Irisbus Citelis (100 - 2006)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Începând cu finalul anului 2006, la RATB au fost aduse 100 de troleibuze Irisbus Citelis, moștenite de STB SA, care in prezent sunt împărțite între depourile Bujoreni și Vatra Luminoasa. Sunt numerotate de la 5301 la 5400.
La momentul de față sunt active 99 din 100, cel inactiv (#5312) fiind retras definitiv din circulație din cauza unui incendiu care l-a distrus in totalitate.
Începem cu #5389 pe linia 86 în Pajura.
La momentul de față sunt active 99 din 100, cel inactiv (#5312) fiind retras definitiv din circulație din cauza unui incendiu care l-a distrus in totalitate.
Începem cu #5389 pe linia 86 în Pajura.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu, momentan nu se fac RKuri la Irisbus, ma informez si va zic daca si cand se va incepe o operatiune de acest tip.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Un update legat de RKurile la Citelis, momentan nu exista niciun plan sau idee pentru RKuri. Singurele operatiuni pe care le face URAC pentru ele este revopsirea totala a scaunelor.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Avand in vedere licitatia de 100 de troleibuze IMC de 12 metri care ar trebui reluata in curand, plus cele 200 IMC care au trecut de curand de CGMB, nu merita sa se ingroape bani in RK-ul unor troleibuze care vor fi in viitorul apropiat scoase de pe traseu.
Banii aia cel mai bine se duc in RK-urile la CH-PPC, respectiv in transformari de V3A in CA.
Banii aia cel mai bine se duc in RK-urile la CH-PPC, respectiv in transformari de V3A in CA.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Din ce m-am uitat nu mai exista procese cu ei nefinalizate.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
5312 a ars acum doi ani a sosit la RATB in 12 martie 2007, intrand in traseu cateva saptamani mai tarziu pe linia 86. In prezent este ars ireparabil, urmand sa fie casat dupa finalizarea procedurilor legale.
Știu ca il văzusem inainte să ardă,cam prin 2017.
A ars rău de tot incât să fie daună totala?
A ars rău de tot incât să fie daună totala?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
5348 este primul Irisbus care trece prin RK la URAC, evident va trece si la noua schema verde.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Foarte bine! Era si cazul sa fie trecute si Citelisurile prin RK. Pana vin troleibuzele din viitorul contract de 200 ar trebui sa tragem de Citelis.
Ar fi si mai misto daca ar fi convertite in CA precum alde 5399 si 5400.
Ar fi si mai misto daca ar fi convertite in CA precum alde 5399 si 5400.
Exista ceva asemanator in plan și pentru autobuze? Vad și un Citaro in spate.Marian Andrei scrie: ↑Lun Mar 06, 2023 10:52 am5348 este primul Irisbus care trece prin RK la URAC, evident va trece si la noua schema verde.
20230306_103458.jpg
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
La Citaro se fac doar reparatii sumare in zona pragurilor.
Albert scrie: ↑Lun Mar 06, 2023 3:27 pmExista ceva asemanator in plan și pentru autobuze? Vad și un Citaro in spate.Marian Andrei scrie: ↑Lun Mar 06, 2023 10:52 am5348 este primul Irisbus care trece prin RK la URAC, evident va trece si la noua schema verde.
20230306_103458.jpg
Cred ca urgenta trebuia sa o reprezinte cele ikarus. Multe sunt sub orice critica, pline și mâncate de rugina, pe ele trebuiau sa se axeze și modernizarea făcută la cele de pana acum, pare destul de reușită. Iribusurile se mențin destul de bine și doar care reprezinta o urgenta trecut cu el pe la URAC, altfel ca și urgenta dacă reprezenta o vopsea data sau schimbat de linoleum. Părerea mea...
- Vlad D.
- Utilizator avansat
- Mesaje: 134
- Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
- Localitate: Bucuresti - Titangeles
Cât să mai tragi de Ikarus totuși? Cel mai vechi Ikarus în exploatare face 26 de ani anul acesta, cu problemele asociate vârstei precum diverse probleme ale structurii de rezistență sau alte defecte care le pot determina retragerea imediată din circulație.
Să nu uităm totuși că vin Solaris, o să disponibilizezi o mulțime de Ikarusuri, despre o retragere totală din punctul meu de vedere nu poate fi vorba, lăsând unele linii pe dinafară. Într-adevăr, putem vorbi de o retragere masivă, însă nu totală în acest moment, iar aici se pune problema urgentării noilor achiziții de troleibuze pentru a completa parcul.
Să nu uităm totuși că vin Solaris, o să disponibilizezi o mulțime de Ikarusuri, despre o retragere totală din punctul meu de vedere nu poate fi vorba, lăsând unele linii pe dinafară. Într-adevăr, putem vorbi de o retragere masivă, însă nu totală în acest moment, iar aici se pune problema urgentării noilor achiziții de troleibuze pentru a completa parcul.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
La URAC reparatiile capitale deja vizeaza mai mult de jumatate din structura care e reconstruita si inlocuita, pur si simplu nu mai merita atata agitatie pentru niste vehicule care vor circula inca maxim doi ani, ca pe langa cele 100 in 2 ani vor veni si cele 30 sau cate sunt prin PNRR. Asta in conditiile in care acum avem ramase doar vreo 60 Ikarus active, iar la nivel de retea de troleibuze, parcul actual este undeva la 145 ture zilnic.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Citelis vor mai ramane si dupa ce sosesc cele 100 Solaris. Ikarus nu, vor mai circula si in 2024, dar atat. Nici cele verzi nu o vor duce prea mult.
STB SA a cumpărat prin achiziție directa 360 de huse, șezuturi și spătare pentru retapitarea scaunelor de pe Citelis. Totuși, necesarul pentru întregul parc era de 400 de bucăți, înțelegem de aici ca 10 Irisbus sunt retrase sau nu se mai are in vedere reactivarea lor.
https://e-licitatie.ro/pub/direct-acqui ... /114194868
https://e-licitatie.ro/pub/direct-acqui ... /114194868
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se lucreaza, fiind primul dureaza mai mult.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5539
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Lucrarile la scaune facute in depouri sunt diferite fata de ce se face la uzina.