Achiziția a 100 de autobuze electrice de 12 metri (ATRIBUITA 2023)
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Un update:
- BYD a facut recurs la CAB si a fost respins, deci sunt out definitiv.
- Karsan au facut si ei la randul lor recurs la CAB impotriva deciziei CNSC. Sa speram ca vor avea castig de cauza.
- BYD a facut recurs la CAB si a fost respins, deci sunt out definitiv.
- Karsan au facut si ei la randul lor recurs la CAB impotriva deciziei CNSC. Sa speram ca vor avea castig de cauza.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Update:
- Contractul a fost atribuit catre BMC pentru valoarea totala de 290.000.000 RON.
- Karsan a atacat decizia CNSC la CAB.
Din pacate, dupa 5 ani de rabdare si nervi, ne alegem cu 100 de Euroshituri made in PRC pe care le vom plati pe fonduri bugetare avand in vedere ca se aproprie deadlineul de Decembrie 2023 pentru fondurile POR 2014-2020 Felicitari Mucusor Ban!
- Contractul a fost atribuit catre BMC pentru valoarea totala de 290.000.000 RON.
- Karsan a atacat decizia CNSC la CAB.
Din pacate, dupa 5 ani de rabdare si nervi, ne alegem cu 100 de Euroshituri made in PRC pe care le vom plati pe fonduri bugetare avand in vedere ca se aproprie deadlineul de Decembrie 2023 pentru fondurile POR 2014-2020 Felicitari Mucusor Ban!
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se apuca chinezii de ele de pleaca vaporu gol și ajunge cu toate 100 peste o luna in Constanta.
Cred ca viteza cu care livreaza ZTE autobuzele e cea mai mica problema la ora asta. Mai important e sa nu se fi aruncat 60 de mil euro pe geam pe niste autobuze cu fiabilitatea indoielnica, ce vor ajunge la gard odata cu expirarea garantiei
Cred ca dupa expirarea garantei,se vor face contracte de mentenanta pentru a fi asigurate piesele si cele necesare.Altfel,ca si in cazul Otokarelor sau Hybridelor daca nu se va face,vom sta mult si bine cu ele pentru o piesa,trase pe dreapta,in functie daca o sa avem bani sau nu.
Nu stiu cum stau la autobuze, dar la masini electrice chinezii sunt in fata producatorilor europeni consacrati. De altfel conform ultimelor prognoze in cativa ani BYD va ajunge cel mai mare producatori de masini din lume, urmat de Tesla si apoi de alti producatori chinezi. Daca nu schimba ceva repede, Mercedes sau grupul VAG nu vor prinde top 5.punmeister scrie: ↑Lun Iun 26, 2023 1:54 pmDin pacate, dupa 5 ani de rabdare si nervi, ne alegem cu 100 de Euroshituri made in PRC pe care le vom plati pe fonduri bugetare avand in vedere ca se aproprie deadlineul de Decembrie 2023 pentru fondurile POR 2014-2020 Felicitari Mucusor Ban!
PS: Terminati cu glumele astea de 2 lei gen "Mucusor Ban". Daca vorbim de furat, familia Pandele e campiona. In plus, la nivel de studii, cam multi de pe aici sunt "mucisori" in comparatie cu Nicusor Dan.
Cele mai bune ar fi fost Solaris. Polonezii au ajuns destul de sus in fabricarea autobuzelor.
Cele de la Suceava sunt depasite de vremuri. faruri cu bec incandescent, nu cu LED. Pai la un autobuz electric din start toate sursele de iluminat trebuie sa fie LED.
Cele de la Suceava sunt depasite de vremuri. faruri cu bec incandescent, nu cu LED. Pai la un autobuz electric din start toate sursele de iluminat trebuie sa fie LED.
Da,aici este dezamagirea asa privind in ansamblu, cum ca ni s au promis firme de top si mai ales ca au ridicat si suma astfel incat sa se califice cele mai bune firme producatoare de autobuze electrice.Si ca nu vor aduce ca predecesorii,toate cazaturile de autobuze.Personal,raman la ideea ca tot hybridele raman vedetele pe strazile capitalei,chiar daca tot cei nou fiecare dintre noi vrea sa vada si in linia lui din cartier sau pe cea care merge spre munca,scoala,etc...
Oricum autobuzele electrice sunt un non-sens. Troleibuzele sunt altceva si sunt mult mai ecologice. Hai sa ne gandim cand le vor pica acumulatorii. Si asta se va intampla cam in acelasi timp la toate cele 100. Vor sta la gard ca nu mai au ce sa le faca decat sa cumpere altii. Si mai mult de 8 ani nu cred ca vor tine. Iar Hybridele...mare economie de motorina nu cred ca fac. Mai degraba cumparau CNG-uri.
