Știri despre pregătirea implementării trenurilor metropolitane

Discuții și informații despre trenurile metropolitane în implementare în regiune inclusiv rețeaua spre Otopeni
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 02, 2022 10:54 pm

Pregătiri pentru trenul metropolitan București Nord – Periș și probe pe centura feroviară pentru noi rute viitoare

În cursul zilei de 17 februarie 2022, reprezentanți ai instituțiilor de transport din regiunea București – Ilfov și nu numai, printre care CFR Călători, CFR SA, PMB și ARF, au realizat un drum de testare și probe pentru continuarea implementării rețelei de tren metropolitan în București pe traseele propuse de TPBI.

Proba s-a realizat în prima etapă pe ruta București Nord – Periș, trenul urmând ca la implementare să oprească în toate stațiile pe această rută, perspectiva pentru 2022 fiind ca ruta București Nord – Periș să fie următorul tren din rețeaua metropolitană implementat, pe modelul de operare și ticketing al trenurilor București Nord – Aeroport Otopeni.

După încheierea acestui traseu, trenul de probă a parcurs traseul București Basarab – București Progresu – Titan Sud – București Obor – Pantelimon – București Baneasa – București Nord. În următoarea perioadă va fi analizată oportunitatea implementării unor noi trasee de tren metropolitan pe linia existentă, dar în special pentru zona de sud și est a centurii, vor fi necesare ample proiecte de reabilitare a căii de rulare pentru a permite circulația într-un regim bun de viteză și ritmicitate.

https://mobilitate.eu/metropolitan-nord-peris-centura/
IMG-20220217-WA0008-1024x576.jpg
IMG-20220217-WA0008-1024x576.jpg (118.51 KiB) Vizualizat de 4790 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mai 14, 2022 10:13 am

TPBI demarează procedurile pentru realizarea unei noi stații de tren la PO Buciumeni


Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov, a demarat procedura de consultare a pieței pentru determinarea valorii estimate pentru achizitia de: „Serviciu de intocmire studiu de fezabilitate (SF) Realizarea și amenajarea pct. de oprire feroviar nou Buciumeni, partea a proiectului ”Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urbarban in B-IF”„.

Proiectul de introducere a serviciilor de tren urban și metropolitan în zona București – Ilfov va fi unul cu o putere transformativă majoră la nivelul întregii zone funcționale din jurul capitalei și va contribui la atingere obiectivelor de dezvoltare urbană durabilă specificate la nivel european în Agenda Urbană, Noua Cartă de la Leipzig și Pactul Ecologic European, la nivel național în Politica Urbană a României, în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030, în Master-planul General de Transport actualizat (2021), în Strategiile Integrate de Dezvoltare a Municipiului Bucuresti și Județului Ilfov și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă orizont 2030.

Conform proiectului realizat de TPBI, pentru cele două noi peroane ale stației se vor executa următoarele lucrări:

Peronul de la linia I va avea o lungime de 150,00m, o lățime de minim 3,00m și va avea cotă +0,38 m față de N.S.S. Stratul finit al peronului se va executa din mixturi asfaltice. În capetele peronului se va executa câte o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și scări din beton armat monolit, la mijlocul peronului, finisajul fiind din beton aparent amprentat. Pentru protecția călătorilor și dirijarea fluxului de călători, rampa, scările, toată lungimea peronului, precum și capătul acestuia vor fi protejate cu parapet de protecție din țeavă galvanizată. Pe marginea peronului se va aplica un marcaj sub forma unei benzi de avertizare pentru persoanele cu dizabilități. Pentru confortul călătorilor în condiții meteo necorespunzătoare, vor fi prevazute trei (3) refugii pentru călători, alcătuite din policarbonat, pe structură metalică. Fiecare refugiu va fi prevăzut cu scaune rezistente de exterior – 10 buc. Se vor prevedea 2 coșuri de gunoi metalice, cu scrumieră pentru fiecare refugiu. Acestea vor fi rezistente la intemperii și la uzură.

