Skoda a început producția primelor din cele 200 ForCity Plus 52T pentru Praga
În halele de producție ale complexului Pilsen al Grupului Škoda a început realizarea primelor piese, din care va începe treptat să fie sudată caroseria primului tramvai nou pentru Praga. Astfel, a început producția de tramvaie Škoda ForCity Plus Praha 52T. Totul dupa ce echipele de proiect ale Škoda Group și Dopravní podniku hl. Praga (DPP), au finalizat designul final și documentația de producție a seriei. În scopul testării și omologării, vor fi mai întâi produse trei tramvaie. Ulterior, va începe producția de serie.
O altă etapă importantă în producția de tramvaie va fi prima caroserie de mașină sudata și vopsită, care va putea fi supusă testelor necesare. Conform programului de producție, ar trebui să fie finalizată în trimestrul trei al acestui an. Tehnicienii instalează apoi izolații, ferestre, echipamentul complet inclusiv toate cablajele, apoi elemente individuale ale interiorului, uși și alte elemente necesare precum sistemul de plată și informare, conform documentației de producție.
„Odată cu dezvoltarea liniilor de tramvai și finalizarea planificată a noilor proiecte, dezvoltarea parcului DPP merge și ea mână în mână. Pe baza rezultatului licitației deschise, Praga poate obține până la 200 de tramvaie moderne 52T, primele 20 fiind deja planificate pentru sfârșitul anului 2025. Noile vagoane de tramvai vor fi la cel mai înalt nivel tehnologic. Acestea sunt tramvaie 100% cu podea joasă, fără trepte în interior. Pentru un confort mai bun al pasagerilor, va exista aer condiționat cu lichid de răcire ecologic, iar iluminatul LED de interior și exterior va fi, de asemenea, economic. În plus, tramvaiele vor fi foarte silențioase în timpul rulării, așa că nu vor fi deranjante în oraș. Siguranța celorlalți participanți ai traficului, în special a pietonilor, va fi, de asemenea, bine definită, datorită sistemului anti-coliziune inteligent”, spune Zdeněk Hřib, viceprimar responsabil pentru domeniul transporturilor și președinte al consiliului de supraveghere al DPP.
De la prezentarea oficială a tramvaielor 52T în luna ianuarie, schema de culori a vehiculelor a fost perfecţionată cu participarea designerilor. Tramvaiele vor avea un design PID uniform, însă, în comparație cu forma prezentată în ianuarie, au existat mici corecții în lățimea și distribuția dungilor colorate pe vehicul. În plus, echipele de proiect ale Grupului Škoda și DPP, au finalizat și elemente ale iluminatului interior, amplasarea finală a butoanelor, forma podelei, sistemul de informare, precum și dotarea și ergonomia postului de conducere.
Noile tramvaie sunt proiectate special pentru traficul din Praga, mai ales pentru centrul istoric fragmentat. Tramvaiul 52T are o construcție cu cinci secțiuni și se deplasează pe patru boghiuri, dintre care cele din extremități sunt pivotante, iar cele două interioare sunt parțial rotative. Datorită acesteia, salonul este spațios și la o lungime de 32 de metri va oferi 70 de locuri pe scaune și 173 de locuri în picioare. Tramvaiul este echipat cu o serie de tehnologii moderne avansate, cum ar fi un sistem de numărare a pasagerilor, frânare regenerativă și un sistem anti-coliziune predictiv de siguranță.
