Achiziția a 250 de tramvaie noi de 45/37/27 metri inclusiv 20 bidirecționale
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primăria Capitalei consultă piața pentru lansarea unei noi licitații pentru 200 de tramvaie noi de 36 și 27 metri inclusiv cu două posturi de conducere
Primăria Capitalei a lansat procedura de consultare a pieței pentru „Determinarea valorii estimate și a graficului de livrare privind achiziționarea de către Municipiul Bucuresti a unui numar de 200 de tramvaie noi„. Propunerile pot fi transmise până la data de 15.05.2022.
Este vorba de 100 de tramvaie de 36 de metri și alte 100 de 27 de metri, dintre care 20 cu două posturi de conduere, pentru a putea circula pe trasee fără buclă de întoarcere.
Tehnic, tramvaiele vor avea o durată de exploatare de minim 30 de ani, cu o garanție tip FULL WARRANTY de minim 8 ani. Tramvaiele cu lungimea de 36-37 metri vor avea minim 5 uși duble. Toate vagoanele vor avea podea total coborâtă.
Prin Planul de Mobilitate aprobat prin HCGMB nr.90/29.03.2017, s-a prevazut dezvoltarea mobilitatii urbane durabile in perioada 2016 – 2030 pentru regiunea Bucuresti – Ilfov si datele analizate in ceea ce priveste evolutia cererii de transport au stat la baza fundamentarii propunerii de investitii. Tramvaiul este un mod de transport durabil, avantajos şi accesibil care poate contribui în mod semnificativ la parametrii de accesibilitate şi mobilitate ai oraşului. În plus, infrastructura extinsă a reţelei şi flota existentă în Bucureşti pot fi utilizate pentru îmbunătăţirea cererii de transport public a oraşului.
Modernizarea parcului de vehicule de transport public va cuprinde masuri de imbunatatire a conditiilor de confort si informare a calatorilor astfel: coborarea podelei la nivelul peronului pentru facilitarea accesului, rampa pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, aer conditionat in salonul de calatori la postul de conducere, iluminat salon calatori in tehnologie LED, informare vizuala si auditiva in tehnologie LED/LCD, sistem infotainment, supraveghere video, numarare calatori, etc. Proiectul de achiziţionare a tramvaielor noi și modernizate prevăzute în PMUD au ca obiectiv specific decongestionarea traficului rutier, reducerea accidentelor şi a impactului negativ asupra mediului, prin scăderea transportului privat cu autoturismele. Transferul de la transportul cu autoturismele personale către transportul public de călători, în special cel electric, va avea ca impact reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport.
Prin achiziționarea a 200 de tramvaie Municipiul București intenționează pe lângă punerea în aplicare a măsurilor prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 elaborat pentru regiunea Bucureşti –Ilfov, (document strategic aprobat în luna martie 2017 de către Consiliul General al Municipiului București) și crearea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, proiectat să promoveze dezvoltarea economică şi teritorială incluzivă din punct de vedere social şi să asigure o calitate ridicată a vieţii.
https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-200-tram/
Primăria Capitalei a lansat procedura de consultare a pieței pentru „Determinarea valorii estimate și a graficului de livrare privind achiziționarea de către Municipiul Bucuresti a unui numar de 200 de tramvaie noi„. Propunerile pot fi transmise până la data de 15.05.2022.
Este vorba de 100 de tramvaie de 36 de metri și alte 100 de 27 de metri, dintre care 20 cu două posturi de conduere, pentru a putea circula pe trasee fără buclă de întoarcere.
Tehnic, tramvaiele vor avea o durată de exploatare de minim 30 de ani, cu o garanție tip FULL WARRANTY de minim 8 ani. Tramvaiele cu lungimea de 36-37 metri vor avea minim 5 uși duble. Toate vagoanele vor avea podea total coborâtă.
