Știri despre lucrări și proiecte de mentenanță a infrastructurii existente

Discuții și informații despre infrastructura tramvaielor și monitorizarea proiectelor de modernizare
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6277
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Mai 04, 2023 10:40 pm

STB SA pregătește licitația pentru achiziția a 95 de macazuri cu sistem automat de acționare și comandă

STB SA a lansat un anunț de consultare a pieței pe SEAP prin care caută oferte de preț pentru demararea procedurii de atribuire a unui contract pentru achiziția a 93 de macazuri cu raza de 50m și 3 macazuri cu raza de 150 m. Macazurile trebuie să fie automate, cu acționare automată și cu echipament de automatizare pentru comanda de la tramvai cu ajutorul transponderului sau a patinei de contact a pantografului. Consultarea pieței va avea loc până la 18.05.2023, urmând ca ulterior STB SA să lanseze procedura efectivă de achiziție.

https://mobilitate.eu/stb-sa-licitatie-macaz/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Vlad D.
Utilizator avansat
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
Localitate: Bucuresti - Titangeles

Joi Noi 09, 2023 1:01 pm

Primarul General a anunțat în cadrul conferinței de presă de astăzi că s-au semnat contractele pentru toate cele 11 loturi de linii de tramvai pentru care s-au depus oferte. Acesta a mai menționat că urmează relansarea procedurii de achiziție pentru cele 4 loturi unde nu s-au depus oferte, acestea fiind comasate în două loturi.

Detalii aici: https://fb.watch/octeZTt8Ro/.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6277
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Iun 22, 2025 10:07 am

Voestalpine Railway Systems livrează la STB SA un nou sistem de aparate de cale pentru circulația în sistem paletă. Vechile sisteme nu sunt compatibile cu tramvaiele Imperio

STB SA a derulat la finalul lui 2024 o procedură de licitație simplificată pentru achiziția unui sistem „bretea cale de rulare”, mai exact o pereche de macazuri care permit deviere circulației tramvaielor pe un singur sens, pentru a permite închiderea unui sens de circulație fără închiderea totală a circulației tramvaielor. Un asemenea sistem a putut fi văzut utilizat în ultimii ani cu ocazia modernizării podului Grant, unde linia 41 metrou ușor a circulat alternativ pe un sens pentru a permite derularea lucrărilor fără închiderea circulației pe cea mai importantă linie din oraș. Totuși, la ultima lucrare, mai multe tramvaie Imperio au suferit avarii ale boghiurilor, care nu sunt compatibile cu unghiul vechilor sisteme de macazuri, motiv pentru care ulterior, pe linia 21, s-a renunțat la circulația cu tramvaie Imperio pe durata lucrărilor în zona Calea Moșilor.

Macazul comandat are valoarea de aproape 1,1 milioane lei, fiind o componentă necesară în contextul unor noi devieri pe trasee cu tramvaie Imperio, linia 41 urmând să circule pe un singur fir, alternativ, în momentul demarării lucrărilor la Pasajul Lujerului.
Fără titlu1.jpg
Fără titlu1.jpg (144.55 KiB) Vizualizat de 402 ori
Fără titlu.jpg
Fără titlu.jpg (159.77 KiB) Vizualizat de 402 ori

https://mobilitate.eu/voestalpine-paleta-stb/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2901
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Dum Iun 22, 2025 4:16 pm

Se va aplica aceeași metodă și pentru lucrările celui de la Obor,cu paleta ? Sau acolo nu vor fi probleme pentru că tramvaiul circula pe deasupra pasajului?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6277
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Iun 22, 2025 4:29 pm

Nu cred ca la Obor se intervine la zona de tramvai, pasajul fiind nou.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6277
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Iul 02, 2025 11:38 am

Primăria Capitalei achiziționează sisteme automate pentru comanda macazurilor pentru intersecții din vestul orașului. Este vizată eficientizarea liniilor 41 și 25

Primarul General Stelian Bujduveanu anunță că Primăria Capitalei a demarat procedura de achiziție pentru 6 sisteme de acționare automată a macazurilor liniilor de tramvai. Valoarea sistemelor este de 3,9 milioane lei.

„Transportul public din București are nevoie de soluții clare, rapide și sigure. Unul dintre pașii necesari: automatizarea macazurilor. Azi, multe dintre ele sunt acționate manual. De aceea, a fost inițiată procedura de achiziție pentru 6 sisteme automate de acționare a macazurilor. Ofertele se depun până pe 4 august 2025. Noile sisteme vor fi instalate în zone cu trafic intens, precum: Piața Presei, Calea 13 Septembrie – Șoseaua Progresului, Calea Rahovei – Șoseaua Progresului și Piața Eroii Revoluției”, transmite primarul.

Sistemele achiziționate vor eficientiza circulația tramvaielor pe traseele din zona de vest, în special cele care circulă pe toată lungimea arterelor modernizate, precum 25 și 41. Astfel, la Piata Presei va fi eficientizată intrarea și ieșirea din terminalul liniilor 41 și 3, linia 3 fiind la momentul actual în curs de modernizare. Pe Șoseaua Progresului vor fi eficientizate intersecțiile liniilor spre Ghencea și Calea Rahovei, eliminând pauzele pentru schimbarea manuală a macazurilor liniilor 11 și 47, dar și a accesului către Ghencea/Depoul Alexandria.

https://mobilitate.eu/primaria-capitale ... -automate/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura tramvaielor din regiune”