Linia 41 „Metrou Ușor” - Piața Presei - Ghencea
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In ultima perioada s-a lucrat mult noaptea la inlocuit sina, in special intre Bd. Timișoara și Drumul Taberei. Montarea gardurilor este momentan suspendata, echipele lucrand la statii intre depourile Militari si Alexandria si la garduri pe Vasile Milea.
O imagine din Ghencea - 044, 273 si 224 ale depoului Bucurestii Noi, care pana acum un an era depou de clasice iar incepand din septembrie 2021 primeste toate electronicele din URAC.
O imagine din Ghencea - 044, 273 si 224 ale depoului Bucurestii Noi, care pana acum un an era depou de clasice iar incepand din septembrie 2021 primeste toate electronicele din URAC.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
De la epeva 282 nici nu ma asteptam la altceva
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sunt zeci de motive din care se poate intampla asta, cel mai des acolo din cauza rulmentilor de crapodina care se pot sparge si blocheaza pivotarea boghiului, cum a fost la 154 acum multi ani pe sensul celalalt.
Reabilitarea unui singur peron de tramvai de pe linia 41 costă 123.000 de euro
Consilierii generali au aprobat, pe 2 iunie 2022, noii indicatori tehnico economici ai proiectului de reabilitare a 14 peroane de tramvai de pe linia 41, rămase nemodernizate. Reabilitarea va ajunge, în medie, la 123.000 de euro pentru un singur peron, valoare cu TVA, de 2,4 ori mai mult decât a costat modernizarea la primele 8. Lucrările ar trebui să fie gata până în septembrie, când vor intra în circulație primele tramvaie produse de Astra Arad și care sunt mai lungi decât refugiile.
Proiectul Modernizare peroane pe traseul liniei de tramvai 41 a fost aprobat în CGMB în octombrie 2018. Reabilitarea celor 22 de refugii era estimată atunci că va costa 6,9 milioane de lei. Lucrarea trebuia terminată în 8 luni.
Noile garnituri de tramvai produse de Astra Arad au 36 de metri, cu mult mai mult decât cele aflate acum în circulație, care au maxim 27 de metri lungime. Încă de la semnarea contractului, problema a fost semnalată de STB care a început procedura de modernizare și prelungire a refugiilor, proiect preluat apoi de municipalitate.
Conform datelor furnizate de STB, pentru Buletin de București, refugiile de tramvai din municipiul Bucureşti nu au o lungime standard. Lungimea peroanelor variază între 28 și 90 de metri, în funcție de perioada când au fost construite sau modernizate.
8 peroane în 4 ani, 50.000 de euro bucata
În cei aproape 4 ani de când investiția de reabilitare a refugiilor a primit undă verde în Consiliul General au fost modernizate doar 8 din cele 22 cuprinse în proiect.
Primăria Capitalei a trimis, la solicitarea Buletin de București, o situație cu costurile de reabilitare a celor 8 peroane. În total, modernizarea lor a costat 2 milioane de lei, cu TVA. Ceea ce înseamnă, în medie, 50.000 de euro per bucată.
Pe 2 iunie a ajuns în Capitală primul tramvai produs de Astra Arad pentru municipalitate, care va fi supus probelor și omologării. Nicușor Dan a anunțat că în fiecare lună vor sosi alte patru garnituri. În total, Primăria a contractat 100 de tramvaie produse la Arad pentru care va plăti 200 de milioane de euro,
14 peroane în 4 luni, 123.000 de euro bucata
“Primele tramvaie vor circula pe lina 41 de la 1 septembrie, poate mai repede. E nevoie să extindem nişte peroane. Azi (2 iunie, n. red) am avut o şedinţă, pentru că au crescut preţurile, am mărit indicatorii şi până iese tramvaiul din probe vom avea peroanele mărite. Următorul lot va circula pe liniile 1-10”, a declarat Nicuşor Dan la Digi 24.
Restul de 14 peroane rămase nemodernizate care urma să fie gata până în septembrie vor costa, însă, mult mai mult decât primele 8. Valoarea proiectului a fost modificată de consilierii generali la 8.585.000 de lei, cu TVA. Ceea ce înseamnă aproximativ 123.000 de euro bucata. Decizia consilierilor a fost justificată prin creșterea foarte mare a prețurilor la materialele de construcții.
Ce costă 123.000 de euro la un singur refugiu?
Peroane care vor fi modernizate
Agronomie – ambele sensuri;
Cașin – ambele sensuri;
Podul Ciurel – ambele sensuri;
Orșova – ambele sensuri;
Drumul Taberei- ambele sensuri;
Parc drumul Taberei – ambele sensuri;
Brașov – ambele sensuri;
Am solicitat Primăriei Capitalei să ne pună la dispoziție memoriul tehnic care stă la baza lucrărilor de modernizare pentru a vedea, exact, ce presupun acestea.
Conform memoriului tehnic, lungimea peroanelor este între 50,5 și 66 metri, iar lățimea cuprinsă între 2 și 2,5 metri. Peroanele sunt din beton armat, iar acoperirea va fi cu asfalt. Totodată, peroanele vor fi dotate cu gard pentru protecția călătorilor, indicator și bornă de ocolire în alveola de la capătul peronului, indicator de stație, coșuri de gunoi, fundații pentru adăpostirea călătorilor.
Pentru alimentarea cu energie electrică a peroanelor sunt prevăzute următoarele:
Pozarea în lungul peronului a țevilor de protecție pentru alimentarea cu energie electrică a consumatorilor electrici de pe peron;
Realizarea în peron a căminelor de tragere amplasate astfel încât să se poată realiza corespondența cu rețeaua multitubulară existentă și cu căminul din trotuar pentru asigurarea surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron;
În dreptul peroanelor se vor utiliza subtraversările existente din carosabil în vederea asigurării surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron şi a instalației de legare Ia pământ. În cazul în care nu se vor putea utiliza subtraversările existente, se vor realiza altele prin foraj dirijat orizontal.
Realizarea instalației de legare Ia pământ prin pozarea în lungul peronului a unui platband din oțel zincat Ia care se vor racorda toate elementele metalice ale peronului (adăpost pentru calatori, indicator stație, gard etc.), ne-a transmis Primăria București.
Lucrările de modernizare a peroanelor vor fi executate de Trustul de Clădiri Metropolitane.
Alte 33 de peroane așteaptă modernizarea
Situația nu e mai bună nici pe celelalte linii, altele decât 41, pe care vor circula garnituri Astra. Conform Studiului de oportunitate aprobat de HCGMB, noile tramvaie sunt destinate linilor 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.
Singura linie pe care nu mai e nevoie de modernizarea peroanelor este linia 50. La toate celelalte mai trebuie făcute lucrări.
Linia 1- 3 peroane;
Linia 10- 3 peroane;
Linia 21- 1 peron;
Linia 25 – 22 peroane (patru peroane la comun cu linia 1/10);
Linia 32 – 2 peroane
Linia 40 – 2 peroane;
Pentru aceste lucrări nu există, încă, proiecte de modernizare și nici buget alocat.
Conform estimărilor făcute de PMB, cele mai aglomerate linii de tramvai sunt 1 și 10, ambele cu peste 50.000 de călători zilnic.
https://buletin.de/bucuresti/reabilitar ... 0-de-euro/
Consilierii generali au aprobat, pe 2 iunie 2022, noii indicatori tehnico economici ai proiectului de reabilitare a 14 peroane de tramvai de pe linia 41, rămase nemodernizate. Reabilitarea va ajunge, în medie, la 123.000 de euro pentru un singur peron, valoare cu TVA, de 2,4 ori mai mult decât a costat modernizarea la primele 8. Lucrările ar trebui să fie gata până în septembrie, când vor intra în circulație primele tramvaie produse de Astra Arad și care sunt mai lungi decât refugiile.
Proiectul Modernizare peroane pe traseul liniei de tramvai 41 a fost aprobat în CGMB în octombrie 2018. Reabilitarea celor 22 de refugii era estimată atunci că va costa 6,9 milioane de lei. Lucrarea trebuia terminată în 8 luni.
Noile garnituri de tramvai produse de Astra Arad au 36 de metri, cu mult mai mult decât cele aflate acum în circulație, care au maxim 27 de metri lungime. Încă de la semnarea contractului, problema a fost semnalată de STB care a început procedura de modernizare și prelungire a refugiilor, proiect preluat apoi de municipalitate.
Conform datelor furnizate de STB, pentru Buletin de București, refugiile de tramvai din municipiul Bucureşti nu au o lungime standard. Lungimea peroanelor variază între 28 și 90 de metri, în funcție de perioada când au fost construite sau modernizate.
8 peroane în 4 ani, 50.000 de euro bucata
În cei aproape 4 ani de când investiția de reabilitare a refugiilor a primit undă verde în Consiliul General au fost modernizate doar 8 din cele 22 cuprinse în proiect.
Primăria Capitalei a trimis, la solicitarea Buletin de București, o situație cu costurile de reabilitare a celor 8 peroane. În total, modernizarea lor a costat 2 milioane de lei, cu TVA. Ceea ce înseamnă, în medie, 50.000 de euro per bucată.
Pe 2 iunie a ajuns în Capitală primul tramvai produs de Astra Arad pentru municipalitate, care va fi supus probelor și omologării. Nicușor Dan a anunțat că în fiecare lună vor sosi alte patru garnituri. În total, Primăria a contractat 100 de tramvaie produse la Arad pentru care va plăti 200 de milioane de euro,
14 peroane în 4 luni, 123.000 de euro bucata
“Primele tramvaie vor circula pe lina 41 de la 1 septembrie, poate mai repede. E nevoie să extindem nişte peroane. Azi (2 iunie, n. red) am avut o şedinţă, pentru că au crescut preţurile, am mărit indicatorii şi până iese tramvaiul din probe vom avea peroanele mărite. Următorul lot va circula pe liniile 1-10”, a declarat Nicuşor Dan la Digi 24.
Restul de 14 peroane rămase nemodernizate care urma să fie gata până în septembrie vor costa, însă, mult mai mult decât primele 8. Valoarea proiectului a fost modificată de consilierii generali la 8.585.000 de lei, cu TVA. Ceea ce înseamnă aproximativ 123.000 de euro bucata. Decizia consilierilor a fost justificată prin creșterea foarte mare a prețurilor la materialele de construcții.
Ce costă 123.000 de euro la un singur refugiu?
Peroane care vor fi modernizate
Agronomie – ambele sensuri;
Cașin – ambele sensuri;
Podul Ciurel – ambele sensuri;
Orșova – ambele sensuri;
Drumul Taberei- ambele sensuri;
Parc drumul Taberei – ambele sensuri;
Brașov – ambele sensuri;
Am solicitat Primăriei Capitalei să ne pună la dispoziție memoriul tehnic care stă la baza lucrărilor de modernizare pentru a vedea, exact, ce presupun acestea.
Conform memoriului tehnic, lungimea peroanelor este între 50,5 și 66 metri, iar lățimea cuprinsă între 2 și 2,5 metri. Peroanele sunt din beton armat, iar acoperirea va fi cu asfalt. Totodată, peroanele vor fi dotate cu gard pentru protecția călătorilor, indicator și bornă de ocolire în alveola de la capătul peronului, indicator de stație, coșuri de gunoi, fundații pentru adăpostirea călătorilor.
Pentru alimentarea cu energie electrică a peroanelor sunt prevăzute următoarele:
Pozarea în lungul peronului a țevilor de protecție pentru alimentarea cu energie electrică a consumatorilor electrici de pe peron;
Realizarea în peron a căminelor de tragere amplasate astfel încât să se poată realiza corespondența cu rețeaua multitubulară existentă și cu căminul din trotuar pentru asigurarea surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron;
În dreptul peroanelor se vor utiliza subtraversările existente din carosabil în vederea asigurării surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron şi a instalației de legare Ia pământ. În cazul în care nu se vor putea utiliza subtraversările existente, se vor realiza altele prin foraj dirijat orizontal.
Realizarea instalației de legare Ia pământ prin pozarea în lungul peronului a unui platband din oțel zincat Ia care se vor racorda toate elementele metalice ale peronului (adăpost pentru calatori, indicator stație, gard etc.), ne-a transmis Primăria București.
Lucrările de modernizare a peroanelor vor fi executate de Trustul de Clădiri Metropolitane.
Alte 33 de peroane așteaptă modernizarea
Situația nu e mai bună nici pe celelalte linii, altele decât 41, pe care vor circula garnituri Astra. Conform Studiului de oportunitate aprobat de HCGMB, noile tramvaie sunt destinate linilor 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.
Singura linie pe care nu mai e nevoie de modernizarea peroanelor este linia 50. La toate celelalte mai trebuie făcute lucrări.
Linia 1- 3 peroane;
Linia 10- 3 peroane;
Linia 21- 1 peron;
Linia 25 – 22 peroane (patru peroane la comun cu linia 1/10);
Linia 32 – 2 peroane
Linia 40 – 2 peroane;
Pentru aceste lucrări nu există, încă, proiecte de modernizare și nici buget alocat.
Conform estimărilor făcute de PMB, cele mai aglomerate linii de tramvai sunt 1 și 10, ambele cu peste 50.000 de călători zilnic.
https://buletin.de/bucuresti/reabilitar ... 0-de-euro/
Ultima oară modificat Mie Iun 15, 2022 2:21 pm de către Lucian, modificat 1 dată în total.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Chiar nu poti sa pui continutul articolului de pui mereu numai linkuri?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
E normal sa coste, ca sa reziste minim 10-15 ani. Plus ca sunt primele unde a fost instalata si infrastructura pentru camere, displayuri si retea wi-fi, cand vor fi luate echipamentele deja au suportul realizat. Cei din presa comenteaza de costuri cum vor comenta si cand tramvaiele nu vor deschide o usa din cauza lungimii peroanelor.
