Achiziția de autobuze hibrid de 18 metri (2024)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6490
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
STB SA consultă piața pentru achiziția de autobuze hibrid de 18 metri
TB SA a lansat (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ ... /100154682) consultare a pieței pe SEAP pentru determinarea valorii estimate și informațiilor tehnice și comerciale pentru achiziția de autobuze diesel-hibrid din gama de 18 metri. Nu se specifică pentru câte autobuze este planificată achiziția, termenul pentru încheierea consultării fiind 2 august. De asemenea, achiziția se referă la autobuze noi. Autobuzele vor avea podea total coborâtă, rampe pentru persoanele cu dizabilități și o capacitate minimă de 130 călători, dintre care 35 pe scaune. Motoarele vor fi hibrid Euro 6, iar garanția full-warranty va fi de minim 5 ani sau 400.000 km.
La ora actuală parcul de autobuze al STB SA necesită o nouă modernizare, pe străzi circulând încă autobuze Citaro din seria 2006, uzate și fără aer condiționat.
https://mobilitate.eu/stb-auto-hibrid-18m/
TB SA a lansat (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ ... /100154682) consultare a pieței pe SEAP pentru determinarea valorii estimate și informațiilor tehnice și comerciale pentru achiziția de autobuze diesel-hibrid din gama de 18 metri. Nu se specifică pentru câte autobuze este planificată achiziția, termenul pentru încheierea consultării fiind 2 august. De asemenea, achiziția se referă la autobuze noi. Autobuzele vor avea podea total coborâtă, rampe pentru persoanele cu dizabilități și o capacitate minimă de 130 călători, dintre care 35 pe scaune. Motoarele vor fi hibrid Euro 6, iar garanția full-warranty va fi de minim 5 ani sau 400.000 km.
La ora actuală parcul de autobuze al STB SA necesită o nouă modernizare, pe străzi circulând încă autobuze Citaro din seria 2006, uzate și fără aer condiționat.
https://mobilitate.eu/stb-auto-hibrid-18m/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6490
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Mai bine fara Mercedes, ultimele lor produse lasa de dorit. eCitaro din Viena trosnesc din toate balamelele in mers. Avem Solaris, Otokar...
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 693
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Otokar n-are hibrid de 18m, doar de 12m.
In sfarsit se face o licitatie doar pentru autobuze articulate. Era necesar totusi o achizitie de autobuze articulate, cele 30 de articulate pe care le avem la ora actuala sunt insuficiente pentru cate avem noi nevoie in realitate…Marian Andrei scrie: ↑Joi Iul 11, 2024 5:14 pmSTB SA consultă piața pentru achiziția de autobuze hibrid de 18 metri
TB SA a lansat (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ ... /100154682) consultare a pieței pe SEAP pentru determinarea valorii estimate și informațiilor tehnice și comerciale pentru achiziția de autobuze diesel-hibrid din gama de 18 metri. Nu se specifică pentru câte autobuze este planificată achiziția, termenul pentru încheierea consultării fiind 2 august. De asemenea, achiziția se referă la autobuze noi. Autobuzele vor avea podea total coborâtă, rampe pentru persoanele cu dizabilități și o capacitate minimă de 130 călători, dintre care 35 pe scaune. Motoarele vor fi hibrid Euro 6, iar garanția full-warranty va fi de minim 5 ani sau 400.000 km.
La ora actuală parcul de autobuze al STB SA necesită o nouă modernizare, pe străzi circulând încă autobuze Citaro din seria 2006, uzate și fără aer condiționat.
https://mobilitate.eu/stb-auto-hibrid-18m/
Solaris pe 70. 

Pai cam pentru toate liniile. Nu mai spun de cele centrale și/sau cu gara sau la Otopeni.
Cel mai probabil,daca vor veni astfel de autobuze se vor mai comasa și vor dispărea linii de tipul 122,221,138...etc.Acum,să le vedem venite.
Cel mai probabil,daca vor veni astfel de autobuze se vor mai comasa și vor dispărea linii de tipul 122,221,138...etc.Acum,să le vedem venite.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6490
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Inteleg ca tot destul de putine vor fi luate, in special pentru linia de aeroport, deci probabil vor continua sa completeze 335 in paralel.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6490
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pana la alte electrice macar sa fie ei in stare sa le incarce si pe astea pe care le avem si stau degeaba. 

- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 693
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Oricum Mercedes-Benz si Solaris au prima sansa, ca ei au mild-hybriduri care sunt accesibile.
- Andrei Andraș
- Utilizator nou
- Mesaje: 23
- Membru din: Joi Iul 13, 2023 8:33 pm
- Localitate: Brașov
A fost lansată licitația: minim 5, maxim 30 de autobuze articulate hibrid, achiziție prin leasing financiar 7 ani.
Buget - 21.462.367,80 euro.
Termene limită:
- oferte: 28 octombrie 2025;
- evaluări: 29 ianuarie 2026.
Link E-Licitație: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ ... /100200426
Buget - 21.462.367,80 euro.
Termene limită:
- oferte: 28 octombrie 2025;
- evaluări: 29 ianuarie 2026.
Link E-Licitație: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ ... /100200426
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 693
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Ca o evaluare personala, Mercedes-Benz cu Citaro G Hybrid are cele mai mari sanse. Motivele fiind:
- Pret (40p) - modulul mild-hybrid este foarte ieftin in raport cu cel full-hybrid al Urbino 18 Hybrid.
- Livrare (10p) - Solaris au un backlog imens cu o fabrica nu foarte mare, mai ales in raport cu MB la Mannheim.
