Tramvaiele Astra Imperio Metropolitan
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3890 a inceput probele pe linia 25.
Bubuite sau nu,a început să prindă tot mai mult inelarul,mai ales cu noile tramvaie și între Basarab -Grozavesti și până la Afi. Parcă nu mai circula chiar așa gol,treaba se schimba și mai ales că merg și în formație cu un 25...și atunci sunt ceva mai "goale"...până la Eroii Revoluției.Ice scrie: ↑Mar Mai 28, 2024 11:07 pmStatistic vorbind pana acum pe inelar au fost bubuite cele mai multe vagoane. Pe nici o alta linie Astrele nu au fost implicate in atatea incidente, mai mult sau mai putin grave. Cred ca STB trebuie sa apeleze la servicii de sfintire a parcului circulant, ca deja nu se mai poate asa![]()
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
1 si 10 cara aer intre Victoriei si Sudului (zona de vest), cea mai mare aglomeratie este intre Victoriei si Iancului de obicei. Bine, de regula vin 2-3 odata si dupa pauza, si ori se merge incet, ori se merge repede, per total ca mers raman cele mai proaste linii din oras, pana si linii praf ca 19, 24, 27, 40 cu frecvente mari si linii proaste si tot tin o ritmicitate. Cu 41 si 25 nu are rost sa compar 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3891 se afla in Militari urmand sa inceapa probele si posibil sa fie receptionat vineri alaturi de 3890. 3891, 3892, 3893 raman la Militari pentru 25.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu vor fi momentan modificari de ture, in principal pentru ca oamenii sunt toti aia. Vedem unde vor circula ultimele 7 vagoane si atunci posibil sa avem ceva modificari.
Deci lotul 3891-3900 pana la urma raman la Militari sau? Cel putin, din ce stiu, lotul 3895-3900 va fi destinat doar depoului Militari, si definitiv.Marian Andrei scrie: ↑Mie Mai 29, 2024 11:43 am3891 se afla in Militari urmand sa inceapa probele si posibil sa fie receptionat vineri alaturi de 3890. 3891, 3892, 3893 raman la Militari pentru 25.
Solaris pe 70. 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu stii bine. Posibil sa le vedem in 7 pe ultimele.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Dudesti sau Alexandria, in Giurgiu nu mai e loc. 7 e linie aglomerata, si in plus nu prea mai ai unde sa le bagi.
Ar fi ceva sa le vedem in 7. Chiar sunt binevenite si niste Imperio in 7, poate si o suplimentare a liniei nu ar strica, din 10/6, cat are acum, la un 12/8.
Solaris pe 70. 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In inelare vor fi mereu si alte vagoane pentru ca doar pe ele se pun reclame. Dupa cum am zis, in 1/10 sunt mai mult decat suficiente vagoanele actuale, au destule in plus, cele 6 din 21 si cele 3 aduse ulterior.
La ora asta pare sa nu fie nici un alt tip de vagon in afara de Astra in 10, iar in 1 sunt doar cele colantate plus 313 si un CH-PPC. Daca ar fi toate vagoanele apte de traseu chiar si in inelar, nu cred ca ar avea nevoie de suplimentari cu V3A de orice fel, decat in cazul mentionat de Marian.
In alta ordine de idei vagoanele exilate de pe 21 se pare ca si-au pierdut autocolantul specific de la usa 1, am calatorit azi cu 3868 si nu il mai avea. Singura problema ar fi ca displayurile interioare afisau tot linia 21, nu 10
In alta ordine de idei vagoanele exilate de pe 21 se pare ca si-au pierdut autocolantul specific de la usa 1, am calatorit azi cu 3868 si nu il mai avea. Singura problema ar fi ca displayurile interioare afisau tot linia 21, nu 10

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
CH PPCul e mai mult ca sigur 4017 care are reclama. Vagoane cu reclama or sa tot fie, iar Imperio trebuie sa mearga, nu sa stea rezerve in depou. Ca mai sunt indisponibile provizoriu, nu moare nimeni daca merge cateva zile 254 sau 3006 in 10.
Vagoanele din 21 teoretic ar trebui modificate pentru liniile in care circula. Cele ajunse in 25 si 32 sunt modificate. Cele din 41 sunt cu 32, ca teoretic sunt de 32
Vagoanele din 21 teoretic ar trebui modificate pentru liniile in care circula. Cele ajunse in 25 si 32 sunt modificate. Cele din 41 sunt cu 32, ca teoretic sunt de 32

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3890 circula de azi in 25.
