Skoda a început producția primelor din cele 200 ForCity Plus 52T pentru Praga
În halele de producție ale complexului Pilsen al Grupului Škoda a început realizarea primelor piese, din care va începe treptat să fie sudată caroseria primului tramvai nou pentru Praga. Astfel, a început producția de tramvaie Škoda ForCity Plus Praha 52T. Totul dupa ce echipele de proiect ale Škoda Group și Dopravní podniku hl. Praga (DPP), au finalizat designul final și documentația de producție a seriei. În scopul testării și omologării, vor fi mai întâi produse trei tramvaie. Ulterior, va începe producția de serie.
O altă etapă importantă în producția de tramvaie va fi prima caroserie de mașină sudata și vopsită, care va putea fi supusă testelor necesare. Conform programului de producție, ar trebui să fie finalizată în trimestrul trei al acestui an. Tehnicienii instalează apoi izolații, ferestre, echipamentul complet inclusiv toate cablajele, apoi elemente individuale ale interiorului, uși și alte elemente necesare precum sistemul de plată și informare, conform documentației de producție.
„Odată cu dezvoltarea liniilor de tramvai și finalizarea planificată a noilor proiecte, dezvoltarea parcului DPP merge și ea mână în mână. Pe baza rezultatului licitației deschise, Praga poate obține până la 200 de tramvaie moderne 52T, primele 20 fiind deja planificate pentru sfârșitul anului 2025. Noile vagoane de tramvai vor fi la cel mai înalt nivel tehnologic. Acestea sunt tramvaie 100% cu podea joasă, fără trepte în interior. Pentru un confort mai bun al pasagerilor, va exista aer condiționat cu lichid de răcire ecologic, iar iluminatul LED de interior și exterior va fi, de asemenea, economic. În plus, tramvaiele vor fi foarte silențioase în timpul rulării, așa că nu vor fi deranjante în oraș. Siguranța celorlalți participanți ai traficului, în special a pietonilor, va fi, de asemenea, bine definită, datorită sistemului anti-coliziune inteligent”, spune Zdeněk Hřib, viceprimar responsabil pentru domeniul transporturilor și președinte al consiliului de supraveghere al DPP.
De la prezentarea oficială a tramvaielor 52T în luna ianuarie, schema de culori a vehiculelor a fost perfecţionată cu participarea designerilor. Tramvaiele vor avea un design PID uniform, însă, în comparație cu forma prezentată în ianuarie, au existat mici corecții în lățimea și distribuția dungilor colorate pe vehicul. În plus, echipele de proiect ale Grupului Škoda și DPP, au finalizat și elemente ale iluminatului interior, amplasarea finală a butoanelor, forma podelei, sistemul de informare, precum și dotarea și ergonomia postului de conducere.
Noile tramvaie sunt proiectate special pentru traficul din Praga, mai ales pentru centrul istoric fragmentat. Tramvaiul 52T are o construcție cu cinci secțiuni și se deplasează pe patru boghiuri, dintre care cele din extremități sunt pivotante, iar cele două interioare sunt parțial rotative. Datorită acesteia, salonul este spațios și la o lungime de 32 de metri va oferi 70 de locuri pe scaune și 173 de locuri în picioare. Tramvaiul este echipat cu o serie de tehnologii moderne avansate, cum ar fi un sistem de numărare a pasagerilor, frânare regenerativă și un sistem anti-coliziune predictiv de siguranță.
Foto&info: Dopravní podnik hl. m. Prahy / Skoda Group
https://mobilitate.eu/skoda-forcity-praga-productie/
Praga - Tramvaiele Skoda ForCity Plus 52T (200 - 2025)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5915
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5915
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cehia - Skoda începe testele cu primul tramvai din noua generație pentru Praga. Contractul pentru până la 200 de tramvaie Skoda ForCity Plus 52T a fost semnat în 2023
La 13 luni de la semnarea contractului între Compania de Transport al orașului Praga (DPP) și Grupul Škoda și la opt luni de la începerea producției, au început testele cu primul tramvai Škoda ForCity Plus 52T pentru Praga, care a circulat pentru prima dată pe linia de testare din zona de producție Pilsen a Škoda. Tramvaiul este finalizat tehnic, în timp ce interiorul este în curs de finisare, personalizare și sunt în curs de desfășurare primele teste de funcționare. Încă două tramvaie sunt într-un stadiu avansat de asamblare. Pentru următoarele se sudează construcțiile brute ale secțiunilor individuale. Un total de 8 tramvaie pentru Praga sunt dezvoltate în atelierele de producție din Pilsen. Primul tramvai ar trebui să ajungă pe străzile din Praga în aprilie, când va începe să circule de testare fără pasageri, ca parte a procesului de omologare pentru noul tip de vehicul.
