Achiziția a 100 de troleibuze de 12 metri cu autonomie restante din 2020
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Este vorba de licitația lansată în anul 2019 și finalizată cu rezilierea contractului cu Bozankaya in 2021, pentru achiziția a 100 de troleibuze de 12 metri cu autonomie.
În ședința CGMB din 2 iunie 2022 urmează să se aprobe reluarea procedurilor de licitație. Cu mențiunea că cele 130 de autobuze hibrid din document, care erau la pachet cu cele 100 de troleibuze, au fost achiziționate deja, fiind cele 130 Mercedes Citaro Hibrid.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/471/oz/10609.pdf
Prin adoptarea Hotararii nr. 690/18. 10. 2018 s-au aprobat indicatorii tehnico-economici si Studiul de oportunitate "Achizitionare mijloace de transport mai putin poluante necesare imbunatatirii transportului public de calatori in Municipiul Bucuresti". Investitiile propuse pentm finantare nerambursabila sunt prevazute in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 elaborat pentm regiunea Bucuresti - Ilfov, document aprobat prin H. C. G:M. B. 90/2017. Prezentul Studiu de Oportunitate este o continuare a analizelor si recomandarilor facute in PMUD 2016-2030 privind necesitatea doiarii flotei de transport public de calatori cu mijloace de transport noi si modeme. Municipiul Buciu-esti beneficiaza de o finantare nerambursabila in suma de pana la 340. 000.000 lei, reprezentand 80% din valoarea cheltuielilor eligibile, pentru realizarea proiectului privind achizitia a unui numar de 100 troleibuze si 130 autobuze hibrid, in baza contractului de fmantare nerambursabila nr. 39/N/GES/28.12.2018 incheiat cu Administratia Fondului pentru Mediu.
Avand in vedere:
- gradul ridicat de complexitate financiara, tehnica si contractuala a produselor ce se vor achizitiona,
- in contextul in care au trecut peste 3 ani de la aprobarea studiului de oportunitate (aprobat prin
HCGMB nr. 690/18. 10. 2018) prin care s-a stabilit pretul estimativ al unui troleibuz cu
autonomie la 460. 000 euro (fara TVA), respectiv 2. 144. 888, 00 lei (calculat la cursul euro din
data de 10. 10.2018: 4,6628 lei).
- faptul ca a fost reziliat Contractul de fumizare 100 ti-oleibuze Nr. 222/15. 04. 2020 incheiat cu asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A. S - Sileo Gmbh, datorita neindeplinirii conditiilor contractuale de catre ofertantul declarat castigator
Autoritatea contractanta a decis sa realizeze procesul de consultare a pietei, ca prima etapa - de pregatire/planificare - a procedurii de atribuire, etapa aferenta procesului de achizitie publica. Prin acest demers, o autoritate contractanta are la dispozitie posibilitatea de a se informa cu privire la determinarea reala si actuala a valorii estimate a unui contract de achizitie publica, precum si a graficului de livrare pentm cele 100 troleibuze cu autonomie.
La data de 24. 03.2022 Primaria Municipiului Bucuresti, a publicat în SEAP - anunțul de consultare a pietei nr. MC 1019160, avand drept scop prospectarea pietei cu privire la: determinarea valorii estimate de achizitie pentm "Achizitia a 100 troleibuze solo noi din gama de 12 m cu autonomie de minim 20 km", precum si estimarea graficului de livrare. Tinand cont de Raportul procedurii si urmare analizarii informatiilor primite, autoritatea contractanta a concluzionat ca. valoarea estimata necesara "Achizitiei a 100 troleibuze solo noi din gama de 12 m cu autonomie de minim 20 km" este de 325. 000.000 lei (inclusiv TVA), respectiv 3.250.000 lei inclusiv TVA/troleibuz.
