RAMA ELECTRICĂ PESA A ÎNCEPUT TURUL DE FORȚĂ AL TESTELOR STATICE ȘI DINAMICE ÎN ROMÂNIA
După sosirea în țară, în a doua parte a lunii trecute, rama electrică regională PESA 655-5 (RE-R103) a început turul de forță al testelor statice și dinamice, la Centrul de Testări Feroviare Făurei, aflat în cadrul Autorității Feroviare Române – AFER, locație în care se asigură servicii integrate de efectuare a probelor, încercărilor și testelor, specifice domeniului feroviar.
Menționăm că acest tren face parte din lotul celor 62 trenuri destinate traficului regional și suburban, achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), prin Fondul pentru Modernizare.
Principalele categorii de încercări, probe și determinări, ce urmează a fi efectuate cu rama electrică PESA 655-5 (RE-R103), în incinta Centrului de Testări Feroviare Făurei, sunt:
- determinarea caracteristicilor dinamice în circulație;
- evaluarea calității de mers;
- măsurarea drumurilor de frânare;
- evaluarea nivelului de zgomot la interior și exterior, în staționare și mișcare;
- determinarea gradului de etanșare a vehiculelor feroviare etc.
Toate aceste activități fac parte din etapele pe care le implică procedurile de certificare NoBo (Organism Notificat) și DeBo (Organism Desemnat) efectuate la acest vehicul feroviar, demersuri impuse de documentele tehnice de referință europene și naționale, specifice domeniului feroviar.
Precizăm că orice vehicul feroviar ce urmează a fi autorizat de tip și/sau de introducere pe piață în vederea exploatării pe rețeaua feroviară, trebuie să respecte condițiile stipulate, atât în Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), cât și în referințele naționale (NNTR). Respectarea acestor condiții sunt verificate prin procedurile de certificare NoBo și DeBo.
În acest sens, vă prezentăm câteva imagini și o filmare cu rama electrică regională PESA 655-5 (RE-R103), realizate recent la Centrul de Testări Feroviare Făurei.
Sursa: ARF
Ramele Pesa 655-5 (RE-R103) (62)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6510
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6510
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Prezentarea primului tren regional PESA achiziționat de ARF
Astăzi, 22 mai, în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară & Material Rulant, a avut loc la Terminalul Intermodal Episcopia Bihor prezentarea în premieră a ramei PESA 655-5, care a sosit în România pentru testare și omologare. Acest tren regional face parte din proiectul de achiziție a 62 de rame de scurt parcurs.
La prezentarea ramei au participat oficiali din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și Autorității pentru Reformă Feroviară – doamna Mariana Ioniță, Secretar General MTI, domnul Ionuț Cristian Săvoiu, Secretar de Stat MTI, domnul Mihai Barbu, Președinte ARF, domnul Marian Zamfir – manager proiect, dar și reprezentanți ai producătorului polonez PESA - vicepreședintele Maciej Maciejewski și șef proiect Grzegorz Chojnacki. La eveniment au fost prezente și autorități locale din Oradea și județul Bihor.
Ramele electrice regionale produse de PESA sunt compuse din trei vagoane, având o capacitate de 160 locuri pe scaune, 243 locuri în picioare, 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 16 locuri pentru biciclete. De asemenea, trenurile sunt dotate cu sistem wi-fi și ating o viteză maximă de 160 km/h.
Reamintim că proiectul este finanțat prin Fondul pentru Modernizare, având un buget total de 2.777.369.677,05 lei. Precizăm că primele rame RE-R urmează să intre în circulație la finalul acestui an.
ARF
Astăzi, 22 mai, în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară & Material Rulant, a avut loc la Terminalul Intermodal Episcopia Bihor prezentarea în premieră a ramei PESA 655-5, care a sosit în România pentru testare și omologare. Acest tren regional face parte din proiectul de achiziție a 62 de rame de scurt parcurs.
La prezentarea ramei au participat oficiali din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și Autorității pentru Reformă Feroviară – doamna Mariana Ioniță, Secretar General MTI, domnul Ionuț Cristian Săvoiu, Secretar de Stat MTI, domnul Mihai Barbu, Președinte ARF, domnul Marian Zamfir – manager proiect, dar și reprezentanți ai producătorului polonez PESA - vicepreședintele Maciej Maciejewski și șef proiect Grzegorz Chojnacki. La eveniment au fost prezente și autorități locale din Oradea și județul Bihor.
Ramele electrice regionale produse de PESA sunt compuse din trei vagoane, având o capacitate de 160 locuri pe scaune, 243 locuri în picioare, 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 16 locuri pentru biciclete. De asemenea, trenurile sunt dotate cu sistem wi-fi și ating o viteză maximă de 160 km/h.
Reamintim că proiectul este finanțat prin Fondul pentru Modernizare, având un buget total de 2.777.369.677,05 lei. Precizăm că primele rame RE-R urmează să intre în circulație la finalul acestui an.
ARF
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 743
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Rama Pesa Elf EU (RE-R) 103 001 și LEMA 002 cu Trenul 1682 Constanța - București Nord.