Ecotrans STCM

Operatorii și rețeaua transportului metropolitan București - Ilfov
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6028
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Noi 12, 2022 9:22 am

Otokar a câștigat licitația pentru 12 autobuze electrice pentru Mogoșoaia și rutele spre București ale Ecotrans STCM

Otokar anunță că a câștigat licitația pentru livrarea a 12 autobuze electrice de 12 metri, pentru operatorul de transport Ecotrans STCM, operator de transport din Mogoșoaia, care operează rute spre Chitila și București. Otokar va livra noul model electric e-KENT C, autobuzele urmând să fie livrate în vara anului 2023, oferind o perioadă de garanție și service de 9 ani. Autobuzele sunt echipate cu baterii Li-ion NMC, având o autonomie de până la 300 km.

https://mobilitate.eu/otokar-electric-mogosoaia/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2792
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Noi 12, 2022 8:23 pm

Sunt curios cum se vor comporta. Ca și design, clar arata mai bine ca cele pe diesel.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 370
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Dum Noi 20, 2022 4:03 pm

EcoTrans STCM detine o flota de autobuze moderne, fie second-hand, fie luate de noi, acestea fiind:

BMC NeoCity: 6 autobuze in total, au o lungime de 8,5m si motoare Diesel Euro 6. Acestea sunt repartizate pe liniile 470 si 429, mai rar pe 476. Doua dintre ele pe care le-am indentificat sunt IF 41 TCM si IF 42 TCM.

Otokar Doruk 220 LE: 3 autobuze in total, au fost achizitionate second-hand de la operatorul Nicarom. Acestea sunt repartizate pe traseele 429 si 476. Numerele lor de inmatriculare sunt: IF 44 TCM; IF 47 TCM si IF 48 TCM.



Otokar Sultan: un singur autobuz, achizitionat second-hand tot de la Nicarom, fiind singurul repartizat pe linia 481. Este singurul din flota care nu este vopsit cu alb.
Temsa Prestij: un singur autobuz, repartizat doar pe linia 470, fiind si singurul care nu are acces pentru persoanele cu dizabilitati. Este inmatriculat IF 11 PCH.
Isuzu Citiport: 4 autobuze, achizitionate second-hand, repartizate doar pe linia 476, si sunt inmatriculate: IF 49 TCM (singurul cu 2 usi de acces si prize USB), IF 56 TCM (cu 3 usi de acces), IF 57 TCM (cu 3 usi de acces) si IF 58 TCM (cu 3 usi de acces). Niciunul nu are cabina soferului separata de salonul calatorilor. De mentionat ca la inceputul acestui an, au fost colantate.

Beaver27
Utilizator nou
Mesaje: 6
Membru din: Mar Sep 27, 2022 4:04 pm

Dum Noi 20, 2022 4:38 pm

Autobuzele de la Isuzu sunt noi, pe mai aveau pe stoc. Iar pe 476 nu am vazut, si nici nu cred ca trimit neocity, la orele de varf nici in cele de 12m nu ai loc sa urci.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 370
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Dum Noi 20, 2022 4:50 pm

NeoCity chiar a circulat pe linia 476, si am o dovada:


Autobuzele Isuzu Citiport au fost prezentate la mai multe evenimente, apoi Anadolu a participat la licitatia EcoTrans STCM de acum 2 ani, daca nu gresesc.
Mat_hiasG
Utilizator avansat
Mesaje: 134
Membru din: Sâm Iun 04, 2022 5:13 pm
Localitate: București
Contact:

Joi Mai 25, 2023 12:27 pm

Eu tot nu înțeleg DC STCM operează linia 481 din Bragadiru... Așa a decis TPBI sau?
MetroGO-Romania
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 370
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Joi Mai 25, 2023 5:04 pm

Asa este, acum mai bine de un an, (ADI)TPBI a hotărât ca linia 481 să fie operată de EcoTrans STCM, deoarece atât Otokarul Sultan (IF59TCM), cât și Temsa-ul (IF11PCH) și BMC-urile NeoCity, sunt singurele care încap pe străzile destul de înguste din zonă.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 370
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Lun Oct 09, 2023 11:46 pm

