Stadler și ELP au prezentat și lansat cu ocazia InnoTrans 2022 noua generație de locomotive EURO9000, una din cele mai puternice locomotive destinată trenurilor de marfă din Europa. Locomotiva multisistem va ajunge la operatorul Rail Force One, achiziționată în leasing de la European Rail Pool (ELP). ELP a achiziționat începând cu 2019 o serie de 30 de locomotive din familia EURO9000 de la Stadler.
Locomotivele puternice EURO9000 multisistem permit operațiuni atât pe liniile electrificate de curent alternativ, cât și de curent continuu. În plus, locomotivele EURO9000 livrate către ELP sunt echipate în mod unic cu un sistem electronic de închidere a ușilor, comenzi de manevră montate lateral în fiecare cabină și telecomandă radio. De asemenea, este echipat cu două motoare diesel Stage V de 950 kW, care pot fi operate cu motorină HVO pentru a asigura operațiuni neutre în CO₂, pentru circulația acelorași trenuri pe tronsoane de cale neelectrificate, precum și pentru manevra în depouri și terminale feroviare de marfă.
Motoarele cu emisii scăzute pot, de asemenea, spori puterea suplimentară sub catenaria de 3 kV DC. Locomotivele EURO9000 conforme cu STI sunt destinate operațiunilor pe rute internaționale de-a lungul principalelor coridoare feroviare europene. Acestea găzduiesc mai multe pachete localizate, inclusiv sisteme convenționale de control automat al trenurilor, precum și ETCS. Configurația de bază cu Germania, Austria, Elveția, Italia, Țările de Jos și Belgia va fi extinsă și în alte țări în viitorul apropiat.
EURO9000 este în prezent cea mai puternică locomotivă electrică de pe piața europeană. Cu 9 MW de putere și 500 kN de efort de tracțiune, în multe cazuri locomotiva permite operațiuni cu o singură locomotivă acolo unde astăzi sunt necesare două locomotive. Acest lucru are ca rezultat o sarcină utilă mai mare și costuri de tracțiune mai mici. Fiind cel mai nou membru al familiei de locomotive EURO Co’Co’ de la Stadler, EURO9000 împărtășește cu restul familiei aceeași performanță înaltă, design compact și structură monococă ușoară, precum și cea mai recentă tehnologie de boghiuri. Locomotivele oferă, de asemenea, confort, siguranță și vizibilitate excelente pentru șoferi. Ele sunt pregătite pentru a fi ușor modificate și actualizate în viitor. Designul caroseriei mașinii permite instalarea de cuple hibride și cuple automate digitale (DAC).
Stadler și ELP lansează noua generație EURO9000 care va opera în Europa din 2023
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5636
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5636
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cabina
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5636
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sala
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Concurenta serioasa pentru LEMA cu cei 9MW de putere si 500kN efort. Sper ca Softronic sa vina si ei cu upgradeuri la motoare si la efortul de tractiune.
Softronic ar putea sa se inspire putin de la LKAB din Suedia cu locomotivele ADtranz IORE, care au 2x700 kN efort.
Softronic ar putea sa se inspire putin de la LKAB din Suedia cu locomotivele ADtranz IORE, care au 2x700 kN efort.