Prin Planul de Mobilitate aprobat prin HCGMB nr.90/29.03.2017, s-a prevazut dezvoltarea mobilitatii urbane durabile in perioada 2016 – 2030 pentru regiunea Bucuresti – Ilfov si datele analizate in ceea ce priveste evolutia cererii de transport au stat la baza fundamentarii propunerii de investitii. Tramvaiul este un mod de transport durabil, avantajos şi accesibil care poate contribui în mod semnificativ la parametrii de accesibilitate şi mobilitate ai oraşului. În plus, infrastructura extinsă a reţelei şi flota existentă în Bucureşti pot fi utilizate pentru îmbunătăţirea cererii de transport public a oraşului.
Modernizarea parcului de vehicule de transport public va cuprinde masuri de imbunatatire a conditiilor de confort si informare a calatorilor astfel: coborarea podelei la nivelul peronului pentru facilitarea accesului, rampa pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, aer conditionat in salonul de calatori la postul de conducere, iluminat salon calatori in tehnologie LED, informare vizuala si auditiva in tehnologie LED/LCD, sistem infotainment, supraveghere video, numarare calatori, etc. Proiectul de achiziţionare a tramvaielor noi și modernizate prevăzute în PMUD au ca obiectiv specific decongestionarea traficului rutier, reducerea accidentelor şi a impactului negativ asupra mediului, prin scăderea transportului privat cu autoturismele. Transferul de la transportul cu autoturismele personale către transportul public de călători, în special cel electric, va avea ca impact reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport.
Prin achiziționarea a 200 de tramvaie Municipiul București intenționează pe lângă punerea în aplicare a măsurilor prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 elaborat pentru regiunea Bucureşti –Ilfov, (document strategic aprobat în luna martie 2017 de către Consiliul General al Municipiului București) și crearea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, proiectat să promoveze dezvoltarea economică şi teritorială incluzivă din punct de vedere social şi să asigure o calitate ridicată a vieţii.
https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-200-tram/
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Cerinte pentru cele de 36 de metri:
- Gama de lungimi: 32-37 metri;
- Minimum 5 usi duble;
- Latime: 2,4 - 2,45m;
- Doua spatii pentru PMR;
Cerinte pentru cele de 27 de metri:
- Lungime 27 metri fix; (desi vor baga la gama de 26-28 metri pentru a nu exista discutii)
- Latime: 2,4 - 2,45m;
- Minimum un spatiu pentru PMR;
In cazul celor de 27 de metri se cere explicit podea 100% coborata, la cele din gama 32-37 e posibil sa nu. Asta ar trebui sa ofere niste oportunitati interesante, cum ar fi Alstom cu Citadis STEEL care va circula in curand la Frankfurt am Main (respectiv on order pentru Köln), acestea fiind 75% LF.
- Gama de lungimi: 32-37 metri;
- Minimum 5 usi duble;
- Latime: 2,4 - 2,45m;
- Doua spatii pentru PMR;
Cerinte pentru cele de 27 de metri:
- Lungime 27 metri fix; (desi vor baga la gama de 26-28 metri pentru a nu exista discutii)
- Latime: 2,4 - 2,45m;
- Minimum un spatiu pentru PMR;
In cazul celor de 27 de metri se cere explicit podea 100% coborata, la cele din gama 32-37 e posibil sa nu. Asta ar trebui sa ofere niste oportunitati interesante, cum ar fi Alstom cu Citadis STEEL care va circula in curand la Frankfurt am Main (respectiv on order pentru Köln), acestea fiind 75% LF.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In noul studiu care este in pregatire pentru finantarea acestora, se va lua in calcul completarea parcului in cele 4 depouri modernizate, care la sosirea primelor vagoane din achizitia noua vor avea deja conturat parcul de Imperio, dar si introducerea acestora la depoul Bucurestii Noi, care pana atunci va avea cel putin linia pe Bucurestii Noi si Mihalache modernizata, pentru a iesi in liniile 24, 41 si 45. Iar ca linii noi pe langa completarea celor deja cu Imperio, vor fi luate in calcul 5, 7, 11, 14, 16, 27, 47. Problema va fi, cum deja este si acum, faptul ca avem putine depouri modernizate, ar fi necesara modernizarea la Titan sau Victoria, in Victoria ar putea fi facut chiar un proiect 2 in 1 cu o parte muzeu si o parte exploatare.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Da, dar iti trebuie si halele de mentenanta si spalatorie modernizate, nu e suficient doar atat.
