Solaris Trollino 12 (100 - 2023)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Luna asta deja cam stim ce avem, completarea liniei 61 cu ultimele 9 unitati apoi, linia 90, care in prezent are 5 ture, iar 201 are 4 ture, deci teoretic pana la 1 aprilie ar trebui sa avem complete cele doua trasee. Apoi in aprilie vedem ce varianta se gaseste pentru 70, iar spre mai va fi 97 cu 133. La final vedem ce variante se gasesc pentru Berceni, oricum din start la 381 nu se va umbla, iar cele 3 trasee din proiect vor fi modificate.
Pentru noul 97 vor trebui multe troleibuze. Iar cu dispariția lui 133 de la Gara care nu pleacă în momentul de față, deloc "gol" și el,se va pune presiune și mai mare pe 123 ramânand cam singurul cu legătură directă Gara cu centrul capitalei,cel puțin pe zona Traian-Unirii. Iar ca și linie din Berceni,73 ul nu-i obligatoriu sa fie dus până la Sfânta Vineri că și așa întorc multe linii acolo,e de ajuns ca noul 73 sa întoarcă la fântâni,daca va fi comasat și el cu 313.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ar iesi o linie mult prea lunga.
@Lucian - 133 intre Romana si Gara merge aproape gol mai mereu.
@Lucian - 133 intre Romana si Gara merge aproape gol mai mereu.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se incearca reactivarea retelei fostei linii 87 pana la Calea Victoriei.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 180
- Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
- Localitate: Bucuresti / Titan
Daca nu s-a gasit inca varianta pentru 70, poate ar fi alta varianta!Marian Andrei scrie: ↑Mie Mar 06, 2024 9:13 pmLuna asta deja cam stim ce avem, completarea liniei 61 cu ultimele 9 unitati apoi, linia 90, care in prezent are 5 ture, iar 201 are 4 ture, deci teoretic pana la 1 aprilie ar trebui sa avem complete cele doua trasee. Apoi in aprilie vedem ce varianta se gaseste pentru 70, iar spre mai va fi 97 cu 133. La final vedem ce variante se gasesc pentru Berceni, oricum din start la 381 nu se va umbla, iar cele 3 trasee din proiect vor fi modificate.
Nu s-ar putea ca linia de autobuz 311 sa devina troleibuz? Linia 92, de exemplu.
De la Faur, poate merge pe autonomie pe bd 1 Decembrie 1918, Postavarului, N Grigorescu, adica exect traseul lui 311, pana la int N Grigorescu-L Rebreanu. Se poate conecta la retea, in statia L Rebreanu, pe portiunea de retea ramasa de la linia 92. Apoi, pe C Brancusi si Baba Novac,cu 79 si 70! Deci nu ar mai circula pe L Rebreanu si Campia Libertatii! La int Mihai Bravu- Baba Novac, trece pe autonomie urmand traseul lui 311. In statia Traian se poate conecta la retea! Ideea mea ar fi sa nu mai intoarca la Rosetti, ci la Carol Davilla! 69 face dreapta pe bd Eroilor spre Academia Militara, iar 92 face stanga dupa decuplare, pe bd Eroilor, urmand ca in statia cu acelasi nume , sa se cupleze la retea! Apoi ,retur pe acelasi traseu.
Cele aproximativ 14 troleibuze Solaris plus 4-5 autobuze ZTE, in completare, cred ca ar fi de ajuns pentru acest traseu! Pana la o noua achizitie de troleibuze, nu cred ca ar fi o problema cele aprox 5 ZTE si ar fi o linie numai cu vehicule electrice!
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu se poate varianta asta, desi 311 are traseu destul de mult comun cu fir de troleibuz, sunt prea fragmentate tronsoanele, plus ca nu va lasa nimeni zona de la Pod Lacuri descoperita, doar cu 330. 92ul ala, in forma lui clasica, nu mai are nici un sens sa fie facut vreodata, mai bine este sa eficientizeze 70ul.
Subscriu la ideea asta. Eventual un 74 comasat cu 70, ca sa aiba sens ambele linii. Cu ocazia asta s-ar creea inca o ruta alternativa Berceni - Titan.
L.E: SI legat de 79, daca s-ar concretiza ideea de mai sus, acesta ar trebui sa fie reintrodus in circulatie in weekend, pentru a nu lasa toata portiunea de la Baba Novac pana la Scoala Iancului descoperita, fara transport in comun.
L.E: SI legat de 79, daca s-ar concretiza ideea de mai sus, acesta ar trebui sa fie reintrodus in circulatie in weekend, pentru a nu lasa toata portiunea de la Baba Novac pana la Scoala Iancului descoperita, fara transport in comun.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 180
- Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
- Localitate: Bucuresti / Titan
Să vă spun de ce m-am gandit la varianta asta. In zona asta a orașului, 311 ar fi singurul care ar fi devenit linie de troleibuz! Dacă ar mai fi adăugată si ceva rețea, era mai simplu!Marian Andrei scrie: ↑Joi Mar 07, 2024 2:32 pmNu se poate varianta asta, desi 311 are traseu destul de mult comun cu fir de troleibuz, sunt prea fragmentate tronsoanele, plus ca nu va lasa nimeni zona de la Pod Lacuri descoperita, doar cu 330. 92ul ala, in forma lui clasica, nu mai are nici un sens sa fie facut vreodata, mai bine este sa eficientizeze 70ul.