Pentru asigurarea unei vizibilități optime pe timp de noapte, se va realiza sistemul de iluminat pe lungimea peronului. Circuitele de iluminat exterior vor fi alimentate dintr-un tablou de iluminat exterior (TIE) care va fi plasat în P.O. Buciumeni. Pentru iluminatul peronului se vor folosi 5 (cinci) stâlpi metalici noi, echipați cu corpuri de iluminat care să asigure un nivel de iluminare corespunzător. Alimentarea cu energie electrică se va realiza cu cabluri din cupru montate îngropat și protejate în țeavă tip PEID. Comanda iluminatului se va face automat, dar și manual. Stâlpii liniei de contact din zona peronului vor rămane pe același amplasament.

Peronul de la linia II va avea o lungime de 150,00m, o lațime minimă de 3,00m și va avea cota +0,38m față de N.S.S. Stratul finit al peronului se va executa din mixturi asfaltice. În capetele peronului, se va executa câte o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și scări din beton armat monolit, finisajul fiind din beton aparent amprentat.

Pentru protecția călătorilor și dirijarea fluxului de călatori, rampa, scările, toată lungimea peronului, precum și capătul acestuia vor fi protejate cu parapet de protecție din țeavă galvanizată. Pe marginea peronului se va aplica un marcaj sub forma unei benzi de avertizare pentru persoanele cu dizabilități. Pentru confortul călătorilor în condiții meteo necorespunzătoare, vor fi prevazute trei (3) refugii pentru călători, alcătuite din policarbonat, pe structură metalică. Fiecare refugiu va fi prevăzut cu scaune rezistente de exterior – 10 buc. Se vor prevedea 2 coșuri de gunoimetalice, cu scrumieră pentru fiecare refugiu. Acestea vor fi rezistente la intemperii și lauzură.

Pentru asigurarea unei vizibilități optime pe timp de noapte, se va realiza sistemulde iluminat pe lungimea peronului. Circuitele de iluminat exterior vor fi alimentate dintr-un tablou de iluminat exterior (TIE) care va fi plasat în P.O. Buciumeni. Pentru iluminatul peronului se vor folosi 5 (cinci) stâlpi metalici noi, echipați cu corpuri de iluminatcare să asigure un nivel de iluminare corespunzător. Alimentarea cu energie electrică se va realiza cu cabluri din cupru montate îngropat și protejate în țeavă tip PEID. Comanda iluminatului se va face automat, dar și manual.

Stâlpii liniei de contact din zona peronului vor ramâne pe acelasi amplasament. Peroanele vor avea pante de scurgere a apelor meteorice. În cadrul proiectului se va avea în vedere și racordarea rampelor de acces pentru persoanele cu dizabilități și a scărilor de la capetele celor două peroane cu trecerea la nivel amplasată langă acestea, prin prevederea tuturor lucrărilor necesare, precum și o supratraversare sau subtaversare pentru pietoni, inlxusiv pentru persoane cu mobilitate redusa.

https://mobilitate.eu/tpbi-tren-buciumeni/

http://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-no ... /100131802
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Aug 02, 2022 1:55 pm

Vasile52
Utilizator nou
Mesaje: 11
Membru din: Joi Iun 09, 2022 10:38 am

Sâm Oct 08, 2022 4:40 pm

Anunț în Jurnalul Oficial al UE pentru trenul metropolitan București-Ilfov

TPBI a publicat la data de 4 octombrie 2022 un anunț în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene privind intenția de a lansa procedura de atribuire competitivă a contractului de servicii publice pentru transportul feroviar aferent Trenului Metropolitan București-Ilfov.