Ca recapitulare cum le avem organizate la ora actuala pe graficul cu linia 21 inchisa:
- 3801-3820 - 41
- 3821-3832 - 25
- 3833-3844 - 10
- 3845-3856 - 1
- 3857-3860 - 32/41
- 3861, 3862 - 25
- 3863-3868 - 1/10
- 3869-3880 - 32
- 3881-3884 - 41
- 3885, 3886, 3887 - 1/10
- 3888-3893 - 25
- 3894-3900 - ??
Ca recapitulare cum le avem organizate la ora actuala pe graficul cu linia 21 inchisa:
- 3801-3820 - 41
- 3821-3832 - 25
- 3833-3844 - 10
- 3845-3856 - 1
- 3857-3860 - 32/41
- 3861, 3862 - 25
- 3863-3868 - 1/10
- 3869-3880 - 32
- 3881-3884 - 41
- 3885, 3886, 3887 - 1/10
- 3888-3893 - 25
- 3894-3900 - ??
La ce mod ar trebui modificate pentru 21?Marian Andrei scrie: ↑Mie Mai 29, 2024 7:25 pmCH PPCul e mai mult ca sigur 4017 care are reclama. Vagoane cu reclama or sa tot fie, iar Imperio trebuie sa mearga, nu sa stea rezerve in depou. Ca mai sunt indisponibile provizoriu, nu moare nimeni daca merge cateva zile 254 sau 3006 in 10.
Vagoanele din 21 teoretic ar trebui modificate pentru liniile in care circula. Cele ajunse in 25 si 32 sunt modificate. Cele din 41 sunt cu 32, ca teoretic sunt de 32![]()
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Schimbate afisajele interioare din 21 in liniile unde circula.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 681
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Dar nu fac si ei afisajele Bustec interioare functionale? Deja circula de un an si jumatate si tot chestii banale afiseaza.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Era intentia la un moment dat sa le modifice, dar cred ca a ramas la nivel de intentie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Era pregatit de plecare acum cateva zile, posibil la inceputul saptamanii sa vina si el. Oricum, teoretic ultimul vine in ultima saptamana din iulie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6032
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Doi ani de la prezentarea primului tramvai Imperio Metropolitan în București. Doar 8 tramvaie au mai rămas de livrat la STB
Pe 2 iunie se împlinesc doi ani de la prezentarea primului tramvai Astra Imperio Metropolitan în depoul Militari din București, primul din comanda de 100 lansată de Primăria Capitalei, printr-o licitație demarată în anul 2019 și atribuită Astra Vagoane Arad. Primul tramvai din cele 100 a sosit la finalul lunii mai 2022 la București, fiind pus în funcțiune în depoul Militari, de unde a realizat și primele probe în vederea omologării și punerii în funcțiune. Următoarele 6 luni au fost alocate procedurilor de testare și omologare a primului tramvai, seria începând să fie livrată de la finalul lunii iulie 2022, până la finalul lui 2022 sosind 17 vagoane, introduse în traseu pe linia 41 Metrou Ușor începând cu luna decembrie 2022.
În anul 2023 tramvaiele au intrat în circulație și pe liniile 25, 10, 1, 32 și 21, iar anul 2024 aduce completarea liniilor 41 și 25 în special cu tramvaie noi. La ora actuală sunt livrate 92 de tramvaie, iar alte 8 sunt în curs de finalizare în uzinele Astra Arad, urmând să fie livrate până la finalul lunii iulie. Succesul tramvaielor este unul indiscutabil, acestea rulând aproape permanent pe traseele pe care circulă, recordul fiind pe linia 41 unde majoritatea tramvaielor circulă zilnic pe toată durata programului, primele unități fiind deja în jurul valorilor de 125.000 km rulați. Prin livrarea acestor tramvaie, în paralel cu livrarea altor modele de Imperio și în alte orașe din România, Astra Arad a demonstrat puterea de producție și ritmul de livrare susținut care îi poate deschide și calea către contracte și în alte țări din regiune.
