CFR Călători - EA cu motoare asincron modernizate la Reloc Craiova
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
743 a depoului Arad si 858 de Timisoara sunt primele doua locomotive care ajung la Reloc Craiova.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
ABB va livra sistemele complete de tracțiune pentru modernizarea a 19 locomotive EA 5100 kW la Reloc Craiova pentru CFR Călători
ABB anunță că obținut o comandă semnificativă pentru livrarea sistemului complet de tracțiune pentru modernizarea a 19 locomotive de 5100 kilowați (kW) operate de CFR Călători România, compania de stat pentru transportul feroviar de călători. ABB va furniza echipamentele de tracțiune - transformatoare, convertizoare și motoare electrice - în parteneriat cu Reloc, o companie locală specializată în revizia și modernizarea locomotivelor care operează în România și în regiunea Balcanilor. Comanda a fost înregistrată pe trimestrul patru din 2023.
Proiectul va contribui la atingerea unor niveluri înalte de eficiență energetică și fiabilitate pentru locomotivele din România, în scopul alinierii acestora la standardele europene de transport pasageri. Acest lucru reprezintă o problemă critică, deoarece infrastructura de transport public îmbătrânită a țării limitează în prezent viteza de circulație a trenurilor de pasageri la o viteză medie de doar 40 km/h. Având în vedere situația urgentă, proiectul de modernizare a locomotivelor este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) al României, susținut de UE.
Se așteaptă ca sistemul de tracțiune de ultimă generație de care vor beneficia cele 19 locomotive LE 5100 kW de tip Co'Co' să aducă economii semnificative de energie și costuri reduse de mentenanță, crescând totodată puterea de tracțiune a acestora până la 6 MW. Utilizarea convertizoarelor moderne de tracțiune cu IGBT-uri, a transformatoarelor de tracțiune și motoarelor de tracțiune asincrone (AC) va permite îmbunătățiri ale eficienței generale a sistemului de propulsie al locomotivei cu 5% în comparație cu vechiul sistem de tracțiune cu redresoare tiristorizate și motoare în curent continuu (CC). În plus, se vor realiza economii de energie de 15% prin recuperarea energiei în timpul frânării.
„Livrarea la timp și soluțiile eficiente din punct de vedere energetic, reprezintă elemente esențiale pentru acest proiect”, a menționat Grațian George-Călin, Președintele Reloc, „Capacitatea de a respecta termenele scurte de livrare, combinată cu expertiza ABB de a oferi îmbunătățiri semnificative ale eficienței precum și competența sistemului de propulsie au făcut ca ABB să fie partenerul potrivit pentru asigurarea succesului în acest proiect.”
„Suntem încântați de colaborarea cu Reloc în cadrul acestui proiect critic de modernizare, care va permite trenurilor de pasageri CFR să circule cu 160 km/h față de viteza actuală de 120 km/h. Creșterea fiabilității locomotivelor CFR, va reprezenta cheia acestui succes, deoarece se așteaptă ca fiecare locomotivă să parcurgă aproximativ 278.000 de km pe an”, a declarat Roger Affolter, Șeful Departamentului de Retrofit, ABB Traction. „ Astfel ABB demonstrează capabilitatea sa de a crea valoare prin furnizarea de sisteme de tracțiune complete, pe deplin testate în condiții dure.”
Fiecare dintre locomotivele CFR de 5100 kW va fi modernizată prin echiparea cu un transformator de tracțiune, două convertizoare de tracțiune de tip CC 1500 MS și șase motoare de tracțiune de tipul AMX 500.
https://mobilitate.eu/abb-reloc-cfr-calatori/
ABB anunță că obținut o comandă semnificativă pentru livrarea sistemului complet de tracțiune pentru modernizarea a 19 locomotive de 5100 kilowați (kW) operate de CFR Călători România, compania de stat pentru transportul feroviar de călători. ABB va furniza echipamentele de tracțiune - transformatoare, convertizoare și motoare electrice - în parteneriat cu Reloc, o companie locală specializată în revizia și modernizarea locomotivelor care operează în România și în regiunea Balcanilor. Comanda a fost înregistrată pe trimestrul patru din 2023.
Proiectul va contribui la atingerea unor niveluri înalte de eficiență energetică și fiabilitate pentru locomotivele din România, în scopul alinierii acestora la standardele europene de transport pasageri. Acest lucru reprezintă o problemă critică, deoarece infrastructura de transport public îmbătrânită a țării limitează în prezent viteza de circulație a trenurilor de pasageri la o viteză medie de doar 40 km/h. Având în vedere situația urgentă, proiectul de modernizare a locomotivelor este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) al României, susținut de UE.
Se așteaptă ca sistemul de tracțiune de ultimă generație de care vor beneficia cele 19 locomotive LE 5100 kW de tip Co'Co' să aducă economii semnificative de energie și costuri reduse de mentenanță, crescând totodată puterea de tracțiune a acestora până la 6 MW. Utilizarea convertizoarelor moderne de tracțiune cu IGBT-uri, a transformatoarelor de tracțiune și motoarelor de tracțiune asincrone (AC) va permite îmbunătățiri ale eficienței generale a sistemului de propulsie al locomotivei cu 5% în comparație cu vechiul sistem de tracțiune cu redresoare tiristorizate și motoare în curent continuu (CC). În plus, se vor realiza economii de energie de 15% prin recuperarea energiei în timpul frânării.