Aici sa trăim pana atunci si vom vedea,că dacă vor merge lucrurile cu viitoarele licitații cum merg si au mers cu autobuzele electrice,nicio șansă.Doi la mana,intrăm în perioada (pre)campaniilor,nu mai este mult până la alegeri,la cum merg lucrurile nu se stie daca vom mai avea acelaș primar,oricare ar fi ala care vine după el.Alt aspect,linia 19 nu inteleg de ce nu este pusă,mai ales ca linia de pe Sincai-Nerva Traian va fi printre primele modernizate(cel putin asa era pe lista)pare sa fie tot mai de succes odata dusă pe Giurgiului,castiga călători tot mai multi,cel puțin din ce vad prin aglomerația din tramvaie si mai ales că tranziteaza cartiere mari si centrale.Singur aspect neplăcut este acum,modul în care se prezintă linia de pe Șincai,dar odata modernizată...Marian Andrei scrie: ↑Mie Mai 18, 2022 9:11 pmIn noul studiu care este in pregatire pentru finantarea acestora, se va lua in calcul completarea parcului in cele 4 depouri modernizate, care la sosirea primelor vagoane din achizitia noua vor avea deja conturat parcul de Imperio, dar si introducerea acestora la depoul Bucurestii Noi, care pana atunci va avea cel putin linia pe Bucurestii Noi si Mihalache modernizata, pentru a iesi in liniile 24, 41 si 45. Iar ca linii noi pe langa completarea celor deja cu Imperio, vor fi luate in calcul 5, 7, 11, 14, 16, 27, 47. Problema va fi, cum deja este si acum, faptul ca avem putine depouri modernizate, ar fi necesara modernizarea la Titan sau Victoria, in Victoria ar putea fi facut chiar un proiect 2 in 1 cu o parte muzeu si o parte exploatare.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Odata facut, studiul de oportunitate si finantare nu se mai poate schimba, indiferent de administratie. Nici la tramvaie si autobuze hibrid nu s-a mai putut schimba fiind facut de vreo 6 ani deja. Probabil si restul liniilor vor fi incluse intr-o alta procedura dupa 2026.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
In cazul celor 100 de tramvaie noi de pe vremea administratei Firea, n-a durat mult de la trecerea studiul de oportunitate prin CGMB pana la licitatia propriu zisa. In mai 2018 a fost votat studiul de catre CGMB si a fost trimis la CE, dupa in toamna au fost validate cererile de finantare si spre final de an s-a lansat licitatia.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Sunt curios cum vor proceda cu tramvaiele bi-sens, daca le vor echipa cu pantograf la ambele capete sau doar unul singur.
Citind CS-ul preliminar din 2016 cand se doreau si 10 tramvaie bi-sens de 27m se dorea neaparat ca pantograful sa fie plasat pe primul modul datorita transponderului H&K pentru macazuri (sau cel VECOM, n-am inteles clar). Daca e asa, ar fi o problema pe partea de climatizare, pantografe la ambele capete ar limita tramvaiul la un singur agregat de HVAC pentru salon, fata de doua cat are un Imperio cu 3 module.