Asta e un mit cu acumulatorii. In primul rand daca pica in garantie, sunt obligati sa ii schimbe. In al doilea rand pot fi valorificati foarte usor pe piata de SH. In momentul de fata cererea de acumulatori SH depaseste oferta. Nu stiu ce acumulatori foloseste LTE, dar cu acumulatori Tesla exista teste prin care s-a constatat o degradare a bateriei de doar 20% la 1 milion de kilometri parcursi. Legat de troleibuze, cu banii investiti in extinderea retelei actuale probabil cumperi 4-5 randuri de autobuze electrice noi (daca vorbim de servisarea acumulatorilor deja ajungem la multi ani de exploatare).Christian scrie: ↑Mie Iun 28, 2023 3:30 pmOricum autobuzele electrice sunt un non-sens. Troleibuzele sunt altceva si sunt mult mai ecologice. Hai sa ne gandim cand le vor pica acumulatorii. Si asta se va intampla cam in acelasi timp la toate cele 100. Vor sta la gard ca nu mai au ce sa le faca decat sa cumpere altii. Si mai mult de 8 ani nu cred ca vor tine. Iar Hybridele...mare economie de motorina nu cred ca fac. Mai degraba cumparau CNG-uri.
Autobuzele electrice au si ele rostul lor într-o capitală precum Bucureștiul, însă ce nu s-a înțeles este că nouă ne trebuie/trebuiau exclusiv autobuze fiabile, cu perioade de imobilizare foarte mici.Christian scrie: ↑Mie Iun 28, 2023 3:30 pmOricum autobuzele electrice sunt un non-sens. Troleibuzele sunt altceva si sunt mult mai ecologice. Hai sa ne gandim cand le vor pica acumulatorii. Si asta se va intampla cam in acelasi timp la toate cele 100. Vor sta la gard ca nu mai au ce sa le faca decat sa cumpere altii. Si mai mult de 8 ani nu cred ca vor tine. Iar Hybridele...mare economie de motorina nu cred ca fac. Mai degraba cumparau CNG-uri.
Off topic: Autobuzele hybride sunt utile deoarece reduc oarecum cantitățile de CO2 emise, uitați-vă de exemplu la Brașov, ce schimbari în bine s-au făcut. Cât despre troleibuze, ne trebuie o rețea pusă la punct, nu să se piardă timp cu trecerea peste încrucișări. Merg des cu troleibuzele din București și am văzut nenumărate situații în care troleele săreau la viteze foarte mici.
De asemenea, avem doar 2 stații de CNG, una lângă autobaza Militari, iar cealaltă la capătul Pantelimonului, deci ar trebui construite mai multe stații noi, în/lângă autobaze.
Revenind la chinezării, sperăm că se mai poate schimba ceva, dar dacă vor veni 100 electrice ZTE Granton GTZ6129BVR, asa cum spuneau și alți colegi, ne putem aștepta la zeci de defecțiuni încă din prima săptămână de circulație.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Nu neaparat defectiunile ar fi problema. Ideea e sa nu ia foc din primii ani, cu bateriile LiFePO4 nu te joci.
Propun sa nu fim nici asa de apocaliptici dar modelul de baterie sunt printre cele mai proaste de la aceste autobuze? Si in alta ordine de idei,se stie sa fi luat foc vreunul din cele care circula deja prin tara?punmeister scrie: ↑Joi Iun 29, 2023 8:52 amNu neaparat defectiunile ar fi problema. Ideea e sa nu ia foc din primii ani, cu bateriile LiFePO4 nu te joci.
O scurtă prezentare a modelului de autobuz chinezesc care poate să fie livrat pentru STB (apar și câteva cadre cu cele din Suceava)
@Lucian Până acum, nu a ars niciun ZTE Granton, din fericire. Însă probleme au fost cu un Karsan e-Atak din Dej, care a ars în totalitate, și cu SOR NS 2112 al RAT Brașov, dar acesta din urmă a fost reparat.
@Lucian Până acum, nu a ars niciun ZTE Granton, din fericire. Însă probleme au fost cu un Karsan e-Atak din Dej, care a ars în totalitate, și cu SOR NS 2112 al RAT Brașov, dar acesta din urmă a fost reparat.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Atribuita in 2023, discutia continua aici viewtopic.php?f=14&t=478