Zona de la Pod Lacuri, respectiv stația, e foarte simplu, in marea majoritate a zilei sunt intre 1 si 5 persoane! Plus că mai sunt și tramvaiele 19 si 23! Au fost peste 15 ani in care, acea stație nu exista! E adevărat distanță de la stația de la M Titan până la int C Libertății-Sos Baba Novac era foarte mare!
Firește că 92 nu mai avea sens să fie reactivat, indicativul 92 mi se părea potrivit dacă 311 devenea troleibuz!
Despre 70, pot spune că în afara variantei pe care am spus-o, nu găsesc altceva!
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 180
- Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
- Localitate: Bucuresti / Titan
@!Lucian și @Ice, liniile 70 si 79 , de la bd Basarabia până la Universitate, respectiv Piata Română si Gara de Nord, nu pot fi comasate cu linii din Berceni pentru că ele sunt cam singura legătură directă cu acele destinatii!
Dar prin anii '80, a existat linia 127 care facea legatura Berceni-Baba novac! Sunt de acord cu ideea voastră cu legătura Berceni-Titan dar nu prin comasarea cu 70! Chiar ar fi util un 74, sa zicem, până bd Basarabia!
Dar prin anii '80, a existat linia 127 care facea legatura Berceni-Baba novac! Sunt de acord cu ideea voastră cu legătura Berceni-Titan dar nu prin comasarea cu 70! Chiar ar fi util un 74, sa zicem, până bd Basarabia!
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 672
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Si cum vor proceda? Ca pe langa reactivare, logic ar fi sa duca ce a ramas din retea spre giratoriul de la Romana.Marian Andrei scrie: ↑Joi Mar 07, 2024 8:24 amSe incearca reactivarea retelei fostei linii 87 pana la Calea Victoriei.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Momentan doar sa mai mearga 97 sub retea pana la Victoriei. Retaa noua nu prea curand, trebuie licitatii, studii etc.
Si sincer Bucurestiul ar trebui sa inceapa sa mai extinda reteaua de troleu pe anumite strazi si bulevarde, in ideea de a transforma linii de autobuz in linii de troleu cu autonomie. Linii precum 104, 123, si sa se mearga pe autonomie in zone gen Piata Unirii.
In cazul liniilor 104 și 123 ar fi multa rețea de întins,in cazul lui 104 daca vorbim mai ales,de zona Pantelimon.Iar in cazul lui 123 la fel,pe lângă Unirii ar fi Plevnei,Orhideelor,etc. In cazul celor 2 linii s ar impune urgent și ar trebui sa vedem ca parc doar hibride și din cele electrice. Dar cum nu se pot muta,ne vom mulțumi cu ce avem,este bine și în cazul lui 104 că vedem tot mai multe otokare,dar ar mai trebui ceva pentru a completa parcul. Pe Unirii,am mai spus o și eu,pe aici,că s ar impune ducerea unei linii de troleibuze,păcat dacă s a renunțat la 76 dus la Alba Iulia,era o idee buna că mai lua din aglomerația din 104 și 123. Altfel nu vad ce alta varianta de traseu s ar putea duce pe Unirii...
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 180
- Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
- Localitate: Bucuresti / Titan
Spuneam de prelungirea lui 70 in Drumul Taberei prin comasarea cu 168! Nu știu dacă s-ar realiza acest lucru dar mă gândeam la 2 variante.
1. 70 pe traseul normal până la Kogălniceanu, de acolo același traseu cu 69, până la Favorit! De aici pe autonomie pe linia lui 168 până la Valea Ialomitei! Si apoi la fel, retur!
2. 70 pe traseul normal până la Teatrul National, apoi dreapta spre Piața Romană, pe autonomie pe Magheru.De la Romană, pe traseul lui 168, se cuplează pe la Eroilor apoi pe Drumul Taberei, decuplare la Orizont! La retur, ar trebui să iasă la Romană si apoi spre Universitate, cuplarea si revenirea pe traseul normal, 70!
Ar fi si a treia variantă, cu 79! Traseu normal până la Romană, apoi exact pe 168, pana la Valea Ialomiței! Returul, exact traseul lui 168, până la Romană si revenirea pe 79!
In două cazuri este necesară trecerea pe autonomie si invers de câte 2 ori! Nu cred că ar fi un impediment acest lucru!
Mai greu ar fi cu nr de troleibuze Solaris, deși s-ar putea merge si cu cateva ZTE completare până va fi nr total de trolee si ar fi o linie electrificata total!
