaiele cu aer condiționat, fiind posibilă circulația acestora și pe alte trasee cu cale de rulare modernizată, cum sunt liniile 7, 11, 44 și 47, unde noile tramvaie ar putea oferi condiții bune de călătorie măcar în zilele de weekend. Un exemplu pentru acest model de transport este Viena, unde în zilele de weekend sunt utilizate doar tramvaie cu podea joasă și aer condiționat, acest lucru fiind parțial posibil și la București, prin utilizarea tramvaielor Imperio fără turație, pe linii unde pot circula în condiții de infrastructură modernizată.
https://mobilitate.eu/doiani-imperio-stbsa/
Pe 2 iunie se împlinesc doi ani de la prezentarea primului tramvai Astra Imperio Metropolitan în depoul Militari din București, primul din comanda de 100 lansată de Primăria Capitalei, printr-o licitație demarată în anul 2019 și atribuită Astra Vagoane Arad. Primul tramvai din cele 100 a sosit la finalul lunii mai 2022 la București, fiind pus în funcțiune în depoul Militari, de unde a realizat și primele probe în vederea omologării și punerii în funcțiune. Următoarele 6 luni au fost alocate procedurilor de testare și omologare a primului tramvai, seria începând să fie livrată de la finalul lunii iulie 2022, până la finalul lui 2022 sosind 17 vagoane, introduse în traseu pe linia 41 Metrou Ușor începând cu luna decembrie 2022.
În anul 2023 tramvaiele au intrat în circulație și pe liniile 25, 10, 1, 32 și 21, iar anul 2024 aduce completarea liniilor 41 și 25 în special cu tramvaie noi. La ora actuală sunt livrate 92 de tramvaie, iar alte 8 sunt în curs de finalizare în uzinele Astra Arad, urmând să fie livrate până la finalul lunii iulie. Succesul tramvaielor este unul indiscutabil, acestea rulând aproape permanent pe traseele pe care circulă, recordul fiind pe linia 41 unde majoritatea tramvaielor circulă zilnic pe toată durata programului, primele unități fiind deja în jurul valorilor de 125.000 km rulați. Prin livrarea acestor tramvaie, în paralel cu livrarea altor modele de Imperio și în alte orașe din România, Astra Arad a demonstrat puterea de producție și ritmul de livrare susținut care îi poate deschide și calea către contracte și în alte țări din regiune.
Ca livrări, tramvaiele au sosit astfel:
2022 – 3801-3817 (17)
2023 – 3818-3870 (53)
2024 – 3871-3900 (30)
Ca repartizare pe trasee și depouri, la ora actuală ca numere le avem astfel, cu mențiunea că au fost retrase din linia 21 până în 2025 din cauza devierii liniei în zona Calea Moșilor:
- 3801-3820 – 41
- 3821-3832 - 25
- 3833-3844 - 10
- 3845-3856 - 1
- 3857-3860 - 32/41
- 3861, 3862 - 25
- 3863-3868 - 1/10
- 3869-3880 - 32
- 3881-3884 - 41
- 3885, 3886, 3887 - 1/10
- 3888-3893 - 25
- 3894-3900 – nu se cunoaște încă unde vor ajunge
Ca depouri, cele 93 unități planificate pe trasee le avem repartizate astfel:
Depoul Alexandria – 40 unități
Depoul Militari – 29 unități
Depoul Giurgiu – 15 unități
Depoul Dudești – 9 unități
Totuși, o problemă mare a transportului public din București ce nu ține de fiabilitatea tramvaielor este tamponarea și accidentarea constantă a noilor tramvaie, cel puțin 6 tramvaie fiind constant retrase în depouri din cauza pantografelor rupte, a geamurilor sparte și a tamponarilor cauzate de lipsa întreținerii eficiente a infrastructurii și a lipsa impunerii unui sistem de semaforizare și delimitare de trafic prin garduri pe toată rețeaua și semaforizare exclusivă în toate intersecțiile, multe accidente fiind cauzate de virajele la stânga ale șoferilor, fără a se asigura în intersecții. De asemenea STB SA încă nu reușește să impuna un management total eficient al parcului circulant, în timp ce multe tramvaie modernizate, cu podea coborâtă, sunt reținute în depouri cu diferite probleme, pe traseu sunt scoase tramvaie Tatra care nu mai oferă nici condiții nici capacitate de transport, iar pentru vatmani, mai ales pe timp de vară, cabina este total incomodă, fără aer condiționat sau posibilități de ventilație eficientă.
