Tramvaiele Bucur LF-CA (seria 406-417)

Discuții și informații despre tramvaiele STB SA și achiziții viitoare
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mai 07, 2022 11:46 pm

A doua generatie de Bucur LF, cu schimbari constructive mici fata de prima serie, dar cu sistem de tractiune si comanda total nou, cu motoare asincron, invertoare de tractiune si calculator de comanda de la ICPE SAERP.

Din seria de 11 vagoane in circulatie, ultimele iesite, 414, 415 si 416 sunt echipate si cu aer conditionat in salonul calatorilor.
In prezent se lucreaza la vagonul 417, momentan ultimul din serie. Acesta va fi la fel ca restul seriei, diferente fiind la scaunele interioare ce vor fi model ca la CH PPCurile reparate capital, vor fi instalate displayuri pentru informare si schema de vopsire va fi cea noua verde a STB SA.
1.jpg
1.jpg (108.26 KiB) Vizualizat de 6984 ori
2.jpg
2.jpg (134.32 KiB) Vizualizat de 6984 ori
3.jpg
3.jpg (121.33 KiB) Vizualizat de 6984 ori
DSC_7394.JPG
DSC_7394.JPG (194.26 KiB) Vizualizat de 6984 ori
416.jpg
416.jpg (216.53 KiB) Vizualizat de 6984 ori
415.jpg
415.jpg (174.22 KiB) Vizualizat de 6984 ori
414.jpg
414.jpg (173.45 KiB) Vizualizat de 6984 ori
414 115.jpg
414 115.jpg (202 KiB) Vizualizat de 6984 ori
413 (2).jpg
413 (2).jpg (220.58 KiB) Vizualizat de 6984 ori
413 (1).jpg
413 (1).jpg (234.19 KiB) Vizualizat de 6984 ori
3blf.jpg
3blf.jpg (126.45 KiB) Vizualizat de 6984 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mai 07, 2022 11:51 pm

Tronsonul A a lui 417 in urma cu o luna la grunduit, in prezent se monteaza acoperisul. Din cauza trilparii pretului la aluminiu, va dura ceva pana cand va fi achizitionata imbracamintea de aluminiu pentru tot vagonul.
20220401_095817.JPG
20220401_095817.JPG (286.36 KiB) Vizualizat de 6983 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
barcelo
Utilizator nou
Mesaje: 3
Membru din: Mie Mai 04, 2022 3:44 pm

Vin Mai 13, 2022 3:59 pm

Ce se intampla cu versiunea 2020 a tramvaielor Bucur ,mai apare acel prototip?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Mai 13, 2022 5:11 pm

417 este momentan ultimul din seria Bucur LF, orice varianta. La URAC este proiectat vagonul nou, cu un design nou, podea 100% LF si ceva modificari inclusiv la purtatorul facut semi-pivotant, dar totul depinde daca va exista interes si finantare pentru continuarea proiectului, este clar ca cu 1-2 vagoane pe an daca s-ar relua nu are sanse.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mai 21, 2022 6:54 pm

417 pus total pe o singura linie cu tronsoanele pe pozitie, din pacate sunt minime sansele sa iasa anul asta. Nu exista nimic pe partea de imbracaminte de aluminiu precum si alte repere, iar URACul se va concentra pe RKuri si modernizarile pentru Bucurestii Noi.

Ca depou, toate din serie vor ramane la Dudesti, depoul urmand sa primeasca 20 de Imperio pentru liniile 1/10, problema mutarii Bucur LF la alt depou fiind pusa abia pentru 2024 cand vin ultimele Imperio pentru linia 21 si apoi 40 si 55, moment in care depoul va pierde liniile 1/10, dar momentan va iesi cu turatia sa cu Imperio in 1/10.

20220519_132748.JPG
20220519_132748.JPG (215.08 KiB) Vizualizat de 6690 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Stefan S.
Utilizator nou
Mesaje: 12
Membru din: Mar Mai 03, 2022 6:59 pm

Sâm Mai 21, 2022 10:02 pm

Și o să le facă praf pe acces din depou până la Dristor, chit că e o porțiune mică...
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Sâm Mai 21, 2022 10:10 pm

Linia de pe Dudesti e inclusa in proiectul liniei 40, dar nu era vorba ca Imperio pentru 1/10 sa fie la Militari si Giurgiului?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 23, 2022 6:56 pm

Linia de pe Dudesti este si motivul pentru care s-a ezitat trimiterea de Imperio la Dudesti, prototipul oricum va trece si pe acolo in teste. Revenind la subiect, de saptamana asta se va lucra la vagoanele din depou, la inlocuirea silent-blockurilor boghiurilor purtatoare, pentru ca incepand din iunie sa fie toate active, in special in contextul redeschiderii liniei pe Vasile Milea.

