In ședința CGMB din 10.10.2022 au fost aprobate două proiecte pentru achiziția de autobuze electrice pentru rutele de noapte si pentru mai multe trasee de zi cu necesitati mici de transport.
Proiect de hotărâre privind aprobarea depunerii cererii de finanțare cu titlul „Achiziționarea de vehicule nepoluante pentru transportul public – autobuze electrice din gama de 10 m - trasee de noapte” în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10 și a cheltuielilor aferente proiectului - 70 unitati
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/481/oz/10910.pdf
Proiect de hotărâre privind aprobarea depunerii cererii de finanțare cu titlul „Achiziționarea de vehicule nepoluante pentru transportul public – autobuze electrice din gama de 10 m - trasee de zi” în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10 și a cheltuielilor aferente proiectului - 65 unitati
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/481/oz/10911.pdf
Achiziția a 70+65 autobuze electrice de 10 metri
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pai si cu otokarele ce se va face? Bun,eu sunt de acord sa se cumpere,clar daca sunt si ecologice. In afara de asta,personal nu prea sunt incantat de actualele trasee de noapte.Toate duc la Unirii,apoi daca vrei sa ajungi mai departe,mai stai 30-60 de minute pentru a aștepta pe altul,ca sa ajungi unde vrei.Personal,mi se părea ca liniile de tradiție sa circule si noaptea,liniile de baza si eram mai câștigați.Ca si exemple 1-2 autobuze,pe linii ca 104,123,133,178,385.Am dat cateva exemple si normal ele pot continua...
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Kenturile mici in cazul asta ar ajunge pe liniile regio.
Consider ca aceasta achizitie nu isi are rostul si STB-ul o ia in jos, deoarece nu avem nevoie de aceste autobuze electrice, din moment ce avem Otokar Kent C10.
Din ce stiu, odata cu achizitia autobuzelor electrice de 12m (sunt tare curios cine va castiga licitatia), Mercedes-urile Citaro Euro 3 vor fi retrase definitv. Acum, cu aceasta achizitie, sa inteleg ca vor disparea si o parte din E4-uri si ca Otokarele ajung pe liniile regionale?
Apoi, Bucurestiul este cel mai mare oras din Romania (si capitala). Stam in continuare inghesuiti in autobuze pentru ca unii din STB nu vor articulate. Daca mai aveam inca 70 de articulate (fie Otokar, fie Mercedes-Benz) ce bine ar fi fost...
Vrem sa avem mai putini bucuresteni care merg cu masinile personale, nu?
Din ce stiu, odata cu achizitia autobuzelor electrice de 12m (sunt tare curios cine va castiga licitatia), Mercedes-urile Citaro Euro 3 vor fi retrase definitv. Acum, cu aceasta achizitie, sa inteleg ca vor disparea si o parte din E4-uri si ca Otokarele ajung pe liniile regionale?
Apoi, Bucurestiul este cel mai mare oras din Romania (si capitala). Stam in continuare inghesuiti in autobuze pentru ca unii din STB nu vor articulate. Daca mai aveam inca 70 de articulate (fie Otokar, fie Mercedes-Benz) ce bine ar fi fost...
Vrem sa avem mai putini bucuresteni care merg cu masinile personale, nu?
- Fadeey
- Utilizator avansat
- Mesaje: 191
- Membru din: Vin Iul 08, 2022 10:38 pm
- Localitate: Bucuresti, Sector 2
La aceasta licitatie pot sa depuna oferta din nou cei de la Mercedes cu Citaro Hybrid, m-am uitat pe site-ul lor dedicat autobuzelor citaro si am vazut ca au un model de Citaro Hybrid de 10.63m
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Atentie! Aici vorbim de electrice pure, nu hibride sau alte chestii. Aici ne putem astepta la modele precum Karsan e-ATA 10, Irizar ie bus 10 sau noul MAN Lion's City E 10 prezentat de curand la IAA. Oricum sunt foarte putine modele in aceasta gama, daca li se mai impun si cerinte precum de a avea motor asincron, atunci raman doar Karsan.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Mercedes-Benz vrea ca pana in 2024 sa introduca si modelul eCitaro K care s-ar plia la fix cerintelor PMB.
https://www.electrive.net/2022/05/24/q1 ... taro-vorn/Der eCitaro erhält nach der 2. Batteriegeneration eine Brennstoffzelle als Range Extender, der kurze eCitaro K ist ab 2024 lieferbar.