Citind CS-ul preliminar din 2016 cand se doreau si 10 tramvaie bi-sens de 27m se dorea neaparat ca pantograful sa fie plasat pe primul modul datorita transponderului H&K pentru macazuri (sau cel VECOM, n-am inteles clar). Daca e asa, ar fi o problema pe partea de climatizare, pantografe la ambele capete ar limita tramvaiul la un singur agregat de HVAC pentru salon, fata de doua cat are un Imperio cu 3 module.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Au avut VECOM, acum Imperio vin cu H&K. Oricum sistemul functioneaza doar la capetele lui 41 si la accesul in depourile Bucurestii Noi si Alexandria.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sunt sanse prin vara.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Se va face o singura licitatie, avand in vedere ca cele 26+20 de 27 de metri prin PNRR fac parte din acelasi proiect, doar ca vor primi finantare PNRR. Restul de tramvaie vor primi finantare prin POR.
Lucru valabil si la troleibuze.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Momentan in proiectul de buget pe 2023, proiectul este pentru 200 de 36 metri in 4 ani, ar fi cate 50 pe an.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Asta fusese si in cel de anul trecut.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
TPBI consultă piața pentru achiziția a 250 tramvaie noi dintre care 100 de 36 metri și 50 de 45 metri
TPBI a lansat pe SEAP anunțul pentru determinarea valorii estimate și a graficului de livrare pentru achiziționarea a unui numar de:
– 100 de tramvaie noi din gama de 36 m
– 50 de tramvaie noi din gama de 45 m
– 100 de tramvaie noi din gama de 27 m, dintre care 10 tramvaie cu posturi de conducere la ambele capete (bidirectionale)
Se urmareste determinarea a doua aspecte:
– Valoarea estimată – prețul va fi exprimat ferm in lei fara TVA (fara intervale de pret), separat pentru tramvaiele unidirectionale si bidirectionale, pentru fiecare gama in parte
– Graficul de livrare – termenul (exprimat in luni de zile) in care poate fi livrat primul tramvai si numarul maxim de tramvaie ce pot fi livrate lunar ulterior livrarii capului de serie
Împreună cu cele 100 de tramvaie Astra Imperio Metropolitan în curs de livrare, ce vor intra în traseu până la finalul lui 2024, achiziția a 250 de tramvaie noi ar însemna acoperirea totală a necesarului de tramvaie pentru transportul public din oras.
Prin plan se cer tramvaiele de 36m cu o durată de viață de minim 30 ani și garanție full 8 ani sau 560.000 km. Tramvaiele trebuie să aibă minim 6 uși și vor veni cu autonomie de rulare fără alimentare de minim 3 km. Capacitatea trebuie să fie de minim 310 călători. Pentru tramvaiele de 45 metri, se cer minim 7 uși și o capacitate de minim 385 călători.
Prin Planul de Mobilitate aprobat prin HCGMB nr.90/29.03.2017, s-a prevazut dezvoltarea mobilitatii urbane durabile in perioada 2016 – 2030 pentru regiunea Bucuresti – Ilfov si datele analizate in ceea ce priveste evolutia cererii de transport au stat la baza fundamentarii propunerii de investitii. Tramvaiul este un mod de transport durabil, avantajos şi accesibil care poate contribui în mod semnificativ la parametrii de accesibilitate şi mobilitate ai oraşului. În plus, infrastructura extinsă a reţelei şi flota existentă în Bucureşti pot fi utilizate pentru îmbunătăţirea cererii de transport public a oraşului.
Modernizarea parcului de vehicule de transport public va cuprinde masuri de imbunatatire a conditiilor de confort si informare a calatorilor astfel: coborarea podelei la nivelul peronului pentru facilitarea accesului, rampa pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, aer conditionat in salonul de calatori la postul de conducere, iluminat salon calatori in tehnologie LED, informare vizuala si auditiva in tehnologie LED/LCD, sistem infotainment, supraveghere video, numarare calatori, etc.
Proiectul de achiziţionare a tramvaielor noi și modernizate prevăzute în PMUD au ca obiectiv specific decongestionarea traficului rutier, reducerea accidentelor şi a impactului negativ asupra mediului, prin scăderea transportului privat cu autoturismele. Transferul de la transportul cu autoturismele personale către transportul public de călători, în special cel electric, va avea ca impact reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport.