Anunțul a fost făcut pentru proiectul trenului metropolitan București – Ilfov în ansamblu, urmând ca TPBI, pe baza mandatelor obținute de la primăriile membre ale Asociației, să desfasoare procedura de achizitie a serviciului de transport public pentru 20 de rute feroviare: Gara de Nord (GN) – Aeroport T1, GN – Scroviștea, GN – Gara (G) Vest, GN – Băneasa – G Obor, G Obor – Băneasa – G Vest, Titan Sud – Tânganu, GN – Pantelimon, GN – Băneasa – Islaz, G Obor – Pantelimon – Islaz, GN – Săbăreni, GN – Domneștii de Sus, GN – Căciulați, GN – Greci, GN – G Vest – Progresul, G Obor – Băneasa – Aeroport T1, GN – Snagov Plaja, G Obor – Tunari – Aeroport T1, GN – Balotești – Aeroport T2, Orbital Mare (Centura), Orbital Mic (inel median).

Procedura de atribuire va fi cea competitivă, durata contractelor fiind de maximum 15 ani, iar procedura de licitație va putea fi lansată abia după data de 3 octombrie 2023.

Pentru acest proiect, poate fi utilizată infrastructura deja existentă care trebuie modernizată și numai în unele cazuri construită de la zero.

Trenul metropolitan este proiectat pe o perioadă de 15 ani și presupune investiții de circa 960 de milioane de euro. Toți banii investiți în trenul metropolitan provin din fonduri europene. Din cele 960 de milioane de euro, 614 milioane reprezintă achiziția de trenuri noi, moderne, restul fiind destinați investițiilor în infrastructură.

https://tpbi.ro/anunt-in-jurnalul-ofici ... sti-ilfov/

Imagine
Imagine Imagine Imagine
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Oct 20, 2022 9:05 pm

Am făcut pași concreți pentru realizarea proiectului trenului metropolitan.

🟢Conducerea CFR a aprobat protocolul de colaborare cu Primăria Capitalei, care vizează prima etapă din proiect, respectiv dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord.
Documentul va fi votat în ședința Consiliului General de la sfârșitul lunii octombrie.

🟢Practic, în baza acestui protocol putem iniția demersuri concrete pentru demararea investițiilor necesare atingerii obiectivului.

🟢În această fază, sunt vizate trei trasee prioritare: București Gara de Nord – București Obor, București Gara de Nord – București Vest, respectiv București Vest – București Obor.


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3992705692
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Oct 31, 2022 6:18 pm

Protocolul a căzut azi,la votul în CGMB.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Noi 04, 2022 5:54 pm

La b1tv discuția despre trenul metropolitan, printre altele

Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Noi 09, 2022 10:30 am

La sfârșitul anului viitor ar trebui sa avem prima linie funcțională
https://buletin.de/bucuresti/primul-flu ... fov-pe-zi/
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Dec 24, 2022 3:43 pm

Studiul Băncii Mondiale – Propuneri de dezvoltare durabilă
din Zona Metropolitană Nord București

În cadrul diseminării Ghidului de dezvoltare durabilă și regenerare urbană, vă prezentăm în acest articol propunerile de dezvoltare durabilă din Zona Metropolitană Nord a municipiului București, care cuprinde nordul Sectorului 1 și localitățile Mogoșoaia, Otopeni, Voluntari, Corbeanca, Tunari, Balotești, Moara Vlăsiei și Ștefăneștii de Jos, zone ce au înregistrat un ritm alert de expansiune.
Conectarea lor prin trenul metropolitan la centrul Bucureștiului prezintă o oportunitate de decongestionare a traficului și de creștere a gradului de accesibilitate al populației din aceste localități la principalele zone de interes din zona metropolitană, prin transportul public.
În acest sens este important ca stațiile să fie aliniate cu densitatea populației și principalii atractori - angajatori, zone comerciale.
Dezvoltarea rezidențială neplanificată din ultima vreme a dus la o expansiune urbană dispersată, de densitate mică și la o slabă planificare a sistemului stradal și a dotărilor publice. Totuși, dinamicile de dezvoltare ne indică faptul că pe termen lung, dezvoltarea va continua în aceste localități, iar treptat, cu ajutorul planificării urbanistice durabile zonele se vor compacta și densifica, iar dezvoltarea orientată spre tranzit este un stimul important ce poate genera acest fenomen în jurul său.
Zone de acest tip ce intersectează traseul feroviar analizat există în Otopeni, Balotești, sau Corbeanca. De-a lungul șoselei de centură, se află în curs de dezvoltare o serie de cartiere peri-urbane cu regim de înălțime mediu, ce au beneficiat de o planificare urbană integrată, precum Greenfield sau Cosmopolis, ce concentrează deja aprox. 25,000 locuitori. Tot aici există dezvoltări de tip logistic, concentrate în dreptul intersecției cu Str. Gării Otopeni, cu drumul DJ200B din Tunari și la intersecția cu A3, în Stefăneștii de Jos. Având în vedere fragmentarea acestor zone de șoseaua de centură și alăturarea dintre scara industrială/rezidențială și zone încă nedezvoltate, este importantă regândirea la scară umană a conexiunilor locale din jurul stațiilor.
Obiective ale introducerii trenului metropolitan:
• asigurarea unei legături accesibile în 10 minute din comunitățile peri-urbane spre centrul Bucureștiului, prioritizând accesibilitatea pietonală, ce corespunde unei distanțe de aprox. 800 m, apoi cea velo (2 km) și pe urmă schimburile intermodale și mașina (8km);
• conectarea forței de muncă la oportunitățile economice din zona metropolitană, luând în considerare un timp de călătorie de 60 min.;
• prioritizarea dezvoltării urbane compacte și mixte în aria de influență a coridorului feroviar.

