Tramvaiele Astra Imperio Metropolitan
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3832 in Drumul Taberei - cartierul verde. Sectorul 6 era numit sectorul verde la inceputurile sale, denumirea mergand mai departe, mai ales datorita zonelor Drumul Taberei si Crangasi care au foarte multa verdeata.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Iuliu Maniu este principalul bulevard poluator din sectorul 6, dar va fi compensat de Parcul Liniei care deja se contureaza si creste bine calitatea vietii in zona. Sectorul 6 are multe zone verzi, mai ales toata Politehnica, Ciurel etc. La fel, liniile Green Track sunt cea mai buna solutie si ca design si tehnice, imi pare rau ca toate modernizarile care vor incepe sunt prevazute cu linie inglobata in asfalt, o solutie foarte proasta. Este bine ca pe liniile din vest s-au ales solutiile CF si Green Track.
Deci fara greentrack la modernizari de linii de tramvaie. Chiar primarul general declarase la un moment dat ca vrea ca autobuzele sa circule pe viitoarele linii modernizate. Si uite asa ajungem la discutia cu inelarul de mai de dimineata...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Da, toate modernizarile vor fi standard cu autobuze si asfalt. O mare pierdere, ca pe arterele cu minim 2 benzi pe sens se pot face lejer benzi bus, chiar busul poate avea statii mai dese decat tramvaiul in unele locuri, iar tramvaiul sa fie pe model 41, mijloc rapid de transport.
Dupa cum am mai zis. inelarul in forma asta nu este cine stie ce, are calatorii lui nisati pe anumite tronsoane, cu multe intervale cand circula destul de gol. Pe viitor as merge pe o eficientizare a liniilor care se intersecteaza cu inelul, iar 1/10 sa ramana linii de legatura pe tot inelul, cu intervale de 10-15 minute. Dar, in acelasi timp de exemplu 25ul sa vina la 4-5 minute, sa fie inca minim 3 linii care doar il tranziteaza, tot cu intervale de maxim 5 minute, imi vine in minte un 34 Ghencea - Pipera, apoi un 46 Baneasa - Republica, un 17 Pipera - Titan si un 15 Titan - Zetari, toate trecand pe inel, iar intre ele sa vina 1/10 care sa preia tot in circuit calatorii. Cu o infrastructura pusa la punct se pot face multe.
Dupa cum am mai zis. inelarul in forma asta nu este cine stie ce, are calatorii lui nisati pe anumite tronsoane, cu multe intervale cand circula destul de gol. Pe viitor as merge pe o eficientizare a liniilor care se intersecteaza cu inelul, iar 1/10 sa ramana linii de legatura pe tot inelul, cu intervale de 10-15 minute. Dar, in acelasi timp de exemplu 25ul sa vina la 4-5 minute, sa fie inca minim 3 linii care doar il tranziteaza, tot cu intervale de maxim 5 minute, imi vine in minte un 34 Ghencea - Pipera, apoi un 46 Baneasa - Republica, un 17 Pipera - Titan si un 15 Titan - Zetari, toate trecand pe inel, iar intre ele sa vina 1/10 care sa preia tot in circuit calatorii. Cu o infrastructura pusa la punct se pot face multe.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cateva din sectorul 6, la Plaza si Ciurel, inclusiv prototipul 3801 care zilele astea implineste un an de la sosirea in Bucuresti
Daca nu au mai fost probleme cu ele in primul an la cat mai multi ani de acum incolo. Treaba cu controlorii permanenti nu prea se tin de ea,prin vagoane am vazut,chiar si prin inelar pe unde am posibilitatea sa circul mai des cu ele,am vazut ca nu sunt chiar in permanenta si sa nu mai stea acestia mai mult in fata,ca se stie ca raufacatorii stau mai mult in spate si acolo pot sa inceapa de la a picta in ele,tras de scaune si asa mai departe. Banuiesc ca daca stau in fata nu i spune vatmanul de pe camera,vezi ca pe spate mi se pare ca face unul ceva pe acolo...mergi si verifica.
Astăzi am avut și eu plăcerea să merg pe inelar cu 3834, și pe lângă faptul că am rămas plăcut surprins de confortul net superior față de Bucur LF-uri, am următoarele aspecte de punctat:
- Cel puțin in cazul 3834, acesta patina destul de des atât la demaraj cât și la frânare(intrau in acțiune inclusiv nisiparele);
- Deși a trecut un an de la introducerea primului Imperio, în continuare nu sunt folosite corespunzător afișajele interne, fiind prezent constant textul "Societatea de Transport București - Linia X", iar display-urile din salon de pe geamuri, oprite complet;
- Legat de anunțuri, se dau la minim volumul acestora de către vatmani, și dacă este puțină gălăgie, nu înțelegi ce stație urmează;
- Scaunele față în față din dreptul unde se află boghiurile sunt într-o poziție foarte incomodă, fiind necesar sa stai cu picioarele lipite în special dacă este aglomerat;
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Patinajul la oprire si plecare este pentru ca probabil inca nu s-a acomodat vatmanul cu vagonul, majoritatea echipajelor din linia 10 fiind diferite de titularii liniei 25, au prins mult mai putin Imperio. In cateva saptamani o sa dispara de la sine treaba asta.