O altă problemă pe care mobilitate.eu urmează să o expună și prin solicitări oficiale către STB SA și TPBI, este staționarea multor vagoane în zilele de weekend. În contextul temperaturilor ridicate care urmează pe toată durata verii, STB SA ar trebui să utilizeze constant tramvaiele cu aer condiționat, fiind posibilă circulația acestora și pe alte trasee cu cale de rulare modernizată, cum sunt liniile 7, 11, 44 și 47, unde noile tramvaie ar putea oferi condiții bune de călătorie măcar în zilele de weekend. Un exemplu pentru acest model de transport este Viena, unde în zilele de weekend sunt utilizate doar tramvaie cu podea joasă și aer condiționat, acest lucru fiind parțial posibil și la București, prin utilizarea tramvaielor Imperio fără turație, pe linii unde pot circula în condiții de infrastructură modernizată.
https://mobilitate.eu/doiani-imperio-stbsa/
Foarte bun reportajul și bun și pentru istoricul platformei de a ne aduce aminte de unde s a plecat și până unde s a ajuns...
Personal,as face un lucru și anume cele din linia 21 le as aduna pe toate la un singur depou și să circule desigur,in liniile acelui depou. Și nu,cum se întâmplă acum,jumate cu jumate în linii și depouri diferite. Din ce știu,cu ultimele s ar dori suplimentarea inelarului la 21 de ture chiar și dacă între timp tot nu ajunge sa circule și sa întoarcă încă,la Romprim...deocamdată.Acum,rămâne de văzut...
Personal,as face un lucru și anume cele din linia 21 le as aduna pe toate la un singur depou și să circule desigur,in liniile acelui depou. Și nu,cum se întâmplă acum,jumate cu jumate în linii și depouri diferite. Din ce știu,cu ultimele s ar dori suplimentarea inelarului la 21 de ture chiar și dacă între timp tot nu ajunge sa circule și sa întoarcă încă,la Romprim...deocamdată.Acum,rămâne de văzut...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sunt trimise unde este nevoie si este cum trebuie acum. Inlearul nu va fi suplimentat, poate daca ajunge la Romprim sa intre Bucurestii Noi din Victoria cand se inchide Expozitiei si zona Clabucet, dar momentan nu are rost sa discutam pana nu avem ceva concret.
Tramvaiele raman in forma actuala pana la redeschiderea liniilor 5 si 21, cand cele 12 de 21 se vor intoarce pe traseul lor iar cele 5+5 alocate provizoriu in 1/10 vor merge in 5. In rest nu se schimba nimic.
Tramvaiele raman in forma actuala pana la redeschiderea liniilor 5 si 21, cand cele 12 de 21 se vor intoarce pe traseul lor iar cele 5+5 alocate provizoriu in 1/10 vor merge in 5. In rest nu se schimba nimic.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Va rog reveniti la subiect, nu e subiect de trasee aici.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Oricum, felicitari Astra ca au reusit intr-un interval foarte bun sa livreze aproape toate cele 100 de tramvaie!
Sper sa ia si utopicul contract de 250, unde ar putea lejer sa finalizeze in ~5 ani comanda.
Sper sa ia si utopicul contract de 250, unde ar putea lejer sa finalizeze in ~5 ani comanda.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Poate 3892...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Venea abuzat din linia 1 probabil
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Eu in locul lui Blidar sau lui Sarbu, le-as fi ras pe loc garantia.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Blidar e presedintele, Gheorghe Sarbu este directorul uzinei din Arad, Marian Mihail Calin este directorul general al companiei, iar Vasile Diaconescu este directorul general adjunct.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3892 abia acum a aparut in sistem, deci nu mai scrieti din auzite ca e venit si 93...
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Iar isi bag **** in ele de Imperio. 3843 s-a ales cu pantograful rupt la Dristor.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pentru ca pe inelare mai ales e praf si reteaua si sina. Din cauza caldurii retraua s-a detensionat iar calea de rulare este plina de praf si bucati de asfalt din cauza autobuzelor. Plus tamponarile si alte problrme care pe celelalte linii apar doar ocazional. In 41 unde vagoanele sunt fortate la maxim si nu sunt atatea probleme. Iar roti plane doar in 1 si 10 am prins.