În ședința CGMB din 2 iunie 2022 urmează să se aprobe reluarea procedurilor de licitație. Cu mențiunea că cele 130 de autobuze hibrid din document, care erau la pachet cu cele 100 de troleibuze, au fost achiziționate deja, fiind cele 130 Mercedes Citaro Hibrid.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/471/oz/10609.pdf
Prin adoptarea Hotararii nr. 690/18. 10. 2018 s-au aprobat indicatorii tehnico-economici si Studiul de oportunitate "Achizitionare mijloace de transport mai putin poluante necesare imbunatatirii transportului public de calatori in Municipiul Bucuresti". Investitiile propuse pentm finantare nerambursabila sunt prevazute in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 elaborat pentm regiunea Bucuresti - Ilfov, document aprobat prin H. C. G:M. B. 90/2017. Prezentul Studiu de Oportunitate este o continuare a analizelor si recomandarilor facute in PMUD 2016-2030 privind necesitatea doiarii flotei de transport public de calatori cu mijloace de transport noi si modeme. Municipiul Buciu-esti beneficiaza de o finantare nerambursabila in suma de pana la 340. 000.000 lei, reprezentand 80% din valoarea cheltuielilor eligibile, pentru realizarea proiectului privind achizitia a unui numar de 100 troleibuze si 130 autobuze hibrid, in baza contractului de fmantare nerambursabila nr. 39/N/GES/28.12.2018 incheiat cu Administratia Fondului pentru Mediu.
Avand in vedere:
- gradul ridicat de complexitate financiara, tehnica si contractuala a produselor ce se vor achizitiona,
- in contextul in care au trecut peste 3 ani de la aprobarea studiului de oportunitate (aprobat prin
HCGMB nr. 690/18. 10. 2018) prin care s-a stabilit pretul estimativ al unui troleibuz cu
autonomie la 460. 000 euro (fara TVA), respectiv 2. 144. 888, 00 lei (calculat la cursul euro din
data de 10. 10.2018: 4,6628 lei).
- faptul ca a fost reziliat Contractul de fumizare 100 ti-oleibuze Nr. 222/15. 04. 2020 incheiat cu asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A. S - Sileo Gmbh, datorita neindeplinirii conditiilor contractuale de catre ofertantul declarat castigator
Autoritatea contractanta a decis sa realizeze procesul de consultare a pietei, ca prima etapa - de pregatire/planificare - a procedurii de atribuire, etapa aferenta procesului de achizitie publica. Prin acest demers, o autoritate contractanta are la dispozitie posibilitatea de a se informa cu privire la determinarea reala si actuala a valorii estimate a unui contract de achizitie publica, precum si a graficului de livrare pentm cele 100 troleibuze cu autonomie.
La data de 24. 03.2022 Primaria Municipiului Bucuresti, a publicat în SEAP - anunțul de consultare a pietei nr. MC 1019160, avand drept scop prospectarea pietei cu privire la: determinarea valorii estimate de achizitie pentm "Achizitia a 100 troleibuze solo noi din gama de 12 m cu autonomie de minim 20 km", precum si estimarea graficului de livrare. Tinand cont de Raportul procedurii si urmare analizarii informatiilor primite, autoritatea contractanta a concluzionat ca. valoarea estimata necesara "Achizitiei a 100 troleibuze solo noi din gama de 12 m cu autonomie de minim 20 km" este de 325. 000.000 lei (inclusiv TVA), respectiv 3.250.000 lei inclusiv TVA/troleibuz.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primarul Nicusor Dan anunță:
În cel mai scurt timp vom lansa în SEAP documentația pentru achiziția a 100 troleibuze pentru care există finanțare nerambursabilă din Fondul de Mediu.
Cele 100 de troleibuze noi se vor achiziționa suplimentar față de cele 22 de troleibuze finanțate prin PNRR.
Valoarea estimată totală a acestui proiect este de 273.109.244 lei fără TVA, finanțare din veniturile Fondului de Mediu obținute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.
Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, au podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, au în dotare computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării este de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.
În cel mai scurt timp vom lansa în SEAP documentația pentru achiziția a 100 troleibuze pentru care există finanțare nerambursabilă din Fondul de Mediu.
Cele 100 de troleibuze noi se vor achiziționa suplimentar față de cele 22 de troleibuze finanțate prin PNRR.
Valoarea estimată totală a acestui proiect este de 273.109.244 lei fără TVA, finanțare din veniturile Fondului de Mediu obținute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.
Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, au podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, au în dotare computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării este de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Astra - SAERP sunt full cu productia de tramvaie, nu cred ca se mai baga si la troleibuze.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
In locul lui Blidar as fructifica aceasta sansa la maxim, mai ales tinand cont de circumstantele actuale (IVECO ramanand fara partener de tractiune).
Parerea mea e ca n-ar trebui sa le mearga greu cu trolee si tramvaie in paralel, ca oricum caroseriile vin din Franta de la uzina IVECO din Annonay si kiturile de tractiune de la Bucuresti.
Parerea mea e ca n-ar trebui sa le mearga greu cu trolee si tramvaie in paralel, ca oricum caroseriile vin din Franta de la uzina IVECO din Annonay si kiturile de tractiune de la Bucuresti.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Da, trimis la ANAP documentatia si lansata pe SEAP si JOUE.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Insfarsit s-a relansat licitatia. Bugetul a fost marit la 273.109.244 lei.
Punctajul:
- 60% pret;
- 10% garanție extinsa de tip „FULL WARRANTY”, suplimentară garanției obligatorii;
- 10% consumul specific energie electrica;
- 10% capabilitate de livrare, 10% coeficientul de disponibilitate peste 95% (factor de maxim).
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100205462/
Punctajul:
- 60% pret;
- 10% garanție extinsa de tip „FULL WARRANTY”, suplimentară garanției obligatorii;
- 10% consumul specific energie electrica;
- 10% capabilitate de livrare, 10% coeficientul de disponibilitate peste 95% (factor de maxim).
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100205462/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Graficul de livrare este „insane”, nu stiu cine livreaza atat de multe odata...
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Si nu uita ca se dau puncte la tehnic pentru cine poate mai rapid!Marian Andrei scrie: ↑Vin Aug 12, 2022 5:18 pmGraficul de livrare este „insane”, nu stiu cine livreaza atat de multe odata...
Fără titluD.jpg
Vedem la runda de clarificari.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Crosspost de "dincolo" dar trebuie zis si aici.
Am observat un detaliu foarte interesant in CS, si anume faptul ca la capitolul motoare se cere minimum 200kW. Solaris in catalog ofera motor de 160kW (echipare MEDCOM sau Kiepe Electric), respectiv 175kW (echipare Skoda BlueDrive), in timp ce Van Hool cu noul A12 ofera 160kW (echipare Kiepe Electric).
Daca cumva nu se schimba acest detaliu ori dupa eventuale contestatii sau la rundele de clarificari, pot spune urmatoarele:
1. Se anuleaza licitatia, deci inca un L pentru aceasta minunata administratie sau;
2. Licitatia este cu dedicatie ori pentru Astra/IVECO sau pentru Bozankaya, avand in vedere ca la Urbanway 12 stiu ca se poate echipa cu un motor mai puternic (peste 200kW) iar la Trambus Bozankaya le poate echipa cu electroportaluri ZF AVE 130, care au 2x125kW.
Am observat un detaliu foarte interesant in CS, si anume faptul ca la capitolul motoare se cere minimum 200kW. Solaris in catalog ofera motor de 160kW (echipare MEDCOM sau Kiepe Electric), respectiv 175kW (echipare Skoda BlueDrive), in timp ce Van Hool cu noul A12 ofera 160kW (echipare Kiepe Electric).