Afisajele interne sunt utilizate asa la cererea STB SA, iar displayurile ar trebui sa mearga, nu am intalnit nefunctionale, merg zilnic cu 41 si aproape zilnic cu 25 si nu am intalnit.
Scaunele fata in fata de pe boghiuri sunt solutia limitata de constructia boghiului si a vagonului. Zonele cu scaune mai inghesuite sunt speficite tramvaielor 100% LF in general.
La Cluj din pacate constructia liniei este de vina, cu o solutie cu ecartament limitat in curbe, in mod normal ecartamentul are o limita peste ce 1435 mm, dar aici s-a ales o solutie fara sistem de amortizare si cu o eroare calculata in microni. Din ce am discutat cu constructorii, in teorie solutia este buna, dar in practica pune mari probleme si aduce uzura ondulatorie accentuata atat pentru sine cat si pentru bandajele tramvaielor. Recent a fost rectificata toata calea de rulare si un vagon, nu mai tin minte nr, a primit un set complet nou de bandaje, pentru a se gasi o solutie de eliminare a problemei.
Afisajele interne sunt utilizate asa la cererea STB SA, iar displayurile ar trebui sa mearga, nu am intalnit nefunctionale, merg zilnic cu 41 si aproape zilnic cu 25 si nu am intalnit.
Scaunele fata in fata de pe boghiuri sunt solutia limitata de constructia boghiului si a vagonului. Zonele cu scaune mai inghesuite sunt speficite tramvaielor 100% LF in general.
La Cluj din pacate constructia liniei este de vina, cu o solutie cu ecartament limitat in curbe, in mod normal ecartamentul are o limita peste ce 1435 mm, dar aici s-a ales o solutie fara sistem de amortizare si cu o eroare calculata in microni. Din ce am discutat cu constructorii, in teorie solutia este buna, dar in practica pune mari probleme si aduce uzura ondulatorie accentuata atat pentru sine cat si pentru bandajele tramvaielor. Recent a fost rectificata toata calea de rulare si un vagon, nu mai tin minte nr, a primit un set complet nou de bandaje, pentru a se gasi o solutie de eliminare a problemei.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 635
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Mai mult o limitare a platformei Combino Supra, ca Avenio n-are problema astaScaunele fata in fata de pe boghiuri sunt solutia limitata de constructia boghiului si a vagonului. Zonele cu scaune mai inghesuite sunt speficite tramvaielor 100% LF in general.
Chiar un inginer de la Astra mi-a confirmat asta cand am fost la SAB.La Cluj din pacate constructia liniei este de vina, cu o solutie cu ecartament limitat in curbe, in mod normal ecartamentul are o limita peste ce 1435 mm, dar aici s-a ales o solutie fara sistem de amortizare si cu o eroare calculata in microni. Din ce am discutat cu constructorii, in teorie solutia este buna, dar in practica pune mari probleme si aduce uzura ondulatorie accentuata atat pentru sine cat si pentru bandajele tramvaielor. Recent a fost rectificata toata calea de rulare si un vagon, nu mai tin minte nr, a primit un set complet nou de bandaje, pentru a se gasi o solutie de eliminare a problemei.
Le pica benzile LED de pe frana intr-o veselie. Pe 41 deja mai sunt doar cateva carora le functioneaza. Numarul de inventar este scris parca special sa nu poata fi citit iar clopotul este setat ca volum al sunetului pentru interior...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Astea sunt probleme ale mentenantei, care se remediaza cand apar, dupa cum am zis, nu vreau asemenea discutii pe aici. Iar clopotul are volum ok, in Austria si Germania nu am auzit tramvaie care sa sune mai tare de atat.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3830 o sa lipseasca o perioada dupa ce s-a tamponat cu 010 mai devreme.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu le scot din 25, e vorba ca 25 va fi inchisa o perioada pentru lucrari Termoenergetica, intre AFI si Militari, ceea ce ar insemna ori un 25 scurtat, ori suspendat si vagoanele mutate in 32 in cele 2 luni de lucrari.
Se intampla des tamponari vagon de vagon intre Razoare si Giurgiului mai ales din cauza patinajului cauzat de iarba de pe linie. Daca iei patinaj poti sa ai si 100 de frane si sa le actionezi, vagonul se duce sanie.
Se intampla des tamponari vagon de vagon intre Razoare si Giurgiului mai ales din cauza patinajului cauzat de iarba de pe linie. Daca iei patinaj poti sa ai si 100 de frane si sa le actionezi, vagonul se duce sanie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5570
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Depinde cat de repede este actionata patina. Nisipul este controlat in general automat de antipatinaj, foarte performat si eficient.
Dupa parerea mea,nu are rost discutia,cel mai probabil cel din fata a trebuit sa franeze brusc ca i-o fi sarit ceva in fata,iar cel din spate era in fundul lui si pana sa aiba reactia sa franeze/reduca din viteza,s-a dus in plin in cel din fata.Stiu de pe la vatmani,ca stau unii cu ochii cat cepele la cei din fata pentru ca nu stiu la ce sa se astepte.