De asemenea pentru a nu exista discutii pe viitor, seria de 16 Bucur LF va ramane a depoului Dudesti, nu va fi data nici dupa ce sosesc 20 de Imperio aici pentru liniile 1/10, cat este capacitatea calculata actual. Poate doar cand se va circula pe 55/40 de aici cu Imperio sa se ia o decizie, dar asta va fi cel mai devreme in 2024.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 04, 2022 8:05 pm

417 prinde forma, nu stiu ce sanse avem sa iasa anul asta, dar oricum va fi conturat bine.

20220704_102128.jpg
20220704_102128.jpg (198.89 KiB) Vizualizat de 6384 ori
20220704_102117.jpg
20220704_102117.jpg (143.56 KiB) Vizualizat de 6384 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 196
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mar Iul 05, 2022 8:18 am

Hmm, arată la fel ca prima seria? Cel putin asta e impresia pe care mi-o lasa mie…
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mar Iul 05, 2022 8:36 am

Pai chiar sunt mastile de la prima serie.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iul 05, 2022 8:44 am

Cu exceptia schemei verzi de vopsire, este la fel ca 416.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 196
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mar Iul 05, 2022 9:16 am

Si interiorul tot la fel? Si banii către Ingenious Machinery Solutions s-au dat degeaba sau s-a reziliat contractul?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iul 05, 2022 9:33 am

S-a reziliat, nu au facut nimic. La URAC a fost facut designul nou, dar va fi implementat doar daca se va mai incepe vreodata o serie noua. Noua grafica, la fel ca la CH PPC este facuta de voluntari.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Ionut Minea
Utilizator nou
Mesaje: 16
Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:07 pm
Localitate: Chiajna

Mar Iul 05, 2022 3:46 pm

Nu va avea scaune tapitate?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iul 05, 2022 4:12 pm

Scaunele sunt luate de 2 ani, identice cu restul.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Noi 11, 2022 7:52 pm

417 este total vopsit, echipat cu usile, partea electrica si de tractiune, pe boghiuri, functional pe partea de tensiune joasa, luna asta urmeaza sa faca si probe prin incinta URAC, totusi nu va iesi prea curand pentru ca inca nu a fost gasit un furnizor pentru geamuri, inafara de geamurile din capete, nu are niciun geam pentru salon. Cand va fi gata vom face o prezentare oficiala cu el pe site.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Noi 11, 2022 8:39 pm

Se va mai merge în continuare cu proiectul în condițiile în care ne vor mai veni tramvaie noi? Cate ar fi în plan pentru anul viitor, cel puțin?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Noi 11, 2022 8:57 pm

417 este ultimul produs.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Vin Noi 11, 2022 9:34 pm

Marian Andrei scrie:
Vin Noi 11, 2022 7:52 pm
417 este total vopsit, echipat cu usile, partea electrica si de tractiune, pe boghiuri, functional pe partea de tensiune joasa, luna asta urmeaza sa faca si probe prin incinta URAC, totusi nu va iesi prea curand pentru ca inca nu a fost gasit un furnizor pentru geamuri, inafara de geamurile din capete, nu are niciun geam pentru salon. Cand va fi gata vom face o prezentare oficiala cu el pe site.
Nu se ocupa BTO Otomotiv de geamuri?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Noi 11, 2022 9:38 pm

Nu exista in prezent un contract pentru geamuri.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Ian 03, 2023 3:39 pm

Daca vin ferestrele, 417 ar putea fi la traseu in februarie, acestea sunt comandate deja. Inafara de ferestre este 90% finalizat, fiind ramase de montat foarte putine elemente pe el. A fost decisa si utilizarea modelului nou de scaun, implementat incepand cu V3Aurile 146 si 237.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Ian 03, 2023 4:17 pm

Ramane la Dudești? Altele nu se mai fac?
Avatar utilizator
Fadeey
Utilizator avansat
Mesaje: 191
Membru din: Vin Iul 08, 2022 10:38 pm
Localitate: Bucuresti, Sector 2

Mar Ian 03, 2023 4:21 pm

Da, ramane la Dudesti. Nu se mai fabrica, din pacate.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Ian 03, 2023 4:28 pm

Tramvaiele Bucur LF raman la Dudesti pana la casare, doar aici pot fi exploatate complet cu revizii si acces.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Tramvaiele STB SA”