Viena - Metrourile Siemens X-Wagen (44 - 2023-2030)

Știri, reportaje și informații despre mobilitatea în Germania
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5496
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 27, 2024 11:48 am

În anul 2017, Wiener Linien și Siemens Mobility au semnat un contract pentru achiziția a 34 de trenuri noi de metrou, model numit X, devenind a treia generație de metrouri Siemens din Viena. Primele, Silberpfeil, 84 de trenuri cu câte 6 vagoane, au fost livrate în perioada 1972-1995, urmate de V-Wagen, 62 de trenuri, în perioada 2000-2017. Acum, cele 44 de trenuri X Wagen, comanda fiind suplimentată față de cele 34 inițiale, sunt în curs de livrare până în anul 2030. Prototipul seriei a fost prezentat în 2022 la InnoTrans Berlin, prezentarea fiind realizată și pe Mobilitate.eu, iar primul tren din serie a început să circule pe linia U3 din luna iunie 2023. Autorizarea și punerea în funcțiune a trenurilor a durat mai mult decât era cazul, din cauza procedurii care trebuie realizată în două etape, autorizarea trenului pentru operare normală, urmată de autorizarea trenului pentru operarea fără mecanic, total autonomă. Testarea și autorizarea pentru operarea total autonomă a fost imposibilă, aceasta urmând să aibă loc în 2025-2026, când noua magistrală pe care vor circula trenurile va fi finalizată, aici fiind montate sistemele de semnalizare și control necesare eliminării mecanicilor. Contractul prevede livrarea primelor 10 trenuri până la finalul lui 2023, iar din 2024 câte 3 trenuri anual.

DSC_7248.jpg
DSC_7248.jpg (245.29 KiB) Vizualizat de 436 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5496
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 27, 2024 11:48 am

Mobilitate.eu a testat trenurile, pe magistrala U3, unde în prezent circulă câteva trenuri din noua serie, recent, cel puțin un tren fiind în circulație și pe linia U2, momentan doar în zile lucrătoare. Designul trenurilor este unul compact, elegant dar simplu, ce urmează linia de design a metroului vienez, cu o banda luminoasă ce taie toată zona frontală. Schema de culoare și construcția caroseriei sunt simple, lateral fiind prezentă doar o dungă roșie îngustă, benzile LED de avertizare ale ușilor și marcajele albastre ale ușilor de acces pentru biciclete și cărucioare rulante. Lungimea totală a trenului compus din 6 vagoane este de 111 metri, ecartamentul este standard de 1435 mm iar greutatea pe axă este de 10,9 tone. Caroseria are câte 3 uși pentru fiecare vagon, total 18 uși pe fiecare parte, iar capacitatea este de 928 călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar alimentarea se realizează la 750V.

DSC_7251.jpg
DSC_7251.jpg (196.06 KiB) Vizualizat de 435 ori
DSC_7250-2.jpg
DSC_7250-2.jpg (218.08 KiB) Vizualizat de 435 ori
DSC_7235.jpg
DSC_7235.jpg (202 KiB) Vizualizat de 435 ori
DSC_7221.jpg
DSC_7221.jpg (187.53 KiB) Vizualizat de 435 ori
DSC_7220.jpg
DSC_7220.jpg (168.7 KiB) Vizualizat de 435 ori
DSC_7211.jpg
DSC_7211.jpg (212.79 KiB) Vizualizat de 435 ori
20240429_172056.jpg
20240429_172056.jpg (194.22 KiB) Vizualizat de 435 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5496
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 27, 2024 11:50 am

Interiorul merge pe același design simplu dar elegant, fără elemente care să încarce inutil spațiul, singurele elemente prezente fiind geamurile de separare dintre scaune și zona ușilor. Față de generațiile anterioare de trenuri, au fost utilizate scaune mai puține, mai ușoare și fără elemente grele de montaj și separare a zonelor, fiind obținut un tren mai aerisit și mai ușor. Există și zone cu scaune rabatabile, fiind astfel obținut spațiu mai mult și mai dinamic pentru diferitele grade de încărcare ale trenului.

