Stadler a adus la InnoTrans 2022 primul automotor alimentat cu hidrogen, produs pentru Amtrak California, în cadrul evenimentului fiind semnat un nou acord între cele două entități pentru achiziția de noi automotoare de acest tip care vor opera pe trenurile intercity din SUA. Automotorul cu două vagoane și vagon intermediar motor va începe testele anul acesta, în Europa, urmând ca în 2024 să ajungă în SUA pentru a începe serviciul comercial.
Trenul a fost construit la uzinele Bussnang din Elveția. Trenul face parte dintr-un lot mai mare livrat în SUA, primele 3 automotoare diesel produse de Stadler fiind livrate pentru „Arrow” line, din regiunea San Bernardino. Linia este nouă, urmând să fie funcțională până la finalul acestui an, având 5 stații și 14 km. Al patrulea, cel prezentat la InnoTrans 2022, urmeazâ să fie introdus în prima etapă tot pe această linie, după finalizarea testelor și omologării.
Tehnic, celulele de hidrogen sunt livrate de compania Ballard din Canada, în timp ce sistemul electric și tracțiunea sunt în continuare cele implementate pe restul automotoarelor Flirt. În cadrul InnoTrans 2022, Stadler și Amtrack California au semnat un nou acord, pentru livrarea de automotoare intercity, tot pe conceptul cu hidrogen, formate din câte 4 vagoane, ce vor fi produse în uzinele Stadler din Salt Lake. Automotoarele vor fi livrate până în 2027, existând opțiunea de achiziție a altor 25.
Stadler traversează oceanul cu automotorul Flirt H2 alimentat cu hidrogen pentru Amtrak California
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5637
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5637
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cabina
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5637
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Interior