- Garantie extra (10p) - cum pretul unui Citaro G Hybrid este redus, MB poate adauga poate inca 3 ani de garantie si sa ramana in continuare competitivi. Mai mult de atat au aftersales foarte puternic in raport cu Solaris care-i dependent de Misola.
- Motor (10p) - In CS n-am vazut nimic legat de trepte, deci pot oferi Citaro G Hybrid in varianta cu motor OM470 de 265kW putere.
Solaris insa sta foarte bine la consumul conform SORT-1 (20p) si la capacitate (10p) daca busul ofertat este Urbino 18,75m. Deci, ramane de vazut.
Per total, sper ca liniile ce vor fi echipate cu aceste autobuze sunt 100 si 330, urmand ca Otokar Kent 18 sa ramana pentru 335.
- Pret (40p) - modulul mild-hybrid este foarte ieftin in raport cu cel full-hybrid al Urbino 18 Hybrid.
- Livrare (10p) - Solaris au un backlog imens cu o fabrica nu foarte mare, mai ales in raport cu MB la Mannheim.
- Garantie extra (10p) - cum pretul unui Citaro G Hybrid este redus, MB poate adauga poate inca 3 ani de garantie si sa ramana in continuare competitivi. Mai mult de atat au aftersales foarte puternic in raport cu Solaris care-i dependent de Misola.
- Motor (10p) - In CS n-am vazut nimic legat de trepte, deci pot oferi Citaro G Hybrid in varianta cu motor OM470 de 265kW putere.
Solaris insa sta foarte bine la consumul conform SORT-1 (20p) si la capacitate (10p) daca busul ofertat este Urbino 18,75m. Deci, ramane de vazut.
Per total, sper ca liniile ce vor fi echipate cu aceste autobuze sunt 100 si 330, urmand ca Otokar Kent 18 sa ramana pentru 335.
Are importanță pe care din ele vor circula? Important e să se concretizeze licitația și să vină autobuzele și să circule pe oricare din 100, 330, 335, 381 eventual. Ca prestigiu, ar fi bine să circule pe 100 și 335, 330 vedem ce sens va avea pe Barbu Văcărescu după ce se redeschide 5.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 693
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Nu cata vreme 330 ofera legatura ideala cu Mall Baneasa (ceva ce 5-ul nu o sa ofere prea curand), fara transbordare.
N are rost sa mai tii o linie ca 330 pentru nici o statie,unde la aeroport Băneasa te întâlnești cu 335,etc spre mall băneasa. Poate stația mutată si adusă mai aproape de capătul lui 5,la modul asta.
Hybridele după părerea mea,ar trebui să le vedem intr o linie centrală,o idee ar fi chiar si in 104 sa le vedem,modernizată si aceasta linie unde încă mai are din lotul vechi de autobuze,ture. Apoi,de ce nu si prin 123 si mutate otokarele în liniile mai dinspre periferie,mai puțin centrale. Desigur,sunt deschis la propuneri si pentru alte linii centrale dar nu vad cum ar putea fi combătute aceste două linii propuse de mine,mai ales din prisma traseelor cat si a aglomerației.
Hybridele după părerea mea,ar trebui să le vedem intr o linie centrală,o idee ar fi chiar si in 104 sa le vedem,modernizată si aceasta linie unde încă mai are din lotul vechi de autobuze,ture. Apoi,de ce nu si prin 123 si mutate otokarele în liniile mai dinspre periferie,mai puțin centrale. Desigur,sunt deschis la propuneri si pentru alte linii centrale dar nu vad cum ar putea fi combătute aceste două linii propuse de mine,mai ales din prisma traseelor cat si a aglomerației.
- Andrei Andraș
- Utilizator nou
- Mesaje: 23
- Membru din: Joi Iul 13, 2023 8:33 pm
- Localitate: Brașov
Nu o să vezi așa ceva în țara noastră niciodată, poate doar SH. Pe lângă faptul că nu are sens să se complice Solaris să omologheze un produs nou, Urbino 18,75 a fost creat predominant pentru țările nordice.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6490
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cel putin neoficial, Solaris inteleg ca nu mai participa la licitatii pentru Bucuresti dupa problemele si platile intarziate pentru troleibuze.
Poate s-a rezolvat după plecarea lui ND. Nu au fost mulțumiți de cum s-au făcut plățile pentru cele 100 de troleibuze, asta a fost și unul din motivele pentru care nu au participat la licitația de 22 troleibuze prin PNRR.
- Andrei Andraș
- Utilizator nou
- Mesaje: 23
- Membru din: Joi Iul 13, 2023 8:33 pm
- Localitate: Brașov
Principala cauză, mai degrabă, ar fi faptul că au producția de troleibuze e ocupată cu comanda pentru Canada. De asta, pe unde totuși au mai ofertat, au ofertat la prețuri astronomice încât să nu câștige (800.000 euro pentru un troleibuz de 12 metri cu autonomie de 20 km este ridicol).
Da, probabil ca principala cauza a fost linia de producție complet ocupată, iar apoi au urmat și motivele legate de colaborarea proasta cu PMB.
În ceea ce privește licitația actuală, ar mai fi un model care se potrivește perfect pe caietul de sarcini STB: Iveco UrbanWay Diesel-Hybrid 18m: https://www.ivecobus.com/worldwide/-/me ... 9674d40d09
Și IVECO au și after-sales puternic în România.
În ceea ce privește licitația actuală, ar mai fi un model care se potrivește perfect pe caietul de sarcini STB: Iveco UrbanWay Diesel-Hybrid 18m: https://www.ivecobus.com/worldwide/-/me ... 9674d40d09
Și IVECO au și after-sales puternic în România.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 693
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Da am uitat de Urbanway 18 Hybrid. Nu stiu de ce mi-a ramas in cap ca aveau puntea fata rigida. Merci!