Solaris Trollino 12 (100 - 2023)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Solaris va livra 100 de troleibuze moderne și ecologice la București
Pe 29 decembrie 2022, Solaris Bus & Coach sp. z o.o. și Municipiul București au semnat un contract de furnizare de troleibuze. Comanda este pentru 100 de troleibuze Solaris Trollino 12, cu o valoare a contractului de bază de aproape 60 de milioane de euro. Vehiculele vor ajunge în capitala României la sfârșitul anului 2024.
Municipiul Bucuresti a selectat Solaris ca furnizor a 100 de troleibuze printr-o licitatie. Troleibuzele Trollino, lungi de 12 metri, vor fi livrate în capitala României, în termen de 22 de luni de la data semnării contractului. Valoarea contractului este de aproape 60 de milioane de euro. Vehiculele achiziționate cu zero emisii reprezintă încă o investiție a Bucureștiului în îmbunătățirea calității vieții în oraș. Troleibuzele vor fi predate de municipiu firmei de transport STB SA (Societatea de Transport Bucuresti), care va efectua servicii de transport pentru oras si locuitorii acestuia.
Troleibuzele de 12 metri vor fi propulsate de un motor de tracțiune de 160 kWh. În plus, aceste vehicule Trollino fără emisii vor fi echipate cu baterii de ultimă generație Solaris High Power, cu o capacitate de 60 kWh, ceea ce le va permite să parcurgă distanțe de până la 20 km fără a necesita rețea electrică. Bateriile de tracțiune vor fi reîncărcate atât în mers (prin tehnologia de încărcare în mișcare), cât și peste noapte în depou.
Municipiul Bucuresti a avut in mod clar in vedere confortul si siguranta calatorilor sai atunci cand a comandat vehicule ecologice. Toate Trollino vor fi echipate cu aer condiționat eficient în zona pasagerilor. La bord, vor exista un sistem de monitorizare, ecrane ale sistemului de informare a pasagerilor și încărcătoare USB, cu ajutorul cărora pasagerii își pot încărca telefoanele sau tabletele. Vehiculele vor transporta 90 de pasageri simultan, dintre care 25 vor fi pe scaune.
Bucureștiul este unul dintre cele 8 orașe din România cu vehicule cu emisii zero ale Solaris - troleibuze și autobuze electrice. Din 2002, producătorul a livrat deja aproape 500 de autobuze operatorilor de transport locali, inclusiv peste 180 de vehicule din seria Trollino și peste 100 de vehicule Urbino electrice alimentate cu baterii.
https://www.solarisbus.com/en/press/sol ... pital-1892
Conform studiului care a stat la baza achizitiei celor 100 de troleibuze, acestea vor circula repartizate astfel:
Pe 29 decembrie 2022, Solaris Bus & Coach sp. z o.o. și Municipiul București au semnat un contract de furnizare de troleibuze. Comanda este pentru 100 de troleibuze Solaris Trollino 12, cu o valoare a contractului de bază de aproape 60 de milioane de euro. Vehiculele vor ajunge în capitala României la sfârșitul anului 2024.
Municipiul Bucuresti a selectat Solaris ca furnizor a 100 de troleibuze printr-o licitatie. Troleibuzele Trollino, lungi de 12 metri, vor fi livrate în capitala României, în termen de 22 de luni de la data semnării contractului. Valoarea contractului este de aproape 60 de milioane de euro. Vehiculele achiziționate cu zero emisii reprezintă încă o investiție a Bucureștiului în îmbunătățirea calității vieții în oraș. Troleibuzele vor fi predate de municipiu firmei de transport STB SA (Societatea de Transport Bucuresti), care va efectua servicii de transport pentru oras si locuitorii acestuia.
Troleibuzele de 12 metri vor fi propulsate de un motor de tracțiune de 160 kWh. În plus, aceste vehicule Trollino fără emisii vor fi echipate cu baterii de ultimă generație Solaris High Power, cu o capacitate de 60 kWh, ceea ce le va permite să parcurgă distanțe de până la 20 km fără a necesita rețea electrică. Bateriile de tracțiune vor fi reîncărcate atât în mers (prin tehnologia de încărcare în mișcare), cât și peste noapte în depou.
Municipiul Bucuresti a avut in mod clar in vedere confortul si siguranta calatorilor sai atunci cand a comandat vehicule ecologice. Toate Trollino vor fi echipate cu aer condiționat eficient în zona pasagerilor. La bord, vor exista un sistem de monitorizare, ecrane ale sistemului de informare a pasagerilor și încărcătoare USB, cu ajutorul cărora pasagerii își pot încărca telefoanele sau tabletele. Vehiculele vor transporta 90 de pasageri simultan, dintre care 25 vor fi pe scaune.
Bucureștiul este unul dintre cele 8 orașe din România cu vehicule cu emisii zero ale Solaris - troleibuze și autobuze electrice. Din 2002, producătorul a livrat deja aproape 500 de autobuze operatorilor de transport locali, inclusiv peste 180 de vehicule din seria Trollino și peste 100 de vehicule Urbino electrice alimentate cu baterii.
https://www.solarisbus.com/en/press/sol ... pital-1892
Conform studiului care a stat la baza achizitiei celor 100 de troleibuze, acestea vor circula repartizate astfel:
După ce vor intra acestea în traseu,iar vor trebui refăcute traseele la unele linii de autobuze.In alta ordine de idei,74 pe la Sincai apoi dreapta pentru Timpuri Noi sau pe Văcărești cu 133,apoi capătul actual al lui 223?