Foto&info: Dopravní podnik hl. m. Prahy / Skoda Group
https://mobilitate.eu/skoda-forcity-praga-productie/
Praga - Tramvaiele Skoda ForCity Plus 52T (200 - 2025 - 2030)
Știri, reportaje și informații despre mobilitatea în Cehia
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5496
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Mergi la
- Platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Despre platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Cafeneaua și reportajele Mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2022 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2024 - Reportajele mobilitate.eu
- Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Transportul cu metroul în regiunea București - Ilfov
- ↳ Infrastructura tramvaielor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Lucrările la Prelungirea Ghencea (terminal linia 41 - Pasaj Domnesti)
- ↳ Linia 5 - Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa - 4,230 km cale dublă
- ↳ LOT 1 - Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu, Bucla Titan - 18 km cale dublă
- ↳ LOT 2 - Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian - 1,900 km cale dublă
- ↳ LOT 4 - Sfântul Constantin, Ionel Perlea, Grigore Cobălcescu, B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii - lungime 6,700 km cale dublă
- ↳ LOT 5 - Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului” - 1,800 km cale dublă
- ↳ LOT 6 - Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor - 5,300 km cale dublă
- ↳ LOT 7 - B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu - 1,810 km cale dublă
- ↳ LOT 8 - Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie - 0,700 km cale dublă
- ↳ LOT 9 - Bulevardul Chișinău - 0,825 km cale dublă
- ↳ LOT 10 - Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica - 1,200km cale dublă
- ↳ LOT 11 - Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet - 2,000 km cale dublă
- ↳ LOT 12 - B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului - 1,885 km cale dublă
- ↳ LOT 14 - Linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu - 0,400 km cale dublă
- ↳ LOT 16 - Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest - 1,380 km cale dublă
- ↳ Proiecte finalizate
- ↳ Infrastructura troleibuzelor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Sistemul de trenuri metropolitane din regiune
- ↳ Infrastructura rutieră și intermodală din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Mobilitatea alternativă în regiune
- Baza logistică a operatorilor din regiunea București - Ilfov
- ↳ Tramvaiele STB SA
- ↳ Troleibuzele STB SA
- ↳ Autobuzele STB SA
- ↳ Baze de exploatare ale STB SA
- ↳ Operatorii de transport din zona metropolitană
- ↳ Istoria rețelei și mijloacelor transport din regiune
- Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Operatori de transport feroviar de călători
- ↳ Operatori de transport feroviar de marfă
- ↳ Magistralele și unitățile feroviare
- ↳ Proiectele de întreținere și modernizare a rețelei feroviare
- ↳ Muzeul transportului feroviar din România
- ↳ Trainspotting România și Internațional
- Materialul rulant feroviar din România
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel
- ↳ Rame electrice
- ↳ Automotoare
- ↳ Vagoane de călători
- ↳ Vagoane de marfă
- ↳ Vagoane seria E
- ↳ Vagoane seria F
- ↳ Vagoane seria G
- ↳ Vagoane seria H
- ↳ Vagoane seria I
- ↳ Vagoane seria K
- ↳ Vagoane seria L
- ↳ Vagoane seria R
- ↳ Vagoane seria S
- ↳ Vagoane seria T
- ↳ Vagoane seria U
- ↳ Vagoane seria Z
- ↳ Utilaje feroviare
- Mobilitatea în regiunile din România
- ↳ Banat
- ↳ Județul Timiș
- ↳ Județul Caraș Severin
- ↳ Bucovina
- ↳ Suceava
- ↳ Crișana
- ↳ Arad
- ↳ Bihor
- ↳ Sălaj
- ↳ Dobrogea
- ↳ Constanța
- ↳ Tulcea
- ↳ Maramureș
- ↳ Maramureș
- ↳ Satu Mare
- ↳ Moldova
- ↳ Bacău
- ↳ Botoșani
- ↳ Galați
- ↳ Iași
- ↳ Neamț
- ↳ Vaslui
- ↳ Vrancea
- ↳ Muntenia
- ↳ Argeș
- ↳ Brăila
- ↳ Buzău
- ↳ Călărași
- ↳ Dâmbovița
- ↳ Giurgiu
- ↳ Ialomița
- ↳ Prahova
- ↳ Teleorman
- ↳ Oltenia
- ↳ Dolj
- ↳ Gorj
- ↳ Mehedinți
- ↳ Olt
- ↳ Vâlcea
- ↳ Transilvania
- ↳ Alba
- ↳ Brașov
- ↳ Bistrița Năsăud
- ↳ Cluj
- ↳ Dej
- ↳ Covasna
- ↳ Harghita
- ↳ Hunedoara
- ↳ Mureș
- ↳ Sălaj
- ↳ Sibiu
- Mobilitatea în Europa
- ↳ Austria
- ↳ Belgia
- ↳ Cehia
- ↳ Germania
- ↳ Italia
- ↳ Transportul feroviar din Italia
- ↳ Luxemburg
- ↳ Olanda
- ↳ Ungaria
- Companii și tehnologii în mobilitate
- ↳ Tramvaie și Tram-Tren
- ↳ Troleibuze
- ↳ Metrouri și trenuri urbane
- ↳ Autobuze
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru mobilitatea urbană
- Companii și tehnologii în transportul feroviar
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel și cu alimentare alternativă
- ↳ Rame electrice
- ↳ Rame electrice alimentate cu hidrogen și baterii
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru marfă
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru călători
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru transportul feroviar