Vă prezint o listă cu toate autobuzele operatorului EcoTrans STCM, cu numerele lor de parc:

Tip de autobuz - Număr de parc - Număr de înmatriculare:
Temsa Prestij - 9011 - IF11PCH
BMC NEOCITY - 9427 - IF40TCM;
BMC NEOCITY - 9428 - IF41TCM;
BMC NEOCITY - 9429 - IF42TCM;
BMC NEOCITY - 9430 - IF43TCM;
BMC NEOCITY - 9431 - IF45TCM;
BMC NEOCITY - 9432 - IF46TCM;
Otokar Doruk 220 Low Entry - 9433 - IF44TCM;
Otokar Doruk 220 Low Entry - 9434 - IF47TCM;
Otokar Doruk 220 Low Entry - 9435 - IF48TCM;
Isuzu Citiport - 9436 - IF49TCM;
Isuzu Citiport - 9437 - IF56TCM;
Isuzu Citiport - 9438 - IF57TCM;
Isuzu Citiport - 9439 - IF58TCM;
Otokar Sultan - 9440 - IF59TCM.

Cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilității, TPBI a înființat 4 linii verzi, în weekendul 16-17 septembrie 2023: 700, 701, 702, 703. EcoTrans a trimis sâmbătă, 16 septembrie, BMC-urile IF43TCM și IF41TCM, în linia 701 (Piața Charles de Gaulle - Mogoșoaia), însă în ziua următoare au fost înlocuite de 2 VDL Berkhof Ambassador albastre ale STV-ului.
Vă invit să urmăriți o călătorie cu unul dintre cele 2 autobuze turcești:
Partea 1


Partea 2

Ca o mică paranteză, IF43TCM a parcurs peste 388.000km de când a fost achiziționat. Îl puteți găsi titular în linia 429.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2792
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Dec 20, 2023 2:11 pm

Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 370
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Vin Iul 05, 2024 9:45 am

Un nou colaj cu cateva dintre autobuzele acestui operator, de la cele mai noi la cele mai ,,vechi" :D

Conform info.stbsa.ro, astazi nu avem in circulatie niciun Otokar din cele 4, in locul lor fiind mai multe BMC-uri (chiar si pe 481 in Bragadiru, in locul Sultanului IF59TCM, este IF40TCM). Din ce am inteles, cele trei Otokare Doruk se strica destul de des, iar de ceva timp, nu le-am mai vazut pe IF44TCM si IF48TCM.
Din pacate, nu se stie nimic de receptia celorlalte autobuze Karsan si a Otokarelor electrice e-Kent C12...
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 370
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Mie Ian 08, 2025 2:20 pm

Până ieri, linia 481 a funcționat între capetele ,,Celofibrei" și ,,Adora Urban Village". Acest traseu a fost modificat de astăzi, noile capete fiind ,,Bragadiru Diamantului" și ,,Școala Gimnazială Nr. 1", însă s-a păstrat un singur tur, ca până acum. Turul este deservit azi (pentru prima oară) de BMC-ul 9431.
Din autobuzele Otokar Doruk, sunt folosite 9433 și 9435, momentan doar pe linia 429.
Avatar utilizator
Victor92
Utilizator avansat
Mesaje: 105
Membru din: Vin Dec 27, 2024 6:06 pm

Joi Apr 24, 2025 12:29 pm

Un pas important spre un transport ecologic modern: Punctul terminal de capăt pentru autobuze electrice, aproape finalizat.