76 va ajuta mult la aglomerația de pe Unirii din 104/123.
76 va ajuta mult la aglomerația de pe Unirii din 104/123.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
E posibil sa mai existe niste mici modificari la traseele propuse, cum ar fi de exemplu un 97 dus mai departe de Romana. E penibil ca au pus 97 la lista de troleibuze IMC doar pentru faptul ca nu exista bucla la Romana.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Exista varianta ca 97 sa fie prelungit la Universitate sau in zona Sala Palatului.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Perfect! In cazul asta chiar devin utile noile Solaris.
- LucaTB
- Utilizator nou
- Mesaje: 71
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:01 pm
- Localitate: București, România
Teoretic 74 de la Mihai Bravu va circula pe Splaiul Unirii până la Timpuri Noi.
Ar mai fi planuri pentru modificări de trasee? De exemplu 70, care teoretic va fi dus la Republica fără un câștig foarte mare...Marian Andrei scrie: ↑Sâm Dec 31, 2022 5:12 pmExista varianta ca 97 sa fie prelungit la Universitate sau in zona Sala Palatului.
- Vlad D.
- Utilizator avansat
- Mesaje: 134
- Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
- Localitate: Bucuresti - Titangeles
Față de tramvai unde efectiv te rogi să nu deraieze, autobuzul sau troleibuzul pe acest segment ar fi o gură de aer proaspăt, iar lumea din punctul meu de vedere ar putea migra lejer în cazul acesta la troleibuz în detrimentul tramvaiului.
Deja pe Splaiul Unirii sunt destule,le ai pe 223 si 312.Este suficient,sa mai duci si o linie de troleibuz,pare prea mult. Si cu 133 raman la obsesia mea si dupa mine nu ar trebui să rămână sub pasajul de la Mihai Bravu.Daca nu la Sun Plaza cum au mai propus altii să fie dus,personal as insista sa fie dus la cet sud vitan.Ar mai lua din aglomerația din zona Auchan Vitan,alternativă la gară si spre centrul capitalei si s-ar mai lua din presiunea si aglomerația de pe 123 care trebuie sa-i scoată pe cei din zona Auchan Vitan si ce mai vin din 102,spre centrul capitalei si implicit gara.
Am agreat împreună cu reprezentanții firmei Solaris să livreze cele 100 de troleibuze anticipat față de graficul de livrare propus inițial în procedura de licitație.
Astfel, toate cele 100 de troleibuze vor putea fi livrate în primul trimestru al anului viitor, adică în intervalul ianuarie-martie, față de martie-octombrie 2024.
Cele 100 de troleibuze, achiziționate cu fonduri nerambursabile de la Fondul de Mediu, vor avea 12 m, podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării va fi de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3992705692
Astfel, toate cele 100 de troleibuze vor putea fi livrate în primul trimestru al anului viitor, adică în intervalul ianuarie-martie, față de martie-octombrie 2024.
Cele 100 de troleibuze, achiziționate cu fonduri nerambursabile de la Fondul de Mediu, vor avea 12 m, podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării va fi de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3992705692
- Fişiere ataşate
-
- FB_IMG_1681814051304.jpg (65.96 KiB) Vizualizat de 8497 ori
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Fix inainte de alegeri
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primele la Bucurestii Noi
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Va fi prezentat la Saptamana Europeana a Mobilitatii.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Posibil autobuz electric, nu stiu cum a ramas. Tramvai nu are rost, le vedem in 41 zilnic.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Acolo ramane de baza Victoria
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
N-ar putea sa-l foloseasca dupa pentru scolarizare?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
E timp destul pentru scolarizare cand vin ale noastre.
- virgil23
- Utilizator nou
- Mesaje: 70
- Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
- Localitate: București
- Contact:
Ceva probe pe traseu sau doar expoziție?Marian Andrei scrie: ↑Mar Sep 12, 2023 11:59 amVa fi prezentat la Saptamana Europeana a Mobilitatii.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Discutii despre troleibuzul 1721 al Transloc Targu Jiu, adus la Bucuresti pentru teste in depoul BN si prezentare la Saptamana Mobilitatii avem in topicele dedicate, astfel:
- Depoul STB Bucurestii Noi - viewtopic.php?f=16&t=150
- Targu Jiu - Troleibuzele Solaris Trollino 12 - Medcom (15 - 2023) - viewtopic.php?f=58&t=409
Orice discutie legata de acesta care mai apare aici, va fi stearsa.
- Depoul STB Bucurestii Noi - viewtopic.php?f=16&t=150
- Targu Jiu - Troleibuzele Solaris Trollino 12 - Medcom (15 - 2023) - viewtopic.php?f=58&t=409
Orice discutie legata de acesta care mai apare aici, va fi stearsa.
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 658
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Troleibuzul Solaris Trollino 12M #1721 (Târgu-Jiu) intrând în Depoul Bucureştii Noi
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Viceprimarul Stelian Bujduveanu a publicat o serie de actualizari referitoare la noile troleibuze si randari ale designului acestora.
Acestea sunt noile troleibuze Solaris care vor circula anul viitor în București!
Cele 100 de vehicule sunt din gama de 12 metri, au o autonomie de minim 20 de km și podea complet coborâtă pe toată suprafaţa troleibuzului.
În plus, sunt echipate cu:
Instalaţii de aer condiţionat pentru salonul de pasageri şi cabina de conducere
Facilităţi pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusă (rampă, „kneeling”)
Computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS și comunicare online
Sistem de informare audio-video
Sistem de numărare a călătorilor
Prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor.