Trenurile Alstom Metropolis BM4 - (13+17 - 2023)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3 noiembrie 2020 – Alstom a primit un contract de Metrorex SA, operatorul de stat de metrou din București, pentru a livra un total de până la 30 de trenuri Metropolis care vor circula pe noua Linie 5 a rețelei de metrou a orașului, livrate în două loturi. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi prelungit cu o opțiune pentru alte 17 trenuri, în funcție de comanda clientului, valoarea totală estimată a proiectului ar putea ajunge la 240 de milioane de euro.
Primul tren va fi livrat în mai puțin de 29 de luni și va circula pe primul tronson al noii linii de metrou, care este deja în funcțiune. Celelalte 12 trenuri din primul lot vor fi livrate imediat după omologarea primului, în timp ce lotul opțional de 17 unități va fi livrat la cererea fermă a operatorului de metrou din București.
„Suntem foarte mândri de acest premiu, mai ales că vom vedea trenurile Alstom circuland pentru prima dată în România. Expertiza de clasă mondială a Alstom în domeniul metroului a fost apreciată în toată lumea în ultimii 30 de ani, iar acum pasagerii români se vor putea bucura de ea. Ne bucurăm să vedem leadershipul nostru în producția de trenuri, pe lângă întreținere, recunoscut de clientul nostru român”, a declarat Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Fiecare dintre trenurile cu șase vagoane pentru București va avea 216 locuri în aranjare longitudinală și va oferi două zone speciale de acces pentru pasagerii cu mobilitate limitată. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, cu lungimea de 114 metri și lățime de 3 metri, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi personalizate integral în funcție de cerințele clientului, urmând a fi stabilite în etapa de proiectare colaborativă. Trenurile vor avea la bord unități CBTC, pentru a fi compatibile cu cea mai recentă tehnologie de semnalizare pe cale.
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații pentru a face călătoriile mai eficiente și mai confortabile, inclusiv atenuarea internă a zgomotului, patru uși duble pe mașină pe latură, ferestre mari, iluminare LED și informații în timp real despre pasageri, cum ar fi harta dinamică a rutei. Trenurile au caracteristici care permit fluxul optim de pasageri: uși largi, pasarele mari și zone dedicate persoanelor cu dizabilități.
Gama de trenuri Metropolis de la Alstom este în funcțiune de peste 20 de ani în întreaga lume, flexibilitatea sa oferind o gamă largă de configurații posibile. Printre cei 60 de clienți de metrou ai Alstom din întreaga lume se numără orașele Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal.
https://www.alstom.com/press-releases-n ... tro-line-5
Primul tren va fi livrat în mai puțin de 29 de luni și va circula pe primul tronson al noii linii de metrou, care este deja în funcțiune. Celelalte 12 trenuri din primul lot vor fi livrate imediat după omologarea primului, în timp ce lotul opțional de 17 unități va fi livrat la cererea fermă a operatorului de metrou din București.
„Suntem foarte mândri de acest premiu, mai ales că vom vedea trenurile Alstom circuland pentru prima dată în România. Expertiza de clasă mondială a Alstom în domeniul metroului a fost apreciată în toată lumea în ultimii 30 de ani, iar acum pasagerii români se vor putea bucura de ea. Ne bucurăm să vedem leadershipul nostru în producția de trenuri, pe lângă întreținere, recunoscut de clientul nostru român”, a declarat Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Fiecare dintre trenurile cu șase vagoane pentru București va avea 216 locuri în aranjare longitudinală și va oferi două zone speciale de acces pentru pasagerii cu mobilitate limitată. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, cu lungimea de 114 metri și lățime de 3 metri, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi personalizate integral în funcție de cerințele clientului, urmând a fi stabilite în etapa de proiectare colaborativă. Trenurile vor avea la bord unități CBTC, pentru a fi compatibile cu cea mai recentă tehnologie de semnalizare pe cale.
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații pentru a face călătoriile mai eficiente și mai confortabile, inclusiv atenuarea internă a zgomotului, patru uși duble pe mașină pe latură, ferestre mari, iluminare LED și informații în timp real despre pasageri, cum ar fi harta dinamică a rutei. Trenurile au caracteristici care permit fluxul optim de pasageri: uși largi, pasarele mari și zone dedicate persoanelor cu dizabilități.
Gama de trenuri Metropolis de la Alstom este în funcțiune de peste 20 de ani în întreaga lume, flexibilitatea sa oferind o gamă largă de configurații posibile. Printre cei 60 de clienți de metrou ai Alstom din întreaga lume se numără orașele Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal.
https://www.alstom.com/press-releases-n ... tro-line-5
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Simulari ale designului final al noilor trenuri.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In prima parte a lui 2023 ar trebui, proiectul fiind putin intarziat din cauza crizei cipurilor.
Noutatea cu ocazia pentru care am deschis si topicul este ca au fost montate balizele pentru sistemul CBTC Alstom Urbalis 400.
Noutatea cu ocazia pentru care am deschis si topicul este ca au fost montate balizele pentru sistemul CBTC Alstom Urbalis 400.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
A cipurilor cat si a dispozitivelor semiconductoare de putere, cum sunt tranzistoarele IGBT si diodele, ambele folosite in fabricarea invertoarelor de tractiune.
Întârzieri...
https://mainnews.ro/exclusiv-intarzieri ... reloaded=1
https://mainnews.ro/exclusiv-intarzieri ... reloaded=1
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Au aparut imagini cu un vagon cap din primul tren pe Facebook, Paparazzi Ferroviário
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Conform celor de la Alstom cu care am discutat astazi, primul tren ar putea sa ajunga in luna ianuarie. Trenurile vor fi aduse cu vaporul pana la Hamburg si de acolo in convoi feroviar pana la București.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
N-as avea incredere in e-Busuri facute in doua luni cand altii sunt inca la nivel de caroserie sincer, dar sper sa ma insel si sa fiu surprins placut de ZTEurile ce vor intra in circulatie.
Chiar si daca comparam cu producatori consacrati in piata, comparam mere cu pere. Un metrou in general este facut ca un costum la comanda, ok face parte dintr-o familie (Metropolis, MOVIA etc), dar trebuie customizat dupa niste cerinte care sunt cu totul si cu totul specifice unei anumite retele de metrou.
Foarte rar se ajunge sa existe intercompatibilitate intre retele, si aia mai mult pentru sistemele gandite dupa chipul si asemanarea sistemului din Moscova, cum e cazul intre Sofia si Varsovia unde Siemens si Skoda au folosit fix aceleasi proiecte.
Chiar si daca comparam cu producatori consacrati in piata, comparam mere cu pere. Un metrou in general este facut ca un costum la comanda, ok face parte dintr-o familie (Metropolis, MOVIA etc), dar trebuie customizat dupa niste cerinte care sunt cu totul si cu totul specifice unei anumite retele de metrou.
Foarte rar se ajunge sa existe intercompatibilitate intre retele, si aia mai mult pentru sistemele gandite dupa chipul si asemanarea sistemului din Moscova, cum e cazul intre Sofia si Varsovia unde Siemens si Skoda au folosit fix aceleasi proiecte.
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 659
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Primele imagini cu noul Tren de Metrou Alstom Metropolis 1402-2402 Giurgiu, în Fabrica Alstom din Brazilia, pregătit pentru livrarea către București, pentru Magistrala 5 de Metrou
Foto: Nelson Carvalho
Foto: Nelson Carvalho
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nici nu a plecat, probabil saptamana ce urmeaza pleaca, probabil face 2-3 saptamani.
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 659
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Câteva cadre cu noul Tren de Metrou Alstom Metropolis BM4 1402-2402 Giurgiu, în curs de livrare către Depoul Berceni.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 561
- Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
- Localitate: Bucuresti - Corbeanca.
Trenul 1402-2402 Giurgiu facut functional intre timp…
“Potrivit noilor specificatii si a imaginilor publicate, garniturile Alstom Metropolis BM4 vor fi dotate cu camere video care au capacitatea de a inregistra si a transmite cat video cat si audio catre mecanic pe interior cat si pe exterior. De asemenea sunt echipate cu folie anti-grafitti pe geamuri, pagina pentru reglarea anunturilor sonore, aeroterma pentru cabina, indicator pentru inchiderea usilor, presiune scazuta de aer”.
Sursa pozelor si a descrierii: Gandul.ro.
“Potrivit noilor specificatii si a imaginilor publicate, garniturile Alstom Metropolis BM4 vor fi dotate cu camere video care au capacitatea de a inregistra si a transmite cat video cat si audio catre mecanic pe interior cat si pe exterior. De asemenea sunt echipate cu folie anti-grafitti pe geamuri, pagina pentru reglarea anunturilor sonore, aeroterma pentru cabina, indicator pentru inchiderea usilor, presiune scazuta de aer”.
Sursa pozelor si a descrierii: Gandul.ro.
- Fişiere ataşate
-
- http3A2F2Fgandul.png (482.67 KiB) Vizualizat de 2988 ori
-
- http3A2F2Fgandul.png (592.2 KiB) Vizualizat de 2988 ori
-
- http3A2F2Fgandul.png (536.95 KiB) Vizualizat de 2988 ori
-
- http3A2F2Fgandul.png (574.2 KiB) Vizualizat de 2988 ori
-
- IMG-20240203-WA0009.jpeg (211.28 KiB) Vizualizat de 2988 ori
-
- metrou-alstom-5.jpeg (420.68 KiB) Vizualizat de 2988 ori
-
- IMG-20240203-WA0013.jpeg (295.1 KiB) Vizualizat de 2988 ori
Solaris pe 70.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 561
- Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
- Localitate: Bucuresti - Corbeanca.
De la b365.ro… De fapt, Ilfov este in realitate prototipul trenurilor Alstom Metropolis, nu Giurgiu, asa cum se spune.
„Ilfov”, al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex, urmează să ajungă în câteva zile la București. O să circule pe Magistrala 5, la fel ca „Giurgiu”.
Luni, 27 mai, la București urmează să ajungă al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex. A fost botezat „Ilfov” și o să fie coleg cu „Giurgiu”, în scurt timp, după finalizarea testelor, pe Magistrala 5. Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu.
„Ilfov”, al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex, ajunge în curând la București
Săptămâna viitoare, mai exact luni, 27 mai 2024, la București urmează să ajungă al doilea tren produs de Alstom în Brazilia pentru Metrorex.
Trenul de metrou a fost botezat „Ilfov”, a transmis Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, potrivit Club Feroviar.
La sfârșitul lunii aprilie, primul tren produs în Brazilia pentru Magistrala 5, botezat „Giurgiu” a ajuns în București, la Depoul Berceni Metrorex. Acest tren de metrou are indicativul 1402-2402 și face parte din lotul celor 13 trenuri pentru Magistrala 5, cumpărate pe baza contractului încheiat între Metroex și Alstom Transport SA, la data de 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziție.
Contractul valorează, în total, 103.244.383,49 euro.
Dotările pe care le au noile trenuri Alstom Metropolis pentru Magistrala 5:
camere de supraveghere interioare și exterioare cu înregistrare și transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane;
afișarea direcției de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului;
afișaje dinamice de tip LCD în interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamică a hărții traseului și alte anunțuri;
sisteme de alarmare în caz de urgență, echipate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren și călători;
locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv pentru utilizatorii scaunelor rulante;
instalații de răcire și dezumidificare a aerului introdus prin ventilația forțată în fiecare vagon;
lămpi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor;
folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior și exterior.
Fiecare tren de metrou este compus din 6 vagoane și 216 locuri dispuse longitudinal. Capacitatea maximă este de 1.200 de pasageri.
„Ilfov”, al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex, urmează să ajungă în câteva zile la București. O să circule pe Magistrala 5, la fel ca „Giurgiu”.
Luni, 27 mai, la București urmează să ajungă al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex. A fost botezat „Ilfov” și o să fie coleg cu „Giurgiu”, în scurt timp, după finalizarea testelor, pe Magistrala 5. Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu.
„Ilfov”, al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex, ajunge în curând la București
Săptămâna viitoare, mai exact luni, 27 mai 2024, la București urmează să ajungă al doilea tren produs de Alstom în Brazilia pentru Metrorex.
Trenul de metrou a fost botezat „Ilfov”, a transmis Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, potrivit Club Feroviar.
La sfârșitul lunii aprilie, primul tren produs în Brazilia pentru Magistrala 5, botezat „Giurgiu” a ajuns în București, la Depoul Berceni Metrorex. Acest tren de metrou are indicativul 1402-2402 și face parte din lotul celor 13 trenuri pentru Magistrala 5, cumpărate pe baza contractului încheiat între Metroex și Alstom Transport SA, la data de 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziție.
Contractul valorează, în total, 103.244.383,49 euro.
Dotările pe care le au noile trenuri Alstom Metropolis pentru Magistrala 5:
camere de supraveghere interioare și exterioare cu înregistrare și transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane;
afișarea direcției de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului;
afișaje dinamice de tip LCD în interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamică a hărții traseului și alte anunțuri;
sisteme de alarmare în caz de urgență, echipate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren și călători;
locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv pentru utilizatorii scaunelor rulante;
instalații de răcire și dezumidificare a aerului introdus prin ventilația forțată în fiecare vagon;
lămpi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor;
folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior și exterior.
Fiecare tren de metrou este compus din 6 vagoane și 216 locuri dispuse longitudinal. Capacitatea maximă este de 1.200 de pasageri.
- Fişiere ataşate
-
- http3A2F2Fgandul.png (574.2 KiB) Vizualizat de 2853 ori
-
- http3A2F2Fgandul.png (592.2 KiB) Vizualizat de 2853 ori
Solaris pe 70.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Teoretic ambele sunt prototipuri. 1401-2401 a fost cel respins in legatura cu saga curbei S de 50 de metri la Romancierilor iar 1402-2402 este cel revizuit care a fost receptionat preliminar de catre Metrorex, lucru ce a permis modificarea lui 1401-2401.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 561
- Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
- Localitate: Bucuresti - Corbeanca.
Da, intr-adevar, dar nu eram sigur daca motivul pe care l-ai mentionat adineauri este intr-adevar adevaratul motiv pentru care Ilfov a fost retinut suplimentar la fabrica din Taubate. Dar, multumesc pentru raspuns. Oricum important e sa vina cat mai multe si drumuri bune fara evenimente. Sunt curios, ca in licitatie se mentioneaza cu posibilitatea a se mai achizitiona inca 17 trenuri, pe langa cele 13 deja comandate pentru M5. Intrebarea mea e, unde vor fi trimise cele 17 trenuri suplimentare? Ca sigur o sa le cumpere si pe cele 17…punmeister scrie: ↑Lun Mai 27, 2024 1:28 pmTeoretic ambele sunt prototipuri. 1401-2401 a fost cel respins in legatura cu saga curbei S de 50 de metri la Romancierilor iar 1402-2402 este cel revizuit care a fost receptionat preliminar de catre Metrorex, lucru ce a permis modificarea lui 1401-2401.
Solaris pe 70.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Cele 17 (adica 1417-2417 pana la 1430-2430) sunt pentru M5.2.
Si da, acea curba S de 50 de metri (ce era mentionata in CS ca fiind de 100 de metri) implica un stres suplimentar dpdv mecanic al caroseriilor.
Si da, acea curba S de 50 de metri (ce era mentionata in CS ca fiind de 100 de metri) implica un stres suplimentar dpdv mecanic al caroseriilor.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 561
- Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
- Localitate: Bucuresti - Corbeanca.
Si daca se vor incepe lucrarile la M5.2 vreodata.. Momentan au facut acum ceva timp studii geo-tehnice prin zona Cismigiu - Universitate, Armeneasca, Mosilor, Pache Protopopescu pana la Iancului, in zona intersectiei cu strada Magura Vulturului daca nu ma insel. Momentan prioritatea Metrorex, de fapt al doamnei director Miclaus, este a asa-zisului M6, care este o ramificatie a M4 in toata regula, de celalalte proiecte, precum extinderea M5 de la Eroilor pana la Iancului si Pantelimon, nu prea o intereseaza…punmeister scrie: ↑Lun Mai 27, 2024 2:02 pmCele 17 (adica 1417-2417 pana la 1430-2430) sunt pentru M5.2.
Si da, acea curba S de 50 de metri (ce era mentionata in CS ca fiind de 100 de metri) implica un stres suplimentar dpdv mecanic al caroseriilor.
Solaris pe 70.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
M5.2 fata de M4.2 are PT-ul finalizat. Deci licitatia pentru executie o sa fie mult mai simpla.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 561
- Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
- Localitate: Bucuresti - Corbeanca.
Da, ma rog. Sunt totusi curios daca M5-ul va mai ajunge la Pantelimon vreodata, ca M5.3 a fost pus sub semnul întrebării acum ceva timp.punmeister scrie: ↑Lun Mai 27, 2024 2:45 pmM5.2 fata de M4.2 are PT-ul finalizat. Deci licitatia pentru executie o sa fie mult mai simpla.
Solaris pe 70.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Aici e discutie strict despre trenuri, nu despre magistrale. Trenurile vor circula exclusiv pe M5.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 561
- Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
- Localitate: Bucuresti - Corbeanca.
Trenurile Alstom Metropolis, din ce am inteles de la un angajat de la Alstom, vor fi dotate cu sisteme de comanda si de tractiune/control ATB/ATO/DEP, deci asta inseamna ca vor functiona doar pe modurile ATB/ATO/DEP. ATB este un fel de ATC (Automatic Train Control), doar ca mult mai fiabil si mai eficient fata de ATC-ul produs de Bombardier.
Solaris pe 70.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Nu exista nicaieri abrevierea de ATB, inafara de signallingul antic folosit in Olanda.
Si da, BM4 beneficiaza de un CBTC imbarcat mult mai fiabil in raport cu "batranul" CITYFLO 350 proiectat acum 25 de ani.
Si da, BM4 beneficiaza de un CBTC imbarcat mult mai fiabil in raport cu "batranul" CITYFLO 350 proiectat acum 25 de ani.