Daca cumva nu se schimba acest detaliu ori dupa eventuale contestatii sau la rundele de clarificari, pot spune urmatoarele:
1. Se anuleaza licitatia, deci inca un L pentru aceasta minunata administratie sau;
2. Licitatia este cu dedicatie ori pentru Astra/IVECO sau pentru Bozankaya, avand in vedere ca la Urbanway 12 stiu ca se poate echipa cu un motor mai puternic (peste 200kW) iar la Trambus Bozankaya le poate echipa cu electroportaluri ZF AVE 130, care au 2x125kW.
Eu am mai spus si cu alte ocazii,prin piață se zvonește ca tot de la Astra se vor lua si troleibuzele pe lângă tramvaie.La autobuze vedem...Si pe la Silviu Mănăstire într o emisiune s-a spus ca Nicusor vrea sa ia de la Astra troleibuzele...Pe mine nu m-ar mira,ca sa fi început construcția la ele deja pentru a le putea livra la timp...Va fi interesant de urmărit ce se va întâmpla...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5424
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ar fi o surpriza placuta sa avem din nou Astra-SAERP la troleibuze.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Respectiv proiectul de Urbanway 12 IMC care e la sertar.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 621
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Solaris a depus contestatie si a explicat "dincolo" motivul.
Solaris scrie:Principala problema ramane motorul de +200kW. Solaris a transmis o cerere de modificare/clarificare la PMB ramasa fara raspuns. Chiar daca se accepta prezentarea omologarii ulterior deschiderii, ramane problema SORT 1 care este factor de evaluare si nu poate fi obtinut decat dupa ce ai construit troleibuzul. Toate astea duc la o nevoie suplimentara de timp necesar livrarii.
PMB a facut acel studiu de piata la care Solaris a fost singurul respondent si a transmis un material detaliat cu solutii tehnice, termene realiste de livrare, nivel de pret si, in general, a oferit autoritatii informatii ce puteau fi folosite la elaborarea CS. Evident ca nu au folosit nimic din ce s-a transmis. Practic consultarea pietii s-a facut degeaba. Ei au cerut tot ce au vrut.
Si mai multi bani...
https://mainnews.ro/cnsc-licitatia-100- ... -dan-bani/
https://mainnews.ro/cnsc-licitatia-100- ... -dan-bani/
Producătorii de troleibuze, polonezii de la Solaris și cehii de la Skoda, nemulțumiți de prețul prea mic.
https://b365.ro/achizitia-a-100-de-trol ... ta-478711/
https://b365.ro/achizitia-a-100-de-trol ... ta-478711/
Cum era de așteptat,se vor cere mai mulți bani chiar în ședința de mâine,de la capitală...
https://mainnews.ro/fonduri-suplimentar ... bucuresti/
https://mainnews.ro/fonduri-suplimentar ... bucuresti/
Locuri mai puține
În același timp, tot ca urmare a deciziei instanței, consilierii generali au redus capacitatea de transport a troleibuzelor solicitate, de la 90 de pasageri la 85 de pasageri. Modificarea a fost necesară pentru a permite producătorilor de a suplimenta numărul de baterii care vor asigura o autonomie de 20 km, cu încadrarea în masa maximă autorizată a vehiculului
https://mainnews.ro/valoarea-achizitiei ... instantei/
În același timp, tot ca urmare a deciziei instanței, consilierii generali au redus capacitatea de transport a troleibuzelor solicitate, de la 90 de pasageri la 85 de pasageri. Modificarea a fost necesară pentru a permite producătorilor de a suplimenta numărul de baterii care vor asigura o autonomie de 20 km, cu încadrarea în masa maximă autorizată a vehiculului
https://mainnews.ro/valoarea-achizitiei ... instantei/
Merg înainte lucrurile...
https://mainnews.ro/primaria-capitalei- ... roleibuze/
https://mainnews.ro/primaria-capitalei- ... roleibuze/