Ca livrări, tramvaiele au sosit astfel:
2022 – 3801-3817 (17)
2023 – 3818-3870 (53)
2024 – 3871-3900 (30)
Ca repartizare pe trasee și depouri, la ora actuală ca numere le avem astfel, cu mențiunea că au fost retrase din linia 21 până în 2025 din cauza devierii liniei în zona Calea Moșilor:
- 3801-3820 – 41
- 3821-3832 - 25
- 3833-3844 - 10
- 3845-3856 - 1
- 3857-3860 - 32/41
- 3861, 3862 - 25
- 3863-3868 - 1/10
- 3869-3880 - 32
- 3881-3884 - 41
- 3885, 3886, 3887 - 1/10
- 3888-3893 - 25
- 3894-3900 – nu se cunoaște încă unde vor ajunge
Ca depouri, cele 93 unități planificate pe trasee le avem repartizate astfel:
Depoul Alexandria – 40 unități
Depoul Militari – 29 unități
Depoul Giurgiu – 15 unități
Depoul Dudești – 9 unități
Totuși, o problemă mare a transportului public din București ce nu ține de fiabilitatea tramvaielor este tamponarea și accidentarea constantă a noilor tramvaie, cel puțin 6 tramvaie fiind constant retrase în depouri din cauza pantografelor rupte, a geamurilor sparte și a tamponarilor cauzate de lipsa întreținerii eficiente a infrastructurii și a lipsa impunerii unui sistem de semaforizare și delimitare de trafic prin garduri pe toată rețeaua și semaforizare exclusivă în toate intersecțiile, multe accidente fiind cauzate de virajele la stânga ale șoferilor, fără a se asigura în intersecții. De asemenea STB SA încă nu reușește să impuna un management total eficient al parcului circulant, în timp ce multe tramvaie modernizate, cu podea coborâtă, sunt reținute în depouri cu diferite probleme, pe traseu sunt scoase tramvaie Tatra care nu mai oferă nici condiții nici capacitate de transport, iar pentru vatmani, mai ales pe timp de vară, cabina este total incomodă, fără aer condiționat sau posibilități de ventilație eficientă.
O altă problemă pe care mobilitate.eu urmează să o expună și prin solicitări oficiale către STB SA și TPBI, este staționarea multor vagoane în zilele de weekend. În contextul temperaturilor ridicate care urmează pe toată durata verii, STB SA ar trebui să utilizeze constant tramvaiele cu aer condiționat, fiind posibilă circulația acestora și pe alte trasee cu cale de rulare modernizată, cum sunt liniile 7, 11, 44 și 47, unde noile tramvaie ar putea oferi condiții bune de călătorie măcar în zilele de weekend. Un exemplu pentru acest model de transport este Viena, unde în zilele de weekend sunt utilizate doar tramvaie cu podea joasă și aer condiționat, acest lucru fiind parțial posibil și la București, prin utilizarea tramvaielor Imperio fără turație, pe linii unde pot circula în condiții de infrastructură modernizată.
https://mobilitate.eu/doiani-imperio-stbsa/
Pe 2 iunie se împlinesc doi ani de la prezentarea primului tramvai Astra Imperio Metropolitan în depoul Militari din București, primul din comanda de 100 lansată de Primăria Capitalei, printr-o licitație demarată în anul 2019 și atribuită Astra Vagoane Arad. Primul tramvai din cele 100 a sosit la finalul lunii mai 2022 la București, fiind pus în funcțiune în depoul Militari, de unde a realizat și primele probe în vederea omologării și punerii în funcțiune. Următoarele 6 luni au fost alocate procedurilor de testare și omologare a primului tramvai, seria începând să fie livrată de la finalul lunii iulie 2022, până la finalul lui 2022 sosind 17 vagoane, introduse în traseu pe linia 41 Metrou Ușor începând cu luna decembrie 2022.
În anul 2023 tramvaiele au intrat în circulație și pe liniile 25, 10, 1, 32 și 21, iar anul 2024 aduce completarea liniilor 41 și 25 în special cu tramvaie noi. La ora actuală sunt livrate 92 de tramvaie, iar alte 8 sunt în curs de finalizare în uzinele Astra Arad, urmând să fie livrate până la finalul lunii iulie. Succesul tramvaielor este unul indiscutabil, acestea rulând aproape permanent pe traseele pe care circulă, recordul fiind pe linia 41 unde majoritatea tramvaielor circulă zilnic pe toată durata programului, primele unități fiind deja în jurul valorilor de 125.000 km rulați. Prin livrarea acestor tramvaie, în paralel cu livrarea altor modele de Imperio și în alte orașe din România, Astra Arad a demonstrat puterea de producție și ritmul de livrare susținut care îi poate deschide și calea către contracte și în alte țări din regiune.