Primăria Chitila continuă să investească în confortul și bunăstarea locuitorilor săi prin modernizarea infrastructurii de transport public. O nouă etapă semnificativă a fost atinsă odată cu finalizarea aproape completă a punctului terminal de capăt pentru autobuzele electrice, un proiect esențial pentru îmbunătățirea transportului urban și reducerea emisiilor de CO2.
Noua autobază reprezintă un pilon central al strategiei locale de mobilitate urbană sustenabilă. În prezent, platforma și stațiile de încărcare au fost recepționate și date în funcțiune, alături de rampele rutiere de acces, rulaj și întoarcere.
Acest lucru permite autobuzelor să fie alimentate constant, eliminând restricțiile anterioare legate de numărul limitat de vehicule ce puteau fi încărcate simultan.
Ioan Manolache, directorul Ecotrans STCM, a subliniat că, odată cu intrarea în regim operațional a stațiilor de încărcare, operatorul de transport va putea introduce noile autobuze electrice pe trasee.
De asemenea, se va deschide o nouă linie de transport pe ruta Chitila - Mall Băneasa, iar ruta Buftea - Străulești va fi preluată în exploatare de Ecotrans STCM, de la actualul operator STB.
O infrastructură modernă pentru un transport eficient.
Înainte de construirea acestei autobaze, Primăria Chitila a făcut eforturi susținute pentru a asigura funcționarea autobuzelor electrice printr-o soluție provizorie de alimentare.
Până acum, doar 10 autobuze puteau fi încărcate simultan, limitând considerabil eficiența sistemului de transport. Noua investiție elimină aceste obstacole, oferind o infrastructură robustă și complet funcțională. În cadrul proiectului au fost instalate 43 de stații de încărcare pentru cele 35 de autobuze electrice ce vor deservi locuitorii orașului. Stațiile de încărcare au puteri cuprinse între 2x22 kW și 150 kW, 8 dintre stații fiind destinate încărcării rapide.
Această infrastructură va permite alimentarea eficientă a autobuzelor electrice de 8 și 12 metri lungime, asigurând o autonomie suficientă pentru operarea pe întreaga durată a zilei.
Pe lângă infrastructura de încărcare, autobaza dispune de 30 de peroane de garare, fiecare fiind dotat cu panouri fotovoltaice montate pe copertine. Acestea vor contribui la recuperarea parțială a consumului de curent electric din rețea, reducând costurile de operare și sprijinind tranziția către un sistem de transport mai verde.
De asemenea, investiția a inclus racordarea autobazei la rețelele de tensiune, apă curentă și canalizare, asigurând funcționarea optimă a întregii facilități. În paralel cu finalizarea infrastructurii de încărcare, se lucrează la ultimele finisaje pentru clădirile administrative, inclusiv dispeceratul, spălătoria auto, zona de service și magazia de piese. În plus, sunt efectuate testele pentru sistemele de control acces, antiefracție și supraveghere video, menite să asigure un mediu sigur și eficient pentru desfășurarea activităților.
Un angajament ferm pentru un viitor verde.
Primăria Chitila demonstrează prin această investiție un angajament ferm față de modernizarea transportului public și protejarea mediului înconjurător.
Implementarea autobuzelor electrice nu doar că reduce emisiile de CO2, dar îmbunătățește și calitatea vieții locuitorilor printr-un transport mai confortabil, silențios și prietenos cu mediul.
Prin aceste măsuri, Chitila devine un exemplu de mobilitate urbană inteligentă, punând accent pe sustenabilitate și confortul cetățenilor.
Finalizarea acestui proiect marchează un pas important spre un oraș mai verde și mai conectat, oferind o alternativă modernă și eficientă la transportul convențional.
________
Articol publicat în ziarul ChitilaAzi.
#Chitila #transport #ecologic #autobuzeelectrice #modern

Sursa informatie si text - https://www.facebook.com/profile.php?id=100064839245259

Articol complet aici - https://primariachitila.ro/echitila/sit ... _small.pdf
chitila 1.jpg
chitila 1.jpg (459.64 KiB) Vizualizat de 146 ori
chitila 2.jpg
chitila 2.jpg (600.61 KiB) Vizualizat de 146 ori
Scrie răspuns

Înapoi la “Rețeaua de transport din zona metropolitană”