ZTE Granton 12m Full Electric (100 - 2023)
Eu aș avea o curiozitate în privința numerelor de parc ale acestor autobuze. Numerotarea va începe de la 7200, sau se vor face ,,completări" din seriile anterioare (începând cu 7130 sau începând cu 6830)?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primele 20 vor circula pe liniile 330 si 335.
6 pe 330, 14 pe 335.
6 pe 330, 14 pe 335.
E mult mai central uracul,intr un fel este bine si aproape de zonele prin care circula 330 si 335 ul. Sunt curios unde le duc, la ce depou /autobaza le gareaza pentru cele 2 linii. O idee ar fi Vatra Luminoasa...
https://vm.tiktok.com/ZGe17qcKH/
https://vm.tiktok.com/ZGe17qcKH/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Au ales URAC din multe motive, in special spatiul liber, accesul la retea electrica de putere si apropierea de liniile 330, 335, dupa cum am mai zis, realizarea benzilor BUS in zona de nord va fi legata de introducerea autobuzelor in circulatie.
- virgil23
- Utilizator nou
- Mesaje: 70
- Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
- Localitate: București
- Contact:
Primiți cu pachețele de primăvară, Zhou Carton sau alte porecle ce urmează a primi noile electrice? Astăzi au ieșit mai multe unități ZTE Granton în probe de parcurs, în 330(unul văzut) și 335(două pozate). Din ce am văzut aveau inclusiv itinerariu, pe semne că se făceau chiar simulări pentru a vedea cât rezistă în traseu cu autonomia prevăzută... Rezultatele(din auzite de la șoferi la cap de linie) sunt cam triste, 50% după 3 curse în 330(aprox. 110-120 km), având în vedere că circulă goale... Sper că o să fie ok tehnic Nu au numere de parc încă, așa că o să le botez după numărul provizoriu:
IF07816
IF07818
IF07816
IF07818
Pare ok. Autonomia minimă prevăzută în caietul de sarcini este de cel puțin 200km și din spusele tale pare ca se încadrează. Nasol o să fie când va fi nevoie de căldură și de AC. E nevoie ca de aer de încărcătoarele rapide la capăt de linii.
- virgil23
- Utilizator nou
- Mesaje: 70
- Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
- Localitate: București
- Contact:
Având în vedere că erau goale și fără climatizarea pornită… nu știu cât o să reziste, 335 este destul de încărcat la orele de vârf. Pe 330 probabil vor fi mai ok, deși și el e destul de aglomerat.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Autonomia minima trebuie sa fie garantata inclusiv cu functionarea tuturor serviciilor auxiliare, AC, prize USB sau incalzire, plus mers cu autobuzul la incarcare maxima de la un capat la altul. Acum problema este data de traseu, ca daca nu ai banda unica sa poti respecta fluenta pe curse, nu poti asigura nici circulatia autobuzului cu incarcarea planificata.
Nu stiu daca autobuzele astea au si frana recuperativa, ceea ce ar ajuta sa mearga cu 50 km/h si sa faca franari de la viteza maxima, teoretic ar trebui sa aiba, nu ajuta foarte mult, dar este un plus de energie.
Nu stiu daca autobuzele astea au si frana recuperativa, ceea ce ar ajuta sa mearga cu 50 km/h si sa faca franari de la viteza maxima, teoretic ar trebui sa aiba, nu ajuta foarte mult, dar este un plus de energie.
- virgil23
- Utilizator nou
- Mesaje: 70
- Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
- Localitate: București
- Contact:
Au undeva la 300km autonomie, sau cel puțin așa s- “lăudat” BMC în fișa tehnică de la Săptămâna Mobilității.punmeister scrie: ↑Joi Noi 23, 2023 8:51 pmDa, si se dadeau puncte in plus la tehnic pentru autonomie mai mare decat ce era in CS. Sper sa nu fie Tofu Dreg busurile astea.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Gata, varianta finala, s-a clarificat si cu liniile care erau neactualizate...
Linia 137 - 8 autobuze electrice;
Linia 138 - 5 autobuze electrice;
Linia 336 - 8 autobuze electrice;
Linia 201 - 5 autobuze electrice;
Linia 232 - 4 autobuze electrice;
Linia 330 - 6 autobuze electrice;
Linia 335 - 14 autobuze electrice;
Linia 311 - 6 autobuze electrice;
Linia 312 - 6 autobuze electrice;
Linia 313 - 7 autobuze electrice;
Linia 368 - 8 autobuze electrice;
Linia 381 - 15 autobuze electrice;
Linia 385 - 8 autobuze electrice.
Linia 137 - 8 autobuze electrice;
Linia 138 - 5 autobuze electrice;
Linia 336 - 8 autobuze electrice;
Linia 201 - 5 autobuze electrice;
Linia 232 - 4 autobuze electrice;
Linia 330 - 6 autobuze electrice;
Linia 335 - 14 autobuze electrice;
Linia 311 - 6 autobuze electrice;
Linia 312 - 6 autobuze electrice;
Linia 313 - 7 autobuze electrice;
Linia 368 - 8 autobuze electrice;
Linia 381 - 15 autobuze electrice;
Linia 385 - 8 autobuze electrice.
Mai "câștigate"sunt liniile astea mai mici ca 312 și altele,bineînțeles și liniile 335 și 381. Altfel ca si confort sau schimbare Intr o linie cu doar 4 autobuze electrice nici nu se va simți. O idee ar fi fost că aceste autobuze electrice sa fie comasate toate in 2-3 linii de maxim,cele mai importante și atunci se înțelegea ceva,o schimbare. Părerea mea...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pe 381, 335 mai ales sunt o gura de aer, la fel pe 330, si pot zice pe majoritatea liniilor unde intra, acolo fiind de multe ori completate turele cu Euro 3/4. Totusi era buna si varianta sa faca linii full cu ele, dar din pacate asa au gandit cei care au facut proiectul si ne adaptam.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Teoretic la autobuze nu ar trebui sa fie asa, doar ca numar de autobuze, cum este si acum la hibride, in mare parte, pentru ca mai ales in weekend nu prea se mai tine cont si deja treptat se vor imprastia pe trasee. In cazul electricelor vor fi mai stricte doar mentinerile pe traseu, depinzand de incarcare, statii rapide etc.
După părerea mea,ar fi o mare aberație daca s-ar împrăștia hibridele care în mare parte acoperă parcul liniilor destinate,acoperite și cu otokare. Daca tot vrem sa modernizăm niște linii mai ales daca vorbim de cele centrale și le am modernizat,le lăsăm așa. Altfel nu am făcut nimic și care ar mai fi scopul ? La fel și în cazul celor electrice doar că aici pentru multe din linii nu acoperă nici măcar jumătate din parcul liniilor destinate.De aceea cel mai probabil,vor fi cu restul de otokare completate doar că ideea era că și aici daca se putea comasam cele 100 de autobuze in 2-3 linii și se înțelegea ceva. Și măcar modernizăm acele linii cu parc nou,cap coada și următoarele linii din următoarele achiziții.Așa cu doar 4 electrice Intr o linie ,care i schimbarea ?
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Cand s-a facut studiul de oportunitate, ideea era ca acele linii sa devina full electric in urma achizitiilor urmatoare.Marian Andrei scrie: ↑Vin Noi 24, 2023 3:33 pmPe 381, 335 mai ales sunt o gura de aer, la fel pe 330, si pot zice pe majoritatea liniilor unde intra, acolo fiind de multe ori completate turele cu Euro 3/4. Totusi era buna si varianta sa faca linii full cu ele, dar din pacate asa au gandit cei care au facut proiectul si ne adaptam.