Ca livrări, tramvaiele au sosit astfel:
2022 – 3801-3817 (17)
2023 – 3818-3870 (53)
2024 – 3871-3900 (30)
Ca repartizare pe trasee și depouri, la ora actuală ca numere le avem astfel, cu mențiunea că au fost retrase din linia 21 până în 2025 din cauza devierii liniei în zona Calea Moșilor:
- 3801-3820 – 41
- 3821-3832 - 25
- 3833-3844 - 10
- 3845-3856 - 1
- 3857-3860 - 32/41
- 3861, 3862 - 25
- 3863-3868 - 1/10
- 3869-3880 - 32
- 3881-3884 - 41
- 3885, 3886, 3887 - 1/10
- 3888-3893 - 25
- 3894-3900 – nu se cunoaște încă unde vor ajunge
Ca depouri, cele 93 unități planificate pe trasee le avem repartizate astfel:
Depoul Alexandria – 40 unități
Depoul Militari – 29 unități
Depoul Giurgiu – 15 unități
Depoul Dudești – 9 unități
Totuși, o problemă mare a transportului public din București ce nu ține de fiabilitatea tramvaielor este tamponarea și accidentarea constantă a noilor tramvaie, cel puțin 6 tramvaie fiind constant retrase în depouri din cauza pantografelor rupte, a geamurilor sparte și a tamponarilor cauzate de lipsa întreținerii eficiente a infrastructurii și a lipsa impunerii unui sistem de semaforizare și delimitare de trafic prin garduri pe toată rețeaua și semaforizare exclusivă în toate intersecțiile, multe accidente fiind cauzate de virajele la stânga ale șoferilor, fără a se asigura în intersecții. De asemenea STB SA încă nu reușește să impuna un management total eficient al parcului circulant, în timp ce multe tramvaie modernizate, cu podea coborâtă, sunt reținute în depouri cu diferite probleme, pe traseu sunt scoase tramvaie Tatra care nu mai oferă nici condiții nici capacitate de transport, iar pentru vatmani, mai ales pe timp de vară, cabina este total incomodă, fără aer condiționat sau posibilități de ventilație eficientă.
O altă problemă pe care mobilitate.eu urmează să o expună și prin solicitări oficiale către STB SA și TPBI, este staționarea multor vagoane în zilele de weekend. În contextul temperaturilor ridicate care urmează pe toată durata verii, STB SA ar trebui să utilizeze constant tramvaiele cu aer condiționat, fiind posibilă circulația acestora și pe alte trasee cu cale de rulare modernizată, cum sunt liniile 7, 11, 44 și 47, unde noile tramvaie ar putea oferi condiții bune de călătorie măcar în zilele de weekend. Un exemplu pentru acest model de transport este Viena, unde în zilele de weekend sunt utilizate doar tramvaie cu podea joasă și aer condiționat, acest lucru fiind parțial posibil și la București, prin utilizarea tramvaielor Imperio fără turație, pe linii unde pot circula în condiții de infrastructură modernizată.
https://mobilitate.eu/doiani-imperio-stbsa/
Foarte bun reportajul și bun și pentru istoricul platformei de a ne aduce aminte de unde s a plecat și până unde s a ajuns...
Personal,as face un lucru și anume cele din linia 21 le as aduna pe toate la un singur depou și să circule desigur,in liniile acelui depou. Și nu,cum se întâmplă acum,jumate cu jumate în linii și depouri diferite. Din ce știu,cu ultimele s ar dori suplimentarea inelarului la 21 de ture chiar și dacă între timp tot nu ajunge sa circule și sa întoarcă încă,la Romprim...deocamdată.Acum,rămâne de văzut...
Personal,as face un lucru și anume cele din linia 21 le as aduna pe toate la un singur depou și să circule desigur,in liniile acelui depou. Și nu,cum se întâmplă acum,jumate cu jumate în linii și depouri diferite. Din ce știu,cu ultimele s ar dori suplimentarea inelarului la 21 de ture chiar și dacă între timp tot nu ajunge sa circule și sa întoarcă încă,la Romprim...deocamdată.Acum,rămâne de văzut...