Tramvaiele Bucur LF-CH (prototipul 401 si seria 402-405)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Bucur LF #401 este prototipul de tramvai produs de RATB URAC in perioada 2006-2007 din dorinta de a realiza un vagon mai modern si fiabil pentru Bucuresti.
Caracteristicile vagonului sunt:
- podea coborata 66%
- locuri pe scaun 43
- actionare in CC controlata de CHOPPER cu tranzistor IGBT
- 2 motoare CC model TN71 putere 120kW
- 1 truc purtator sub corpul C
- sistem de antipatinare
- sistem de franare reostatica recuperativa
- sistem de franare cu pompa hidraulica tip Hanning & Kahl
- aer conditionat in cabina vatmanului
Noaptea 21-22 Iunie 2007, prima iesire in probe a lui Bucur LF #401. Traseul urmat a fost URAC - Stefan Cel Mare - Obor - Mihai Bravu - Vacaresti - Oltenitei - Sura Mare - Sos. Giurgiului - Zetarilor - Ferentari - Calea Rahovei - Regina Maria - Piata Unirii - Regina Maria - Calea Rahovei - Depoul Alexandria - Calea Rahovei - Ferentari - Zetarilor - Sos. Giurgiului - Sura Mare - Oltenitei - Vacaresti - Mihai Bravu - Obor - Stefal Cel Mare - URAC, am plecat la ora 23.00 si ne-am intors la ora 4.30 dimineata.
Vagonul a intrat in exploatare temporar pe linia 21 in luna august 2009, apoi a inceput producția seriei introdusă din anul 2011 pe linia 34, ulterior pe liniile 1 si 10 unde circula si in prezent toata seria. Initial, intentia a fost de modernizare a parcului liniei 41 cu modelul Bucur LF, dar limitarea data de ultima usa si capacitatea similara cu a unui V3A a dus la renuntarea plan.
Tehnic, 401 este singurul din serie echipat cu comanda-control bazată pe control analog cu bloc de relee, sistemul MCKV, care va fi inlocuit la RK cu sistemul SATREC de la SAERP, cu calculator si comanda digitala, cum este seria 402-405.
Imagini cu 401 in diferite ipostaze acum mai bine de 10 ani.
Caracteristicile vagonului sunt:
- podea coborata 66%
- locuri pe scaun 43
- actionare in CC controlata de CHOPPER cu tranzistor IGBT
- 2 motoare CC model TN71 putere 120kW
- 1 truc purtator sub corpul C
- sistem de antipatinare
- sistem de franare reostatica recuperativa
- sistem de franare cu pompa hidraulica tip Hanning & Kahl
- aer conditionat in cabina vatmanului
Noaptea 21-22 Iunie 2007, prima iesire in probe a lui Bucur LF #401. Traseul urmat a fost URAC - Stefan Cel Mare - Obor - Mihai Bravu - Vacaresti - Oltenitei - Sura Mare - Sos. Giurgiului - Zetarilor - Ferentari - Calea Rahovei - Regina Maria - Piata Unirii - Regina Maria - Calea Rahovei - Depoul Alexandria - Calea Rahovei - Ferentari - Zetarilor - Sos. Giurgiului - Sura Mare - Oltenitei - Vacaresti - Mihai Bravu - Obor - Stefal Cel Mare - URAC, am plecat la ora 23.00 si ne-am intors la ora 4.30 dimineata.
Vagonul a intrat in exploatare temporar pe linia 21 in luna august 2009, apoi a inceput producția seriei introdusă din anul 2011 pe linia 34, ulterior pe liniile 1 si 10 unde circula si in prezent toata seria. Initial, intentia a fost de modernizare a parcului liniei 41 cu modelul Bucur LF, dar limitarea data de ultima usa si capacitatea similara cu a unui V3A a dus la renuntarea plan.
Tehnic, 401 este singurul din serie echipat cu comanda-control bazată pe control analog cu bloc de relee, sistemul MCKV, care va fi inlocuit la RK cu sistemul SATREC de la SAERP, cu calculator si comanda digitala, cum este seria 402-405.
Imagini cu 401 in diferite ipostaze acum mai bine de 10 ani.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
402 traversand Pasajul Basarab
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se va repara si el la un moment dat.
- Fadeey
- Utilizator avansat
- Mesaje: 191
- Membru din: Vin Iul 08, 2022 10:38 pm
- Localitate: Bucuresti, Sector 2
Chiar si acum 10 ani URAC nu avea puterea pentru productie a tramvaielor la nivel national, acum deabia mai are pentru bucuresti, deci asta cu BLF pentru alte orase ar fi un vis, posibil numai daca vindeau prototipul acestor tramvaie altor uzine pentru a le fabrica. Pe langa asta, @Marian Andrei pot sa ne spui daca stii ce probleme ar avea 401 de sta in depou de peste un an? ca sa nu speculam ce probleme ar avea.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
401 nu are nicio problema diferita fata de restul, dar fiind unicat din anumite puncte de vedere, nu este prioritar la reparatii. In cazul in care cade iar, nu pot fi utilizate boghiurile pentru activarea altor vagoane, cum se intampla cu urmatoarele doua serii.
Cateva imagini cu 401 la primele lui ture prin URAC, cuplat, in 2007, anul asta implineste si el 16 ani.
Cateva imagini cu 401 la primele lui ture prin URAC, cuplat, in 2007, anul asta implineste si el 16 ani.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Inafara de faptul ca are diagnoza MCKV si pompele H&K care sunt in stilul celor de pe Bucur 1 ce mai are diferit?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pompele sunt cea mai mare diferenta care fac boghiurile incompatibile cu orice vagon, fiind montate pe boghiu aduc o schema de montaj total diferita. De asemenea sursa statica era INDA, a tot facut probleme de-a lungul timpului, nu mai retin daca intre timp a fost inlocuita cu una de SAERP, ca si aici era altfel schema electrica.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
402, 404, 405
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Va reveni si el, dar fiind unicat sunt reparate cu prioritate cele din seria 2-16. Oricum posibil sa fie revopsite toate treptat in schema verde.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
404 azi in 10
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 658
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
404 la Razoare
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 658
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
404 pe Linia 23
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
401 urma sa fie dus pentru conservare in depoul Militari, nu stiu daca a fost dus in final.
Restul din serie merg, ruland in general in 23 care cel putin in weekend este full Bucur LF.
Restul din serie merg, ruland in general in 23 care cel putin in weekend este full Bucur LF.
Este tot in Dudesti, se "bronzeaza" in fata halei pe linia istoricelor.Marian Andrei scrie: ↑Dum Aug 13, 2023 12:14 pm401 urma sa fie dus pentru conservare in depoul Militari, nu stiu daca a fost dus in final.
Pare ca are bandaje noi la purtator.
Ce anume il tine imobilizat? Partea de tractiune sau probleme cu boghiul purtator?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Boghiul purtator si ceva probleme la motoare. Plus ca fiind unicat nu s-a insistat cu reparatia lui. Nu cred ca are bandaje noi la purtator, ce ai vazut fiind unul din cele doua purtatoare false. Daca avea bandajul vopsit alb, alea sunt.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
O sa revina si el odata si odata.