ARF - Licitația pentru achiziția a 62 rame electrice de scurt parcurs

Știri și informații despre sistemul de transport feroviar din România
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 16, 2022 7:33 pm

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) anunţul de participare nr. CN1042687, care a fost transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) unde va fi publicat în termen de cinci zile.

În acest sens, a fost lansată procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 62 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, precum şi a serviciilor accesorii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. Perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.

Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare și în baza legislației din România.

Valoarea estimată este în intervalul între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA.

Contractul este împartit în trei loturi, și anume:
1. Lotul 1 - 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N - Ploiești S – Adjud, Iași - Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA.
2. Lotul 2 - 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad - Timișoara – Caransebeș, Huedin - Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA.
3. Lotul 3 - 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N - Ploiești V – Brașov, București N – Roșiorii, București N - București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.

Finantarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Operațional Transport (POT) pentru perioada 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-preţ. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:
• 70% - Componenta financiară;
• 30% - Componenta calitate, din care:
- 9% - Plusvaloare;
- 9% - Program de livrare;
- 12% - Disponibilitatea vehiculelor în perioada de garanție și în perioada de mentenanță.

Procedura de atribuire este licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online pe site-ul <a href="http://www.e-licitatie.ro">www.e-licitatie.ro</a>. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 04.07.2022, ora 15.00. Se pot solicita clarificări cu maxim 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referinţă este RON.

De exemplu, în zona metropolitană București-Ilfov, stațiile vor fi deservite de un tren electric la un interval de 30 minute, pentru următoarele rute:
🚉 București-Buftea-Periș – Scroviștea
🚉 București-Domnești – Grădinari
🚉 București Obor – Pantelimon – Brănești

În condițiile derulării unei proceduri de achiziții fără mari întârzieri, se poate estima că trenurile vor fi în circulație începând cu 2025 – 2026, informează secretarul de stat în MT, Irinel Ionel Scriosteanu.

Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mar Mai 17, 2022 8:56 am

In principiu CS-ul este identic cu cel de la licitatia de 40+40 de EMU, diferenta fiind ca acum nu se mai da puncte la tehnic pentru rame deja omologate in UE ca data trecuta.

Ca potentiali ofertanti, Alstom cu Coradia Stream in varianta cu 4 module, respectiv Siemens cu Mireo in varianta cu 4 module, ca acum au destule referinte pentru el fata de data trecuta cand au trebuit sa oferteze cu Desiro ML.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Oct 12, 2022 8:51 pm

Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Ian 20, 2023 5:25 pm

ARF a primit oferte pentru toate cele 3 loturi din licitația pentru 62 de rame electrice regionale

La procedura de achiziție publică privind achiziționarea a 62 de rame electrice de scurt parcurs, organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în data de 20 ianuarie 2023, au fost depuse oferte pe toate cele trei loturi, transmite ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară în prezentul comunicat.

În conformitate cu prevederile legislației, comisia de evaluare desemnată pentru această procedură se va întruni începând cu data de miercuri, 25 ianuarie pentru deschiderea ofertelor și evaluarea acestora.

Ramele electrice de scurt parcurs achiziționate de către ARF sunt finanțate prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Transport 2021-2027.Valoarea totală estimată este între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA.

Contractul este împărțit în trei loturi, după cum urmează:
🔷Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA.
🔷 Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA.
🔷 Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.

https://mobilitate.eu/arf-oferte-electrice-regionale/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Sâm Ian 21, 2023 9:35 am

Inteleg ca Alstom si PESA ar fi printre ofertanti.
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mie Ian 25, 2023 2:49 pm

Se confirma! Alstom si PESA sunt ofertantii pentru toate cele 3 loturi.

https://www.linkedin.com/posts/arf-auto ... er_desktop
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Oct 30, 2023 2:10 pm

Polonezii de la PESA vor livra 62 de rame electrice pentru rețeaua feroviară din România

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) – LOTURILE 1, 2 și 3. Astfel, după finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum și a documentelor de eligibilitate ale celor doi producători de material rulant care au depus oferte și primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului regional de scurt parcurs pentru LOTURILE 1, 2 și 3, prin desemnarea producătorului de material rulant PESA (POLONIA).

Finanțarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat. ARF mai transmite că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. De asemenea, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:
• Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
• Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
• Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.

Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.

De asemenea, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate sunt puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat. La expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câștigător al contractului.


https://mobilitate.eu/polonezii-pesa-62-electrice/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Sistemul de transport feroviar din România”