Din motivul că o următoare achiziție de Solaris Trollino cu autonomie ar putea fi peste 1 an jumate, poate 2, intrebasem dacă la Citelis se poate adapta autonomia pe baterii! Acest lucru se putea face de acum 4-5 ani, pentru că se stia ca se vor aduce troleibuze cu autonomie și dacă erau vreo 25 Citelisuri cu autonomie, era altceva se putea face față câțiva ani!
1. 70 pe traseul normal până la Kogălniceanu, de acolo același traseu cu 69, până la Favorit! De aici pe autonomie pe linia lui 168 până la Valea Ialomitei! Si apoi la fel, retur!
2. 70 pe traseul normal până la Teatrul National, apoi dreapta spre Piața Romană, pe autonomie pe Magheru.De la Romană, pe traseul lui 168, se cuplează pe la Eroilor apoi pe Drumul Taberei, decuplare la Orizont! La retur, ar trebui să iasă la Romană si apoi spre Universitate, cuplarea si revenirea pe traseul normal, 70!
Ar fi si a treia variantă, cu 79! Traseu normal până la Romană, apoi exact pe 168, pana la Valea Ialomiței! Returul, exact traseul lui 168, până la Romană si revenirea pe 79!
In două cazuri este necesară trecerea pe autonomie si invers de câte 2 ori! Nu cred că ar fi un impediment acest lucru!
Mai greu ar fi cu nr de troleibuze Solaris, deși s-ar putea merge si cu cateva ZTE completare până va fi nr total de trolee si ar fi o linie electrificata total!
Din motivul că o următoare achiziție de Solaris Trollino cu autonomie ar putea fi peste 1 an jumate, poate 2, intrebasem dacă la Citelis se poate adapta autonomia pe baterii! Acest lucru se putea face de acum 4-5 ani, pentru că se stia ca se vor aduce troleibuze cu autonomie și dacă erau vreo 25 Citelisuri cu autonomie, era altceva se putea face față câțiva ani!
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu mai are rost sa investesti in autonomie pentru niste troleibuze vechi, care mai sunt si in sistem de actionare cu chopper, ar insemna o reechipare totala care nu isi are rostul.
Mai erau niste fonduri PNRR, parca pentru 22 troleibuze pentru liniile 79 si 96 si alte 8 pentru 69, care erau tot cu autonomie, dar sa se lanseze licitatia.
Pentru a doua linie inafara de 90, si eu am zis ca tot un 79 cu 168 e cea mai ok varianta, dar consuma multe troleibuze si ar insemna renuntarea totala la liniile din Berceni, unde trebuie transformat 313.
Mai erau niste fonduri PNRR, parca pentru 22 troleibuze pentru liniile 79 si 96 si alte 8 pentru 69, care erau tot cu autonomie, dar sa se lanseze licitatia.
Pentru a doua linie inafara de 90, si eu am zis ca tot un 79 cu 168 e cea mai ok varianta, dar consuma multe troleibuze si ar insemna renuntarea totala la liniile din Berceni, unde trebuie transformat 313.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 672
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Cele 30 de trolee fac parte din contractul mare de 200 acord-cadru.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Deci sunt PA.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Maine se receptioneaza undeva la 14 troleibuze. Vor completa 61 in primul rand apoi linia 90 pe traseul nou. Inteleg ca 90 ramane cu 9 ture, cumulul 90+201.
9 ture? Parca nu era vorba de 10? Ma rog, totusi s-a decis daca cele 9 troleibuze alocate pentru 90 vor fi garate si la Bujoreni sau pana la urma vor fi garate toate doar la Vatra Luminoasa?Marian Andrei scrie: ↑Lun Mar 11, 2024 9:14 amMaine se receptioneaza undeva la 14 troleibuze. Vor completa 61 in primul rand apoi linia 90 pe traseul nou. Inteleg ca 90 ramane cu 9 ture, cumulul 90+201.
Solaris pe 70. 

-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 180
- Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
- Localitate: Bucuresti / Titan
Din punctul meu de vedere, ar fi mai utila varianta 79 cu 168! Am senzatia ca 90 cu 201, ca si 61 cu 336, au fost facute doar pentru a plasa Solaris urile undeva!Marian Andrei scrie: ↑Dum Mar 10, 2024 11:33 pm
Pentru a doua linie inafara de 90, si eu am zis ca tot un 79 cu 168 e cea mai ok varianta, dar consuma multe troleibuze si ar insemna renuntarea totala la liniile din Berceni, unde trebuie transformat 313.
Cu 90 se putea face altceva. Trebuia ca, din V Luminoasă să fie o legătură cu Universitatea dar de acolo 90 (ca si 70 si 66), merg spre ...nicaieri!
90 putea fi comasat cu 69, de la stad. National la Valea Argeșului si 69 desfintat sau , 90 de la stad. National la CET Vest, cum a mai fost mai demult! Eventual comasat cu o linie de autobuz, spre CET.