Am mai pus si continut,dar pe cine intereseaza poate da si click pe stirea cu pricina.punmeister scrie: ↑Mie Iun 15, 2022 2:09 pmChiar nu poti sa pui continutul articolului de pui mereu numai linkuri?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Poti pune doar titlul sau 1-2 fraze esentiale. Sa nu depaseasca 500 caractere, prin alte parti se copiaza totul fara rusine
Lucian scrie: ↑Mie Iun 15, 2022 2:22 pmAm mai pus si continut,dar pe cine intereseaza poate da si click pe stirea cu pricina.punmeister scrie: ↑Mie Iun 15, 2022 2:09 pmChiar nu poti sa pui continutul articolului de pui mereu numai linkuri?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
La Piata Drumul Taberei au fost pregatite si inventariate traversele, o parte vor fi inlocuite, se asemenea in intersectie va fi utilizata sina cu canal, fiind schimbata solutia tehnica existenta. Constructorul a primit proiectul noului tip de peron, acum 12 ani cand a fost demarata lucrarea la metrou fiind predate amplasamente cu proiecte ce nu luau in calcul tramvaie si gabarite mari.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Azi noapte a fost reluat montajul gardurilor pe traseu, se monteaza 20-30 garduri pe noapte.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In URAC se lucreaza intens la sablarea si revopsirea ultimelor garduri pentru linia 41, urmatoarea serie fiind nou confectionata. Pana acum atat pe linia 41 cat si pe Vasile Milea au fost montate garduri resablate si revopsite din loturile demontate de pe Soseaua Oltenitei si Vasile Milea. Pana in toamna trebuie montate pana se termina, la Ion Mihalache si in terminalul Piata Presei.
Se asteapta si inceperea lucrarilor la peroane, in cazul in care pana in septembrie cand se estineaza inaugurarea noilor tramvaie nu vor fi gata, peroanele ramase vor fi prelungite provizoriu.
Se asteapta si inceperea lucrarilor la peroane, in cazul in care pana in septembrie cand se estineaza inaugurarea noilor tramvaie nu vor fi gata, peroanele ramase vor fi prelungite provizoriu.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu, nu sunt dorite de primaria de sector si cat timp bulevardul este in administrarea lor nu prea pot fi convinsi.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In ultimele 2 nopti echipele STB SA si Astra Arad au mers cu boghiul de gabarit pe linia 41 si accesul de la depoul Alexandria. Inafara modificarii peroanelor vechi pe majoritatea traseului si a copertinelor de acces in pasajele de la Crangasi si Pasaj Grant, nu sunt probleme.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Au prins viteza lucrarile la Piata Drumul Taberei, constructorul avand ca termen de finalizare finalul lunii august pentru redeschiderea circulatiei tramvaielor pe amplasamentul normal. Vor fi necesare 4-5 zile, mai multe oricum nu vor fi permise, pentru conectarea liniei, timp in care ne vom chinui cu 641, la jumatatea lunii august. Finalizarea lucrarilor aici este necesara atat pentru noile peroane cat si pentru circulatia cu tramvaie Imperio, acestea nu pot circula pe traseul deviat.
STB SA a prins viteza cu montarea gardurilor, urmand ca la mijlocul lui iulie sa se treaca in Militari cu lucrarile.
Vestea cea mai buna este ca chiar astazi a fost semnat contractul cu Trustul Cladiri Metropolitane pentru lucrarile la peroanele ramase.
STB SA a prins viteza cu montarea gardurilor, urmand ca la mijlocul lui iulie sa se treaca in Militari cu lucrarile.
Vestea cea mai buna este ca chiar astazi a fost semnat contractul cu Trustul Cladiri Metropolitane pentru lucrarile la peroanele ramase.
La Piata Crângași-Piața Presei se mai inlocuiesc gardurile alea? Ca arată ruginte "ca pe dupa râzboi"
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Este vorba de continuarea sensului celalalt, un sens a fost facut in 2019. Se va circula tot in sistem paleta, dar nu mai devreme de 2023.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In URAC a inceput productia de garduri noi, acestea se vor alatura loturilor sablate si revopsite tot in URAC, pentru a ajunge anul asta pentru finalizarea liniei 41 dar si cel putin pentru tronsonul Carpati - Bulevardul Gloriei pe Bucurestii Noi.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5541
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se lucreaza bine la Piata Drumul Taberei, se pregateste revenirea traficului auto pe sensul spre Militari pentru a se elibera intersectia si zona caii de rulare in vederea refacerii amplasamentului.