În cadrul InnoTrans Berlin, a fost prezentat un utilaj inovativ de diagnoză și măsurare a căii de rulare și a rețelei de contact pentru infrastructra urbană în special, vehiculul având posibilitatea să ruleze și în mediu feroviar greu. Acesta este dezvoltat de DiTram Polonia, cu sediul în Poznan. Toate datele colectate de la un set complex de senzori sunt incărcate la fața locului dar și în cloud pentru a fi accesibile pentru analiză, comparație și demararea proceselor de remediere a problemelor. Viteza de lucru a utilajului este de maxim 8 km/h, ceea ce înseamnă că pentru liniile de tramvai convenționale un traseu poate fi măsurat pe timpul nopții, în pauza dintre tura de seara și cea din ziua următoare.
Mai mult, utilajul poate simula total gabaritul unui tramvai, astfel încât șă ajute în momentul în care o infrastructură trebuie modificată pentru un nou model de tramvai. Astfel nu mai este nevoie de realizarea de probe cu tramvaiul fizic sau cu alte simulatoare confecționate, eliminând riscul de avarie în cazul unor probleme de gabarit. Toate aplicațiile de preluare și analiză a datelor sunt rapide și în format web.
Ca funcții principale, este măsurată geometria căii de rulare, gabaritul static și dinamic în corelare cu datele introduse pentru un anume standard sau model de tramvai și sunt detectate problemele exterioare ale șinei pentru a determina locurile unde este necesară polizarea, rectificarea sau înlocuirea anumitor elemente. De asemenea se pot măsura configurațiile stațiilor și platformelor din zona căii de rulare. Pentru rețeaua de contact este analizată starea acesteia, cu parametri bazați pe geometrie, întindere și calitatea firului. Toate datele obținute pot procesa informațiile pentru a face prognoze și estimări ale duratei viitoare de viață a unor elemente și a emite avertizări de probleme viitoare.
DiTram are de asemenea și un subsistem, ce poate fi instalat în maxim două zile pe tramvaiele din exploatarea comercială, fiind compatibil cu orice tip de tramvai, de la cele mai moderne, până la cele mai vechi, inclusiv tramvaie din generațiile anilor 60 și 70. Instalarea nu necesită intervenții majore la vehicul. Ulterior, în timpul exploatării normale, tramvaiele vor transmite datele către serverele DiTram, unde vor fi procesate pentru a putea fi descărcate de beneficiari prin intermediul aplicației web.
DiTram este laboratorul mobil inovativ pentru diagnoza și măsurarea liniilor de tramvai și a rețelelor de contact
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5636
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5636
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Interfata