Informatiile obtinute sunt necesare pentru finalizarea unui studiu de oportunitate pentru Municipiului Bucuresti ce analizeaza achizitia de tramvaie din gama de 27 m (inclusiv tramvaie bidirectionale), din gama de 36m si din gama de 45 m.
https://mobilitate.eu/tpbi-consulta-piata-tram/
TPBI a lansat pe SEAP anunțul pentru determinarea valorii estimate și a graficului de livrare pentru achiziționarea a unui numar de:
– 100 de tramvaie noi din gama de 36 m
– 50 de tramvaie noi din gama de 45 m
– 100 de tramvaie noi din gama de 27 m, dintre care 10 tramvaie cu posturi de conducere la ambele capete (bidirectionale)
Se urmareste determinarea a doua aspecte:
– Valoarea estimată – prețul va fi exprimat ferm in lei fara TVA (fara intervale de pret), separat pentru tramvaiele unidirectionale si bidirectionale, pentru fiecare gama in parte
– Graficul de livrare – termenul (exprimat in luni de zile) in care poate fi livrat primul tramvai si numarul maxim de tramvaie ce pot fi livrate lunar ulterior livrarii capului de serie
Împreună cu cele 100 de tramvaie Astra Imperio Metropolitan în curs de livrare, ce vor intra în traseu până la finalul lui 2024, achiziția a 250 de tramvaie noi ar însemna acoperirea totală a necesarului de tramvaie pentru transportul public din oras.
Prin plan se cer tramvaiele de 36m cu o durată de viață de minim 30 ani și garanție full 8 ani sau 560.000 km. Tramvaiele trebuie să aibă minim 6 uși și vor veni cu autonomie de rulare fără alimentare de minim 3 km. Capacitatea trebuie să fie de minim 310 călători. Pentru tramvaiele de 45 metri, se cer minim 7 uși și o capacitate de minim 385 călători.
Prin Planul de Mobilitate aprobat prin HCGMB nr.90/29.03.2017, s-a prevazut dezvoltarea mobilitatii urbane durabile in perioada 2016 – 2030 pentru regiunea Bucuresti – Ilfov si datele analizate in ceea ce priveste evolutia cererii de transport au stat la baza fundamentarii propunerii de investitii. Tramvaiul este un mod de transport durabil, avantajos şi accesibil care poate contribui în mod semnificativ la parametrii de accesibilitate şi mobilitate ai oraşului. În plus, infrastructura extinsă a reţelei şi flota existentă în Bucureşti pot fi utilizate pentru îmbunătăţirea cererii de transport public a oraşului.
Modernizarea parcului de vehicule de transport public va cuprinde masuri de imbunatatire a conditiilor de confort si informare a calatorilor astfel: coborarea podelei la nivelul peronului pentru facilitarea accesului, rampa pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, aer conditionat in salonul de calatori la postul de conducere, iluminat salon calatori in tehnologie LED, informare vizuala si auditiva in tehnologie LED/LCD, sistem infotainment, supraveghere video, numarare calatori, etc.
Proiectul de achiziţionare a tramvaielor noi și modernizate prevăzute în PMUD au ca obiectiv specific decongestionarea traficului rutier, reducerea accidentelor şi a impactului negativ asupra mediului, prin scăderea transportului privat cu autoturismele. Transferul de la transportul cu autoturismele personale către transportul public de călători, în special cel electric, va avea ca impact reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport.
Informatiile obtinute sunt necesare pentru finalizarea unui studiu de oportunitate pentru Municipiului Bucuresti ce analizeaza achizitia de tramvaie din gama de 27 m (inclusiv tramvaie bidirectionale), din gama de 36m si din gama de 45 m.
https://mobilitate.eu/tpbi-consulta-piata-tram/
Sunt curios care vor fi cele 2 linii care vor beneficia de cele 50 de tramvaie 45m?