În decembrie 2023, a fost semnat un acord-cadru între DPP și Škoda Group pentru livrarea a până la 200 de tramvaie Škoda ForCity Plus 52T. Valoarea totală a contractului, dacă este utilizată integral, este de peste 16,6 miliarde de coroane. DPP a plasat o comandă fermă pentru 40 de tramvaie, care vor fi livrate la Praga treptat, primele 20 în acest an, alte 20 până la sfârșitul anului 2026. După semnarea contractului, echipele ambelor părți au lucrat intens câteva luni la forma finală a soluției tehnice, în special elementele interioare și reglarea fină a designului complet al tramvaiului. Versiunea sa finală a fost aprobată în mai 2024. Acest pas a deschis calea pentru finalizarea documentației tehnice și începerea producției. Peste 230 de furnizori colaborează la dezvoltarea și producția de noi tramvaie pentru Praga, dintre care 76% provin din Cehia. Acest proiect susține astfel industria autohtonă și creează oportunități de locuri de muncă în toată țara.
În următoarele săptămâni, primele trei tramvaie pentru Praga vor fi finalizate la Plzeň. După punerea în funcțiune și teste dinamice pe linia de testare din uzină, tramvaiele vor ajunge la Praga, unde în primă fază vor începe test drive-urile fără pasageri în cadrul omologării noului tip de vehicul. Acestea vor include, de asemenea, calibrarea sistemului anti-coliziune și testele unitare ale acestuia. Cea de-a doua fază va fi urmată de teste cu pasageri. După îndeplinirea cerințelor Autorității Feroviare din Republica Cehă și finalizarea cu succes a operațiunii de testare, tramvaiele vor primi omologare pentru funcționare în Republica Cehă. Între timp, producția de serie va continua la Plzeň, care vor fi livrate la Praga treptat, conform contractului.
Noile tramvaie pentru Praga sunt 100% cu podea joasă și oferă un confort mai mare pentru pasageri decât tipurile de vehicule aflate în funcțiune în prezent. Interiorul este mai spatios, cu pasaje mai largi intre sectiuni, iar aerul conditionat full-car utilizeaza un agent frigorific natural, ecologic. Tramvaiele sunt echipate cu un sistem informatic modern care îmbunătățește orientarea în timpul călătoriei. Soluțiile tehnologice precum boghiurile cu osii, frânele electromecanice și recuperarea energiei asigură costuri mai mici de întreținere și consum de energie. Datorită acestor caracteristici, noile tramvaie vor deveni nu doar o soluție ecologică, ci și o soluție avantajoasă din punct de vedere economic pentru transportul urban.
Parametrii tehnici ai Škoda ForCity Plus 52T pentru Praga
Lungimea vehiculului peste barele de protecție: 31,99 m
Lățimea vehiculului: 2,5 m
Capacitate totală vehicul: 243 (cu o ocupare de 5 persoane pe m2)
Spațiu în picioare: 173
Locuri: 70 în total, dintre care 44 în sensul de mers = 62% (standardele de calitate PID necesită cel puțin 60%) și 26 în sens invers = 38%
Secțiune cu podea joasă: 100% (toate locurile sunt accesibile fără platforme sau trepte)
Numărul total de boghiuri: 4 tracțiune (2 care se rotesc liber și 2 se rotesc parțial)
Frana: electromecanica
Diametrul roților noi: 640 mm
Înălțimea marginii treptei: 350 mm
Uși: 5 uși cu două foi, lățime de 1.300 mm și paralele cu axa de oprire
Ușa cabinei: mecanică externă, culisantă interioară
Ciclul de viață al vehiculului: 30 de ani
Viteza maxima de functionare: 70 km/h
Greutatea vehiculului gol: 48 t
Spatiu multifunctional: 2 spatii pentru carucior, 2 locuri pentru scaune cu rotile
https://mobilitate.eu/cehia-skoda-52t-praga/
La 13 luni de la semnarea contractului între Compania de Transport al orașului Praga (DPP) și Grupul Škoda și la opt luni de la începerea producției, au început testele cu primul tramvai Škoda ForCity Plus 52T pentru Praga, care a circulat pentru prima dată pe linia de testare din zona de producție Pilsen a Škoda. Tramvaiul este finalizat tehnic, în timp ce interiorul este în curs de finisare, personalizare și sunt în curs de desfășurare primele teste de funcționare. Încă două tramvaie sunt într-un stadiu avansat de asamblare. Pentru următoarele se sudează construcțiile brute ale secțiunilor individuale. Un total de 8 tramvaie pentru Praga sunt dezvoltate în atelierele de producție din Pilsen. Primul tramvai ar trebui să ajungă pe străzile din Praga în aprilie, când va începe să circule de testare fără pasageri, ca parte a procesului de omologare pentru noul tip de vehicul.