„Livrarea la timp și soluțiile eficiente din punct de vedere energetic, reprezintă elemente esențiale pentru acest proiect”, a menționat Grațian George-Călin, Președintele Reloc, „Capacitatea de a respecta termenele scurte de livrare, combinată cu expertiza ABB de a oferi îmbunătățiri semnificative ale eficienței precum și competența sistemului de propulsie au făcut ca ABB să fie partenerul potrivit pentru asigurarea succesului în acest proiect.”
„Suntem încântați de colaborarea cu Reloc în cadrul acestui proiect critic de modernizare, care va permite trenurilor de pasageri CFR să circule cu 160 km/h față de viteza actuală de 120 km/h. Creșterea fiabilității locomotivelor CFR, va reprezenta cheia acestui succes, deoarece se așteaptă ca fiecare locomotivă să parcurgă aproximativ 278.000 de km pe an”, a declarat Roger Affolter, Șeful Departamentului de Retrofit, ABB Traction. „ Astfel ABB demonstrează capabilitatea sa de a crea valoare prin furnizarea de sisteme de tracțiune complete, pe deplin testate în condiții dure.”
Fiecare dintre locomotivele CFR de 5100 kW va fi modernizată prin echiparea cu un transformator de tracțiune, două convertizoare de tracțiune de tip CC 1500 MS și șase motoare de tracțiune de tipul AMX 500.
https://mobilitate.eu/abb-reloc-cfr-calatori/
- Vlad D.
- Utilizator avansat
- Mesaje: 134
- Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
- Localitate: Bucuresti - Titangeles
Despre mașinile modernizate de Reloc, cel mai probabil design-ul din imagine va fi cel implementat.
Gazeta de Sud.
Sursă foto și text: Reloc Craiova/Gazeta de Sud.RELOC CRAIOVA și ABB, parteneriat pentru modernizarea locomotivelor în România. Ce spune președintele RELOC despre contractul de peste 91 de milioane de euro
În cadrul unei inițiative ambițioase pentru modernizarea parcului feroviar românesc, RELOC și ABB au încheiat un parteneriat de vârf, care va aduce tehnologie de ultimă generație sistemului feroviar românesc.
Bazându-se pe cei peste 140 de ani de experiență cumulativă în sistemele electrice de propulsie, ABB va furniza RELOC convertizoare moderne de tracțiune cu IGBT-uri, transformatoare de tracțiune și motoare de tracțiune asincrone (AC).
RELOC, cu expertiza sa recunoscută în România și Europa de Est în domeniul feroviar, va juca un rol-cheie în coordonarea și executarea proiectului, contribuind cu expertiza și experiența sa vastă la modernizarea a 19 locomotive destinate transportului de călători. Proiectul a atras atenția publicului datorită complexității sale tehnice și a impactului semnificativ asupra mediului feroviar din România.
Valoarea contractului se ridică la 91,1 milioane de euro
Întrebată despre decizia de a participa la licitație, echipa RELOC a vorbit despre istoricul său impresionant în modernizarea vehiculelor feroviare și a transmis că fiecare contract reprezintă o nouă provocare captivantă pentru companie. Participarea la această licitație de modernizare și mentenanță a locomotivelor pentru următorii 9 ani a fost o oportunitate pe care RELOC Craiova nu ar fi putut-o ignora.
De asemenea, reprezentanții RELOC au subliniat că acest proiect este o continuare a unui fir istoric, la un alt nivel tehnologic. Locomotivele electrice românești au fost construite sub o licență cumpărată de statul român de la ASEA Suedia (Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget). Ulterior, această companie a fuzionat cu Brown Boveri Elveția și a rezultat ceea ce astăzi se cheamă ABB. În fapt, colaborarea cu ABB este un nou capitol într-o poveste deja începută cu ani în urmă, pentru dezvoltarea locomotivelor românești la un nivel de calitate și de tehnologie, adaptate prezentului și viitorului.
Valoarea acestui contract semnat de RELOC cu CFR Călători se ridică la impresionanta sumă de 91,1 milioane de euro.
Colaborarea RELOC – ABB, un proiect cu implicații semnificative asupra infrastructurii feroviare din România
În ceea ce privește colaborarea cu ABB, echipa RELOC subliniază importanța parteneriatului și prestigiul ABB la nivel global în proiectarea și construcția de echipamente de tracțiune. Pentru RELOC, această colaborare reprezintă nu doar o oportunitate de a utiliza echipamente performante, ci și de a beneficia de know-how-ul unei companii recunoscute la nivel mondial.
Potrivit președintelui RELOC, Grațian CĂLIN, proiectul se anunță a fi unul cu implicații semnificative asupra infrastructurii feroviare din România, contribuind la eficiența și sustenabilitatea transportului feroviar. Colaborarea dintre RELOC și ABB nu numai că aduce beneficii economice, ci și tehnologice și sociale pentru țară.
Gazeta de Sud.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cei de la Reloc intentioneaza de ceva ani sa vina cu un design standardizat si un concept de constructie pe sasiu si boghiuri de EA, care sa poata fi echipate cu orice tip de actionare - electrica, diesel, hibrida etc.
DEMA e pe boghiuri de EA sau DA/GM? Imi place cum s-a dezvoltat RELOC in ultima perioada. Poate usor, usor ii prindem si noi din urma pe polonezi cu Astra pentru tramvaie si troleibuze (cel putin partea de tractiune), Softronic pentru locomotive electrice si EMU, RELOC pentru locomotive de toate tipurile, poate si un VFU sau Automecanica Medias. Dar mai e mult pana departe din pacate.