Propuneri ale Băncii Mondiale privind amplasarea stațiilor de cale ferată
1. Stația Balotești
Amplasarea actuală a punctului de staționare Balotești (A) se află într-o zonă neconstruită ce nu prezintă dinamici de dezvoltare. În cazul valorificării viitoare a acestor terenuri, se va justifica acest punct de staționare, altfel se recomandă mutarea punctului propus către Dimieni - intersecția cu DJ200B, unde se poate creea un nod intermodal către comuna Balotești și zona sa de dezvoltare, deservind comunitatea rurală de acolo și deschizând perspective de dezvoltare orientată spre tranzit.
2. Stația Căciulați
Stația CF Căciulați existentă (A) se află la odistanță considerabilă de zona construită, la aproximativ 1 km de primele case și fără acces direct la drumuri principale. Pentru a deservi direct comunitatea prin mijloace nemotorizate, se recomandă mutarea punctului de staționare la intersecția cu Str. Drumul Teilor, de unde în 10-15 minute pe jos se poate ajunge în centrul comunei și de unde se pot construi piste de biciclete către comună și mai departe, către Moara Vlăsiei.
3. Odăile/DNCB
Deși este o zonă destul de dens construită, unde identificarea unui teren pentru punctul de staționare ar putea reprezenta o provocare, dinamicile de dezvoltare au fost unele accelerate, atât pentru rezidențial, cât și activități economice.
4. Stația Greenfield
Complexul rezidențial Greenfield găzduiește deja peste 12,000 locuitori, iar proiectul prevede că până în 2028 vor fi construite încă 3000 de apartamente, reprezentând așadar o comunitate reprezentativă, ce ar avea nevoie de amplasarea unui punct de staționare. Este important ca planificarea să se facă în colaborare cu cea a cartierului, pentru a asigura o dezvoltare armonioasă, compactă și orientată în jurul nodului de tranzit.
5. Stația Cosmopolis
Cartier rezidențial cu intrare din Șoseaua de Centură cu o populație de peste 13,000 locuitori și planuri de expansiune. Amplasarea unei stații pe traseul trenului metropolitan în dreptul intrării spre cartierul Cosmopolis (la o distanță de 800m) față de intrare ar putea reduce considerabil utilizarea mașinilor personale, dacă se amenajează de asemenea piste de biciclete și trotuare pe această distanță și se promovează un stil de viață sănătos. De asemenea, se pot introduce servicii de transport local de la stația de cale ferată la intrarea în cartier.
#studiuBM #dezvoltaredurabila #regenerareurbana

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6190851561
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Dec 29, 2022 7:53 pm

Scrie răspuns

Înapoi la “Sistemul de trenuri metropolitane din regiune”