Tramvaiele Tatra T4R
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cu prototipul adus în luna octombrie 1973, introducerea în traseu cu călători în prima parte a anului 1974 odată cu începerea livrării seriei de 130 vagoane, tramaiele Tatra sunt ultimele tramvaie noi aduse din import în București. După acestea transportul fiind bazat pe construcția și modernizarea diferitelor versiuni de tramvaie V3A, V2A și Bucur la uzinele RATB/STB URAC și secundar în anii 90 pe serii de tramvaie second hand care au circulat o perioadă scurtă în oraș.
Tramvaiele Tatra T4R au circulat în mare parte din timp pe traseele depoului Militari de unde au fost exploatate permanent, cu excepția unei scurte perioade cât acesta a fost modernizat, la livrarea vagoanelor acesta fiind special adaptat pentru ele. Tramvaiele au circulat mare parte până la începutul anilor 2010, când a fost casată o serie de 36 de vagoane, în timp ce alte 14 au fost modernizate în cadrul proiectului Bucur 1, la care s-a renunțat din cauza costurilor ridicate și a rezultatelor nesatisfăcătoare, mai ales că vagoanele nu aveau podea coborâtă și se bazau tot pe boghiul de tramvai Tatra, pentru care se găsesc greu componente mecanice. După anii 2010 până în toamna anului 2017 au circulat constant aproximativ 65 de vagoane, atât în formă solo cât și în formă de cuplu, rămase doar pe linia 25 în acest format. Ulterior din cauza unui incendiu și a unor probleme tehnice datorate vechimii, s-a decis retragerea din circulație a majorității tramvaielor Tatra T4R, fiind rămase active în jur de 26 de vagoane, care circulă și în prezent.
Recent, STB SA a decis începerea procedurii de vânzare în vederea casării a unui nou lot de 46 de vagoane, majoritatea din lotul retras din circulație în anul 2017. De asemenea, din cauza opririi achizițiilor de piese și a pregătirilor pentru livrarea noilor tramvaie Imperio, actualele tramvaie aflate în circulație vor fi retrase treptat, pe măsură ce se defectează în special cu componente mecanice care nu se mai găsesc, iar retragerea totală din circulație va avea loc până în iarna acestui an. Depoul Militari va primi tramvaie de la depourile Alexandria și Dudești, dar și 24 de tramvaie Astra Imperio pentru liniile 25 și 10, conform planurilor, linia 25 urmând să primească tramvaie noi chiar de la finalul acestui an.
În prezent mai sunt menținute în circulație 23 de tramvaie pe liniile 8, 19 și 47.
Mobilitate.eu prezinta situatia actuala a celor 130 de tramvaie, cu mentiunea ca din cele 25 active variaza foarte mult la diferenta de cateva zile din cauza problemelor tehnice.
Tramvaiele Tatra T4R au circulat în mare parte din timp pe traseele depoului Militari de unde au fost exploatate permanent, cu excepția unei scurte perioade cât acesta a fost modernizat, la livrarea vagoanelor acesta fiind special adaptat pentru ele. Tramvaiele au circulat mare parte până la începutul anilor 2010, când a fost casată o serie de 36 de vagoane, în timp ce alte 14 au fost modernizate în cadrul proiectului Bucur 1, la care s-a renunțat din cauza costurilor ridicate și a rezultatelor nesatisfăcătoare, mai ales că vagoanele nu aveau podea coborâtă și se bazau tot pe boghiul de tramvai Tatra, pentru care se găsesc greu componente mecanice. După anii 2010 până în toamna anului 2017 au circulat constant aproximativ 65 de vagoane, atât în formă solo cât și în formă de cuplu, rămase doar pe linia 25 în acest format. Ulterior din cauza unui incendiu și a unor probleme tehnice datorate vechimii, s-a decis retragerea din circulație a majorității tramvaielor Tatra T4R, fiind rămase active în jur de 26 de vagoane, care circulă și în prezent.
Recent, STB SA a decis începerea procedurii de vânzare în vederea casării a unui nou lot de 46 de vagoane, majoritatea din lotul retras din circulație în anul 2017. De asemenea, din cauza opririi achizițiilor de piese și a pregătirilor pentru livrarea noilor tramvaie Imperio, actualele tramvaie aflate în circulație vor fi retrase treptat, pe măsură ce se defectează în special cu componente mecanice care nu se mai găsesc, iar retragerea totală din circulație va avea loc până în iarna acestui an. Depoul Militari va primi tramvaie de la depourile Alexandria și Dudești, dar și 24 de tramvaie Astra Imperio pentru liniile 25 și 10, conform planurilor, linia 25 urmând să primească tramvaie noi chiar de la finalul acestui an.
În prezent mai sunt menținute în circulație 23 de tramvaie pe liniile 8, 19 și 47.
Mobilitate.eu prezinta situatia actuala a celor 130 de tramvaie, cu mentiunea ca din cele 25 active variaza foarte mult la diferenta de cateva zile din cauza problemelor tehnice.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3332, 3416 și 3427 au fost duse in parcul din Chiajna in vara lui 2019.
In prezent sunt in incinta unui teren de paintball in aer liber, tot în Chiajna.
https://www.facebook.com/paintballhunter/photos
In prezent sunt in incinta unui teren de paintball in aer liber, tot în Chiajna.
https://www.facebook.com/paintballhunter/photos
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
#3320 pe lânga transport tehnologic pentru depou, mai este utilizata si ca vagon de scoala, fiind necesara scolarizarea de noi manipulanti in aceasta perioada.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
De ce fac scolarizarea pe niste tramvaie care vor deveni in curand istorie?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pentru ca si doua luni daca mai circula nu ai cu ce sa scoti parcul, asta e realitatea, nu pot fi scoase pana nu intra macar cateva Imperio in trafic.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3344 la baie, 3317 la revizie si 3324 dimineata defecta.
Tot nu am inteles, de ce s-a renuntat ca cele ramase active sa nu meargă cuplate? Și se prefera ca sa se meargă solo si lumea înghesuite în ele,că mă gândesc că dacă doamne fereste ar fi sa mai ia foc sau orice alt incident ar mai putea avea loc,pot lua si solo fiind pe trasee?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
La fier vechi si una pentru muzeu.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Vor fi ridicate din depou si casate de firmele care le cumpara prin BRM. Exclusa casarea in depouri.
Cad tatrele la greu prin linia 19,una prin zona Camil Ressu(zona Dristor Parklake) si alta putin mai tarziu după aceea, pe Șoseaua Giurgiului,pe la Luica.Asta doar azi...La Dristor,vad des tatre tractate...care fac blocaje de toată frumusețea.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Mai e putin si dispar de acolo, vor ramane pe 11, 35, 47 si ocazional pe 25. Cad in orice linie nu doar la Dristor.
- Ionut Minea
- Utilizator nou
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:07 pm
- Localitate: Chiajna
Dispar si dupa 8?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pai dispare 8 cu totul
O idee si ar avea cu ce sa-l mai suplimenteze pe 47.Apropo,de suplimentari imi spunea cineva ca s-ar dori ca 19-le sa vina mai bine si ceva de genul cum venea 11-le cand circula pe Giurgiului,adica un interval de 8-10 minute In zilele lucrătoare si 10-13 în weekend.Ceva pe acolo...si cel mai probabil asa va veni si 11 pe noul traseu Rahova-Ferentari-Zetari.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pentru a fi reparata si gata de iesire dimineata.