In alta ordine de idei,sa speram ca incep lucrarile alea de modernizare la liniile de tramvaie cat mai repede,ca deja avem linii restante pe care nu pot intra tramvaiele noi deja contractate,iar toata treaba asta cu aducerea de noi tramvaie pare un lucru destul de clar,dupa parerea mea,cum ca pana in alegeri se vrea semnarea tuturor acestor contracte,ca dupa aceea nu se stie daca vor mai apuca .Si sunt foarte multi bani la mijloc...
In alta ordine de idei,sa speram ca incep lucrarile alea de modernizare la liniile de tramvaie cat mai repede,ca deja avem linii restante pe care nu pot intra tramvaiele noi deja contractate,iar toata treaba asta cu aducerea de noi tramvaie pare un lucru destul de clar,dupa parerea mea,cum ca pana in alegeri se vrea semnarea tuturor acestor contracte,ca dupa aceea nu se stie daca vor mai apuca .Si sunt foarte multi bani la mijloc...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
45 metri vor veni tot in 41, peroanele vor fi prelungite iar, fiind vorba de cel putin 3 ani pana la primul tramvai daca se vor lua. Iar restul pe linii aglomerate, 32, 25.
- Vlad D.
- Utilizator avansat
- Mesaje: 134
- Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
- Localitate: Bucuresti - Titangeles
Eu unul mă gândesc că pe lângă 41, sigur o să le bage pe viitoarele linii ale inelului median în momentul când vor fi gata, eventual și pentru alte extensii radiale ale rețelei în viitor. Scopul principal este să atragi cât mai multă lume să folosească transportul în comun și din păcate acest aspect a fost ignorat mult timp. S-a format ideea că este o rușine să mergi cu tramvaiul tocmai din prisma faptului că nu prea s-au făcut investiții asupra parcului, respectiv asupra infrastructurii. E bine că măcar acum, în al 12-lea ceas, chiar se gândește cineva despre faptul că ar trebui să ne aliniem și altor capitale europene privind parcul și infrastructura. Mai bine mai târziu decât niciodată!
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Inafara de 41, la nivel de plan tramvaie de 45 de metri sunt pentru viitoarea 21+32. 41 este gandit sa mearga in continuare pe strapungerea Brasov - Depoul Alexandria. Ar trebui gandita si o extindere a retelei prin unirea zonei centrale, nu doar prin Piata Unirii unde este cel mai avansat proiect, ci cel putin si prin Piata Universitatii, culoarul de la Pache Protopopescu pana la Eroilor si apoi la Academia Militara pentru unirea retelei vest - est, pentru ca este clar ca proiectul metroului ar dura ani buni. In mod normal orice axa principala de transport rutier ar trebui sa aiba si o dublare cu tramvai.
In Budapesta se merge cu tramvaie de 56 metri pe traseele principale, la 2 minute, si sunt full. Deci trebuie doar sa oferi ca sa atragi calatorii. La noi unii plang dupa Tatra si tot felu de table stresate de V3Auri ca se retrag din circulatie
In Budapesta se merge cu tramvaie de 56 metri pe traseele principale, la 2 minute, si sunt full. Deci trebuie doar sa oferi ca sa atragi calatorii. La noi unii plang dupa Tatra si tot felu de table stresate de V3Auri ca se retrag din circulatie
Dupa parerea mea,vise sa vedem toate aceste extinderi de linii,prea curand.La Unirii,citisem ca abia prin 2025 se apuca de refacut planseul si cu cat dureaza lucrarile acolo,in cel mai fericit caz,sfarsitul lui 2026 abia sa vedem ca incep sa faca linia de tramvaie prin zona Unirii.Apoi,prelungirea Ghencea si acolo mai este mult pana sa fie gata,in cel mai fericit daca pana la urmatoarele alegeri si nu ma refer la cele din 2024, sa vedem linia de pe acolo sa fie gata.Asa si cu lucrarea de la Nicolae Grigorescu,pana se face largirea si sa vedem si pe acolo linia de tramvaie...tot asa,va mai dura mult si bine.Personal,cred ca daca se vor semna contractele pana spre sfarsitul anului viitor,miza fiind alegerile,automat tramvaiele de acum care circula,de exemplu in 41, le vom vedea prin alte linii si automat daca vor veni cele de 45 m,vor intra in linia 41.N ar fi o tragedie daca peste 2-3 ani,sa vedem tramvaiele noi de acum prin linii ca 7,27 si asa mai departe.Solutii sunt...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primăria Capitalei va achiziționa 250 de tramvaie noi dintre care 50 de 45 de metri pentru liniile 41 și 25
Primăria Capitalei urmează să lanseze licitația pentru un lot de 250 de tramvaie noi, proiectul fiind discutat și votat în ședința CGMB din 29 iunie 2023. Conform studiului de oportunitate ce va fi votat astăzi, se are în vedere achiziția a 90 de tramvaie din gama 27 de metri, 10 tramvaie din gama 27 de metri bidirecționale, 100 de tramvaie de 36 de metri și 50 de tramvaie din gama de 45 de metri.