20240429_172335.jpg
20240429_172335.jpg (163.42 KiB) Vizualizat de 434 ori
20240429_172300.jpg
20240429_172300.jpg (187.5 KiB) Vizualizat de 434 ori
20240429_172232.jpg
20240429_172232.jpg (226.21 KiB) Vizualizat de 434 ori
20240429_172228.jpg
20240429_172228.jpg (203.08 KiB) Vizualizat de 434 ori
20240429_172147.jpg
20240429_172147.jpg (210.48 KiB) Vizualizat de 434 ori
20240429_172130.jpg
20240429_172130.jpg (156.2 KiB) Vizualizat de 434 ori
20240429_172127.jpg
20240429_172127.jpg (170.01 KiB) Vizualizat de 434 ori
20240429_172116.jpg
20240429_172116.jpg (141.76 KiB) Vizualizat de 434 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5496
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 27, 2024 11:54 am

Rămânem în interior, dar de data asta spre partea de noutate a trenurilor, digitalizarea sistemelor de informare, care ajunge la un nou nivel pentru produsul Siemens Mobility pentru Viena. Pe lângă displayurile clasice, cu LEDuri montate pe plafonul vagoanelor, vechile hărți statice au fost înlocuite cu displayuri de mari dimensiuni, care acoperă zona de deasupra fiecărei uși de acces. Acestea oferă o serie de informații standard, precum harta rețelei de metrou, stația următoare, partea pe care este peronul și avertizarea de închidere a ușilor, dar și informații noi, care fac parte din zona de digitalizare a mobilității și transportului public.

Astfel, sunt oferite informații în timp real despre toate legăturile de transport public din stația următoare, timpul de acces și cel mai rapid acces spre acestea, dar și timpul în care sosesc acestea în stația indicată ca fiind cea mai apropiată. Astfel, sistemul IT al trenului este conectat la toata baza de date și de localizare a mijloacelor de transport, oferind astfel un set complet de informații în timp real despre sosirile și plecările tuturor legăturilor cu alte mijloace de transport. De asemenea, sistemul oferă informații despre cele mai apropiate guri de acces și despre zonele cu lifturi și facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă. Pentru siguranță, sistemul de supraveghere video este conectat permanent la centrul de control, ce poate fi văzut live în orice moment pentru orice zonă a trenului.

20240429_172656.jpg
20240429_172656.jpg (175.58 KiB) Vizualizat de 433 ori
20240429_172630.jpg
20240429_172630.jpg (81.33 KiB) Vizualizat de 433 ori
20240429_172535.jpg
20240429_172535.jpg (101.23 KiB) Vizualizat de 433 ori
20240429_172503.jpg
20240429_172503.jpg (147.12 KiB) Vizualizat de 433 ori
20240429_172502.jpg
20240429_172502.jpg (146.86 KiB) Vizualizat de 433 ori
20240429_172457.jpg
20240429_172457.jpg (120.16 KiB) Vizualizat de 433 ori
20240429_172135.jpg
20240429_172135.jpg (147.02 KiB) Vizualizat de 433 ori
20240429_172122.jpg
20240429_172122.jpg (152.47 KiB) Vizualizat de 433 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5496
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 27, 2024 11:54 am

Inovațiile noului X Wagen nu se opresc în zona digitalizării, noile trenuri fiind primele ce integrează tehnologia Siemens de frânare total electrică, fără a mai utiliza sisteme pneumatice. Astfel, noul sistem de frânare fără aer permite pentru prima dată controlul complet electric al frânei cu frecare la metrouri și trenuri. Sistemul, numit și frână electrică cu frecare, este complet independent de aerul comprimat și reduce greutatea vehiculului, prin eliminarea echipamentelor și conductelor de aer, reducând și spațiul necesar pentru acestea. Mai mult, un alt avantaj al eliminării sistemelor cu aer este reducerea timpului necesar frânării și mai ales al defrânării, oferind o pornire mai rapidă a vehiculului la plecarea din stație.

DSC_7220.jpg
DSC_7220.jpg (168.7 KiB) Vizualizat de 432 ori
20240429_172254.jpg
20240429_172254.jpg (65.2 KiB) Vizualizat de 432 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5496
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 27, 2024 11:56 am

Si in final, in actiune

Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Austria”