În decembrie 2023, a fost semnat un acord-cadru între DPP și Škoda Group pentru livrarea a până la 200 de tramvaie Škoda ForCity Plus 52T. Valoarea totală a contractului, dacă este utilizată integral, este de peste 16,6 miliarde de coroane. DPP a plasat o comandă fermă pentru 40 de tramvaie, care vor fi livrate la Praga treptat, primele 20 în acest an, alte 20 până la sfârșitul anului 2026. După semnarea contractului, echipele ambelor părți au lucrat intens câteva luni la forma finală a soluției tehnice, în special elementele interioare și reglarea fină a designului complet al tramvaiului. Versiunea sa finală a fost aprobată în mai 2024. Acest pas a deschis calea pentru finalizarea documentației tehnice și începerea producției. Peste 230 de furnizori colaborează la dezvoltarea și producția de noi tramvaie pentru Praga, dintre care 76% provin din Cehia. Acest proiect susține astfel industria autohtonă și creează oportunități de locuri de muncă în toată țara.
În următoarele săptămâni, primele trei tramvaie pentru Praga vor fi finalizate la Plzeň. După punerea în funcțiune și teste dinamice pe linia de testare din uzină, tramvaiele vor ajunge la Praga, unde în primă fază vor începe test drive-urile fără pasageri în cadrul omologării noului tip de vehicul. Acestea vor include, de asemenea, calibrarea sistemului anti-coliziune și testele unitare ale acestuia. Cea de-a doua fază va fi urmată de teste cu pasageri. După îndeplinirea cerințelor Autorității Feroviare din Republica Cehă și finalizarea cu succes a operațiunii de testare, tramvaiele vor primi omologare pentru funcționare în Republica Cehă. Între timp, producția de serie va continua la Plzeň, care vor fi livrate la Praga treptat, conform contractului.
Noile tramvaie pentru Praga sunt 100% cu podea joasă și oferă un confort mai mare pentru pasageri decât tipurile de vehicule aflate în funcțiune în prezent. Interiorul este mai spatios, cu pasaje mai largi intre sectiuni, iar aerul conditionat full-car utilizeaza un agent frigorific natural, ecologic. Tramvaiele sunt echipate cu un sistem informatic modern care îmbunătățește orientarea în timpul călătoriei. Soluțiile tehnologice precum boghiurile cu osii, frânele electromecanice și recuperarea energiei asigură costuri mai mici de întreținere și consum de energie. Datorită acestor caracteristici, noile tramvaie vor deveni nu doar o soluție ecologică, ci și o soluție avantajoasă din punct de vedere economic pentru transportul urban.
Parametrii tehnici ai Škoda ForCity Plus 52T pentru Praga
Lungimea vehiculului peste barele de protecție: 31,99 m
Lățimea vehiculului: 2,5 m
Capacitate totală vehicul: 243 (cu o ocupare de 5 persoane pe m2)
Spațiu în picioare: 173
Locuri: 70 în total, dintre care 44 în sensul de mers = 62% (standardele de calitate PID necesită cel puțin 60%) și 26 în sens invers = 38%
Secțiune cu podea joasă: 100% (toate locurile sunt accesibile fără platforme sau trepte)
Numărul total de boghiuri: 4 tracțiune (2 care se rotesc liber și 2 se rotesc parțial)
Frana: electromecanica
Diametrul roților noi: 640 mm
Înălțimea marginii treptei: 350 mm
Uși: 5 uși cu două foi, lățime de 1.300 mm și paralele cu axa de oprire
Ușa cabinei: mecanică externă, culisantă interioară
Ciclul de viață al vehiculului: 30 de ani
Viteza maxima de functionare: 70 km/h
Greutatea vehiculului gol: 48 t
Spatiu multifunctional: 2 spatii pentru carucior, 2 locuri pentru scaune cu rotile
https://mobilitate.eu/cehia-skoda-52t-praga/