Conform studiului, cele 50 de 45 de metri vor fi alocate liniilor 41 și 25, unde deja actualele Imperio de 36 de metri circulă la un grad maxim de încărcare. Tramvaiele din gama 36 de metri vor completa restul liniilor aglomerate, din lista 1, 10, 21, 32, 40, 55, precum și alte linii aglomerate, iar cele de 27 de metri vor fi utilizate pe linii cu grad de încărcare 3.
Ca valoare, cele 90 de tramvaie de 27 de metri vor costa 2,9 milioane euro fără TVA pe bucată, cele de 10 de 27 de metri bidirecționale 3,2 milioane euro fără TVA pe bucată. Cele 100 de 36 de metri vor costa 3,5 milioane de euro pe bucată fără TVA iar cele 50 de 45 de metri vor costa 3,8 milioane euro pe bucată fără TVA.
După aprobarea studiului de oportunitate va urma realizarea caietului de sarcini și demararea procedurilor de licitație, urmând să fie obținută și sursa de finanțare, ce poate fi utilizată din PNRR sau POR 2021-2027.
https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-45m-tram/
Primăria Capitalei urmează să lanseze licitația pentru un lot de 250 de tramvaie noi, proiectul fiind discutat și votat în ședința CGMB din 29 iunie 2023. Conform studiului de oportunitate ce va fi votat astăzi, se are în vedere achiziția a 90 de tramvaie din gama 27 de metri, 10 tramvaie din gama 27 de metri bidirecționale, 100 de tramvaie de 36 de metri și 50 de tramvaie din gama de 45 de metri.
Conform studiului, cele 50 de 45 de metri vor fi alocate liniilor 41 și 25, unde deja actualele Imperio de 36 de metri circulă la un grad maxim de încărcare. Tramvaiele din gama 36 de metri vor completa restul liniilor aglomerate, din lista 1, 10, 21, 32, 40, 55, precum și alte linii aglomerate, iar cele de 27 de metri vor fi utilizate pe linii cu grad de încărcare 3.
Ca valoare, cele 90 de tramvaie de 27 de metri vor costa 2,9 milioane euro fără TVA pe bucată, cele de 10 de 27 de metri bidirecționale 3,2 milioane euro fără TVA pe bucată. Cele 100 de 36 de metri vor costa 3,5 milioane de euro pe bucată fără TVA iar cele 50 de 45 de metri vor costa 3,8 milioane euro pe bucată fără TVA.
După aprobarea studiului de oportunitate va urma realizarea caietului de sarcini și demararea procedurilor de licitație, urmând să fie obținută și sursa de finanțare, ce poate fi utilizată din PNRR sau POR 2021-2027.
https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-45m-tram/
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Deci nu se mai iau 20 bi-sens?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Vad ca au ramas doar 10, posibil atat sa fi considerat necesarul, ca oricum V3Aurile sunt folosite doar tot vreo 10.